Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «ΠΩΣ το PlayStation θα παίξει μπάλα σε ΞΕΝΑ χωράφια | Game Recap #162»

Massive Chalice Review

Εξαλείψτε κάθε σκοτεινό κακό στον κόσμο με την βοήθεια ενός κυπέλλου. 

Το Massive Chalice είναι το τελευταίο πόνημα της Double Fine Productions που κυκλοφόρησε για το Xbox One. Αποτελεί ένα ιδιαίτερο Turn-based Strategy παιχνίδι, κυρίως λόγω της δομής του αλλά και του gameplay του. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Όπως σωστά θα μαντέψατε το παιχνίδι περιστρέφεται γύρω από ένα τεράστιο κύπελλο, το Massive Chalice, το οποίο διαθέτει υπερφυσικές δυνάμεις χάρη στο νερό του. Σαν παίχτες θα κληθείτε να πάρετε την θέση ενός βασιλιά που κυβερνά σε έναν μεσαιωνικό κόσμο και με την βοήθεια του Chalice, οι δεκαετίες θα περνούν σαν δευτερόλεπτα από μπροστά σας. Σε αυτό θα εμβαθύνουμε σε λιγάκι. Στον κόσμο όπου βασιλεύετε παράλληλα ζουν και τα Cadence, μια μοχθηρή φυλή που σαν μοναδικό σκοπό έχει να διαφθείρει το βασίλειο σας με απανωτές επιθέσεις, ενώ εσείς το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να στέλνετε τους γενναίους ήρωες σας για να σταματήσουν τα πλάσματα αυτά.

Το gameplay χωρίζεται σε δύο κομμάτια, το στρατηγικό και το τακτικό. Το στρατηγικό κομμάτι περιλαμβάνει ότι περιστρέφεται γύρω από το βασίλειο σας. Αυτό σημαίνει πως θα ορίζετε άρχοντες στα κάστρα, γάμους, που θα κτιστεί τι και γενικά θα αποφασίζετε για ότι θέματα προκύψουν ανάμεσα σε εσάς και τους υπηκόους σας. Για παράδειγμα, ένας πατέρας έχασε την κόρη του, θα στείλετε κάποιον να την βρει ή θα τον αγνοήσετε; Δύο ήρωες σας μάλωσαν και καλείστε να αποφασίσετε την τύχη τους, συγχώρεση ή τιμωρία; Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ζυγίσετε τις διαθέσιμες επιλογές και να αντιδράσετε ανάλογα, λαμβάνοντας υπόψιν την κοινή γνώμη. Το τελευταίο που θέλετε είναι μια εξέγερση, την στιγμή που χειρότεροι εχθροί παραμονεύουν έξω από τα τείχη σας. Πέρα από αυτό, θα αποφασίσετε ποιος θα παντρευτεί ποιον και πιστέψτε με δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται. Για να κατανοήσουμε πλήρως την έννοια του “παντρέματος” θα πρέπει να αναλύσουμε πρώτα τους ήρωες. Υπάρχουν τριών ειδών στρατιώτες, οι Caberjack, οι Hunters και οι Alchemists. Αρχικά, οι Caberjack έχουν σαν όπλο ένα κορμό δέντρου και λειτουργούν σαν damage dealers. Βρίσκονται στην πρώτη γραμμή και είναι αυτοί που θα ρίξουν ακόμα και τους πιο σκληρούς εχθρούς στα θυμαράκια. Έπειτα, οι Hunters είναι αυτοί που με τα βέλη τους θα κατατροπώσουν τα επικίνδυνα τέρατα από μακρυά με ασφάλεια. Απαραίτητοι σε κάθε ομάδα. Τέλος, οι Alchemists θα δώσουν τέλος σε ομάδες εχθρών με τις βόμβες τους, ενώ από κοντά κανένα Cadence δεν θα επιζήσει.

