Ratchet & Clank: Rift Apart

Ratchet & Clank ή Rivet & Kit...

Release Date
11/06/2021
Played On
PS5
Platform
PS5
Developer
Insomniac Games
Publisher
Sony Interactive Entertainment

Το PlayStation 5 κυκλοφόρησε πριν από λίγους μήνες και παρόλο που εξαιτίας της πανδημίας η Sony (και όχι μόνο) πασχίζει να καλύψει τη τεράστια ζήτηση σε κονσόλες συνεχίζει πραγματοποιεί πολλά από αυτά που έχει υποσχεθεί και ενισχύει τη βιβλιοθήκη των δυνατών αποκλειστικών παιχνιδιών στο PS5, αυτή τη φορά με το Ratchet & Clank: Rift Apart της Insomniac Games. Το Ratchet & Clank: Rift Apart ανακοινώθηκε πριν από σχεδόν ένα χρόνο στο δρόμο αποκάλυψης του PS5 και αποτελεί το δέκατο έκτο (!!!) παιχνίδι στη σειρά και τα γεγονότα που διαδραματίζονται ακολουθούν αυτά των Ratchet & Clank: Into the Nexus, που κυκλοφόρησε το 2013 και το remake του πρώτου Ratchet & Clank που κυκλοφόρησε στο PS4 το 2016. Η πραγματικότητα είναι πως μετά το εκπληκτικό αυτό remake, που προσωπικά το λάτρεψα, οι προσδοκίες οι δικές μου αλλά και πολλών από εσάς πιστεύω για το «επόμενης γενιάς» Ratchet & Clank: Rift Apart δεν γινόταν να μην είναι στα ύψη. Αν και το τελευταίο διάστημα με βρήκε γεμάτο στις υποχρεώσεις και την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, στα μέσα μετακόμισης (καταλαβαίνετε τι περνάω και γι’ αυτό θα τα πούμε σε βίντεο για το παιχνίδι τις επόμενες ημέρες) εντούτοις η εξαιρετική πολιτική της Sony να διαθέτει σε όλους εμάς που καλούμαστε να πούμε την άποψή μας για τα παιχνίδια της με φέρνει στη θέση να είμαι εδώ λίγες ημέρες πριν την κυκλοφορία του (κυκλοφορεί στις 11 Ιουνίου αποκλειστικά στο PS5) για να σας μιλήσω για την εμπειρία μου.

