Resident Evil Village

Εκδρομή στο χωριό

Release Date
07/05/2021
Platforms
PS4,PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC
Developer
Capcom
Publisher
Capcom

Το Resident Evil έχει σημαδέψει μια ολόκληρη γενιά παικτών και τους μύησε στα survival horror παιχνίδια. Ως πρωτοπόρος του είδους εδώ και περίπου 25 χρόνια μας έχει χαρίσει πολλές συγκινήσεις άλλες καλές και μερικές που θέλουμε να ξεχάσουμε. Με το Resident Evil Village η Capcom ασπάζεται μια και καλή την προοπτική πρώτου προσώπου και αυτή την φορά πάει για κάτι μεγαλύτερο από αυτό που είχαμε δει στο προηγούμενο παιχνίδι της σειράς. Πάμε να δούμε σιγά σιγά τι καταφέρνει στο χωριό που ανοίγει τις πύλες του για εμάς.

Στο Resident Evil Village συνεχίζουμε την ιστορία του Ethan Winters όπου αυτή την φορά ξεκινάει το ταξίδι του για να βρει την αγνοούμενη κόρη του. Μετά από κάποια περίεργα γεγονότα οδηγείται σε ένα παράξενο χωριό των Βαλκανίων που μετά από τις πρώτες γνωριμίες με τους ένοικους του χωριού καταλαβαίνει άμεσα ότι πρόκειται να ζήσει μια ακόμη αρρωστημένη περιπέτεια. Το λογότυπο της εταιρίας Umbrella κάνει την εμφάνισή του παντού υπενθυμίζοντας μας ότι για όλα τα κακά που έχουμε ζήσει στην σειρά ευθύνεται αυτή και η ιστορία είναι έτοιμη να τιμήσει το όνομα της. Αν και το όλο στόρι με τους διαλόγους στηρίζεται κλασσικά εικονογραφημένα σε κλισέ Resident Evil ατάκες και σε πολλές συμπτώσεις, σε καμία περίπτωση δεν με κούρασε με την εξέλιξη της ή με τον τρόπο που επέλεξαν να εξελιχθεί οι παραγωγοί του παιχνιδιού. Τέλος, η ύπαρξη του Chris Redfield και όχι μόνο, ως συνδετικός κρίκος του τίτλου με ολόκληρη τη σειρά δημιουργεί ένα όμορφο συναίσθημα και όλα δένουν οργανικά μεταξύ τους. Όσο οργανικά μπορούν να δέσουν σε ένα παιχνίδι που έχει μια B-Movie λογική. Μοναδική μου ένσταση που αδικεί κατάφορα την όλη προσπάθεια της ομάδας είναι το αψυχολόγητο τελευταίο Act του παιχνιδιού που ακόμη και σήμερα ψάχνω τον λόγο ύπαρξης του. Αυτό.

Οι Λυκάνθρωποι επιστρέφουν στην σειρά μετά από αρκετό καιρό και δίνουν ένα έξτρα κίνητρο να προσέχουμε τα νώτα μας ανά πάσα στιγμή. Πρέπει να τονίσω ότι με εξέπληξε ευχάριστα το γεγονός ότι είδα αρκετή ποικιλία στους εχθρούς και κάθε ένας από αυτούς χρειαζόταν διαφορετική αντιμετώπιση. H Capcom φαίνεται ότι πειραματίστηκε αρκετά με διάφορα horror ερεθίσματα και έδωσε χώρο σε πιο δημιουργικές και απειλητικές φιγούρες εχθρών. Εκτός και αν είχα στο χέρι καραμπίνα! Πάντα είναι ευκολότερο ένα παιχνίδι με μια καραμπίνα!

Πολύς κόσμος πίστεψε ότι το Village θα είναι ένα πιο πλούσιο Resident Evil 4. Πως να μην το πιστέψει άλλωστε καθώς ότι είδαμε πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού έδειχνε μια πιο action adventure προσέγγιση. Η αλήθεια είναι ότι δανείζεται αρκετά στοιχεία από το υπέροχο δημιούργημα του Shinji Mikami, όπως για παράδειγμα η ύπαρξη του merchant The Duke, αλλά ακολουθεί μια δική του διαφορετική πορεία. Προσωπικά μου άρεσε πολύ το γεγονός ότι ενώ πρόκειται για ένα sequel του Biohazard αλλάζει προσωπικότητα και εμπλουτίζει μηχανισμούς που ήταν επιτυχημένοι στον προηγούμενο τίτλο. Επίσης, χαίρομαι πάρα πολύ για το γεγονός ότι το survival στοιχείο δεν είναι τόσο τιμωρητικό (τουλάχιστον στην normal δυσκολία) όσο ήταν στο Resident Evil 7. Ναι δεν έχεις τις άπειρες σφαίρες και όλα τα αντικείμενα φουλαρισμένα ανά πάσα στιγμή άλλα δεν θα χρειαστεί και να κρατάς κάποιον σταυρό ή κάποιο κομποσκίνι προσεύχοντας στον Θέο να προχωρήσεις με θάρρος την ιστορία.

Ο τίτλος έχει ως βασικό κομμάτι το πολυτάραχο χωριό και από εκεί μας οδηγεί σε διαφορετικές τοποθεσίες ανάλογα με το Act που βρισκόμαστε. Στο κάστρο βρίσκουμε την αγαπητή Lady Dimitrescu με τις κόρες της οι οποίες αρέσκονται στο να κάνουν την ζωή μας πατίνι ενώ στο χωριό προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους κατοίκους και να βρούμε στοιχεία για την πολυαγαπημένη μας κόρη. Όσες μέρες και να περάσουν δεν  υπάρχει περίπτωση να ξεπεράσω τους χτύπους των τακουνιών της λαίδης η οποία κάθε άλλο παρά φιλική και φιλόξενη είναι με την πάρτη μας. Ευτυχώς υπάρχουν και λιγότερο αγχωτικές στιγμές (κυρίως στο χωριό) όπου απλά έπρεπε να βρω ευφάνταστους τρόπους να ξεπεράσω τους εχθρούς.