image-2

Όταν παντρεύονται δύο Cabejack, ή οποιοδήποτε άλλο είδος στρατιωτών, λογικό είναι και οι απόγονοι να ανοίγουν στην ίδια κατηγορία. Τα πράγματα γίνονται ενδιαφέρον όταν ανακατεύετε τις κλάσεις, λόγου χάρη ένας πατέρας Hunter και μια μητέρα Alchemist θα βγάλουν έναν Boomstriker. Ανάλογα με την κατηγορία θα έχει την δυνατότητα να ξεκλειδώσει και διαφορετικές δυνατότητες, κάποιες από τις οποίες κληρονόμησε από τους γονείς. Έτσι, ένας Shadowjack θα έχει την δυνατότητα να γίνεται αόρατος, όπως ένας Hunter, αλλά και λειτουργεί ως damage dealer, όπως ένας Caberjack. Με αυτό το σύστημα, μπορείτε να προσαρμόσετε τους ήρωες σας ανάλογα με τον τρόπο παιχνιδιού που σας αρέσει, ευνοώντας αυτούς που προτιμάτε μέσω των γάμων. Θέλετε μόνο ranged ήρωες, δεν αφήνετε τους Caberjack να αναπαραχθούν, ή αν θέλετε μόνο Alchemists αφήνετε μόνο αυτούς να παντρευτούν. Πέρα από την κλάση, κάθε ήρωας έχει και τα δικά του γνωρίσματα τα οποία επηρεάζουν την ζωή του σημαντικά. Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά, όπως γενναίος, έξυπνος, άγονος, αγχωμένος, άρρωστος, να μισεί τα παιδιά, μεθυσμένος ή να έχει κάποια αρρώστια. Το καθένα έχει διαφορετική επίδραση στο κάθε κομμάτι του παιχνιδιού, δηλαδή ένας με αρθριτικά δεν μπορεί να μετακινηθεί πολύ κατά την διάρκεια της μάχης, ή κάποιος με αυξημένη δύναμη κάνει έξτρα ζημιά. Όλα αυτά πρέπει να λάβετε υπόψιν όταν παίζετε. Δεν θέλετε να έχετε έναν αγχωμένο τοξότη με μειωμένη ευστοχία στην μάχη, ή έναν άγονο άρχοντα χωρίς την δυνατότητα να συνεχίσει το όνομα του. Ακόμα, όλα αυτά μπορούν να τα κληρονομήσουν οι απόγονοι. Αν ένας γονιός είναι αλαζόνας, δηλαδή έχει λιγότερες πιθανότητες να αποφύγει μια επίθεση όταν έχει πλήρης ζωή, τότε λογικά τα παιδιά του θα έχουν το ίδιο γνώρισμα. Γενικά, γίνεται ένας μικρός χαμός σε αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού, για αυτό είναι και μοναδικό.

3YmJ6iznOQw1253-h594

Για να ολοκληρώσουμε το στρατηγικό κομμάτι, με την βοήθεια του Chalice θα μπορείτε να κάνετε έρευνα για νέα όπλα, πανοπλίες, αντικείμενα αλλά και να χτίζετε κάστρα, Guilds και Crusibles σε περιοχές του χάρτη. Τα Guilds είναι σαν ερευνητικά κέντρα, αν θέλετε, που ανάλογα με τους ήρωες που ορίζετε μειώνουν τον χρόνο έρευνας νέων τεχνολογιών και κτιρίων. Εκεί, σημαντικό παράγοντα παίζει η ευφυΐα, άρα δεν θέλετε να χαραμίσετε τους έξυπνους γέρους σας στην μάχη ή στην τεκνοποίηση. Το Crusible είναι κάτι σαν αρένα, όπου ανάλογα με τον εκπαιδευτή συμβάλει με ένα ποσό πόντων εμπειρίας κάθε χρόνο στους εκπαιδευόμενους στρατιώτες. Με άλλα λόγια, αντί οι νέοι στρατιώτες να ξεκινούν από το πρώτο level θα έχουν αρκετή εμπειρία για να ξεκλειδώσουν τις πρώτες ικανότητες και θα είναι πιο αποτελεσματικοί στην μάχη. Ο trainer ή αλλιώς εκπαιδευτής καλό είναι να είναι ένας βετεράνος πολέμου, γέρος με αρκετή εμπειρία ώστε να συνεισφέρει περισσότερο XP κάθε χρόνο. Ταυτόχρονα, μπορεί να μεταδώσει τα γνωρίσματα του, καλά είτε κακά, για αυτό με προσοχή ποιον θα ορίσετε. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε πως, όποιον ήρωα ορίσετε σε κάστρο ή σε Guild ή σε Crusible, θα παραμείνει εκεί μέχρι να πεθάνει, δεν μπορεί να αλλάξει και δεν θα μπορεί να συμμετάσχει σε μάχη. Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να προσέχετε ποιον θα ορίσετε που.