Αρχικά να το αναφέρω τώρα που είμαστε ακόμα στην αρχή πως το Ratchet & Clank: Rift Apart κυκλοφορεί στη χώρα μας με ελληνικούς υπότιτλους και μενού, όπως το σύνολο σχεδόν των αποκλειστικών παιχνιδιών του PlayStation και καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι αυτό για τους Έλληνες παίκτες. Επίσης, να διευκρινίσω γιατί το έπαιξα εξολοκλήρου στα ελληνικά, οι περιγραφικοί όροι που θα χρησιμοποιήσω στη συνέχεια για διάφορα στοιχεία του παιχνιδιού θα είναι στα ελληνικά. Πάμε λοιπόν στην ιστορία του Ratchet & Clank: Rift Apart όπου ο Clank, το ρομποτάκι σύντροφος του Ratchet, έχει δημιουργήσει ένα διαστασοποιητή (αντικείμενο σε σχήμα όπλου που σου επιτρέπει να εναλλάσσεις διαστάσεις) αλλά ο «κακός» Δρ. Nefarious προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και τις δυνατότητες ενός τόσο σημαντικού και δυνατού αντικειμένου προσπαθεί να το αποκτήσει στην κατοχή του με αποτέλεσμα να καταστραφεί και να δημιουργηθεί ένα ρήγμα στις διαστάσεις με τους Ratchet και Clank (και φυσικά τον Δρ. Nefarious) να βρίσκονται χωρισμένοι σε μια νέα, ακόμα πιο «σκληρή» διάσταση που ταλαιπωρείται και αυτή όμως από διάφορα ρήγματα. Εκεί λοιπόν (γιατί θέλω να προσέξω να μην σας κάνω οποιοδήποτε spoiler ακόμα και σε ένα τέτοιο σενάριο) θα συναντήσουμε ακόμη ένα Lombax (θηλυκό αυτή τη φορά), τη Rivet και λίγο παρακάτω στην ιστορία, ακόμη ένα ρομπατάκι σύντροφο, την «χαϊδευτικά» Kit. Ο Ratchet λοιπόν θα συναντήσει παρακάτω την Kit και ο Clank από νωρίς την Rivet. Να μην ξεχάσω πως ο «αρχικακός» σε αυτή τη νέα διάσταση είναι ο Αυτοκράτορας Nefarious ενώ να μην ξεχνάμε και τον Δρ. Nefarious που βρίσκεται σε αυτή τη διάσταση. Σκοπός των ηρώων μας λοιπόν που ταξιδεύουν σε νέος και ανεξερεύνητους κόσμους και πλανήτες είναι να φτιάξουν ξανά έναν διαστασοποιητή για να επαναφέρουν την κανονικότητα και φυσικά να επιστρέψουν στη διάσταση από όπου προήλθαν. Αυτά τα σχέδια θα ανατραπούν πολλάκις από τον/ους Nefarious, που ειδικά ο αυτοκράτορας κυνηγά τα αγαπημένα μας Lombax, επομένως οφείλουμε να τους αντιμετωπίσουμε. Η αλήθεια είναι σε ένα σημείο που πίστεψα ότι το παιχνίδι ολοκληρώθηκε, πιστεύοντας ότι είναι νωρίς, εντούτοις προς θετική έκπληξή μου διαπίστωσα ότι το σενάριο είχε ακόμα να δώσει. Το πως συνδέονται όλοι αυτοί οι χαρακτήρες μεταξύ τους όμως θεωρώ καλύτερα να το αφήσω να το ανακαλύψετε μόνοι σας χωρίς να θέλω να σας στερήσω το ενδιαφέρον από την εξέλιξη της ιστορίας του. Προφανώς μιλάμε για ένα παιχνίδι με αρκετό χιούμορ και αντίστοιχες καταστάσεις, το σενάριο δεν είναι βασικό όπως έχουμε δει να συμβαίνει σε άλλα αντίστοιχα third person shooter platformers, παρόλα αυτά δεν σε πάει και από την ανατροπή στην ανατροπή και στο δράμα για να σε οδηγεί με κομμένη την ανάσα. Για το είδος που πραγματεύεται μπορώ να πω ότι είναι αρκετά καλό.

