Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «Το XBOX τράβηξε την πρίζα + Giveaway | Game Recap #164»
Stellar Blade
Stellar Blade

Stellar Blade

Να 'χα χίλια μάτια... τα μάτια σου να βλέπω!

Release Date
26/04/2024
Played on
PS5
Platforms
PS5
Developer
Shift Up Studio
Publisher
Sony Interactive Entertainment

Το Νοτιοκορεάτικο πρωτοεμφανιζόμενο στην «μεγάλη» κατηγορία Shift Up Studio μας συστήνεται με το, αποκλειστικό στο PS5, Stellar Blade και όπως όλα δείχνουν το μέλλον του ανήκει. Το Stellar Blade λοιπόν το είχαμε γνωρίσει το 2020 ως Project Eve και μάλιστα ως Multiplatform της περασμένης γενιάς κονσολών. Από τον επόμενο χρόνο και στις παρουσιάσεις του PlayStation που ακολούθησαν μάθαμε τελικά ότι θα αποτελεί αποκλειστικό τίτλο του PS5 και λίγο αργότερα την επίσημη ονομασία του. Εκεί που θέλω να σταθώ περισσότερο όμως είναι πως από τα trailers και το υλικό που παρακολουθήσαμε γενικότερα πριν από την κυκλοφορία του Stellar Blade μας αποτυπώθηκε, πέρα από την καλλίπυγη πρωταγωνίστριά του, η εντύπωση πως πρόκειται για έναν hack n slash τίτλο με Ιαπωνική αισθητική, αν και το «Ιαπωνική» δεν στέκει δόκιμα, το αναφέρω προς παραλληλισμό. Εντούτοις όμως είναι αρκετά περισσότερα από τα επιφανειακά κάλλη του.

Θέλω να ξεκινήσω αρχικά από το μήνυμα που μοιράστηκε το Studio της Shift Up για την ανάπτυξη του Stellar Blade που νομίζω ότι μιλάει στην «καρδιά» πολλών Gamers. Τουλάχιστον προσωπικά το εκτίμησα ιδιαίτερα. Αναφέρει λοιπόν περιληπτικά ότι σε μία περίοδο και από μία περιοχή που προέρχονται, που το Mobile Gaming και τα Live-Service παιχνίδια κυριαρχούν ευρισκόμενα στο προσκήνιο, επέλεξαν να μπούνε στον κόσμο των μεγάλων παραγωγών με κάτι που θα μπορεί να είναι ανταγωνιστικό ανά την υφήλιο έχοντας παράλληλα την προσδοκία να αποτελέσουν «φάρο» και για άλλα ταλαντούχα διαφορετικά ασιατικά Studio να στραφούν προς τις κονσόλες κατά παρόμοιο τρόπο. Προφανώς δεν μπορώ να σας μεταφέρω αυτούσιο το μήνυμα αλλά κατά τη γνώμη μου δείχνει το κίνητρο και την ψυχοσύνθεση της ομάδας ανάπτυξης. Επιπλέον, το Studio νιώθοντας αυτοπεποίθηση για το δημιούργημά του μας έδωσε ένα μήνα πριν την κυκλοφορία του τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε τον τίτλο μέσα από ένα σύντομο Demo, το οποίο είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω νωρίτερα και σας το έδειξα σε ένα ξεχωριστό επεισόδιο New Game στο κανάλι μας στο YouTube. Μάλιστα γιατί το Demo αποτελούσε και τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού δεν χρειάζεται να σας δείξω και νέο επεισόδιο New Game, αφού μπορείτε να πάρετε μία γεύση και από το συγκεκριμένο που θα βρείτε ακριβώς παρακάτω.

