Δείτε εδώ το νέο Game Recap #101: Η «Προδοσία» του Kojima και The Last of Us Part I Ξανά

Titanfall Review

Pilot, your titan is ready!

tf0

Μετά την αποχώρηση των Vince Zampella και Jason West απο την Infinity Ward και Activision, πολλοί fans και άτομα της gaming βιομηχανίας αναρωτιόμασταν ποιό θα είναι το μέλλον της σειράς Call of Duty, του studio Infinity Ward και φυσικά των Zampella και West. Αρκετό καιρό αργότερα, μάθαμε πως η σειρά Call of Duty θα συνεχιστεί, η Infinity Ward θα καλύψει τα κενά της προσλαμβάνοντας νέα άτομα και οτι οι Zampella και West, μαζί με ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της αρχικής IW δημιούργησαν την Respawn Entertainment, χρηματοδοτήθηκαν απο την ΕΑ και μεταφέρθηκαν σε νέα γραφεία και εγκαταστάσεις, με άπλετο χρόνο για να δουλέψουνε στον επόμενο τίτλο τους.

Ένα χρόνο αργότερα, ο τότε πρόεδρος της ΕΑ, Frank Gibeau, αποκάλυψε στην Ε3 2011 πως το project της Respawn θα είναι ένα sci-fi shooter που θα μπορεί να συγκριθεί με σειρές όπως Halo και Gears of War. Αργότερα τον ίδιο μήνα, η Respawn αποκάλυψε και την πρώτη teaser εικόνα (την οποία μπορείτε να δείτε παρακάτω). Δύο χρόνια μετά, στην Ε3 2013, η Respawn αποκάλυψε επίσημα τον τίτλο της με όνομα Titanfall, και αργότερα τον Οκτώβριο, ανακοινώθηκε πως ο τίτλος θα κυκλοφορήσει 13 Μαρτίου, 2014.

tf1

 Το Campaign συναντά το Multiplayer

Ένα σχετικά πρωτόγνωρο στοιχείο του Titanfall, ηταν ο συνδυασμός του campaign με multiplayer. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει επί της ουσίας single-player campaign, αλλά οι πίστες του campaign παίζονται online με άλλους παίκτες. Παρόμοιο φαινόμενο είχαμε και στο Brink, το οποίο όμως δεν υπήρξε τόσο πετυχημένο. Βέβαια το παραπάνω στοιχείο ηταν κάτι που ενόχλησε αρκετούς καθώς οι περισσότεροι απο εμάς έχουμε συνηθίσει απο τα Call of Duty να παίζουμε μόνοι μας και να απολαμβάνουμε το campaign κομμάτι.

Αυτή τη φορά όμως, δεν μας “έκαναν την χάρη” αφού όπως δήλωσε και επισήμως ο Vince Zampella, μόλις ένα μικρό ποσοστό των gamers (περίπου 5%) ασχολείται και ολοκληρώνει το campaign. Οι υπόλοιποι απλά παίζουν το πρώτο level και μετά επικεντρώνονται στο multiplayer. Έτσι λοιπόν, η Respawn αποφάσισε πως ηταν καλύτερο να επικεντρωθούνε όλα τα άτομα του studio σε έναν τομέα μόνο και να μην χωριστούνε σε δύο ομάδες για να υπάρξει και single-player.

Παραδόξως, έχουμε να σας πούμε πως ο συνδυασμός campaign με multiplayer δουλεύει πολύ καλά. Σίγουρα, δεν είναι το ίδιο όπως και με παλιότερους τίτλους αλλά δεν παύει να υπάρχει μια ιστορία, διαφορετικές περιοχές και μεγάλος ανταγωνισμός.

Φυσικά, υπάρχει και καθαρό multiplayer mode για όποιον δεν θέλει να ασχοληθεί ούτε με το multiplayer campaign.

tf2

 Όπλα, τιτάνες, parkour, jet-packs

Όπως είχαμε πεί και στο review της beta, το Titanfall συνδυάζει αρκετά διαφορετικά στοιχεία. Το gameplay θυμίζει αρκετά τον “προκάτοχό” του, Call of Duty, δηλαδή είναι γρήγορο, εύκολο, εθιστικό και πολύ ευχάριστο!

Το πρωτόγνωρο στοιχείο είναι το parkour, το οποίο σε συνάρτηση με το διπλό άλμα των jet-packs δίνει μεγάλη άνεση στον παίκτη να τρέξει σε τοίχους, να σκαρφαλώσει κτίρια, τιτάνες και φυσικά με την αντίστοιχη εμπειρία και τεχνική να αποφύγει επικίνδυνες καταστάσεις ή να δημιουργήσει μερικές τέτοιες.