Εκεί που το Ratchet & Clank: Rift Apart πραγματικά ξεχωρίζει και σε κάνει να μην θες να το αφήσεις από τα χέρια σου είναι το gameplay. Αν και σε ένα μεγάλο μέρος του παιχνιδιού έχουμε στην κατοχή μας τη Rivet, εντούτοις έχει τα ίδια χαρακτηριστικά, όπλα και αναβαθμίσεις που έχουμε και στον Ratchet. Δηλαδή αν σε έναν κόσμο-πλανήτη έχεις συλλέξει, αγοράσει, αναβαθμίσει κάτι στον Ratchet, όταν θα έχει στην κατοχή την Rivet θα είναι όλα εκεί. Δεν έχουν σημαντικές διαφορές για το τι κάνει ο καθένας, περισσότερο για το πως το κάνει θα έλεγα. Από εκεί και πέρα τα gadgets και κυρίως τα διάφορα και πρωτότυπα όπλα είναι πολλά περισσότερα από όσα περίμενα τουλάχιστον, με ξεχωριστές δυνατότητες, για να βρείτε ποια θα είναι αυτά που σας ταιριάζουν περισσότερο, ποια θα χρησιμοποιείτε κατά κόρον εντάσσοντας τα ως συντομεύσεις στα βέλη του d-pad (υπάρχει προφανώς και απευθείας πρόσβαση σε όλα μέσω ροδέλας επιλογής) και φυσικά ποια θα αναβαθμίσετε από την αρχή στο maximum. Οι αναβαθμίσεις πραγματοποιούνται με τη συλλογή δυσευρετάνιου αλλά μόνο δυσεύρετο δεν είναι καθώς θα έχετε πάντα είτε λίγο είτε περισσότερο (ανάλογα με το πόσο θα θέλετε να εξερευνήσετε τον κάθε κόσμο) για να προβείτε στις ανάλογες αναβαθμίσεις. Ένα καινούριο στοιχείο στο Ratchet & Clank: Rift Apart είναι τα ρήγματα που μπορούμε να μεταφερόμαστε με το πάτημα ενός πλήκτρου όταν είναι στο πεδίο ορατότητας μας και προσφέρει έτσι ειδικά σε μάχες με πολλούς εχθρούς ένα τακτικό πλεονέκτημα, ανάλογα πάντα και με το πως θα επιλέξουμε να κινηθούμε. Επίσης, συνεχίζουμε να συλλέγουμε βίδες από σπασμένα κιβώτια και πεσμένους εχθρούς λειτουργώντας ως in-game currency για αγορά όπλων, συλλέγουμε χρυσές βίδες και άλλα συλλεκτικά αντικείμενα ύστερα από εξερεύνηση και την ανακάλυψη «κρυφών» περιοχών που μας ανταμείβουν πλουσιοπάροχα. Ακόμη συλλέγουμε και σετ από θωράκιση, είτε κράνος, είτε θώρακα, είτε ποδιών με το κάθε σετ να έχει κάποιο μοναδικό χαρακτηριστικό ενώ μας επιτρέπεται να επιλέξουμε και χρωματικό συνδυασμό. Δεν μπορώ να παραβλέψω πως υπάρχουν κόσμοι που παίζονται λίγο παραπάνω open-world από όσο σε μερικούς άλλους και αποτελεί μία ακόμη θετική έκπληξη. Γενικά, οι κόσμοι, τα περιβάλλοντα, οι μάχες, τα όπλα, τα gadgets και φυσικά τα αρκετά μικρότερα ή μεγαλύτερα boss battles είναι απολαυστικά με όλη τη σημασία των λέξεων. Δεν λείπουν όπως ήταν αναμενόμενο και διάφορα mini games είτε με τον Clank/Kit είτε με την Glitch (το μικρό τύπου αραχνοειδές ρομποτάκι μας που ειδικεύεται στα χακαρίσματα εκ των έσω) και φυσικά Challenges. Θα ήθελα ίσως περισσότερο βάθος ακόμα και περισσότερες δευτερεύουσες αποστολές σε κάθε κόσμο αλλά το Ratchet & Clank: Rift Apart διαθέτει αρκετό περιεχόμενο και από μόνο του για να ανακαλύψουμε και να συλλέξουμε χωρίς να σε «μπουκώνει» αλλά υπήρχαν στιγμές που ήθελα κι άλλο, κι αυτό είναι κάτι που στο δημιουργεί το παιχνίδι και είναι προς τιμήν του. Θέλω να λίγο να σταθώ πριν αλλάξω παράγραφο και θέμα στα της απόλαυσης του gameplay, η οποία ενισχύεται και πρωταγωνιστικά πολλές φορές από την εξαιρετική (θα το έγραφα και με κεφαλαία αν δεν με ενοχλούσαν τα κεφαλαία) χρήση και εκμετάλλευση του DualSense. Το είχα αναφέρει από το πρώτο Review μου του PS5 ότι αυτό το χειριστήριο είναι game changer και αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά. Όλες οι δυνατότητες που έχει θεωρώ ότι χρησιμοποιήθηκαν υποδειγματικά από την Insomniac Games στο Ratchet & Clank: Rift Apart. Από το ενσωματωμένο ηχείο μέχρι το haptic feedback και τις adaptive σκανδάλες (που και εδώ στα όπλα για παράδειγμα το πάτημα της σκανδάλης μέχρι τη μέση έχει μία χρήση και το πάτημα μέχρι το τέλος ενισχυμένη) προσθέτουν πολλούς πόντους στην όλη εμπειρία.

