Δείτε εδώ το νέο Game Recap #101: Η «Προδοσία» του Kojima και The Last of Us Part I Ξανά

Ghostwire: Tokyo

Release Date
25/03/2022
Played on
PS5
Platforms
PS5, PC
Developer
Tango Gameworks
Publisher
Bethesda Softworks

Η Ε3 του 2019 πλέον αρχίζει και φαντάζει λιγάκι μακρινή ωστόσο όλοι θυμόμαστε λίγο πολύ την ανακοίνωση του Ghostwire: Tokyo από την Tango Gameworks που βρίσκεται υπό την στέγη της Bethesda. Έτσι λοιπόν το Studio που δημιούργησε το The Evil Within 1 & 2 αυτή την φορά θα έρθει με τον νέο τίτλο που όμως στο τιμόνι δεν έχει το διάσημο παραγωγό Shinji Mikami .

Ο τίτλος στην αρχή μας ξεναγεί στη διάσημη κεντρική περιοχή του Τόκιο, Shibuya, με κεντρικό χαρακτήρα τον Αkito όπου κατά την διάρκεια εισαγωγής στον τίτλο έχει ένα τροχαίο ατύχημα. Έχοντας επανακτήσει μερικώς τις αισθήσεις του συνειδητοποιεί πως το μισό του πρόσωπο λείπει και δείχνει πως κάτι τον έχει στοιχειώσει μέσα του, ένα πνεύμα που τον κρατά όμως εν ζωή. Ξαφνικά όμως θα παρατηρήσουμε πως όλοι οι κάτοικοι κατά έναν περίεργο τρόπο θα εξαφανιστούν και μια πυκνή ομίχλη θα καλύψει τους πάντες. Οι σεναριακές πληροφορίες που συλλέγουμε στην αρχή είναι πάρα πολλές και μας δημιουργεί μια σύγχυση αλλά αργότερα καταλαβαίνουμε πως το πνεύμα αυτό ονομάζεται ΚΚ και πως το ίδιο χρησιμοποιεί τον Αkito για να εξοντώσει τον Ηannya, έναν κακό που θα δείτε μέσα στην πόλη μεταμφιεσμένο με μία μάσκα. Μέσα σε όλα αυτά ο Αkito θα ψάξει να βρει σημεία ζωής για την αδελφή του διότι μέχρι εκείνο το σημείο βρισκόταν στο νοσοκομείο.

Σεναριακά ο τίτλος θα μας αφήσει με πολλά κενά και οι προσωπικότητες που θα συναντήσουμε θα μας αφήσουν σχεδόν αδιάφορους αφού δεν μαθαίνουμε και πολλά πράγματα γι’ αυτούς και ιδιαίτερα για τον κακό της ιστορίας, τον Hannya.

Όλα τα γεγονότα όπως αναφέραμε εξελίσσονται στο κέντρο του Τόκιο και το Ghostwire: Tokyo θα το χαρακτηρίζαμε ως έναν open world τίτλο που ο χάρτης είναι τόσος όσο χρειάζεται χωρίς να έχουμε κάτι το χαοτικό. Μέσα στον χάρτη λοιπόν εξελίσσονται τα διάφορα quests που έχουν να κάνουν με την κεντρική ιστορία ωστόσο αρκετά ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα Side quests αλλά και τα σημεία ενδιαφέροντος που θα συναντήσετε. Βασικό καθήκον σας στο χάρτη είναι να καθαρίζετε αυτή την πυκνή θανατηφόρα ομίχλη που μαστίζει την πόλη αλλά και να σκοτώνετε τους εχθρούς αποκτώντας έτσι Xp προκειμένου να ανεβείτε levels και να συλλέγετε διάφορα αντικείμενα. Το θετικό στο όλο στήσιμο του τίτλου είναι πως μας αφήνει να εξερευνήσουμε κτίρια, σοκάκια και έτσι έχουμε την αίσθηση της ελευθερίας. Γενικότερα ότι εξελίσσεται μέσα στο παιχνίδι είναι κομμένο και ραμμένο με την νοοτροπία της Ιαπωνικής Κουλτούρας χωρίς αυτό φυσικά να ενοχλεί, αντιθέτως θα έλεγα.