Το Stellar Blade λοιπόν είναι ένα Story-Driven Action Adventure παιχνίδι που διαδραματίζεται σε ένα δυστοπικό σκηνικό επί γης, με το μέλλον της εναπομείνουσας ανθρωπότητας να βρίσκεται στο όριο της καταστροφής. Η γη έχει κυριευθεί από τα πανίσχυρα πλάσματα που ονομάζονται Naytiba, η αποδεκατισμένη ανθρωπότητα έχει διαφύγει σε μία αποικία στο διάστημα και η εκθαμβωτική πρωταγωνίστρια μας EVE, μέλος της 7ης Airborne Squad, καταφθάνει μετά από αρκετό καιρό στον χιλιοταλαιπωρημένο πλανήτη μας προκειμένου να τον ανακτήσει. Αρχικά, δεν καταφθάνει μόνη της, ασχέτως το πως καταλήγει, κατά δεύτερον αποτελεί μία Enhanced εκδοχή με ειδικές ικανότητες στη μάχη που την κάνουν ξεχωριστή και αποτελεσματική. Η EVE θα μπει σε περιπέτειες από την πολύ αρχή του παιχνιδιού αλλά θα συναντήσει αναπάντεχους συμμάχους στη διαδρομή της για να εξοντώσει Elite και Alpha Naytibas, ανακαλύπτοντας παράλληλα στα ερείπια του ανθρώπινου πολιτισμού μυστήρια και αναπάντεχες προκλήσεις. Την αφήγηση και το Pace του σεναρίου ομολογώ ότι τα βρήκα πάρα πολύ καλά, με τη λογική «κοιλιά» που συμβαίνει συνήθως όταν ανοίγει λίγο ο τίτλος στις αποστολές του προκειμένου να διατηρήσει και τη διάρκεια του λίγο παραπάνω. Πάμε και στον «ελέφαντα στο δωμάτιο» λίγο μιας και δεν θα σταθώ πολύ σε αυτό, ναι η EVE είναι σχεδιασμένη να εμφανίζεται άκρως αισθησιακή και ιδιαίτερα όταν της φοράμε κάποια Skins (μερικά θα θυμίσουν συμμετοχή της Καίτης Γαρμπής στη Eurovision του 1993), μάλιστα στηρίζεται στο επίσης εντυπωσιακό πραγματικό μοντέλο που ονομάζεται Shin Jae-eun και ήδη, κυρίως στη Δύση, ορισμένοι έχουν βγει με τα δίκρανα και την πυρά αναμμένη. Σε κάποια συγκλίνω, σε άλλα διαφωνώ, παρόλα αυτά θεωρώ ότι το Studio πέτυχε το σκοπό του και προσωπικά απολαμβάνω ενοχικά να μάχομαι με αυτή την αιθέρια ύπαρξη και να ξεσκίζω Naytibas. Περισσότερα μπορούμε να συζητήσουμε στο επερχόμενο Game Recap στο YouTube κανάλι μας που θα καταθέσω κι εκεί τις εντυπώσεις μου από το Stellar Blade.

Το Gameplay αποτελεί επίσης ένα από τα Highlight του τίτλου και ειδικότερα στις μάχες. Σας ανέφερα και προηγουμένως ότι είναι ένα Action Adventure τρίτου προσώπου παιχνίδι που είναι κατά βάση γραμμικό με στοιχεία ανά περιοχές που αντανακλά Semi-Open World χαρακτηριστικά. Επιστρέφω στις μάχες, οι οποίες είναι γρήγορες και δεν είναι «άμυαλες» και σίγουρα όχι εύκολες, ιδιαίτερα απέναντι Higher Ranked Naytibas. Απαιτείται συγκέντρωση και ακρίβεια προκειμένου να προβούμε σε αποτελεσματικά Parries και Evades αλλά και να χτυπήσουμε στο κατάλληλο σημείο, είτε «ορθόδοξα» είτε με κάποια ενισχυμένη Special επίθεση, αφού πρώτα έχουμε φροντίσει να γεμίσει ο Beta μετρητής μας. Οι ικανότητες μας στη μάχη επεκτείνονται δαπανώντας Skill Points καθώς και ο εξοπλισμός μπορεί να αναβαθμιστεί χρησιμοποιώντας τα απαιτούμενα Resources. Αυτές οι λειτουργίες πραγματοποιούνται κατά βάση στα Camps που συναντούμε στο διάβα μας και λειτουργούν σαν Safe και Save Zones, με πλατφόρμες για προμήθεια Consumables και διάφορες αναβαθμίσεις. Αν επιλέξουμε να ξεκουραστούμε εκεί και να αναπληρώσουμε υγεία και Consumables τα Naytibas της περιοχής γίνονται Respawn, σας θυμίζει τίποτα; Από την άλλη το κομμάτι που θέλει σαφή βελτίωση είναι το Platforming στοιχείο του τίτλου, όχι γιατί δεν είναι λειτουργικό αλλά δεν «ρέει» στο επίπεδο του υπόλοιπου ενώ κάποιες στιγμές παρουσιάζεται και λίγο «άγαρμπο». Οι Enviromental γρίφοι θα μπορούσαν επίσης να είχαν μεγαλύτερη ποικιλία αλλά πολύ θετική εντύπωση και έκπληξη μου έκανε η χρήση ελληνικού αλφαβήτου στα Passcodes.