Τεχνικά για το Ratchet & Clank: Rift Apart θα μπορούσα να πω πολλά αλλά και πολύ λίγα ταυτόχρονα. Αρχικά να επισημάνω ότι το παιχνίδι το έπαιξα στο Fidelity Mode που ήταν διαθέσιμο, που σημαίνει τουμπανιασμένα γραφικά με Ray-Tracing και 30 frames-per-second καθώς οι επιλογές για Performance Mode και Performance Mode με Ray-Tracing (αμφότερες στα 60 fps) θα είναι διαθέσιμες από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του παιχνιδιού. Στο remake του Ratchet & Clank του 2016 είχα εντυπωσιαστεί αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι μου θυμίζει κινηματογραφικές animated ταινίες. Που να περίμενα ότι πέντε χρόνια μετά θα είχα εντυπωσιαστεί από αντίστοιχο τίτλο σε τόσο μεγαλύτερο βαθμό. Να το αναφέρω όσο πιο περιγραφικά και λιτά μπορώ, το Ratchet & Clank: Rift Apart είναι πανέμορφο και διακρίνεται στον τεχνικό του τομέα συνολικά (δεν γίνεται να παραβλέψουμε και το 3D Audio) από μία αρτιότητα. Αυτό που μου έκανε ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση είναι το πόσο όμορφοι και διαφορετικοί είναι οι κόσμοι-πλανήτες που ταξιδεύουμε κάθε φορά ενώ δεν γίνεται να μην σταθώ στο πόσο γρήγορα και ακαριαία εμφανίζονται αυτά μπροστά μας ειδικά μετά από μία εναλλαγή διάστασης. Η Insomniac Games είχε αναφέρει ότι θα εκμεταλλευτεί τον πολύ γρήγορο SSD του PS5 για να κάνει πράξη αυτό το φιλόδοξο σχέδιο που είχε και όχι μόνο τα κατάφερε αλλά θεωρώ ότι χρησιμοποιείται μερικές φορές ακόμα και για επίδειξη. Ακόμη, λογικό είναι νομίζω από τα συμφραζόμενα ότι χρόνος loading δεν υπάρχει όταν για παράδειγμα θα πέσουμε στο κενό ή θα τελειώσει η ζωή μας και θα εμφανιστούμε ξανά επί της οθόνης για να συνεχίσουμε από το τελευταίο checkpoint.

Update: Το τελευταίο εικοσιτετράωρο πριν γίνει διαθέσιμο αυτό το Review, η Insomniac Games έδωσε το day one patch και σε μας που παίζουμε το παιχνίδι πριν από την ημέρα κυκλοφορίας του και δεν γινόταν να μην τρέξω να δοκιμάσω ξανά το Ratchet & Clank: Rift Apart με τις νέες επιλογές γραφικών. ΄Άλλωστε το παιχνίδι παραμένει εγκατεστημένο στην κονσόλα μου καθώς μου λείπουν μερικά trophies για την πλατίνα και σε συνδυασμό με το ότι το παιχνίδι είναι απολαυστικό και η πλατίνα του όχι ιδιαίτερα απαιτητική, την έχω βάλει στο μάτι. Με αυτό το patch όπως ανέφερα και λίγες γραμμές πιο πάνω, στην προηγούμενη παράγραφο, γίνονται διαθέσιμες ακόμα δύο επιλογές γραφικών, αυτή του Performance Mode, με 60 fps και μικρότερη ελαφρώς ανάλυση από την Fidelity (που είναι 4K) και την Performance Mode με Ray-Tracing, με επίσης 60fps, λίγο μικρότερη ανάλυση κι εδώ που θυσιάζεται όμως για τα «μάτια» του Ray Tracing. Ξεκάθαρα η αγαπημένη μου είναι η Performance Mode με Ray-Tracing και 60 fps καθώς στην 55 ιντσών 4K HDR τηλεόραση μου δεν είδα να γίνεται ιδιαίτερα έκπτωση στην ανάλυση, προσωπικά στάθηκα αρκετή ώρα στατικός στην οθόνη για να την διαισθανθώ αλλά ο συνδυασμός των 60 fps, σε ένα παιχνίδι σαν και αυτό με καταιγιστική δράση μαζί με το όμορφο «περιτύλιγμα» του Ray-Tracing δημιουργούν ένα πάρα πολύ εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

