Metroid Dread

Από αλλού το περιμέναμε...

Release Date
08/10/2021
Platforms
Nintendo Switch
Developer
MercurySteam, Nintendo EPD
Publisher
Nintendo

Metroid Prime 4 περιμέναμε με ανυπομονησία από τη Nintendo αλλά μετά τις γνωστές αναβολές και τις ριζικές αλλαγές που υπέστη στην ανάπτυξή του και κατά τη διάρκεια του Nintendo Direct στα πλαίσια της E3 2021 είχαμε την ανακοίνωση του Metroid Dread που κυκλοφόρησε μαζί με το νέο Switch OLED. Όταν το πρωτοαντίκρισα λοιπόν και μετά τα πρώτα δευτερόλεπτα ψυχολογικής ανάτασης από το όνομα Metroid σκέφτηκα ότι ίσως το Dread είναι ένας τρόπος της Nintendo για να μας «χρυσώσει το χάπι» της αναμονής και όλων αυτών που συνέβησαν με το προ ετών λογότυπο του Metroid Prime 4 και όσων ακολούθησαν. Μεταξύ μας, περιμέναμε να μας «χρυσώσει το χάπι» με μία remake άντε remaster τριλογία των Metroid Prime, που προσωπικά λάτρεψα (ειδικά το πρώτο) που με συνόδευσε πολλές ώρες με το τότε Nintendo Gamecube μου. Ο βασικός λόγος λοιπόν που στάθηκα σκεπτικός απέναντι στο Metroid Dread αρχικά ήταν γιατί είδα ένα side scrolling παιχνίδι που φέρνει στις ρίζες του franchise και «φοβήθηκα» ότι θα στηριζόταν περισσότερο στο όνομα Metroid (if you know what I mean) παρά στο παιχνίδι σαν ποιότητα αυτό καθαυτό. Τι εντύπωση αποκόμισα όμως αφού έπαιξα το παιχνίδι θα σας την παραθέσω, όπως πάντα, ευθύς αμέσως.

Ανοίγοντας λοιπόν το παιχνίδι στο Switch και παρακολουθώντας το εισαγωγικό τύπου cut scene αντιλαμβάνομαι ότι κάτι καλό γίνεται εδώ. Στα της πλοκής, η γαλαξιακή ομοσπονδία πληροφορείται για στοιχεία ύπαρξης των πολύ επικίνδυνων παράσιτων X (που για κάποιο λόγο επιβίωσαν) στον πλανήτη ZDR και αποφασίζει να στείλει εφτά ρομποτάκια E.M.M.I. (Extraplanetary Multiform Mobile Identifiers) να ανιχνεύσουν σχετικά αλλά δεν αργεί η απώλεια σήματος από αυτά. Κάπου εκεί αναλαμβάνει δράση η Samus και προσγειώνεται στον ZDR. Στα ενδότερα του πλανήτη, μπλέκει σε μία μάχη όπου ηττείται σχετικά εύκολα, η έξοδος καταστρέφεται μαζί με μέρος της στολής της και πολλές από τις δυνατότητες της. Όταν συνέρχεται η Samus αποκτά νέα αποστολή που δεν είναι άλλη από το να βρει τρόπο να επιστρέψει στο σκάφος της. Επομένως και σε προοπτική όσο πιο «metroidvania» γίνεται καλούμαστε να πάμε από τη μία περιοχή στην άλλη μέχρι να ολοκληρώσουμε το στόχο μας. Η διαδρομή μας δεν είναι φυσικά στρωμένη με ροδοπέταλα καθώς πέρα από τις άλλες προκλήσεις και αντιπάλους έχουμε να αντιμετωπίσουμε και τα E.M.M.I. (κατά βάση ένα σε κάθε περιοχή) που κατάφεραν να με στοιχειώσουν μέχρι και στον ύπνο μου. Τα E.M.M.I. κυκλοφορούν σε συγκεκριμένες περιοχές και μας ανιχνεύουν σχετικά εύκολα και τότε είναι που ξεκινάν να μας κυνηγούν, τα συμβατικά μας όπλα δεν τους αγγίζουν οπότε η λύση είναι να το βάλουμε στα πόδια ή να κρυφτούμε μέχρι να βρούμε σε ένα άλλο σημείο την πηγή ενέργειας που θα μας επιτρέψει για εκείνη τη στιγμή να τα αντιμετωπίσουμε και εν τέλει να καταφέρουμε (αν τα καταφέρουμε) να τα εξοντώσουμε.

