Star Wars Jedi: Fallen Order

BD-1. Lightsaber. Poncho και φύγαμε!

Release Date
15/11/2019
Platform
PlayStation 4, Xbox One, PC
Developer
Respawn Entertainment
Publisher
Electronic Arts

Η Electronic Arts, έχοντας τα δικαιώματα του Star Wars ως franchise, η αλήθεια είναι ότι δεν τα έχει πάει και τόσο καλά. Όλα αυτά τα λάθη καλείται να τα μετριάσει λίγο παραπάνω η Respawn Entertainment που ως άλλος μεσίας θα προσπαθήσει να δημιουργήσει για πρώτη φορά τόσο ένα third person παιχνίδι όσο και μια ενδιαφέρουσα ιστορία στον κόσμο του Star Wars. Μετά τα πολύ επιτυχημένα Titanfalls και Apex Legends, η εταιρία μπαίνει κατευθείαν στα “βαθιά” με το Star Wars Jedi: Fallen Order να είναι για πολλούς η τελευταία ευκαιρία της ΕΑ να σώσει την παρτίδα. Πάμε να δούμε σιγά σιγά τι καταφέρε η Respawn…

Το Star Wars Jedi: Fallen Order διαδραματίζεται λίγο μετά τα γεγονότα του Star Wars III: Revenge of the Sith και μας βρίσκει στο σύμπαν όπου η Αυτοκρατορία έχει τα ηνία του κόσμου και οι περισσότεροι Jedi έχουν αφανιστεί. Όπως βλέπουμε και στον εισαγωγικό πλανήτη Bracca, ένας από αυτούς κατάφερε να επιζήσει μετά το Order 66 και το Purge. Ο Cal Kestis βρίσκεται κρυμμένος σε ένα εργοστάσιο και δεν έχει αποκαλύψει την ταυτοτητά του παρά μόνο όταν σώζει τον φίλο του από βέβαιο θάνατο χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις του. Μετά από αυτό το γεγονός μπαίνει στο στόχαστρο τις Αυτοκρατορίας και όλα τα υπόλοιπα σας αφήνω να τα εξερευνήσετε μόνοι σας. Στον τίτλο θα ακολουθήσουμε τον Cal στον δρόμο για να θυμηθεί την εκπαίδευση που πήρε ως Padawan και θα προσπαθήσουμε να καταστρέψουμε την The Second Sister, μια παντοδύναμη Sith Inquisitor που θέλει το κεφάλι μας. Δεν μπορώ να μην αναφερθώ (μιας και τους βλέπουμε και στα trailers) τόσο στην εμφάνιση του Saw Gerrera που τον είδαμε στο Rogue One όσο και στην προσθήκη του αξιαγάπητου συντρόφου μας BD-1 που είναι ένα android για να μας συντροφεύει στο ταξίδι.

H Respawn δημιούργησε την ιστορία του τίτλου με μεράκι και φαίνεται ότι αγάπησαν το όλο project. Το σενάριο δεν έχει πολλά κενά και μας κρατάει συνέχεια σε μια εγρήγορση που μακάρι να βλέπαμε και στις τελευταίες ταινίες του franchise (οοps!). Το δέσιμο του Cal με τους υπόλοιπους χαρακτήρες του παιχνιδιού δένει αριστοτεχνικά και καταφέρνει να αποτυπωθεί στην μνήμη του παίκτη περιμένοντας πάντα κάτι καλύτερο για το μέλλον.

Στην μητέρα των μαχών το Fallen Order δείχνει τα δόντια του. Πρόκειται για ένα παιχνίδι σαφώς επηρεασμένο σε μεγάλο βαθμό από τους τίτλους της From Software αλλά καταφέρνει με έναν δικό του τρόπο να παραμένει φρέσκο και αρκετά απαιτητικό. Στο θέμα της δυσκολίας η Respawn είχε την καλοσύνη να βάλει 4 επίπεδα (Story Mode, Jedi Knight, Jedi Master, Jedi Grand Master) έτσι ώστε να μας δώσει την επιλογή να παίξουμε τον τίτλο όπως μας βολεύει καλύτερα. Ως souls-like παιχνίδι στο Fallen Order το parry, το evade και το block παίζουν σημαντικό ρόλο στο playthrough και νομίζω θα χρειαστεί λίγο χρόνο ο παίκτης να τα συνηθίσει, ιδιαίτερα στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας, καθώς οι χρόνοι του parry μειώνονται αισθητά. Τώρα ως προς το υπόλοιπο gameplay συνάντησα αρκετά dungeons και μυστικά (secrets) μέσα στους χάρτες με σαφείς επιρροές από το God of War αλλά και τα παιχνίδια Zelda. Να πω ότι είναι εύκολο να διαχειριστεί κάποιος τους γρίφους καθώς τα hints που μας δίνονται βοηθάνε πάρα πολύ. Επίσης, πρέπει να αναφέρω ότι μέσα στους κόσμους υπάρχουν και κάποια σημεία αλά Metroid τα οποία θα πρέπει να τα επισκεφθούμε αργότερα ξανά για να μπορέσουμε να τα εξερευνήσουμε. Το backtracking αν και υπάρχει δεν είναι καθόλου επίπονο και ουσιαστικά μας βοηθάει στο να ξεκλειδώσουμε νέες περιοχές. Τέλος, το Star Wars Jedi: Fallen Order περιέχει και αρκετό platforming το οποίο είναι λίγο περίεργο ως προς την εκτελεσή του. Δεν είναι τέλειο αλλά δεν ενοχλεί και κατά την διάρκεια του παιχνιδιού καθώς σε περίπτωση που πεθάνουμε την ώρα του platforming μας πετάει ακριβώς στην αρχή του χωρίς να χρειάζεται να ξεκινήσουμε από το τελευταίο meditation point(bonfire).