Το τακτικό κομμάτι του παιχνιδιού είναι λίγο πιο εύκολο, αλλά εξίσου σημαντικό. Κάθε μερικά χρόνια, δευτερόλεπτα για εσάς είπαμε, τα Cadence θα έχουν μαζέψει αρκετές δυνάμεις για να επιτεθούν. Κάθε φορά θα επιτίθενται σε δύο ή περισσότερες περιοχές του χάρτη, όμως εσείς θα μπορείτε να σώσετε μόνο μια. Αν αφήσετε 3 συνεχόμενες φορές μια περιοχή αβοήθητη τότε θα πέσει στα χέρια των τεράτων και θα εξαφανιστεί από τον χάρτη. Όπως είναι λογικό, οι εξωτερικές περιοχές είναι πιο ευάλωτες από αυτές στην καρδιά του χάρτη, αλλά προσφέρουν μοναδικά πλεονεκτήματα αν κτίσετε εκεί. Αφού αποφασίσετε ποιοι 5 ήρωες θα πολεμήσουν, βουτάνε μέσα στο Chalice και τα νερά του τους μεταφέρουν στην μάχη. Οι χάρτες που θα κληθείτε να πολεμήσετε είναι αρκετά μεγάλοι και καλοστημένοι. Το περιβάλλον θα κυμαίνεται από εύφορα δάση μέχρι άγονες ερήμους, βουνά και λαγκάδια και περίεργα μέρη που δεν μπορεί να χωρέσει ο νους. Το σημαντικό όμως είναι οι εχθροί και πως θα τους αντιμετωπίσετε. Υπάρχουν 7 διαφορετικά είδη Cadence, το καθένα με μοναδικές ικανότητες και χαρακτηριστικά. Τα Seeds, παραδείγματος χάρη, μπορούν να αναπληρώσουν ένα ποσοστό της ζωής τους με κάθε κτύπημα, ενώ από τα Lapses πέρα από ζωή χάνετε και XP! Οι Wrinklers, από την άλλη, με κάθε χτύπημα προσθέτουν 5 χρόνια στον χαρακτήρα, δηλαδή κάποιος μπορεί να πεθάνει από γηρατειά κατά την διάρκεια της μάχης, ενώ τα Ruptures είναι οι καμικάζι της υπόθεσης και σαν αποτέλεσμα ανατινάζονται όταν πλησιάζουν έναν εχθρό. Κατά την διάρκεια της μάχης κάθε ήρωας μπορεί να κάνει δύο κινήσεις, με την επίθεση να λήγει τον γύρο του. Έτσι, μπορείτε να κινηθείτε δυο φορές, ή να κινηθείτε και να επιτεθείτε ή να επιτεθείτε μόνο. Μέσα στην επίθεση περιλαμβάνονται και οι ειδικές ικανότητες ή τα αντικείμενα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, δηλαδή φίλτρα, πέτρες που ανατινάζονται και άλλα. Λόγω του TBS χαρακτήρα του, ένας γύρος περιλαμβάνει ενέργειες δικές σας ή των Cadence, τα οποία λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο όπως και οι ήρωες σας.

image-3

Αν κάποιος πολεμιστής σπέρνει περισσότερο θάνατο από τους άλλους, υπάρχει η πιθανότητα το όπλο του να γίνει relic. Τα relics είναι όπλα με βελτιωμένα στατιστικά και μπορούν να μεταφερθούν στους απογόνους μετά τον θάνατο του ήρωα. Διαθέτουν την δική τους μπάρα XP, που σημαίνει πως όσο ανεβαίνουν επίπεδο τόσο πιο θανατηφόρα γίνονται, παίρνοντας bonus ζημιάς και πιθανότητα για critical hit. Θα πρέπει να έχετε το νου σας ώστε να έχετε τουλάχιστον 5 διαθέσιμους ήρωες για να αμυνθείτε σε μια ξαφνική επίθεση, όμως αν αποφασίσετε να πάτε στην μάχη με λιγότερους από 5 πολεμιστές, το παιχνίδι θα φροντίσει να ρίξει αυτόματα το επίπεδο δυσκολίας των εχθρών για να εξισορροπηθούν οι πιθανότητες να κερδίσετε. Αυτό που δεν συγχωρεί είναι η άμυαλη έφοδος. Πολλές φορές ίσως μείνετε σε ένα σημείο, αφήνοντας τους εχθρούς να έρθουν σε εσάς, ενώ εσείς τους σκοτώνετε έναν έναν. Πάντα θα υπερτερούν αριθμητικά, όμως σφαγιάζοντας τους λίγους λίγους την φορά είναι πιο εύκολο να κερδίσετε από ότι με μία κατά μέτωπο επίθεση.

Αυτό που απογοήτευσε είναι το σενάριο και γενικά πως σε κρατάει σε μια γραμμή αφήγησης. Υπάρχουν ελάχιστες πληροφορίες και lore τόσο για το Chalice όσο και για τον κόσμο που βρίσκεστε και τα Cadence. Οι δημιουργοί θα μπορούσαν εύκολα να ενσωματώσουν μια ιστορία για το πως προήλθε το Chalice, πως απέκτησε τις δυνάμεις του, πως βρέθηκε εκεί, πως δημιουργήθηκαν τα Cadence, ποιος ενορχηστρώνει τις επιθέσεις τους ή τι συνέβει στον κόσμο και υπάρχει αυτή η διαμάχη. Αυτό που γνωρίζουμε είναι πως το μαγικό Κύπελλο μπορεί να καταστρέψει κάθε ίχνος σκοτεινής δύναμης, όμως χρειάζεται πολύς χρόνος για να συλλέξει την ενέργεια για να το κάνει. 300 χρόνια για την ακρίβεια, όμως με την βοήθεια του μπορείτε να επιβλέψετε όλη την διάρκεια, καθώς με το πάτημα ενός κουμπιού ένας χρόνος περνάει σε δευτερόλεπτα. Βέβαια, αυτό το fast forward αυτόματα σταματάει όταν κάποιο θέμα απαιτεί την προσοχή σας, ή όταν το επιθυμήσετε εσείς για να ελέγξετε την κατάσταση του βασιλείου σας. Σημαντική εμπειρία αποκτάτε και εσείς όσο παίζετε για αυτό μην διστάσετε να ξεκινήσετε ένα παιχνίδι από την αρχή. Όσο πιο πολύ ασχολείστε με την φιλοσοφία του τόσο περισσότερο αποτελεσματικοί θα γίνετε.

