Middle-earth: Shadow of War

Το 2014 η Monolith Production ανέπτυξε και η Warner Bros. Interactive Entertainment κυκλοφόρησε το Middle-earth: Shadow of Mordor που από τα τρεϊλερς, που προηγήθηκαν της κυκλοφορίας του, έδειχνε υποσχόμενο, στην πράξη όμως ήρθε και μας πήρε το κρανίο. Το βραβείο Game of the Year που είχε αποσπάσει ήταν πλήρως δικαιολογημένο και προσωπικά έχοντας αφιερώσει σχεδόν εξήντα ώρες παιχνιδιού, σταμάτησα να ασχολούμαι μαζί του λίγο έπειτα από όταν χτύπησε το πλατινένιο trophy του. Όσοι με γνωρίζουν καταλαβαίνουν πως για να αφιερώσω τόσες ώρες, που έχει συμβεί πολύ σπάνια, σε ένα και μόνο παιχνίδι, κάτι καλό συμβαίνει μαζί του. Ο συνδυασμός μηχανισμών Asassin’s Creed με Batman της σειράς Arkham και το νεοσύστατο σύστημα Nemesis σε σκηνικό του Lord of the Rings, με είχαν απορροφήσει πλήρως. Επομένως, η ανακοίνωση του Middle-earth: Shadow of War με τελική κυκλοφορία του παγκοσμίως στις 10 του Οκτώβρη μόνο αδιάφορη δεν πέρασε από τη συνείδηση αλλά και τη συλλογή μου. Έχοντας παίξει λοιπόν αρκετές δεκάδες ώρες και συνεχίζοντας, πάμε να δούμε τι καλό συνεχίζει να ισχύει στο Shadow of War, τι βελτιώνει και που τα κάνει θάλασσα.

Το Middle-earth: Shadow of War συνεχίζει να αποτελεί ένα action-rpg παιχνίδι και ιστορικά πλέον τοποθετείται εξήντα χρόνια ανάμεσα στα γεγονότα του The Hobbit και της αρχής του The Lord of the Rings. Η ιστορία του ranger Talion συνεχίζεται με το μόνιμο συγκάτοικο στο κορμί μας, τον elf lord a.k.a. bright lord, Celebrimbor, ο οποίος πάντα με την έμπρακτη συμβολή του πρώτου, λόγω υλικής υπόστασης φυσικά, κατάφερε να σφυρηλατήσει ένα νέο δαχτυλίδι απεξαρτημένο από τις σκοτεινές επιρροές του Sauron, προκειμένου να προσπαθήσει τελικά να τον εξοντώσει. Γενικά το σενάριο περνάει από διάφορες φάσεις και acts και κρίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό χωρίς να κάνει την “μεγάλη κοιλιά” που συνήθως συμβαίνει σε αντίστοιχης έκτασης παιχνίδια.

Το σύστημα Nemesis αποτελεί ίσως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του Middle-earth: Shadow of War, που έρχεται αρκετά βελτιωμένο και περισσότερο πολύπλοκο. Κάθε εχθρικό φρούριο διαθέτει ιεραρχία από captains, leaders και εννοείται τους ποταπούς χαμηλόβαθμους chiefs που χρησιμεύουν για να ακονίζουν άριστα τη λεπίδα του σπαθιού μας. Όμως δεν είναι όλα γύρω από το “σφάξε-σφάξε” και χρειάζεται να διατηρούμε ή να εναλλάσσουμε τη στρατηγική μας ανάλογα με τα δεδομένα. Έχουμε τη δυνατότητα τα πάρουμε υπό την επιρροή μας αρχηγούς και στη συνέχεια να τους διατάξουμε να εισχωρήσουν στην ιεραρχία σαν καλοί χαφιέδες ώσπου να καταφέρουμε να φτάσουμε και να αντιμετωπίσουμε τον εκάστοτε overlord. Επιτιθέμενοι σε ένα φρούριο μαζί με τον στρατό από followers που έχουμε συγκεντρώσει, η μάχη περνά από κάποια στάδια. Αρχικά έχουμε να αντιμετωπίσουμε την πύλη και τα τείχη, περνώντας από διάφορους war chiefs και καταλήγοντας εν τέλει στο εσωτερικό όπου μας περιμένει ο προαναφερθέντας overlord. Γενικά το Nemesis είναι ένα μαεστρικά δομημένο σύστημα που δίνει ζωή στο παιχνίδι και μαζί με άλλα στοιχεία όπως τις βεντέτες και τις απειλές θανάτου που στέλνουμε δημιουργούν την αίσθηση ότι ο δυνατός χαρακτήρας μας που απειλεί τον dark lord είναι παρών στην εκάστοτε περιοχή επηρεάζοντας όλη την δομή των αντιπάλων.

