Assassin’s Creed Valhalla

Release Date
10/11/2020
Platforms
PS5, PS4, Xbox Series X, Xbox One, PC
Developer
Ubisoft Montreal
Publisher
Ubisoft

Μετά την κυκλοφορία του Assassin’s Creed Odyssey, πριν από δύο χρόνια, η Ubisoft επέλεξε να πάρει ένα έτος ρεπό από τη σειρά και να επανέλθει με την κυκλοφορία του Assassin’s Creed Valhalla, κάνοντας τη μετάβαση από την Αρχαία Ελλάδα στην εποχή των Vikings. Για να είμαι ειλικρινής, το πρώτο υλικό που είχα δει από το Valhalla μέχρι να το πιάσω στα χέρια μου, μου θύμιζε έντονα τόσο το Origins όσο και το Odyssey και η πεποίθηση που είχε δημιουργηθεί στο μυαλό μου ήταν ότι θα δούμε έναν ακόμα ρε-skin-αρισμένο τίτλο που απλά αλλάζει σετάρισμα. Η πεποίθηση αυτή όμως άλλαξε από τα πρώτα λεπτά ενασχόλησής μου με το Valhalla. Όχι ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι τελείως διαφορετικό αλλά με κάτι ώριμο, συμμαζεμένο και σοβαρό που θυμίζει περισσότερο Assassin’s Creed από τους άμεσους προκατόχους του.

Το Assassin’s Creed Valhalla λοιπόν τοποθετείται στην εποχή των Vikings και πρωταγωνιστής μας είναι ο (ή η) Eivor. Με έξυπνο τρόπο και όχι με μία απλή ξερή επιλογή το παιχνίδι μας καλεί να διαλέξουμε ανάμεσα σε αρσενικό ή θηλυκό πρωταγωνιστή χωρίς να επηρεάζεται ιδιαίτερα η εξέλιξη του σεναρίου. Από εκεί και πέρα ο Eivor μεγαλώνει με τον κατά μία έννοια αδερφό του, Sigurd, όπου για διάφορους λόγους επιλέγουν να αφήσουν τα εδάφη της Νορβηγίας και τα εγκατασταθούν στην Αγγλία, οχτώ χειμώνες μετά την εγκατάσταση των γιων του Ragnar Lothbrok στα ίδια εδάφη. Καταλαβαίνετε που το πάω αλλά δεν θα το πάω γιατί ίσως για εδώ και πολύ καιρό στη σειρά έχουμε ένα ωραίο δομημένο σενάριο που σου δημιουργεί μυστήριο από την αρχή και που ξεδιπλώνεται με το πέρασμα των ωρών αλλά και καλό γράψιμο όσον αφορά την ανάπτυξη των χαρακτήρων. Χωρίς αχρείαστους αστεϊσμούς και φανφάρες το Valhalla καταφέρνει να διατηρηθεί όσο σοβαρό επιβάλλουν οι καταστάσεις που διαδραματίζονται. Ο δε Eivor είναι ένας χαρακτήρας που δομείται επίσης πολύ σωστά. Μπορεί να μην ξεπερνάει το Ezio στις προτιμήσεις μου για παράδειγμα αλλά έχει ανέβει πολύ ψηλά πλέον. Σύνδεση έχουμε και με τη σημερινή εποχή, με την Layla Hassan που γνωρίσαμε στα Origins και Odyssey, φέρνοντας στοιχεία από εκείνους τους τίτλους στο Valhalla αλλά και με έναν κόσμο που μετά από οχτώ χρόνια βρίσκεται και πάλι στο χείλος της καταστροφής. Γιατί; Θα προτείνω να το ανακαλύψετε μόνοι σας γιατί αξίζει.