03_Strategy_Attack

Για την σύνθεση του παιχνιδιού χρησιμοποιήθηκε η μηχανή γραφικών Buddha. Η Buddha δημιουργήθηκε από την Double Fine και έχει εμφανιστεί σε πολλούς τίτλους, ανάμεσα τους το Brutal Legend, το Costume Quest και το The Cave. Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι ιδιαίτερα και χαρακτηρίζονται από πολλά πολύγωνα. Αν και η μηχανή δεν πιέζει την κονσόλα στα όρια της, έχουν την δικιά τους μαγεία. Το σημαντικό είναι πως δεν θα αντιμετωπίσετε κάποιο frame drop ή descale στην ανάλυση. Ωστόσο το περιβάλλον θα είναι πάντα γεμάτο με χλωρίδα, ποτάμια και βράχους και δεν θα καταντήσει μονότονο. Οι ήρωες φέρουν αρκετή λεπτομέρεια και στο σύνολο τους τα χρώματα είναι ζωντανά. Από την μεριά του ήχου, τα πράγματα είναι και εκεί μέτρια. Αν και το sountrack δένει ωραία με το gameplay και ακολουθάει την δράση, δεν θα ενθουσιάσει ιδιαίτερα. Σίγουρα όμως, τα κομμάτια έχουν ένα ελπιδοφόρο άκουσμα και ενισχύουν τον μεσαιωνικό χαρακτήρα του Massive Chalice. Δυστυχώς, δεν κατάφεραν να εντυπωσιάσουν και να παραμείνουν για πολύ στην μνήμη μας, η αλήθεια είναι πως έχουμε ακούσει και πιο επικό soundtrack.

Massive_chalice

Κλείνοντας, να πούμε πως πρόκειται για ένα σχετικά δύσκολο παιχνίδι. Ακόμα και αν το ρυθμίσετε στην πιο εύκολη δυσκολία, στην αρχή τουλάχιστον, θα δυσκολευτείτε με όλα τα δεδομένα που έχετε να υπολογίσετε. Αυτό να μην αφήσετε να σας αποκαρδιώσει. Μπορεί να κάνετε τακτικά save και load, αλλά στην τελική θα καταφέρετε να εξαλείψετε τα Cadence. Αν σας κέντρισε το ενδιαφέρον, μπορείτε να το βρείτε στο Xbox Live δωρεάν για τον μήνα Ιούνιο, αρκεί να έχετε χρυσή συνδρομή. Όσοι είχαν στηρίξει το project μέσω του Kickstarter, μπορούσαν από τις 21 Οκτωβρίου του 2014 να ασχοληθούν με την beta του Massive Chalice σε Linux, Mac και Windows, ενώ από την 1 Ιουνίου 2015 έγινε διαθέσιμο και στο Xbox One. Αναμφίβολα, οι λάτρεις των TBS θα το λατρέψουν, ενώ οι υπόλοιποι θα δουν το είδος με άλλο μάτι. Μπορεί να μην σε ρίχνει βαθιά στον κόσμο του Massive Chalice, όμως το μοναδικό gameplay που ενσωματώνει σίγουρα θα ξεχωρίσει ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Τέλος, μην φοβηθείτε να πειραματιστείτε. Οι τρόποι για να παίξετε είναι αμέτρητοι και πάντα θα βρίσκετε νέους τρόπους να εξολοθρεύσετε τα τέρατα που σας απειλούν. Μην χάσετε την ευκαιρία να πιάσετε ένα τόσο όμορφο TBS. Αλλά μην ακούτε εμένα. Εγώ είμαι απλά ένα κείμενο στο ίντερνετ.

[wp-review]

Ταυτότητα παιχνιδιού

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για review: Xbox One
Είδος: Turn-based Strategy
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 1/06/2015
Κυκλοφορεί για: Linux/Mac/Windows/Xbox One
Εκδότρια Εταιρεία: Double Fine Productions
Εταιρεία Ανάπτυξης: Double Fine Productions

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!