Rise of the Ronin
Rise of the Ronin

Rise of the Ronin

Από την Team Ninja με... αγάπη!

Release Date
22/03/2024
Played on
PS5
Platforms
PS5
Developer
Team Ninja
Publisher
Sony Interactive Entertainment

Το διάσημο Studio της Team Ninja για τα θρυλικά Ninja Gaiden και πιο πρόσφατα, μεταξύ άλλων, για τα Nioh, Nioh 2 και ακόμα πιο πρόσφατα για το Wo Long: Fallen Dynasty επανέρχεται, σε εντονότερη συνεργασία και υπό τη σκέπη της Sony και του PlayStation αυτή τη φορά, με έναν αρκετά αναμενόμενο τίτλο (γιατί πέρα από τη σφραγίδα της Team Ninja στα trailers θύμιζε εδώ που τα λέμε και λίγο Ghost of Tsushima) αποκλειστικό για το PS5, Rise of the Ronin. Δεν είναι κρυφό να σας αποκαλύψω από τις πρώτες γραμμές πως το Rise of the Ronin ενώ φέρει ξεκάθαρα την σφραγίδα της Team Ninja, αποτελεί τον πιο φιλόδοξο τίτλο της έως σήμερα χωρίς να σημαίνει ότι δεν έχει πολλά ακόμα να μάθει εφόσον επιθυμεί να συνεχίσει να διαβαίνει σε αυτό το μονοπάτι.

Το Rise of the Ronin μας μεταφέρει επιτυχημένα λοιπόν στην Ιαπωνία, σε ένα απέραντο και πολύ ταιριαστό σκηνικό (open world γαρ), στα μέσα στου 19ου αιώνα, στο τέλος της περιόδου Tokugawa, μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της χώρας, όπου επικρατεί αστάθεια, έντονη εξωτερική επιρροή κυρίως από τα συγκεκριμένα έθνη της γηραιάς ηπείρου που θέλανε να ανακαλύψουν τον κόσμο και να επιβάλλουν το εμπόριο με τους όρους τους και φυσικά εμφύλιος πόλεμος (βλέπω και την τηλεοπτική σειρά Shogun που θα σας συνιστούσα να το πράξετε παράλληλα με το παιχνίδι). Εμείς μπαίνουμε στα παπούτσια ενός Ronin (αναφέρεται ως Veiled Edge) σε προοπτική τρίτου προσώπου, ο οποίος βρίσκεται μπλεγμένος μέσα σε αυτήν την κατάσταση διαμάχης μεταξύ του σογκουνάτου και των διάφορων φατριών που αντιτίθενται σε αυτό. Βασικά το παιχνίδι μας καλεί να δημιουργήσουμε δύο χαρακτήρες μέσα από ένα αρκετά αναλυτικό Character Creation σύστημα, τον Twin Blade χαρακτήρα μας που μπορούμε να τον εναλλάσσουμε και on the fly και σεναριακά ξεκινάμε με ανατροπή για να μας δώσει έναν μπούσουλα (ναι προσπαθώ να μην κάνω spoil) και γενικά η ιστορία, ενώ τις πρώτες ώρες κινείται σε ρηχά επίπεδα πλην κάποιων στιγμών, στη συνέχεια και όσο βυθιζόμαστε στον κόσμο του γίνεται ολοένα και καλύτερη. Θετική εντύπωση μου έκανε ότι πολλές από τις αποφάσεις που καλούμαστε να πάρουμε αλλά και οι σχέσεις που αναπτύσσουμε με χαρακτήρες, διαδραματίζουν έως και σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του παιχνιδιού. Όσον αφορά την αφήγηση, η επίδραση της Sony φαίνεται ακόμα και από το εισαγωγικό Cutscene, που δεν είναι αντίστοιχο σε ό,τι είχαμε συνηθίσει από την Team Ninja (σαφέστατα καλύτερο και με προσπάθεια κινηματογραφικής προσέγγισης) εντούτοις δεν πλησιάζει τους Triple A τίτλους που έχουμε συνηθίσει από PlayStation Studios, για παράδειγμα του Ghost of Tsushima (να με κάνατε και το ανέφερα πάλι), χωρίς να σημαίνει ότι είναι κακή όμως.

