Mortal Kombat 11

Release Date
23/04/2019
Platform
PS4, Xbox One, PC, Switch
Developer
NetherRealm Studios
Publisher
Warner Bros. Interactive

You’re next…

Το Mortal Kombat κοντεύει τα 30 και οι δημιουργοί του θέλησαν να δώσουν στο κοινό τους μια νέα γεύση πριν την ολοκλήρωση της τρέχουσας γενιάς. Το νέο παιχνίδι της NetherRealm είναι αδιαφιλονίκητο φαβορί για καλύτερο fighting παιχνίδι της γενιάς αλλά η εμμονή της Warner Bros. στα microtransactions και το απύθμενο grinding καταστρέφει, ευτυχώς όχι ολοκληρωτικά, την εμπειρία. Πάμε να δούμε όμως τι έχει να προσφέρει το Mortal Kombat 11.

Ξεκινώντας από εκεί που μείναμε το 2015, ο Raiden είναι πλέον ο δικαστής και δήμιος όλων των απειλών στο Βασίλειο της Γης. Μετά τον θάνατο του Shinnok μια νέα απειλή ονόματι Kronika εμφανίζεται με σκοπό να ξαναγράψει την ιστορία στο σύμπαν του τίτλου. Οι δυνάμεις της Kronika (έλεγχος χρόνου) επαναφέρουν αρκετούς χαρακτήρες που αγαπήσαμε από όλους τους τίτλους της σειράς Mortal Kombat. Η πλοκή, οι διάλογοι και το voice acting των ηθοποιών αποδεικνύουν για ακόμη μια φορά τον λόγο που άνθρωποι όπως ο Ed Boon έχουν λευκή επιταγή να κάνουν ότι θέλουν στους τίτλους που αναπτύσσουν. Κατά την διάρκεια του story mode θα δημιουργηθούν αρκετά συναισθήματα στον παίκτη και θα καταλάβει ότι η όλη προσπάθεια έχει στηθεί με στόχο να περάσει καλά μαζί με τους αγαπημένους του ήρωες. Οι προσπάθειες για πιο “βαθύ” storytelling στα παιχνίδια Injustice αποδίδουν καρπούς και η ομάδα ανάπτυξης μαεστρικά αποδεικνύει ότι υπάρχει χώρος για καλές ιστορίες και σε fighting παιχνίδια.

Αλλά τι είναι ένα fighting παιχνίδι χωρίς στιβαρούς μηχανισμούς μάχης!; Σε αυτόν τον τομέα το Mortal Kombat δεν είχε σχεδόν ποτέ προβλήματα και στο 11 οι δημιουργοί έχτισαν πάνω σε αυτό που είχαν δημιουργήσει στον προηγούμενο τίτλο. Αν και το Mortal Kombat 11 προσφέρει μηχανισμούς που θα κάνουν τους λάτρεις του είδους να νιώσουν σαν το σπίτι τους υπάρχουν κάποιες επιλογές που κάνουν ακόμη καλύτερη την εμπειρία. Όπως πάντα τα combos εκτελούνται με συνδυασμό των κουμπιών που αφορούν είτε τις μπουνιές είτε τις κλωτσιές και τις διάφορες κατευθύνσεις που θα δώσουμε στον χαρακτήρα μας, μέχρι εδώ όλα καλά. Αλλά η NetherRealm αποφάσισε ότι το σύστημα με το Energy Meter ήταν ξεπερασμένο. Αντ’ αυτού διέσπασε την συγκεκριμένη μπάρα και δημιούργησε δύο νέες. Η μία αφορά την επίθεση και η άλλη την άμυνα. Η μπάρα επίθεσης βοηθάει τον παίκτη να εκτελέση τις λεγόμενες enhanced special moves ενώ η μπάρα άμυνας βοηθάει στα special dodges, combo cancellers και rolls. Οι αλλαγές όμως συνεχίζουν και στην εμφάνιση των Fatal Blows. Στο Mortal Kombat 11 μπορούμε να εκτελέσουμε μια πολύ δυνατή κίνηση (θυμίζει τις παλιές X-Ray moves) και να μειώσουμε αισθητά την ζωή του αντιπάλου μόνο αν η δική μας ζωή “πέσει” κάτω από 30%. Αυτές οι κινήσεις μπορούν να ενεργοποιηθούν μόνο μια φορά σε κάθε φάση οπότε πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην χρησιμοποιησή τους.