Το βάθος στο Middle-earth: Shadow of War είναι πραγματικά τεράστιο, έχουμε τη δυνατότητα να εξοπλίσουμε τον Talion με διάφορα διαβαθμισμένα όπλα και εξαρτήματα, να κάνουμε craft πετράδια που συνδέονται με τον κάθε εξοπλισμό boost-άροντας τις δυνατότητες μας, να ξεκλειδώσουμε abilities εξαργυρώνοντας skill points που αποκτούμε καθώς ανεβαίνουμε level, να ολοκληρώσουμε challenges και να ανοίξουμε loot boxes! Κι επιτέλους έφτασα στη μεγάλη πληγή που χαρακτηρίζει πολλά από τα τελευταία παιχνίδια και μαστίζει και το Middle-earth: Shadow of War. Τα loot boxes αποκτώνται είτε ολοκληρώνοντας κάποια συγκεκριμένα online quests είτε, κατά βάση, εξαργυρώνοντας τα εικονικά χρήματα που αποκτούμε εντός παιχνιδιού κάνοντας διάφορες ενέργειες. Από το Market του παιχνιδιού όμως μπορούμε να αποκτήσουμε με τα εικονικά χρήματα μόνο τα χαμηλά διαβαθμισμένα loot boxes ενώ αυτά που περιέχουν legendary εξοπλισμό και δυνατούς followers αλλά και ανώτερα boosts αγοράζονται με πραγματικά χρήματα! Φτάνει πια να βγάζουμε από τη μύγα ξύγκι και να προσπαθούν κάποιες εταιρείες μέσω αυτού του είδους τζογαρίσματος να βγάζουν έξτρα χρήματα. Γιατί περί είδος τζογαρίσματος πρόκειται και θα είναι χαρά μου να σας το αναλύσω σε κάποια online εκπομπή μας μέσω του καναλιού μας στο YouTube. Ήδη ο χρήστης έχει πληρώσει ένα σημαντικό ποσό για να αγοράσει το παιχνίδι, γιατί να μπει στη διαδικασία να ξηλωθεί ακόμη περισσότερο με αυτό τον τρόπο που προκαλεί ακόμα και εθισμό. Κάποιος θα μπορούσε να μου πει ότι είναι στην επιλογή του εκάστοτε χρήστη να επενδύσει σε loot boxes και δεν τον υποχρεώνει κανείς. Μακάρι θα αποκριθώ να ήταν τόσο απλά τα πράγματα. Όλο το σετάρισμα δυστυχώς οδηγεί μέσα σε άκρες σε αυτό το δρόμο και κάποιοι χρήστες περισσότερο “καλοθελητές” είναι ευκολότερο να επηρεαστούν και πιστέψτε με δεν μπορεί να τους κατηγορήσει κανείς. Σίγουρα θα έχουμε κι άλλη ευκαιρία να αναλύσουμε τα loot boxes αλλά νιώθω ότι ξεφεύγω από το το κυρίως θέμα που είναι το παιχνίδι καθεαυτό γι’ αυτό θα βάλω άνω τελεία και δεσμεύομαι ότι θα επανέλθω στο άμεσο μέλλον.