Στα του gameplay και τους διάφορους μηχανισμούς πρέπει να πω ότι ευτυχώς οι περισσότερες αλλαγές αφορούσαν την διευκόλυνση του παίκτη. Το σύστημα διαχείρισης των αντικειμένων και των όπλων είναι ακριβής αντιγραφή του RE4 και πολύ σωστά, μιας και η ύπαρξη βαλίτσας που περιέχει όπλα, σφαίρες και τα διάφορα health αντικείμενα κάνει την ζωή μας στον αφιλόξενο κόσμο του Village αρκετά πιο εύκολη. Είναι σημαντικό το γεγονός ότι δεν θα χρειαστεί να διαχειριζόμαστε συνέχεια τα crafting αντικείμενα μιας και αυτά δεν πιάνουν χώρο στην βαλίτσα. Γενικά τα inventories στα Resident Evil πάντα με απωθούσαν και νομίζω ότι επιτέλους οι δημιουργοί βρήκαν έναν πιο ορθολογικό τρόπο για να ασχολείται ο παίκτης χωρίς να αποκτά πονοκέφαλο. Είναι περιττό να πω ότι στο Resident Evil Village είχα μια πληθώρα όπλων που τα χρησιμοποιούσα σχεδόν όλα ανάλογα την περίσταση στην οποία βρισκόμουν. Παραπάνω ανέφερα την ύπαρξη του The Duke. Ο συγκεκριμένος χαρακτήρας μας βοηθάει να αναβαθμίσουμε τα πάντα επάνω μας πηγαίνοντάς του προφανώς και κάποιο συγκεκριμένο αντίτιμο. Ωραία πινελιά το γεγονός ότι τα νομίσματα στο παιχνίδι είναι Lei που είναι και το επίσημο νόμισμα της Ρουμανίας. Οι αλλαγές που έχουν επέλθει από άκρη σε άκρη στον τίτλο είναι καλοδεχούμενες με μοναδικές εξαιρέσεις τα εντελώς βασικά έως ανύπαρκτα πια puzzles που είναι σήμα κατατεθέν της σειράς και τα, σε γενικές γραμμές, αδιάφορα boss battles. Έπιασα τον εαυτό μου να διασκεδάζει πολύ περισσότερο σε μάχες σώμα με σώμα με NPCs παρά με τα μεγάλα bosses του παιχνιδιού που στην πλειοψηφία τους “έπεφταν” και πολύ γρήγορα. Όσο για τα puzzles που συνάντησα, ίσως να είναι και το μοναδικό τόσο μελανό σημείο στο Village. Τσαπατσούλικα, απλοϊκά και εμφανέστατα χωρίς σκέψη από πίσω τους δεν θύμισαν σε καμία περίπτωση ότι έχω συναντήσει μέχρι τώρα στην σειρά.

Σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι έχει το The Mercenary Mode που κάνει την επανεμφάνιση του μετά την τελευταία του παρουσία στο RE4. Το συγκεκριμένο mode ξεκλειδώνεται αφού τερματίσουμε την βασική ιστορία και έχει ως στόχο να δοκιμάσει το skill του καθένα από εμάς μέχρι τελικής πτώσεως. Άπειρα πυρομαχικά, πολύ αντίπαλοι, υπερ δυνάμεις και διάφορα άλλα δοκιμάζουν τον παίκτη και δίνουν ένα καλό replayability στο Resident Evil Village.

Εμφανισιακά η RE Engine “σπάει κόκκαλα”! Έχει τα προβληματάκια της εδώ και εκεί με κάποια texture που είναι στο low και κάποια που αργούν να φορτώσουν αλλά ο φωτορεαλισμός πλέον στα videogames δεν δείχνει να είναι άπιαστο όνειρο. Στο PlayStation 5 όπου και έπαιξα το παιχνίδι φαίνεται ξεκάθαρα ότι το Resident Evil Village δημιουργήθηκε με της επόμενης γενιάς κονσόλες στο μυαλό και όλα δείχνουν εκπληκτικά. Σταθερό framerate, σχεδόν μηδενικό loading και 4K ανάλυση δίνουν το παρών με το 3D Audio να σηκώνει την τρίχα μου σε κάθε στιγμή.

Το Resident Evil Village είναι μια πιο action εκδοχή του ύφους της πασίγνωστης σειράς. Η Capcom χτίζει πάνω στα δυνατά του σημεία και σε κάνει να απολαύσεις την κάθε στιγμή. Ο κόσμος του μας καλεί να τον εξερευνήσουμε και να ανακαλύψουμε τα μυστικά του. Οι Hardcore fans της σειράς θα βρουν πολλούς λόγους να το αγαπήσουν αλλά και πολλούς για να το μισήσουν. Σε κάθε περίπτωση πάντως θα νιώσουν σαν στο σπίτι τους. Αυτοί που δεν έχουν ασχοληθεί με την σειρά ήρθε η ώρα να το κάνουν.

Ευχαριστούμε την CD Media για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Εκπληκτικά γραφικά και κόσμος
Quality of life αλλαγές
Πολλά είδη εχθρών
Η Lady Dimitrescu και οι κόρες της…
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Χωρούσε καλύτερο κλείσιμο
Τσαπατσούλικα puzzles
9
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ
More Stories
Πρώτο trailer και για τον SHAZAM!