Ο τεχνικός τομέας είναι επίσης κάτι στο οποίο εντυπωσιάζει το Stellar Blade. Πανέμορφο και καλογυαλισμένο, με τρεις επιλογές γραφικών, μία που δίνει προτεραιότητα στα 60 fps, μία στην 4K ανάλυση και μία «ισορροπημένη» που αποτελεί τη «χρυσή τομή» στις δύο προαναφερόμενες. Τα βασικά μοντέλα των χαρακτήρων είναι καλοσχεδιασμένα και με αρκετή λεπτομέρεια και με επίσης καλό Animation. Επιπλέον, τα περιβάλλοντα είναι όμορφα και με αρκετή λεπτομέρεια αν και δεν θα με χάλαγε αν υπήρχε λίγο περισσότερο ποικιλομορφία. Τα Voice Overs των υποστηρικτών χαρακτήρων τα βρήκα μερικές φορές λίγο Off αλλά τίποτα τραγικό. Η μουσική που ντύνει τον τίτλο είναι επίσης ευχάριστη αλλά προσωπικά το μουσικό χαλί κατά τη διάρκεια του Gameplay έως που με αποπροσανατόλιζε. Είτε γιατί δεν είναι στα γούστα μου είτε γιατί αρκετά κομμάτια είχαν Lyrics, ήταν κάτι που σε τακτά χρονικά διαστήματα έπιανα τον εαυτό μου, υποκειμενικά τουλάχιστον, να με ενοχλεί. Βέβαια γούστα είναι αυτά οπότε δεν μπορώ να επιμείνω αρνητικά σε αυτό. Last but not least, αρκετά ικανοποιητική είναι και η εκμετάλλευση του DualSense, τόσο από το ηχείο που διαθέτει όσο και από το Haptic Feedback και τα Adaptive Triggers.

Ολοκληρώνοντας, το Stellar Blade είναι ένας τίτλος που δεν θα ξεχαστεί εύκολα για πολλούς και για τους περισσότερους σωστούς λόγους. Το ίδιο θα συμβεί και με το Shift Up Studio που έκανε δυναμικά μπάσιμο σε μια απαιτητική χρονιά που τα μεγάλα αποκλειστικά του PlayStation 5 είναι μετρημένα και δικαιολογημένα οι παίκτες θα θέλουν να μαθαίνουν για τα επόμενα σχέδια του. Σε μένα τουλάχιστον και με την εντύπωση που μου είχε δημιουργήσει το προ Demo υλικό, το τελικό αποτέλεσμα αποτέλεσε από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις για φέτος και το ότι γράφοντας αυτές τις γραμμές με κάνουν να θέλω να ξαναπιάσω το χειριστήριο στα χέρια μου και να παλέψω  με θηριώδη Naytiba λέει πολλά. Όσοι λοιπόν γοητεύεστε από το είδος του παιχνιδιού, μην το φοβάστε, δεν θα απογοητευτείτε.

Ευχαριστούμε την Sony PlayStation Ελλάδας για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

Stellar Blade
ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Όμορφο σετάρισμα και ικανοποιητική ιστορία
Εξαιρετική μάχη
Πανέμορφα γραφικά
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Το Platforming σηκώνει βελτίωση
Υποκειμενικά το μουσικό χαλί εν ώρα Gameplay
8
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!