Ο τίτλος είναι πρώτου προσώπου και δεν μπορώ να καταλάβω τον λόγο γιατί ο τίτλος δεν έγινε τρίτου προσώπου όπως μας είχε συνηθίσει το studio.. Ωστόσο αυτό δεν θα ενοχλήσει ιδιαίτερα καθώς το παιχνίδι τα καταφέρνει καλά και σε αυτή την προοπτική. Ο Akito μέσω του πνεύματος αποκτά κάποιες υπερφυσικές δυνάμεις οι οποίες όμως βοηθούν στο να σκοτώνετε τα πνεύματα μέσα στον χάρτη. Η ανάπτυξη του χαρακτήρα δεν γίνεται με κάποιο ιδιαίτερο στρατηγικό τρόπο απλά αναβαθμίζετε τα Skills και Attributes σε ισχύ και συνεχίζεται κανονικά. Το σύστημα μάχης δεν ξεχωρίζει σε κάτι καθώς προσφέρει άμυνα και επίθεση και θα το χαρακτηρίζαμε απλοϊκό κατά κάποιο τρόπο, που ίσως ξενίσει σε κάποιους.

Ένα άλλο δυνατό χαρτί του παιχνιδιού τουλάχιστον θεωρητικά είναι και ο τεχνικός τομέας. Χρησιμοποιώντας την Unreal Engine 4, το Ghostwire: Tokyo θα το χαρακτηρίζαμε όμορφο άλλα όχι στο βαθμό που θα μας εντυπωσιάσει σε κάτι ιδιαίτερο. Οι επιλογές γραφικών είναι αρκετές αλλά το Quality mode στο PS5 δεν θα το πρότεινα και θα έλεγα πως από όλα τα modes προτίμησα το Performance Mode που κρατάει σταθερό τον ρυθμό ανανέωσης και τα ανεβασμένα καρέ το δευτερόλεπτο. Η ατμόσφαιρα που αποπνέει είναι εθιστική σε κάποιο βαθμό αλλά θα θέλαμε αυτό το κλικ παραπάνω ώστε να προσφέρει μια ακόμη πιο τρομακτική εμπειρία. Μας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση καθώς μας αφήνει εν τέλει πιο έντονη τη γεύση της εξερεύνησης.

Εν κατακλείδι, το Ghostwire Tokyo έρχεται ως ένας τίτλος που κάνει απλά καλά την δουλειά του χωρίς να ξεχωρίζει σε κάτι και μας αφήνει έντονη πικρία ως προς το σενάριο του και ως προς την γενική ατμόσφαιρα, όπου σίγουρα περιμέναμε πολλά περισσότερα. Μας αφήνει αυτό το «γιατί» καθώς θα μπορούσε να μας δώσει το κάτι παραπάνω. Το σύστημα μάχης και το gameplay γενικότερα είναι απλοϊκό χωρίς να φέρνει κάτι το καινούργιο και καινοτόμο. Ο τεχνικός τομέας με την Unreal Engine μας δίνει ένα αποτέλεσμα απλά όμορφο χωρίς να εντυπωσιάζει στη μεγάλη εικόνα. Από την άλλη όμως στο open world κομμάτι ο τίτλος τα καταφέρνει πολύ καλά χωρίς να μας επιτρέπει να σπαταλάμε άσκοπα χρόνο δεξιά και αριστερά.

Ευχαριστούμε τις Bethesda και AVE για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Open World κομμάτι
Side Quests
Εξερεύνηση μέσα στο χάρτη
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Σεναριακά το λες και αδιάφορο
Απλοϊκό σύστημα μάχης
Τεχνικός τομέας που εν τέλει δεν εντυπωσιάζει
7
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