WRC 8

Release Date
05/09/2019
PLATFORM
PS4, Xbox One, PC, Switch
DEVELOPER
Kylotonn Racing
PUBLISHER
Bigben Interactive

Μετά από έναν χρόνο απουσίας το 2018, η Kylotonn Racing επιστρέφει δυναμικά το 2019 με ένα ανανεωμένο και βελτιωμένο τίτλο, το WRC 8. Όπως είχαμε πει και στο review του WRC 7, σκοπός της συγκεκριμένης σειράς παιχνιδιών είναι να μας βάλει, όσο καλύτερα μπορεί, στον κόσμο του πιο δύσκολου και απαιτητικού είδους αγώνων. Για ακόμη μια χρονιά όμως, η συγκεκριμένη υποχρέωση δεν είναι κάτι τόσο εύκολο, ειδικά με τον κύριο αντίπαλο (που ακούει στο όνομα DiRT Rally 2.0) να βρίσκεται στην αγορά από τον Φεβρουάριο και να εμπλουτίζεται σταθερά. Έκανε καλό η παύση αυτή στην Kylotonn Racing και το WRC 8; Θα το δούμε αναλυτικά παρακάτω.

Όπως έχουμε μάθει από κάθε μέρος της σειράς WRC, αρχικά κάνουμε μια δοκιμαστική ειδική πίστα με το Hyundai i20 WRC για να μας τεστάρει το παιχνίδι πώς θα αποδώσουμε και ποιες επιλογές gameplay είναι κατάλληλες για εμάς (δυσκολία ΑΙ, βοηθήματα ABS και εκκίνησης, αυτόματες αλλαγές ταχυτήτων, ζημιά αυτοκινήτου). Φυσικά όλα αυτά μπορούμε να τα τροποποιήσουμε στα μέτρα μας οποιαδήποτε στιγμή θέλουμε. Στη συνέχεια, βάση της απόδοσής μας, μπορούμε να ξεκινήσουμε από την Junior WRC κατηγορία ή να πάμε απευθείας στην WRC2. Σε περίπτωση που αποφασίσετε να ξεκινήσετε αμέσως στην WRC2, θα σας δοθεί ένα αυτοκίνητο και θα πρέπει να ολοκληρώσετε μια διαδρομή σε περιορισμένο χρόνο ώστε να αποδείξετε ότι είστε έτοιμοι για την πρόκληση που σας περιμένει.

Αν αποφασίσετε να ξεκινήσετε από το μηδέν, στην JWRC κατηγορία υπάρχει μόλις ένα αυτοκίνητο (Ford Fiesta R2) και με αυτό θα πρέπει να τρέξετε σε ελάχιστες χώρες για να μπορείτε να περάσετε στην επόμενη φάση, αυτή του WRC2. Εκεί αποστολή σας είναι να μάθετε πάνω κάτω τις ειδικές με ένα αργό αυτοκίνητο, τις οδηγίες του συνοδηγού σας και φυσικά να ετοιμάζεστε κατάλληλα για την κάθε ειδική και τις συνθήκες που επικρατούν.

Αφού περάσετε στο WRC2 (ή απλά διαλέξετε την WRC2 κατηγορία από το tutorial), οι απαιτήσεις ανεβαίνουν με περισσότερες χώρες και ειδικές, δυνατότερο αυτοκίνητο και ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στις οδηγίες του συνοδηγού σας. Εδώ υπάρχουν περισσότερα αυτοκίνητα από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε, συγκεκριμένα πέντε : Citroen C3 R5, Ford Fiesta R5, Hyundai i20 R5, Skoda Fabia R5 και Volkswagen Polo R5. Μπορεί να φαίνονται λίγα, αλλά υπάρχουν όλες οι επίσημες ομάδες που τρέχουν μαζί με οδηγούς και liveries. Παρόμοια ιστορία γίνεται και στη WRC κατηγορία, όπου υπάρχουν μόλις τέσσερα αυτοκίνητα που μπορείτε να διαλέξετε όταν περάσετε στην τελική φάση της καριέρας : Citroen C3 WRC, Ford Fiesta WRC, Hyundai i20 WRC και Toyota Yaris WRC.

Υπάρχουν και κάποια bonus αυτοκίνητα που δεν παρέχονται στην καριέρα, παραμόνο σε Quick Play και είναι άλλα τέσσερα : Lancia Fulvia HF, Lancia Stratos, Volkswagen Polo R WRC και Proton Iriz R5. Για τους fans που θέλουν ακόμη περισσότερα οχήματα, υπάρχει το Legendary Car Pack DLC που δίνει πρόσβαση στα Alpine A110, Ford Escort Mk II 1800 και Lancia Delta HF Integrale Evoluzione, όπως και κάποια προτερήματα στην καριέρα σας. Τέλος, τα τελευταία έξτρα οχήματα έρχονται στο RWD Legends DLC και είναι τα Lancia 037 και Porsche 911 GT3 RS RGT.

