Πόσο ρεαλιστικό είναι ένα Nintendo Switch Prο;

Όταν διάβασα την είδηση για Nintendo Switch Prο (ή Switch 2) άρχισα να αναρωτιέμαι πόσο υλοποιήσιμο είναι. Εν μέσω έλλειψης semiconductors σε παγκόσμια κλίμακα δεν πας να βγάλεις κονσόλα. Τα PS5 και XBOX SERIES X/S είχαν ήδη ανακοινωθεί και μπει σε παραγωγή, άλλο που αυτή περιορίστηκε λόγω της πανδημίας. Το άλλο μου ζήτημα είναι η τεχνολογία. Όλοι πετάμε το 4k@60 λες και είναι τίποτα. Το να σπρώχνεις συνεχόμενα μισό δισεκατομμύριο pixel σε κάθε δευτερόλεπτο ενώ παράλληλα κάνεις render δεν είναι τόσο απλό. Η τεχνολογία υπάρχει, αλλά αρχικά είναι ακριβή και σίγουρα όχι portable. Ή τουλάχιστον portable στη μορφή της φορητής κονσόλας.

Η nvidia, η εταιρία που φτιάχνει τα SoC των Switch στις δυο τελευταίες γενιές καρτών γραφικών έχει εισάγει το DLSS. Έναν τύπο upscaling που μέσω neural networking μας φέρνει πιο κοντά στο native αποτέλεσμα από το παραδοσιακό upscaling. Πριν από την Turing αρχιτεκτονική (σειρά RTX 20ΧΧ), η nvidia έφερε τη Volta, η οποία αξιοποιήθηκε από επαγγελματικές κάρτες όπως η Tesla (GPGPUs). H Volta αρχιτεκτονική όμως χρησιμοποιήθηκε και στη σειρά SoC Tegra, με την ονομασία Xavier. Προσφέροντας εντυπωσιακές επιδόσεις (5.7 TFLOPS με κατανάλωση μόλις 30watt) είναι μια σοβαρή αναβάθμιση στο Tegra X1 SoC του Switch, βέβαια δεν προορίζεται για κατανάλωση από το ευρύ κοινό. Παράλληλα με το Xavier υπάρχει και το Tegra X1+ (το οποίο συνεχίζει να είναι maxwell chip) που κάνει το DLSS εφαρμόσιμο σε προσιτή τιμή. Βλέποντας λοιπόν ότι υπάρχει ήδη η τεχνολογία που αναφέρεται στα leaks, είναι διαθέσιμη σε προσιτή τιμή (200$) και μικρό form factor. Θα έλεγα πως υπάρχει το τεχνολογικό υπόβαθρο για την εφαρμογή του DLSS (AI upscaling) και στο Nintendo Switch.

Το άλλο θέμα που θα έχει αυτή η κονσόλα είναι το κόστος. Το Switch περιλαμβάνει επιπλέον εξαρτήματα από το Shield ενώ θα χρειαστεί πολύ περισσότερη RAM και διαφορετικό σύστημα ψύξης. Το θετικό είναι ότι τα κόστη παραγωγής για ένα 1080p 5” AMOLED panel έχουν πέσει δραματικά (14.30$) έναντι των LCD  (14,65$) οπότε σίγουρα θα δούμε καλύτερο panel. Στο θέμα συμβατότητας και τεχνολογίας είμαστε καλυμμένοι. Όσο για την έλλειψη semiconductors, το Tegra X1+  βρίσκεται ήδη σε παραγωγή άρα και σε stock, με αποτέλεσμα αυτό το ζήτημα να είναι ήδη μερικώς τουλάχιστον λυμένο. Εδώ να τονίσω πως το Tegra X1+ πέρα από την υποστήριξη DLSS δεν φέρνει κάποιο τεράστιο performance boost, κάπου στο 25% αύξηση σε επιδόσεις. Οπότε πάλι μένει ένα ερωτηματικό για το πως θα μπορούσε η Nintendo σε συνεργασία με την Nvidia να φέρουν ένα σύστημα που να ελκύει τους hardcore gamers και να προσφέρει ουσιαστική αναβάθμιση. Βλέποντας πάντως τα revision των XBOX ONE και PS4 πατάει στις ίδιες βελτιώσεις με (το αν είναι καλύτερο θα το δούμε στην πράξη) διαφορετική μέθοδο upscaling.

Το πιο σημαντικό ζήτημα όμως σε μια κονσόλα είναι η τιμή. Πέρα από το manufacturing cost το οποίο είναι διαχειρίσιμο μέχρι ώρας έχουμε και το RnD. Αυτό τυπικά μέχρι ώρας, οι εταιρίες το καλύπτουν μέσω των πωλήσεων παιχνιδιών και των online συνδρομών. H Nintendo όμως δείχνει να το ενσωματώνει εν μέρει και στις κονσόλες της αν κρίνουμε από τα 330€ που κοστίζει ένα Switch το οποίο έχει SoC του 2015. Από την άλλη, τα JoyCons, το Software και το Docking solution, υπάρχουν ήδη αλλά και πάλι είναι δύσκολη μια πρόβλεψη για την πιθανή τιμή της κονσόλας μιας και δεν έχουμε ιδέα πως θα υλοποιηθεί. Θα μπορούσε να είναι 350$ στην περίπτωση του χρησιμοποιηθεί πάλι η αρχιτεκτονική maxwell ή θα μπορούσε ακόμη και να φτάσει τα 500$ εάν πάμε σε κάποιου είδους custom chip.

Επίσης, μην ξεχάσετε να μας ακολουθήσετε στα παρακάτω Social Media.

More Stories
Deadpool 2