Δείτε εδώ το νέο επεισόδιο Game Recap: «Δύο χρόνια PS5 και Xbox Series X με τα ΩΡΑΙΑ και τα ΑΣΧΗΜΑ»

Vampire: The Masquerade – Swansong

Στον κόσμο των βαμπίρ

Release Date
19/05/2022
Played on
PS5
Platforms
PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One, Switch, PC
Developer
Big Bad Wolf
Publisher
Nacon

Ξεκινώντας να μιλήσω για το Vampire: The Masquerade – Swansong θα ήθελα να κάνω αρχικά μια διευκρίνιση που για κάποιο λόγο βλέπω ότι έχουν μπερδευτεί αρκετοί. Το Vampire: The Masquerade – Swansong δεν είναι το Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 προφανώς, αν και κατανοώ τη σύγχυση λόγω του κοινού αρχικού ονόματος και σίγουρα δεν είναι το ίδιος είδος παιχνιδιού. Το Vampire: The Masquerade – Swansong, που αναπτύχθηκε από την Big Bad Wolf και κυκλοφόρησε από την Nacon, αποτελεί έναν συγκεκριμένου και χαμηλού και όχι απλωμένου προϋπολογισμού single player παιχνιδιού ιστορίας που βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στις επιλογές διαλόγων και ολίγον τι στην εξερεύνηση. Αν μπορούσα να κάνω μια σύγκριση για να γίνω περισσότερο ακριβής θα ήταν με κάποιο από τα παιχνίδια της Telltale Games ή ακόμα καλύτερα με τα Life is Strange καθώς υπάρχει ο συνδυασμός επιλογών διαλόγων, εξερεύνησης όπως ανέφερα αμέσως προηγουμένως αλλά και επίλυσης γρίφων. Το Vampire: The Masquerade – Swansong βέβαια επιχειρεί και έχει περισσότερο βάθος από το Life is Strange καθώς για παράδειγμα χρησιμοποιούμε τις ξεχωριστές δυνατότητες των βρικολάκων μας (disciplines) προκειμένου να οδηγήσουμε την έκβαση της κουβέντας προς όφελος μας και στην κατεύθυνση που επιθυμούμε και μάλιστα μπορούμε αυτές τις δυνατότητες να τις αναβαθμίσουμε, φέροντάς τες όσο το δυνατόν μας επιτρέπεται στο στυλ που επιθυμούμε.

Παρόλα αυτά τα Vampire: The Masquerade – Swansong και Vampire: The Masquerade – Bloodlines τα λες και κατά μία έννοια συγγενείς, περισσότερο εξ αγχιστείας βέβαια, καθώς δανείζονται στοιχεία από το πολύ πλούσιο lore το δεύτερου. Μπορεί για τους μη μυημένους που διαβάζουν τη λέξη Vampire να οδηγείται ο νους απευθείας σε αιμοσταγή τέρατα βγαλμένα από σκοτεινή φαντασία αλλά στο Vampire: The Masquerade τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Υπάρχει λοιπόν μία ολόκληρη κοινωνία βαμπίρ που ζει «μυστικά» παράλληλα με τους ανθρώπους και σε κοινωνικό και πολιτικό μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες και προβλήματα που μπορούν να εμφανιστούν σε μια… σαπουνόπερα. Το δε Masquerade μάλιστα αναφέρεται στην πρακτική που χρησιμοποιούν οι βρικόλακες προκειμένου να μην γίνονται αντιληπτοί από τους ανθρώπους. Στο Vampire: The Masquerade – Swansong λοιπόν βρισκόμαστε στη Βοστώνη με το νέο πρίγκιπα της Camarilla, μίας ελίτ σέκτας μεταξύ των βρικολάκων, την Hazel Iversen που καλεί σε έκτακτη σύσκεψη τα μέλη της οργάνωσης προκειμένου να ερευνηθούν κάποια σημαντικά περιστατικά και με απώτερο σκοπό να ενδυναμώσει την παρουσία και τη δυναμική της οργάνωσης ανάμεσα στις άλλες παρατάξεις. Στο χειρισμό μας θα έρθουν όχι ένας αλλά τρεις βρικόλακες περιοδικά, διαφορετικών «κλικών», η Emem, η Leysha και ο Galeb. Όλοι τους έχουν να μας πουν τη δική τους ιστορία και οπτική, που εμπλέκεται με των αλλονών με τις πρώτες δύο να έχουν και περισσότερο ενδιαφέρον σαν χαρακτήρες σε σύγκριση με το Galeb. Γενικά η ιστορία έχει να κάνει με συνομωσίες, προδοσίες και τα συναφή και είναι το δυνατότερο χαρτί που διαθέτει ο τίτλος. Μπορεί να μην παρουσιάζεται άψογα και το γράψιμο να μην διεκδικεί δάφνες ποιότητας αλλά σου δημιουργεί τη θέληση να δεις τι γίνεται.

Γενικά το Vampire: The Masquerade – Swansong προσπαθεί να διαφοροποιηθεί από παιχνίδια που απλά έχουν μια ιστορία να πουν και είμαστε σε θέση να επιλέγουμε κατά βάση διαλόγους αλλά δεν μπορώ ότι το κάνει πολύ επιτυχημένα. Εκεί που αποτυγχάνει όμως σχεδόν συνολικά είναι στον τεχνικό τομέα. Τα γραφικά του θα το θέσω κομψά είναι παρωχημένα, τα animations δεν εξυπηρετούν ενώ ηχητικά θα το έλεγα και σε σημεία… καταστροφή, με το pitch της φωνής να αλλάζει καμιά φορά από κουβέντα σε κουβέντα ανάμεσα στους διαλόγους μαρτυρώντας ότι αφορά διαφορετικές έγγραφές που δεν έγιναν μάλιστα με τις ίδιες ρυθμίσεις. Είδατε τι κομψά το έθεσα.

Στο ερώτημα του αν το Vampire: The Masquerade – Swansong αξίζει η απάντηση έχει να κάνει περισσότερο με το τι περιμένει ο καθένας. Αν περιμένει να δει μια συμπαθητική προς καλή ιστορία από το πλούσιο lore του Masquerade τότε θα μείνει ικανοποιημένος παρά τα όποια τεχνικά προβλήματα. Δίνω πάντως credits στο Big Bad Wolf στούντιο για την προσπάθεια να εντάξει περισσότερο βάθος και RPG στοιχεία αλλά το αποτέλεσμα δεν τους δικαιώνει συχνά και ένα παράδειγμα είναι και οι γρίφοι που περισσότερο μπερδεύουν χαλώντας τη ροή παρά ιντριγκάρουν. Παρόλα αυτά αν κάποιος γνωρίζει, όπως ανέφερα, με το τι παιχνίδι έχει να κάνει θα βρει στοιχεία που και θα τον κερδίσουν και θα τον κρατήσουν στον κόσμο του. Εκεί λοιπόν είναι που για μένα ξεφεύγει έστω και για λίγο από τη μετριότητα, ότι δηλαδή παρά τα προβλήματα και την «σε πετάω λίγο στα βαθιά» εισαγωγή κατάφερε να μου «ξύσει» το ενδιαφέρον και σε αυτό έπαιξε ρόλο και η όλη ατμόσφαιρα του τίτλου.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Καλή ιστορία
Καλύτερο lore
Αρκετοί χαρακτήρες
Η προσπάθεια να αποδοθεί βάθος
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Κακός τεχνικός τομέας
Η προσπάθεια δεν απέδωσε σε μεγάλο βαθμό
6
ΚΑΛΟ