S.C.A.R. (Simulating Carnage And Rockets)

Εεεεεεεεεε ντάξ.... Παίζεται ρε παιδί μου........

Release Date
16/07/2020
Platforms
PC (Steam Early Access)
Developer
Savage Studios
Publisher
Audio Visual Enterprises S.A.

Χωρίς κάποια εισαγωγή -τα έχω αφήσει όλα για τον επίλογο- το S.C.A.R. αυτοπροσδιορίζεται ως retro FPS, το ντεμούτο των Savage Studios. Να πώ ότι το παιχνίδι βρίσκεται ακόμη σε early access και θα είναι περίπου το τετραπλάσιο σε μέγεθος απ ότι είναι τώρα. Το Full release έρχεται αυτό το Δεκέμβριο με ακρετές απ ότι υπόσχεται ο Developer προσθήκες, οπότε και το review (αν φυσικά ισχύουν αυτές οι δηλώσεις) δεν είναι στην τελική του μορφή.

Ξεκινάμε, στο S.C.A.R. είσαι “ενας” που σκοτώνει “τερατα”. Ένα από τα προβλήματα που είδα είναι η έλλειψη context. Δεν έχω ταυτότητα, κίνητρο, δεν ξέρω που είμαι ούτε καν τι σκοτώνω. Το θεωρώ πρόβλημα γιατί ακόμη και τα πιο basic shooter έχουν ταυτότητες, στο DOOM (1993) και το Painkiller έχεις ξεκάθαρο ρόλο. Εδώ θα μπορούσα να είμαι κυνηγος/στρατιώτης/χόμπιτ και να σκοτώνω δαίμονες/νεραϊδες/μεταλαγμένους σκίουρους για να τους διώξω από τον κόσμο μου/παρω τον κόσμο τους/επειδή μου έστριψε. Μόνο και μόνο από την προηγούμενη πρόταση δείχνω πόσο εύκολο είναι να φτιάξεις context αλλά και τι σημασία έχει το κάθε μου θύμα.

Συνεχίζοντας με το gameplay, εδώ το παιχνίδι έχει το δυνατό του, σημείο, fast paced movement, shooting (duh – είναι FPS), dashes και hook mechanics διασκεδαστικό αρκετά αλλά (δυστυχώς είναι μεγάλο αυτό το αλλά) χωρίς γραφικά splatter και kill moves γίνεται κουραστικό. Έχεις διάφορα όπλα με secondary fire mode (πχ το rocket launcher έχει lock on missles) αλλά χωρίς ουσιαστικά διαφορετικό feelling. Γενικά είναι κάλο το gameplay αλλά δε φέρνει κάποια φρέσκια ιδέα.

Στον τομέα των γραφικών, είναι όπως λέει το παιχνίδι retro αλλά εδώ έχω τους ενδοιασμούς μου, θα το αναλύσω περισσότερο όμως στο conclusion. Πέρα από μια στοιχειώδη κίνηση τα animations και physics είναι όντως retro και αυτό με την κακή έννοια, οι εχθροί εχουν τρεισ κινήσεις, ένα μηχανικό roll, ένα pushback από τα όπλα και τέλος ένα αφύσικο περπάτημα που κάποιες φορές μοιάζει με αιώρηση. Παρέα με τη φτωχή μουσική αυτό για μένα έχει ως αποτέλεσμα μια έντονη για λίγο αλλά βαρετή και επαναλαμβανόμενη εμπειρία.

Τωρά κλείνοντας, το S.C.AR. δεν είναι κακό. Το πρόβλημά του όμως είναι ότι δεν έχει και κάτι που να το κάνει να ξεχωρίζει. Τα retro γραφικά συνήθως προσφέρουν στην ταυτότητα του παιχνιδιού εδώ όμως δεν υπάρχει ταυτότητα. Το shovel knight και το undertale είναι υποδειγματικά low budget παιχνίδια που ξεχωρίζουν για το gameplay τους. Εδώ όμως δεν έχουμε κάτι τέτοιο, η μόνη ταυτότητα του παιχνιδιού είναι ότι είναι retro fps. Και δυστυχώς υπάρχουν δεκάδες όμοια παιχνίδια εκεί έξω συν φυσικά τα παιχνίδια που ενέπνευσαν αυτόν τον τίτλο (DOOM, Painkiller, Serius Sam, Wolfenstein κλπ κλπ). Δε λέω ότι κάθε τίτλος πρέπει ντε και καλά να έχει καινούρια στοιχεία αλλά ακόμη και το Saints Row που είναι ξεκάθαρα κλώνος του GTA αποφάσισε να είναι πιο over the top και παράλογο από τον τίτλο που το ενέπνευσε αλλά σε γενικές γραμμές όταν αφαιρείς στοιχεία (εδώ γραφικά, physics και ιστορία) θα πρέπει να δώσεις κάτι σε αντάλλαγμα. Δείτε τη στήλη του Αντώνη, Gaming Scout για πολλά περισσότερα παραδείγματα από indie η πιο άγνωστους τίτλους που φέρνουν πράγματα.

Μπορεί να φένεται ότι κάνω bash στον τίτλο, αλλά ξεκαθαρίζω ότι αφορά το early access και πραγματικά ελπίζω το παιχνίδι να βελτιωθεί. Το προβλημά του για την ώρα είναι ότι απευθύνεται σε πιο μεγάλους σε ηλικία gamers, δύσκολα να πιάσει ένας 20χρονος ένα no name τιτλο σαν το S.C.A.R. που αντιγράφει τα παλιά shooter, πιο πιθανό είναι να ασχοληθεί απευθείας με αυτά. Και ένας gamer σαν εμένα, στα τριάντα του, ή  και πιο μεγάλος, θα δώσει το χρόνο του (που έχει γίνει πολύ λιγότερος) σε άλλους τίτλους. Χωρίς να θέλω να γίνω κακός αλλά έχω την εντύπωση ότι όλη η δημιουργικότητα  πήγε στον τίτλο το υπόλοιπο έχει απλά προσπάθεια.

Ευχαριστούμε τη IGE για την παραχώρηση του τίτλου για τις ανάγκες του Review

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Gameplay
Level Design
ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Μουσική
Έλειψη ιστορίας
Γραφικά
5
ΜΕΤΡΙΟ
More Stories
Ανεπίσημες αλλαγές στο PBE (6/12)