Ένα ακόμη ζητούμενο σε τέτοιου είδους παιχνίδια είναι το replayability. Σε αυτόν τον τομέα το Mortal Kombat 11 επίσης είναι σε πολύ καλό επίπεδο με την επανεμφάνιση των Klassic Towers και της Κρύπτης. Αλλά εκεί αρχίζουν και τα πρώτα πολύ σοβαρά προβλήματα στον τίτλο. Η Κρύπτη δεν έχει ένα νόμισμα για να αγοράζουμε πράγματα (όπως θα ήταν και το λογικό) αλλά έχει τέσσερα είδη νομισμάτων. Ναι καλά είδατε! Έχουμε τα Koins (τα κερδίζουμε απλά παίζοντας οποιαδήποτε μάχη), τα souls και hearts με τα οποία ανοίγουμε special chests και είναι αρκετά πιο σπάνια από τα Koins, και τέλος τα Time Crystals που είναι και το premium νόμισμα του παιχνιδιού. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι με τα πραγματικά λεφτά μας μπορούμε να ξεκλειδώσουμε τα πάντα και να αποφύγουμε το grinding άπειρων ωρών με τον τίτλο για να βρούμε τα πάντα. Θα μπορούσα να μιλάω άπειρες ώρες για τις πολιτικές των microtransactions και των lootboxes αλλά δεν θα το κάνω αυτή την στιγμή σεβόμενος τον τίτλο με τα τόσα χρόνια ιστορίας στις πλάτες του. Θα πω απλά ότι για ακόμη μια φορά η Warner Bros. κατακλίζει έναν τίτλο της με microtransactions και αρκείται σε γελοίες δηλώσεις του τύπου “Δεν ήταν αυτός ο σκοπός μας και θα επανορθώσουμε” λες και απευθύνεται σε ανθρώπους χωρίς νοημοσύνη ενώ ξεκάθαρα το παιχνίδι λειτουργεί ως live service με πρακτικές που έχουν ως στόχο την αφαίμαξη των πορτοφολιών μας. Shame.. Shame… Shame…

Υπάρχει και το Towers of Time στο οποίο μπορούμε να ενεργοποιήσουμε κάποια Konsumables (όπως τα λέει) για να μειώσουμε την ζωή του αντιπάλου. Για παράδειγμα, μπορούμε να ρίξουμε βόμβες που με το κατάλληλο Konsumable να κάνουμε damage στον αντίπαλο, διαφορετικά χωρίς το Konsumable δεχόμαστε όλο το damage εμείς. Το Towers of Time δεν είναι σε καμία περίπτωση δίκαιο και πριν το δοκιμάσετε θα πρέπει να οπλιστείτε με υπομονή και επιμονή. Εννοείται ότι όλη η λογική πίσω και από το Towers of Time, όπως και στην Κρύπτη, είναι στο να μας ωθήσουν στην αγορά προϊόντων μέσω του πολύ όμορφου store που έχουν χτίσει (sarcasm)! Τα microtransactions “ζουν και βασιλεύουν” σε όλες τις εκφάνσεις του Mortal Kombat 11 και είναι κρίμα που καπελώνουν ένα τόσο ωραίο, αργό και μεθοδικό gameplay.

Ο τίτλος εμφανισιακά είναι πολύ διαφορετικός και από το Mortal Kombat 10 αλλά και από τα Injustice. Μια πιο εξελιγμένη μορφή της Unreal Engine 3 δίνει απίστευτες λεπτομέρειες τόσο στα μοντέλα των χαρακτήρων όσο και στα textures των πιστών. Τα cutscenes είναι πέρα για πέρα μαγευτικά με την μουσική επένδυση τόσο σε τραγούδια όσο και σε ήχους των επιθέσεων να είναι αν όχι τέλεια πολύ κοντά στην άψογη εκτέλεση. Η μάχη που είναι και το ζητούμενο έτρεχε απροβλημάτιστα στο PlayStation 4 Pro και ήταν πιο αιμοσταγής και βάρβαρη από ποτέ. Αν μη τι άλλο η NetherRealm είναι μια εκ των κορυφαίων στην δημιουργία animation και physics κατά την διάρκεια της μάχης.

To Mortal Kombat 11 αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση στον κόσμο του. Είναι αν όχι το καλύτερο ένα από τα καλύτερα fighting games εκεί έξω αλλά οι επιλογές της εκδότριας εταιρίας κάνουν fatality στις φιλοδοξίες που έχουμε για τον τίτλο. Η NetherRealm μαζί με την Warner Bros. εννοείται ότι υποσχέθηκαν την μείωση τόσο των microtransactions όσο και του grinding στον τίτλο αλλά η τελική γεύση που αφήνει το Mortal Kombat 11 είναι πικρή. Πως να μην είναι άλλωστε όταν ένα τόσο καλό παιχνίδι από άποψη gameplay καταστρέφεται από επιλογές που δεν δίνουν και δεν πρόκειται να δώσουν ποτέ κάτι παραπάνω στην όλη εμπειρία. Το συστήνω σε όσους θέλουν να θυμηθούν τα νιάτα τους και να παίξουν στον καναπέ με τους φίλους τους παιρνόντας ένα σαββατοκύριακο γεμάτο γέλια, fatalities και brutalities!

Ευχαριστούμε θερμά τη Zegetron για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

7
ΚΑΛΟ
More Stories
Δόθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για την Limited Edition Kingdom Hearts 3 του PS4 Pro