Ως επίσημος WRC τίτλος, περιέχονται όλες οι χώρες του πρωταθλήματος με συνολικά 7 ή 8 ειδικές ανά χώρα: Μόντε Κάρλο (8), Σουηδία (7), Μεξικό (7), Κορσική (8), Αργεντινή (7), Χιλή (8), Πορτογαλία (7), Σαρδηνία (7), Φινλανδία (7), Γερμανία (7), Τουρκία (7), Ουαλία (8), Ισπανία (7) και τέλος Αυστραλία (7). Οι ειδικές έχουν αρκετά ικανοποιητική διάρκεια ακόμη και με τα γρηγορότερα WRC οχήματα, παρέχοντας μια πρόκληση με όλες τις κατηγορίες οχημάτων που θα περάσετε. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, αυτή τη φορά το οδόστρωμα δίνει διαφορετική αίσθηση ανά επιφάνεια, χωρίς όμως να μας πείθει σε όλες τις περιπτώσεις. Η παγωμένη άσφαλτος που θα συναντήσετε πχ στο Μόντε Κάρλο είναι άκρως απολαυστική, με τις χιονισμένες περιοχές των ειδικών να αυξάνουν την δυσκολία και να θέλουν ανάλογη αντιμετώπιση. Στη Σουηδία από την άλλη που είναι πλήρως χιονισμένη, δεν θα είναι τόσο δύσκολη όσο μπορεί να έχετε δει σε άλλα παιχνίδια. Το χώμα επίσης διαφέρει ανά χώρα, παρέχοντας πολύ γρήγορες και διασκεδαστικές ειδικές στη Χιλή και Φινλανδία, ενώ η Τουρκία και η Αργεντινή θα δοκιμάσουν πολύ τις αντοχές σας και το αυτοκίνητο. Συνοπτικά, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά με νέα physics δρόμου και αυτοκινήτου, ενώ οι ειδικές έγιναν ακόμη πιο στενές με το αμάξι να χωράει οριακά στο πέρασμα. Αυτό που μας ενόχλησε, είναι το μικρό περιθώριο λάθους αν φύγετε εκτός δρόμου και καταβολή ποινής ενώ θα μπορούσατε εύκολα να επιστρέψετε στην ειδική.

Η οδήγηση επίσης έχει υποστεί αλλαγές μαζί με τα physics της μηχανής και φαίνεται να τείνει σε χρήση τιμονιέρας σε κάποιες περιπτώσεις, καθώς η εναλλαγή κατεύθυνσης γίνεται πολύ απότομα και δυσκολεύει την επαναφορά του οχήματος μετά από κάποιο πλάγιο άλμα ή αν χτυπήσουμε κάποιο εμπόδιο στην ειδική. Βέβαια μετά από μερικά λεπτά οδήγησης και αφού μπείτε στο πνεύμα, δεν θα έχετε ιδιαίτερο πρόβλημα στον έλεγχο του αυτοκινήτου. Οι οδηγίες του συνοδηγού σας έχουν ανανεωθεί και βελτιωθεί σε σχέση με τον προκάτοχό του, παραμένουν όμως κατώτερες από άλλα παιχνίδια του είδους. Η ζημιά στο όχημα επίσης έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην απόδοση και χειρισμό του οχήματος, με την οπτική ζημιά να παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα όσο πολύ και να προσπαθείτε να το “διαλύσετε“. Τέλος, τα καιρικά φαινόμενα επίσης επηρεάζουν τις ειδικές, με την βροχή να σχηματίζει λακκούβες με νερό και να μειώνεται δραματικά η όρασή μας. Αξίζει να τονίσουμε πως η χιονοθύελλα τις νυχτερινές ώρες είναι τρομακτικά όμορφη!

Η μεγαλύτερη προσθήκη είναι αυτή με την διαχείριση της δική σας ομάδας, κάτι που μπορεί να απωθήσει μερικούς πιο casual χρήστες. Και τι εννοούμε όταν λέμε ομάδα; Ένα παράδειγμα που θα βρείτε στα πρώτα λεπτά, είναι να προσλάβετε μετεωρολόγο που θα σας δίνει σημαντικές πληροφορίες για τον επερχόμενο αγώνα και να προσαρμόσετε το αυτοκίνητο στις καιρικές συνθήκες. Πέρα από τον μετεωρολόγο, υπάρχει προσωπικό που αναλαμβάνει άλλες υποχρεώσεις, όπως μηχανικοί κλπ, φτάνοντας τις 6 ειδικότητες συνολικά. Βέβαια ως άνθρωποι κι αυτοί κουράζονται, το οποίο σημαίνει πως θα πρέπει να τους αλλάζετε με άλλους υπαλλήλους μετά από έναν αριθμό αγώνων, για να ξεκουραστούν. Βέβαια έρχονται κι αυτοί με τον μισθό τους και τα ανάλογα στατιστικά στην ειδικότητά τους, με καλύτερα άτομα να γίνονται διαθέσιμα όσο προχωράτε στην καριέρα σας.