Πάμε τώρα στα του gameplay και τις αλλαγές και βελτιώσεις που έχει δεχθεί το Valhalla. Πραγματικά θα μπορούσα να μιλάω και να αναλύω για πολύ ώρα αλλά για την οικονομία της κριτικής μου θα μείνω στα σημαντικά. Αρχικά ο χαρακτήρας μας μπορεί πλέον να σπριτνάρει, όπως και το άλογο μας, το οποίο όμως διαθέτει stamina που εξαντλείται σε αντίθεση με εμάς όταν τρέχουμε. Αντιθέτως ο χαρακτήρας μας διαθέτει stamina στη μάχη που μειώνεται με τις αποφυγές και τις ελαφριές ή βαριές επιθέσεις μας. Η ασπίδα είναι ξανά πίσω στη σειρά αν και μπορούμε να εφαρμόσουμε διαφορετικό όπλο σε κάθε χέρι και να μην χρησιμοποιούμε για παράδειγμα ασπίδα στη μάχη. Ακόμη, υπάρχει και το hidden blade για stealth επιθέσεις, όπου στο Valhalla μόνο hidden δεν είναι από επιλογή, όσοι το παίξετε θα καταλάβετε τι εννοώ. Επίσης, η υγεία μας δεν αναπληρώνεται αυτόματα αλλά μέσω τροφών που συλλέγουμε και μπορούμε να αποθηκεύσουμε σαν rations. Μεγάλη αλλαγή αν με ρωτάτε καθώς επηρεάζει πολύ το πώς και πότε επιλέγουμε να χωθούμε σε μάχη. Δεν γίνεται να μην αναφερθώ στο gear του χαρακτήρα μας, στα resources και γενικά στο loot σύστημα που επιτέλους είναι συγκεκριμένο και όχι χαοτικό. Για παράδειγμα, τα resources που μαζεύουμε για να αναβαθμίσουμε το gear ή τον οικισμό μας είναι συγκεκριμένα όπως επίσης και ο ίδιος ο εξοπλισμός μας σε όπλα και στολές είναι συγκεκριμένος που απαιτεί αναβάθμιση. Κι όλα αυτά χωρίς να χάνεται ο βαρβάτος RPG πυρήνας του παιχνιδιού. Τέλος, δεν υπάρχει πλέον level στον χαρακτήρα μας αλλά βαθμίδα power που παίρνουμε μέσω των skill points που κερδίζουμε κάθε φορά που συμπληρώνουμε τα xp που απαιτούνται μέσα από τις δραστηριότητες και τις αποστολές.

Τεχνικά, το Assassin’s Creed Valhalla είναι ομορφότερο τόσο από το Origins όσο και από το Odyssey όχι μόνο γιατί είναι πιο πρόσφατο και η μηχανή γραφικών έχει δεχθεί κάποια tweaks βελτίωσης αλλά και λόγω της χρωματικής παλέτας που έχει επιλεχθεί δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό σκηνικό περιβάλλοντος και χαρακτήρων με τους όποιος περιορισμούς έχουμε δει και στους προηγούμενους τίτλους. Αξίζει να επισημάνω πως η παρούσα κριτική μου αφορά το Valhalla στην έκδοση του PS4 Pro που έπαιξα και έχω μεγάλη περιέργεια πως θα είναι σε 4K και 60fps που υποσχέθηκε η Ubisoft στις next gen κονσόλες και δει στο PS5 που θα το δοκιμάσω, οπότε δεσμεύομαι ότι θα επανέλθω να συμπληρώσω την κριτική μου με next gen στοιχεία. Μουσικά και ηχητικά του Valhalla είναι επίσης εξαιρετικό, ο δε ηθοποιός που υποδύεται τον Eivor δίνει ταυτότητα στον χαρακτήρα και γενικά όλη η παραγωγή είναι υψηλού επιπέδου. Κάποια bugs συνάντησα να πω την αλήθεια, με ήχους να κόβονται απότομα και κάποια μπερδεμένα animations αλλά είναι κάτι που έχω ξαναδεί όταν παίζω early αντίστοιχους τίτλους της Ubisoft και ξέρω ότι με επόμενα patches θα διορθωθούν.

Γενικά όπως ανέφερα και λίγο προηγουμένως θα μπορούσα να μιλάω για πολύ ακόμα για το Assassin’s Creed Valhalla αλλά αυτό που θέλω να τονίσω είναι πως με εξέπληξε απροσδόκητα θετικά. Περίμενα κάτι από τα ίδια και αντ’ αυτού ήρθα αντιμέτωπος με έναν τίτλο σοβαρό που φαίνεται ότι αναπτύχθηκε από ανθρώπους που ξέραν τι κάνουνε και γι’ αυτό αξίζει να δώσω τα εύσημα στα στούντιο της «θείας» Ubisoft. Ακόμα και η μεγάλη έκταση του χάρτη έχει χωριστεί σε τμήματα όπως για παράδειγμα στα εδάφη της Νορβηγίας, της Αγγλίας και άλλα που δεν θα αποκαλύψω δημιουργώντας αυτομάτως μια συγκροτημένη αντίληψη για το παιχνίδι χωρίς να καταλήγει χαοτική. Βέβαια κάποιες αμαρτίες συνεχίζονται, όπως τα κλασσικά micro transactions που δεν λείπουν και θα προτείνω να μην τα δώσετε καθόλου σημασία μήπως και αφαιρεθούν κάποια στιγμή τελείως. Για να καταλήγω λοιπόν, όσοι απόλαυσαν τα Origins και Odyssey να είναι σίγουροι ότι θα απολαύσουν περισσότερο το Valhalla.

Ευχαριστούμε θερμά τις Ubisoft και CD Media για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Ωραία δομημένη ιστορία
Ενδιαφέροντες χαρακτήρες
Συγκροτημένο και συγκεκριμένο RPG
Πανέμορφο
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Microtransactions
Κάποια bugs
8
ΥΠΕΡΟΧΟ
More Stories
Έρχεται το δεύτερο επεισόδιο του Hitman