Το Metroid Dread είναι ένα, όπως ανέφερα, side scrolling παιχνίδι δράσης το οποίο όπως είμαι δομημένο στις τρεις διαστάσεις. Δεν είναι λίγες οι φορές που η κάμερα θα γυρίσει σε προοπτική τριών διαστάσεων και μπορώ να πω πως με εξέπληξε πολύ ευχάριστα. Σκοπός μας είναι να εξερευνήσουμε κάθε περιοχή, να συλλέξουμε βελτιώσεις του εξοπλισμού μας, οι οποίες θα μας βοηθήσουν να ξεκλειδώσουμε νέες περιοχές να συλλέξουμε νέες δυνατότητες και να προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο. Για παράδειγμα η δυνατότητα Cloak μας επιτρέπει να γινόμαστε αόρατοι για λίγα δευτερόλεπτα καταναλώνοντας ενέργεια και είναι σωτήρια αν χρησιμοποιηθεί σωστά για να αποφύγουμε το εκάστοτε E.M.M.I. που βρίσκεται στο κατόπι μας. Οι βελτιώσεις στα όπλα μας και στη στολή μας γενικά είναι αρκετές, απαιτούν σκέψη και στρατηγική για το πως θα τις χρησιμοποιήσουμε για να προχωρήσουμε στο παιχνίδι. Δεν είναι λίγες οι φορές που θα βρούμε σε μία περιοχή μία νέα βελτίωση και θα χρειαστεί να μεταβούμε δύο και τρεις περιοχές πίσω για να ανοίξουμε ένα νέο πέρασμα ή να εισέλθουμε σε μία περιοχή για να ξεκλειδώσουμε κάτι καινούριο (δεν είναι τυχαίος ο ορισμός metroidvania που προέκυψε από τα παιχνίδια Metroid άλλωστε). Από εκεί και πέρα η Samus κινείται σβέλτα, έχουμε τη δυνατότητα για ελεύθερη στόχευση και επίθεσης σώμα με σώμα και συγχρονισμένης άμυνας που θα μας επιτρέψει είτε να αποφύγουμε μία δύσκολη κατάσταση (πολύ δύσκολο να πετύχει αλλά σωτήριο στα E.M.M.I.) ή να εξοντώσουμε πιο εύκολα αντιπάλους επιβραβεύοντας μας με περισσότερη ενέργεια ή πυραύλους.

Τα γραφικά του Metroid Dread για τα δεδομένα του ότι είναι side scrolling κατά βάση και κυρίως για τα δεδομένα του Switch είναι αρκετά καλά και σίγουρα πολύ καλύτερα από αυτά που περίμενα. Σίγουρα όμως πέρασε από το μυαλό μου πόσο καλύτερο θα ήταν και σε αυτόν τον τομέα αν η Nintendo είχε κυκλοφορήσει ένα πιο «powerhouse» Switch Pro για παράδειγμα κάνοντας το παιχνίδι περισσότερο eye candy. Τώρα καλώς ή κακώς τα γραφικά παραπέμπουν, αν το συγκρίνουμε με τις οικιακές κονσόλες, μία με δυο γενιές πίσω. Αν και σαν ποιότητα παραγωγής το Metroid Dread είναι από τα δυνατά του Switch και στο συνδυασμό με το ότι το παιχνίδι είναι εξαιρετικό εντούτοις θα ήθελα κάτι παραπάνω στο production value.

Θα είμαι τελείως ειλικρινής, όπως πάντα, και θα πω ότι ξεκινώντας το Metroid Dread  «κόλλησα» σχεδόν αμέσως μαζί του και δεν μπορώ να ανατρέξω στη μνήμη μου, τουλάχιστον πρόσφατα, παιχνίδι στο Switch που απόλαυσα περισσότερο. Συμφωνώ το ότι ίσως να επηρέασε ότι οι προσδοκίες μου εξαρχής δεν ήταν υψηλές αλλά το παιχνίδι πραγματικά είναι από τα καλύτερα που θα βρούμε στο υβριδικό σύστημα της Nintendo και σίγουρα ένα από τα καλύτερα που έπαιξα φέτος. Θα προτιμούσα επίσης οι χάρτες των περιοχών, που ξεκλειδώνοντας νέα μονοπάτια συνεπώς να κατέληγαν λιγότερο «αχανείς» και να υπήρχε ένα πιο προσιτό σύστημα από το teleportation για πιο άμεση μετάβαση από τη μία περιοχή στην άλλη αλλά δεν αναιρεί το γεγονός που ανέφερα λίγο πριν. Είτε είστε fans του Metroid και της Samus είτε όχι είναι μια απαραίτητη προσθήκη στο Switch σας γιατί πιστεύω ότι κι εσείς θα το ευχαριστηθείτε δέοντος. Τέλος, οφείλω να δώσω τα εύσημα στη MercurySteam, που ασχολήθηκε με την ανάπτυξη του Metroid Dread γιατί φαίνεται ότι αυτό που έκανε το έκανε με αγάπη.

Ευχαριστούμε τη CD Media για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Εξαιρετικό σύστημα μάχης
Ποικιλία όπλων και αναβαθμίσεων
Γενικότερα το gameplay
Ωραία cut scenes
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Η πολυπλοκότητα σε στιγμές των περιοχών
Η δυσκολία κάποια στιγμές αυξάνεται απότομα
8
ΥΠΕΡΟΧΟ