Άλλο σημαντικό feature είναι το Skill System, στο οποίο ξεκλειδώνετε νέες ικανότητες (abilities) σε 4 κεντρικές κατηγορίες : Team (ομάδα), Performance (απόδοση), Crew (προσωπικό) και Reliability (αξιοπιστία οχήματος). Και όπως μπορείτε να φανταστείτε, οι ικανότητες αυτές ξεκλειδώνονται με Skill Points που αποκτάτε όταν ανεβείτε Level στην καριέρα σας. Ο τρόπος με τον οποίο ανεβαίνετε Level είναι ολοκληρώνοντας αγώνες του πρωταθλήματος αλλά και δευτερεύων Events, που έρχονται να εμπλουτίσουν την κάθε σεζόν που θα τρέχετε. Ίσως το πιο ενδιαφέρον είναι το Extreme Conditions, όπου μας δίνεται ένα σχεδόν κατεστραμμένο όχημα με πολύ χαμηλή υγεία (περίπου 30%) και πρέπει να ολοκληρώσουμε μια πολύ σύντομη και δύσκολη διαδρομή σε εξαιρετικά αντίξοες καιρικές συνθήκες και με πίεση χρόνου. Υπάρχει και το πιο τυπικό Manufacturer Tryout, όπου ένας κατασκευαστής μας δίνει ένα αυτοκίνητό του και εντός κάποιου χρονικού ορίου πρέπει να φτάσουμε όσο πιο μακριά μπορούμε στην ειδική.

Στον τεχνικό τομέα τώρα. Το WRC 8 αναπτύχθηκε στη νέα KT Engine του στούντιο και φέρει αρκετές αλλαγές όπως δυναμικά καιρικά εφέ και βελτιωμένα physics. Ο τίτλος έτρεχε στο σύστημά μας (αποτελούμενο από έναν επεξεργαστή AMD FX 8350, 8GB RAM και κάρτα γραφικών R9 380 με 4GB VRAM) σε έναν συνδυασμό medium και high ρυθμίσεων (που επιλέχθηκαν αυτόματα χωρίς δική μας τροποποίηση) με το λιγότερο 45 καρέ και 50+ κατά μέσο όρο, σε ανάλυση 1080p. Υπάρχει ένα ικανοποιητικό εύρος γραφικών ρυθμίσεων, έτσι ώστε να τρέχει το παιχνίδι στα μέτρα σας, δίνοντας έμφαση στο οπτικό αποτέλεσμα ή στα καρέ. Οπτικά, ο τίτλος μας άφησε με ανάμεικτα συναισθήματα, καθώς υπάρχουν στιγμές που εντυπωσιάζει, ενώ σε άλλες απογοητεύει. Τα καιρικά φαινόμενα και η οδήγηση το βράδυ είναι κάποια από τα highlights, όπως και τα μοντέλα των αυτοκινήτων. Η ζημιά από την άλλη είναι κάτι που ήθελε πολύ περισσότερη δουλειά, ενώ υπάρχουν και αρκετά textures χαμηλής ανάλυσης που ξεχωρίζουν. Τέλος, ο ήχος είναι για ακόμη μια φορά πολύ ικανοποιητικός.

Κλείνοντας, βλέπουμε μια εταιρεία που συνεχίζει να στηρίζει το όραμά της και να προσπαθεί να δώσει τον καλύτερο εαυτό της για να ικανοποιήσει το κοινό του Rally Racing. Μετά το διάλειμμα ενός έτους, η Kylotonn Racing ξεπέρασε τον εαυτό της σε πολλούς τομείς και έδωσε μια πιο ολοκληρωμένη και σκληροπυρηνική εμπειρία στο κοινό της, με ίσως τον καλύτερο WRC τίτλο έως σήμερα. Μπορεί να υστερεί σε πλήθος οχημάτων σε σχέση με άλλους τίτλους του είδους, αλλά δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο WRC. Αν η Kylotonn Racing συνεχίσει με το ίδιο πείσμα, είμαστε σίγουροι πως στο κοντινό μέλλον, θα μπορεί να σταθεί απέναντι στο θηρίο του χώρου που ακούει στο όνομα DiRT.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Πλήθος χωρών και ειδικών
Προσεγμένα μοντέλα αυτοκινήτων
Βελτιωμένο Gameplay και καιρικά φαινόμενα
Προσθήκη διαχείριση της ομάδας σας
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Που μπορεί να απωθήσει κάποιους
Απότομος χειρισμός που τείνει σε χρήση τιμονιέρας
Προβληματάκια στην απόδοση στις κονσόλες
7.5
ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ
More Stories
Γνωρίστε το ακυρωμένο Jak 4