Τεχνικά, το Middle-earth: Shadow of War στέκεται άριστα και θα εντυπωσιάσουν τα πανέμορφα cut-scenes του και το ομαλό gameplay του που μένει κατά πλειοψηφία καρφωμένο στα 30fps. Το παιχνίδι το παίζω στο PS4 Pro όπου προσφέρει δύο επιλογές γραφικών στα options, μία επιλογή που ευνοεί τα γραφικά και μία που ευνοεί την ανάλυση. Πιθανότατα να μπερδευτείτε μερικοί με αυτή την επιλογή αλλά θα σας το κάνω απλούστερο. Εάν παίζετε σε Full HD τηλεόραση προτιμάτε τα γραφικά και αν παίζετε σε 4K, προτιμάτε την ανάλυση. Υποθέτω ότι αντίστοιχες επιλογές θα φέρει και το επερχόμενο Xbox One X. Τα cut-scenes όπως προανέφερα είναι ιδιαιτέρως εντυπωσιακά και η μετάβαση στα in-game γραφικά ίσως σας ξενίσει ελαφρώς αν είστε σαν κι εμένα, απαιτητικός αλλά δεν θα απογοητευτείτε σε καμία περίπτωση. Θα ήθελα λίγο καλύτερα animations των npcs αλλά όταν μιλάμε για τέτοια έκταση παιχνιδιού τότε πολλά συγχωρούνται γι’ αυτό και θα προσπεράσω και αυτή τη λεπτομέρεια. Ηχητικά δεν έχω να κρίνω πολλά καθώς αποτελεί άξιο εκπρόσωπο του lore που αντιπροσωπεύει με τον κυριολεκτικό χαρακτηρισμό “επικός” στον ακουστικό τομέα να θεωρείται ιδανικός.

Δεν θα κρυφτώ ότι προβληματίστηκα αρκετά με το Middle-earth: Shadow of War και την μάστιγα των loot boxes. Παρόλα αυτά δεν θεωρώ δίκαιο να χαντακωθεί ένα παιχνίδι που είναι καλύτερο από τον εξαιρετικό για μένα προκάτοχό του και κατάφερε ξανά από τα πρώτα λεπτά ενασχόλησης μαζί του να με βυθίσει στον κόσμο του. Ειδικά σε μια περίοδο μετά το καλοκαίρι που έπαιζα παιχνίδια περισσότερο σαν εξαναγκαστικό έργο, το Shadow of War ήρθε πάλι να μου χαρίσει την χαρά της ενασχόλησης και την προσμονή να γυρίσω στο σπίτι μου για να το συνεχίσω. Επομένως, μην περιμένετε από εμένα να του “κόψω” πολύ από την τελική βαθμολογία για ένα χαρακτηριστικό που στην τελική εάν καταφέρουμε όλοι οι gamers να αντιδράσουμε οργανωμένα, η εταιρεία μπορεί με ένα patch να το εξαλείψει εντελώς όμως το βασικό παιχνίδι που είναι ένα πραγματικό διαμάντι θα βρίσκεται ακόμη εκεί. Με την πλάτη στραμμένη στη μάστιγα των loot boxes λοιπόν σας προτείνω το  Middle-earth: Shadow of War να αποτελέσει το παιχνίδι που θα ασχοληθείτε στο άμεσο μέλλον και στη συνέχεια θα κοσμεί τη συλλογή σας.

[vc_row][vc_column width=”1/2″][/vc_column][vc_column width=”1/2″]Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PlayStation 4 Pro
Είδος: Open-world, Action, RPG
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 10/10/2017
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, Xbox One, PC
Διάθεση για την Ελλάδα: Zegetron S.A.
Εκδότρια Εταιρεία: Warner Bros. Games
Εταιρεία Ανάπτυξης: Monolith Productions

[/vc_column][/vc_row] [review]
More Stories
Φήμες θέλουν gameplay υλικό για το Metroid Prime 4 να αποκαλύπτεται στα The Game Awards 2018