Busted.gr

Fallout 76

Fallout 76

Fallout 76, ένας  Always Online τίτλος που πολλοί  Fans της σειράς δεν είδαν με καλό μάτι μιας και δεν ήταν κάτι που ζήτησαν ή τουλάχιστον επιθυμούσαν. Η εμμονή της Bethesda στην ίδια μηχανή γραφικών δεν έκανε τα πράγματα καλύτερα όπως και η Beta που προηγήθηκε, αφού υπήρχαν κάποια προβλήματα, με την ίδια την Bethesda να ανακοινώνει πριν κυκλοφορήσει το Fallout 76 ότι θα υπάρχουν προβλήματα στο Launch που όμως θα διορθωθούν. Δεκάδες ώρες Playtime και 232 level μετά, παίζοντας λίγο Solo αλλά κυρίως Co-Op μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι το Fallout 76 δεν είναι ένα κακό παιχνίδι. Το αντίθετο μάλιστα, υπάρχει αρκετή διασκέδαση για όποιον την αναζητήσει και ξέρει τι είδους παιχνίδι ήθελε να δημιουργήσει η Bethesda. Τo Fallout 76 δεν είναι ένα Rpg όπως oι προηγούμενοι τίτλοι της Bethesda. Η κυρίως εμπειρία που προσφέρει απλόχερα είναι ένα συνεχές Roadtrip με Scavenging-Survival χαρακτήρα και πρωταρχικό ρόλο στην εξερεύνηση. Για όποιον θέλει μια παραδοσιακή εμπειρία Fallout εδώ θα απογοητευτεί αφού δεν υπάρχουν Npcs με προσωπικότητες ώστε να μιλήσουμε η να πάρουμε Quests από αυτούς.

Ο κόσμος όμως έχει να αφηγηθεί πολλές ιστορίες και αυτές  εμείς τις ανακαλύπτουμε μέσω holotapes, σημειωμάτων και υπολογιστές. Οι ιστορίες αυτές και τα Quests τους είναι που μας καθοδηγούν στο υπέροχο κόσμο και τον εξερευνούμε. Υπάρχει περισσότερο βάθος από όσο διαβάζονται τα παραπάνω αφού πολλά Quest σαν πλοκή αποδεικνύονται πιο περίπλοκα από ότι φαίνονται αρχικά.  Έχουν ήδη γίνει όμως όλες αυτές οι ιστορίες και εμείς δεν επηρεάζουμε το κόσμο, οι δικές μας ιστορίες είναι αυτές που ζούμε στο δρόμο με τους συμπαίκτες μας. Τα Quests τα παίρνουμε εξερευνώντας και ανακαλύπτοντας κάτι από τα παραπάνω.
Για παράδειγμα σε Quest: σε μία εξόρμηση βρήκαμε στο πλάι μία νεκρή γυναίκα που είχε ένα πέπλο και ένα Holotape. Ακούγοντας το Holotape μας άνοιξε το Quest για να βρούμε τι ήταν αυτή και το πώς πέθανε. Στην μεγάλη έπαυλη της κάποια χιλιόμετρα μακριά, ανακαλύψαμε μέσα από ημερολόγια και τερματικά την ιστορία της πως από ηθοποιός έγινε κάτι σαν υπέρ-ήρωας-vigilante. Έτσι με το πέπλο τραβήξαμε προς το υπόγειο σε μία κρυφή πόρτα με Lasers όπου αποκαλύφθηκε κτίσμα ολόκληρης οργάνωσης με τα διάφορα terminals να μας παραπέμπουν να βρούμε τον σύνδεσμο agent σε μία άλλη πόλη. Το quest είχε μόλις ξεκινήσει, και όλα αυτά διότι έτυχε και βρήκαμε το πτώμα της γυναίκας κάπου στο πλάι.

Χρειάζεται πολλές φορές αρκετό διάβασμα για αυτό θα πρέπει το Party να έχει μία ανοχή – κατανόηση, ευτυχώς το Party μπορεί να διαβάσει ταυτόχρονα από τον ίδιο H/Y. Το δυσάρεστο είναι ότι οι ενέργειες για τα βήματα των Quests είναι ξεχωριστά στον καθένα, π.χ. πρέπει και οι 2 του Party να πάρουν το ίδιο αντικείμενο ή να κάνουν την ίδια πράξη. θα θέλαμε με κάποιο update να αλλάξει αυτό.
Και πάλι όμως δε θα αλλάξουμε τίποτα στην ιστορία του παιχνιδιού (και του Quest) γιατί όλα αυτά που μαθαίνουμε έχουν ήδη γίνει. Η εξερεύνηση και η ανακάλυψη με φίλους είναι η κινητήριος δύναμη στο Fallout 76. Να αναφερθούμε κάπου εδώ στο Community του Fallout 76 που φαίνεται επί τω πλείστον φιλικότατο και έτοιμο για party μέσω των απλών emoticons. Κάποιοι μάλιστα προσφέρθηκαν να μας καθοδηγήσουν στην αρχή μέσω διαφόρων Tips. Βέβαια κάθε Server έχει μέσα 24 άτομα που φαίνονται ανά πάσα στιγμή στο χάρτη και δε θα πρέπει να περιμένουμε να πέφτουμε πάνω σε κάποιον άλλο διόλου συχνά. Ίσως θα ήταν πιο θεμιτό να υπήρχαν λίγο περισσότερα άτομα ανά σέρβερ.