Ολοκληρώνοντας, το Ratchet & Clank: Rift Apart είναι για μένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έπαιξα φέτος και σίγουρα αυτό που διασκέδασα περισσότερο, αφού σε αυτό συμβάλλει και το είδος και το ύφος που πραγματεύεται. Υπήρχαν στιγμές, μιας και φτάνουμε κοντά στη βαθμολογία, που έλεγα ότι το παιχνίδι του αξίζει μέχρι και δέκα (ξέρετε ότι θέλω το δέκα να το κρατάω για πολύ ειδικές και απόλυτα άρτιες στα μάτια μου και στο μυαλό μου περιπτώσεις) παρόλα αυτά λίγο αυτό που ανέφερα για τις δευτερεύουσες αποστολές και κάποια ελάχιστα bugs που συνάντησα (βέβαια να διευκρινίσω ότι παίζω ένα παιχνίδι σε έκδοση αρκετές ημέρες πριν την κυκλοφορία του και χωρίς να έχει δεχθεί το day one patch αλλά ακόμα και σε αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις δεν μπορώ να κλείσω τα μάτια) με κάνουν να κατέβω λίγο. Αν δεν είχαμε εφαρμόσει στο Busted εδώ και πολύ καιρό τις άνευ δεκαδικών βαθμολογίες πιστέψτε με θα λάμβανε με την αξία του μια βαθμολογία πολύ κοντά στο απόλυτο δέκα. Τώρα όμως θα πάω στον αμέσως επόμενο. Με λίγα λόγια γιατί όταν ένα παιχνίδι με ενθουσιάζει και δεν έχω την άμεση δυνατότητα να σας περιγράψω την εμπειρία μου σε βίντεο (υπόσχομαι μόλις τελειώσει το βάσανο της μετακόμισης μου θα τα πούμε και από εκεί) να θέλω να γράφω πολλά αλλά κάπου εδώ θα σας αφήσω αναφέροντας για το Ratchet & Clank: Rift Apart ότι αν είστε κάτοχος PS5 ή σκοπεύετε να αποκτήσετε είναι μία απαραίτητη επιλογή για τη συλλογή σας. Σε παιχνίδια σαν το Ratchet & Clank: Rift Apart δεν χωράει η έκφραση «εξαιρετικό, φανταστικό αλλά δεν είναι για όλους», είναι εξαιρετικό, είναι απολαυστικό και να είστε σίγουροι ότι θα διασκεδάσετε.

 Ευχαριστούμε την Sony PlayStation Ελλάδας για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Πανέμορφα γραφικά
Απολαυστικό gameplay
3D Audio και εντυπωσιακή χρήση DualSense
Υπέροχοι κόσμοι
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Ελάχιστα bugs
Περιεχόμενο (σε μερικές) και πλήθος δευτερευόντων αποστολών
9
ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ
More Stories
Αναβάθμιση αλά Game Pass για το PlayStation Now