This slideshow requires JavaScript.

Ως προς τον οπτικοακουστικό τομέα τώρα, η Respawn θεωρώ ότι έκανε τα αδύνατα δυνατά να δώσει ένα πανέμορφο παιχνίδι. Έχοντας παίξει σε PS4 Pro το HDR μαζί με το upscaling στο 4K έκανε θαύματα και η κάθε γωνιά των πλανητών που επισκέφθηκα ήταν γεμάτη λεπτομέρεια. Μοναδικό μελανό σημείο στην εκτέλεση ήταν μερικά stutters που συνάντησα συγκεκριμένα σε έναν πλανήτη με πολλές πληροφορίες και μερικά framedrops που νομίζω ότι είναι απόρροια της Unreal Engine. Επίσης, ενοχλητικό ήταν το γεγονός ότι μετά από κάθε θάνατο το loading αργούσε παραπάνω απ’όσο έπρεπε με την εταιρία να ετοιμάζει ήδη patches για να εξαλείψει πολλά από τα προβλήματα που αναφέρω. Μεγάλη εντύπωση μου έκανε και η εμμονή στην λεπτομέρεια των developers όπου η φωτεινή μπάρα στο DualShock 4 έπαιρνε το χρώμα του Lightsaber που χρησιμοποιούσα κάθε χρονική στιγμή. Ηχητικά είναι προφανές ότι δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στην μάχη με τα Lightsabers αλλά και στην επική μουσική που πλαισιώνει πάντα οποιοδήποτε Star Wars. Η Respawn κατάφερε να μεταφέρει την “μαγεία” του σύμπαντος εύκολα στο Fallen Order και νομίζω ότι αν είχε λίγο περισσότερο χρόνο στην ανάπτυξη κάποια προβλήματα στο framerate και στο loading θα είχαν εξαλειφθεί και δεν θα υπήρχαν στο τελικό προϊόν. Παρ’όλα αυτά ακόμη και έτσι το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα του τίτλου είναι πανέμορφο ως σύνολο.

This slideshow requires JavaScript.

Το Star Wars Jedi: Fallen Order καταφέρνει να βάλει στον σωστό δρόμο το franchise για την Electronic Arts. Η παντελής απουσία των microtransactions και του πληρωμένου περιεχομένου σε συνδυασμό με την διασκεδαστική φύση του τίτλου και την ιστορία του, καθιστά το Fallen Order μια must αγορά τόσο για τους φίλους του Saga όσο και για τους ορκισμένους εχθρούς του. Είναι η πρώτη φορά που συστήνω παιχνίδι, που απευθύνεται ξεκάθαρα σε συγκεκριμένο κοινό, να το αγοράσει και όποιος δεν έχει ασχοληθεί ποτέ με το σύμπαν του Star Wars. Πρόκειται για έναν τίτλο που αναπτύχθηκε με πολύ μεράκι από την Respawn και είμαι σίγουρος ότι η επόμενη προσπάθεια της εταιρίας θα στεφθεί με ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία. Απλά αγοράστε το…

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco Hellas  για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Πλοκή στην ιστορία
Οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν τον Cal (BD-1 Σ'ΑΓΑΠΩ)
Σύστημα μάχης
Επίπεδα δυσκολίας
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Το platforming ήθελε περισσότερη δουλειά
Μεγάλα loading μετά από θάνατο και προβλήματα στο framerate
8.5
Beep Bee Bee-Boop Beep
More Stories
Οι Gaming Αγορές της Εβδομάδας | #lootoftheday Ep. 8