Εκεί που η Team Ninja ανέκαθεν ξεχώριζε ήταν στο Gameplay και ειδικότερα, για να το εξειδικεύσω, στο Combat σύστημα αλλά και στο βαθμό δυσκολίας που παρουσίαζαν τα παιχνίδια της. Στο Rise of the Ronin έχουμε σαφέστατη προσπάθεια να προσεγγίσει ο τίτλος ένα ευρύτερο κοινό, δίνοντας μας τρεις επιλογές δυσκολίας, με τη χαμηλή δυσκολία να εξομαλύνει κατά πολύ τα πράγματα. Ναι θα πεθάνετε παίζοντας και στο μικρότερο βαθμό δυσκολίας αλλά πολύ λιγότερες φορές αν παίζετε τηρώντας τουλάχιστον τις βασικές λειτουργίες του παιχνιδιού. Ακόμα και στο μεσαίο επίπεδο φαίνεται πως η Team Ninja στάθηκε πιο γαλαντόμα σε αυτό το κομμάτι, σε σύγκριση με προηγούμενους τίτλους, με τον χαρακτήρα μας να διαθέτει περισσότερο ζωή και αντοχή από τους αντιπάλους. Όσοι με έχετε παρακολουθήσει γνωρίζετε ότι είμαι πάντα υπέρ των επιλογών και αυτό στο Rise of the Ronin το επικροτώ γιατί ναι μεν η επιρροή από τίτλους της FromSoftware υπάρχει σε ορισμένα στοιχεία αλλά δίνει τη δυνατότητα σε αυτό να απεμπλακεί από τον έντονο τιμωρητικό χαρακτήρα, εφόσον το επιθυμεί ο παίκτης. Από εκεί και πέρα, ανέφερα και πριν ότι έχουμε να κάνουμε με έναν open world κόσμο που μπορούμε να περιηγηθούμε σε αυτόν είτε με τα πόδια, είτε στη ράχη ενός αλόγου ή κάνοντας glide ενώ έχουμε στη διάθεση μας και έναν γάντζο, όπου πέρα από τη χρησιμότητα στη μάχη, μπορούμε να προσεγγίσουμε προκαθορισμένα ψηλότερα grappling σημεία. Αυτό που θα ήθελα να δω περισσότερο στον ανοιχτό κόσμο του παιχνιδιού είναι περισσότερο βάθος στις δραστηριότητες που μας δίνει ή απαιτεί κάθε περιοχή. Στα της μάχης, έχουμε μία πληθώρα επιλογών όπλων, από Katana, μέχρι διπλές λεπίδες, σπαθιά, λόγχες, ξιφολόγχες και πυροβόλα όπλα (μην φανταστείτε run and gun φάση) και Shurikens, το κάθε ένα με τις δικές του δυνατότητες και πλεονεκτήματα ενώ υπάρχουν και διαφορετικά στυλ μάχης για να κάνουμε master. Όρεξη να έχετε να χαθείτε μέσα στο όχι και τόσο οργανωμένο εκ πρώτης άποψης μενού επιλογών των πολλών η αλήθεια είναι δυνατοτήτων που μας δίνει το Rise of the Ronin για να προσαρμόσουμε το σύστημα μάχης στα γούστα μας ή να πειραματιστούμε με κάτι διαφορετικό προσδίδοντας ενδιαφέρον στην εξέλιξή του. Επίσης, τα όπλα που συλλέγουμε και το build του χαρακτήρα μας πραγματοποιείται μέσω διαβαθμισμένων αντικειμένων, που ανάλογα με την σπανιότητα του καθενός έχει διαφορετικές ικανότητες και στατιστικά. Το ίδιο αρκετό βάθος έχουν και τα skill trees και νομίζω ότι έχετε αντιληφθεί σε μεγάλο βαθμό του τι εστί Rise of the Ronin. Γενικά το highlight του παιχνιδιού είναι η μάχη του και το σύστημα που την απαρτίζει, με τις καλά χρονισμένες αποκρούσεις και τις αποφυγές να είναι σημαντικότατες αλλά και τη σωστή διαχείριση τόσο του δικού μας Stamina όσο και στην προσπάθεια μείωσης του αντιπάλου για να του καταφέρουμε ένα εντυπωσιακό τελειωτικό χτύπημα. Ακόμη, ο τίτλος μας δίνει τη δυνατότητα για online co-op και να τερματίσουμε την ιστορία συνεργατικά, να προσκαλέσουμε φίλους μας ή in-game χαρακτήρες ή ακόμα και συνδυαστικά.

Τεχνικά, το Rise of the Ronin αν και είναι όμορφο, με επιλογές γραφικών και ικανοποιητική απόδοση στις απαιτητικές μάχες εντούτοις δύσκολα θα εντυπωσιάσει όσους από εμάς επιζητούσαμε έναν next gen σε εμφάνιση τίτλο που κυκλοφορεί αποκλειστικά στο PS5, το οποίο λίγο πολύ μας έχει καλομάθει πως αποκλειστικές του κυκλοφορίες ισοδυναμούν και με eye candy. Επί της ουσίας είναι ένας τίτλος με την ταυτότητα της Team Ninja που έχουμε ξαναδεί, με πιο ραφιναρισμένο οπτικό αποτέλεσμα. Ηχητικά δεν έχω τίποτα αρνητικό να του προσδώσω είναι σε μεγάλο βαθμό σε πάρα πολύ καλό επίπεδο.

Ολοκληρώνοντας, το Rise of the Ronin, αποτελεί τον πιο φιλόδοξο τίτλο της Team Ninja έως και σήμερα, με τις επιρροές από διάσημους τίτλους ανοιχτού κόσμου αλλά και άλλους να είναι εμφανείς. Η ταυτότητα στο σύστημα μάχης όμως παραμένει αναλλοίωτη και εντυπωσιάζει τόσο σε βάθος όσο και σε εκτέλεση, με την υποσημείωση της προσπάθειας να προσεγγίσει ευρύτερο κοινό μειώνοντας τη δυσκολία και τα στοιχεία τιμωρητικού χαρακτήρα. Το πάντρεμα όλων αυτών δημιουργεί ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα που μας κρατάει απασχολημένους για δεκάδες ώρες στον απέραντο κόσμο του αλλά φανερώνει επίσης και το ότι αν το διάσημο Studio επιθυμεί αυτή την προσέγγιση και σε επόμενους τίτλους του πρέπει να δέσει τα επιμέρους στοιχεία πιο επιτυχημένα.

Ευχαριστούμε την Sony PlayStation Ελλάδας για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

Rise of the Ronin
ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Μεγαλύτερος και πιο φιλόδοξος τίτλος της Team Ninja
Το σύστημα μάχης
Οι επιλογές και το βάθος
Το σετάρισμα της εποχής
Εκμετάλλευση DualSense
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Τεχνικά θα μπορούσε να είναι πιο... next gen
Θα ήθελα περισσότερο βάθος στον ανοιχτό κόσμο του
Η κάμερα στη μάχη σε πιο κλειστούς χώρους
8
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!