Οι πιλότοι ξεκινάνε με πολύ βασικό οπλοστάσιο. Ένα πιστολάκι (handgun), ένα αυτόματο όπλο (assault rifle) και ένα όπλο κατά των τιτάνων (anti-titan). Επίσης, παρέχεται ιδιότητα cloaking και χειροβομβίδα (frag grenade). Καθώς όμως παίζετε και ανεβαίνετε level, ξεκλειδώνετε νέα όπλα και επιπρόσθετα για τα ήδη υπάρχων. Επίσης, υπάρχουν κάρτες (burn cards) οι οποίες σας δίνουν κάποιες επιπλέον αναβαθμίσεις (perks) αλλά μπορούνε να χρησιμοποιηθούνε μόνο μία φορά!

Τέλος, οι τιτάνες, το σήμα κατατεθέν του τίτλου. Οι πιλότοι έχουνε πρόσβαση στους τιτάνες τους αφού σκοράρουν μερικούς πόντους και αφού περάσει ένα χρονικό όριο (δύο λεπτά). Όπως και με τους πιλότους, έτσι και οι τιτάνες έχουνε μεγάλη ποικιλία όπλων στην οποία έχετε πρόσβαση αφού ανεβείτε μερικά level. Υπάρχουν τρία είδη τιτάνων, Atlas, Ogre και Stryder, ο καθένας με τα πλεονεκτήματά του και τα αντίστοιχα μειονεκτήματά του. Οι τιτάνες είναι άψογοι στον χειρισμό και πολύ ικανοί (φυσικά με την ανάλογη εμπειρία του πιλότου). Πέρα απο το βασικό τους όπλο έχουνε επίσης μια ικανότητα (ability) και ένα special όπλο. Επίσης, για την προστασία και αποφυγή πυρών έχουνε ασπίδα (shield) για προσωρινή απορρόφηση ζημιάς, dashing για αποφυγή πυρών και το Vortex Shield, το οποίο συγκεντρώνει και αντιστρέφει τα πυρά των αντιπάλων.

tf3

Τεχνικός Τομέας

Το παιχνίδι βασίζεται σε μια μοντιφαρισμένη έκδοση της μηχανής Source απο τη Valve. Οπτικά, το παιχνίδι είναι πάρα πολύ όμορφο, ειδικά οταν έχουμε υπόψιν οτι πρόκειται για καθαρά multiplayer τίτλο. Υπάρχουνε πολλές γραφικές επιλογές και είμαστε σίγουροι πως με τις κατάλληλες ρυθμίσεις, μπορεί να τρέξει και σε παλιότερα μηχανήματα. Ο τίτλος έτρεξε στο σύστημά μας (αποτελούμενο απο έναν overclocked PhenomII X3 720 στα 3.4GHz, 4GB RAM και μια overclocked R9 270) στα 1080p με όλες τις λεπτομέριες high, χωρίς φίλτρα, με σταθερά 60fps. Το μόνο σημείο στο οποίο είχαμε πτώση, ηταν στο τρίτο επίπεδο του campaign.

Το μεγάλο μείον κατά την άποψή μας είναι η απαίτηση ελεύθερου χώρου στον δίσκο. Το παιχνίδι χρειάζεται 50GB για να εγκατασταθεί, 35 απο τα οποία είναι αρχεία ήχου. Η Respawn εξήγησε γιατί απαιτείται τόσο πολύ χώρος, και η απάντηση είναι η εξής : ο ήχος είναι σε ασυμπίεστη μορφή για να μην μεσολαβεί ο επεξεργαστής στην αποκωδικοποίηση του ήχου και επιβαρύνεται με επιπλέον εργασίες. Το θετικό είναι οτι σύμφωνα με το παραπάνω το παιχνίδι μπορεί να τρέξει καλύτερα σε παλαιότερα συστήματα.

tf4

Συνοψίζοντας, το Titanfall είναι ένας τίτλος που δείχνει οτι οι δημιουργοί του, ακόμη και σήμερα, μπορούν να συμβάλουν επιτυχημένα στο χώρο των multiplayer FPS. Μετά το hype και τα βραβεία, η Respawn μας προσφέρει κάτι σχετικά φρέσκο και έντονο, που όχι τελείως άδικα έχει τραβήξει πολλά βλέμματα πάνω του. Βάσει προϋποθέσεων, ίσως τελικά το Titanfall να είναι το CoD killer που θα δώσει και πάλι στην ΕΑ την πρωτιά στα FPS.

Θετικά

– Gameplay
– Οπλοστάσιο και Τιτάνες
– Τεχνικός Τομέας
– Ανταγωνισμός

Αρνητικά

– Έλλειψη Single Player
– Λίγα modes

Ταυτότητα Παιχνιδιού

Βαθμολογία: 9 / 10
Πλατφόρμα που χρησιμοποιηθήκε για Review: PC
Είδος: First-Person Shooter
Κυκλοφορεί για: PC, Xbox360, Xbox One
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 13/03/2014
Εκδότρια εταιρία: Electronic Arts
Εταιρία ανάπτυξης: Respawn Entertainment
Διάθεση για την Ελλάδα: CD Media
Επίσημη ιστοσελίδα: http://www.titanfall.com/