Τα Survival στοιχεία του Fallout 76 μας βρίσκουν να αναζητάμε αντικείμενα (για να τα σπάσουμε σε πρωτογενή υλικά), νερό και φαγητό, να προσέχουμε τον εξοπλισμό μας και να φτιάχνουμε καινούριο και πιο ικανό. Υπάρχει Penalty όταν οι μετρητές δίψας και πείνας είναι άδειοι και χάνουμε σταδιακά Health όταν αδειάσουν. Με λίγη προσοχή όμως πάντα θα έχουμε κάτι να καταναλώσουμε, έστω και αμελητέο. To Crafting/Repair είναι απαραίτητο και θα θέλαμε να ήταν λίγο λιγότερο απαιτητικό από άποψη Μaterials. Ακόμα και για να πιούμε νερό πρέπει πρώτα να το βράσουμε (χρειαζόμαστε 2 κουτιά βρώμικο νερό και 1 ξύλο). Ευτυχώς που τα πάρα πολλά Materials τα αποθηκεύουμε, όποτε μπορούμε στο Stash μας και σπαταλιούνται αυτόματα όταν απαιτηθεί χωρίς να τα πάρουμε πίσω.
Υπάρχουν ασθένειες, μεταλλάξεις και φυσικά τα Rads τα οποία ως αναγκαίο κακό πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτά, αφού σχεδόν ότι και να κάνουμε θα γεμίζουμε με Rads. Ενοχλητικό είναι το περιορισμένο σε χωρητικότητα Inventory (αλλά και το Stash) αλλά αυτό έχει να κάνει και λίγο με τις επιλογές μας  στο τι θα μεταφέρουμε. Δε χρειάζεται να κουβαλάμε 10 όπλα και 20 Stimpack. Stash Box, διαφόρους σταθμούς Crafting-επιδιόρθωσης, καθαρό κρεβάτι (γιατί κολλάμε ασθένειες!), βρύση μπορούμε να φτιάξουμε σχεδόν ανά πάσα στιγμή αλλά όλα αυτά κοστίζουν Caps και χρήσιμα πρωτογενή υλικά. Ο θάνατος μας δεν φαίνεται να έχει κάποιο Penalty αρχικά μιας και κάνουμε Respawn εκεί κοντά αλλά φθείρεται ο εξοπλισμός μας και χάνουμε όλο το πολύτιμο Junk (τα Materials) στη περίπτωση που αποτύχουμε να το πάρουμε πίσω λόγω νέου θανάτου ή προλάβει να τα πάρει άλλος!
Και φυσικά το Leveling  σύστημα του Fallout, το S.P.E.C.I.A.L και τα Perks, εδώ έχουν εμπλουτιστεί με ένα διαφορετικό σύστημα που συλλέγουμε κάρτες (οι οποίες παίρνουν και Level!). Δουλεύει πολύ καλά, υπάρχουν πολλοί συνδυασμοί και επιτρέπει στο Party μας να μοιράζεται ρόλους και να μοιράζεται Perks. Σε κάθε level πραγματικά δε ξέραμε τι να πάρουμε αφού όλα τα Perks και όλα τα Stats προσφέρουν κάτι ενδιαφέρον και δε γίνεται να τα πάρουμε όλα. Μας παραξένεψε όμως η τυχαιότητα εμφάνισης νέων καρτών κάθε φορά που ανεβαίνουμε επίπεδο ή κερδίζουμε πακέτο καρτών. Το τελευταίο είναι σημαντικό καθότι δεν ξέρεις τι επόμενη κάρτα να περιμένετε και αν θέλετε να επενδύσεις για παράδειγμα στην επόμενη αύξηση του Picklock θα πρέπει να περιμένετε έως ότου βρεθεί η επόμενη κάρτα. Θετικό επίσης το γεγονός αναβάθμισης επιπέδου των καρτών.

Επειδή υπάρχουν πραγματικά πάρα πολλά να αναφερθούν στο Gameplay, να αναφέρουμε συνοπτικά ότι υπάρχουν PvP περιοχές που κάνουμε Claim, το PvP στο κόσμο απαιτεί κοινή συναίνεση και το ότι End game μας θέλει να βρίσκουμε κωδικούς για να εκτοξεύσουμε Nukes ώστε να ισοπεδώσουμε κομμάτι του χάρτη για να εμφανιστούν μεγάλου Level εχθροί και Materials!

Στο τεχνικό τομέα τώρα υπάρχουν προβλήματα ναι, κάποια BugsFramedrops (κάποιες κονσόλες πιο πολύ) και Stutters που φαίνεται να γίνονται όταν φορτώνει μία περιοχή στον ανοικτό κόσμο – γίνονται σε συγκεκριμένα σημεία από όσο παρατηρήσαμε. Υπήρχε αρχικώς έντονο θέμα πτώσης καρέ όταν μας την πέφτανε ταυτόχρονα πολλοί εχθροί αλλά εδώ έχει βελτιωθεί η κατάσταση μετά το πρώτο μεγάλο patch. Η μάχη και η αίσθηση του Shooting είναι η ίδια με του Fallout 4 και όσους τους δυσαρεστούσε εκεί θα τους δυσαρεστήσει και εδώ. Το σήμα κατατεθέν του Fallout, το V.A.T.S. προφανώς δε σταματάει το χρόνο και έτσι λειτουργεί ως καθαρά Autoaim κυρίως για τους ευέλικτους εχθρούς (με τα ποσοστά να ανεβοκατεβαίνουν όσο κινούμαστε εμείς και ο αντίπαλος) . Σε όλους τους άλλους απλά στοχεύοντας με τα Sights θα έχουμε το ίδιο και καλύτερο αποτέλεσμα. Μία αλλαγή/βελτίωση λειτουργικότητας στο V.A.T.S. θα βελτίωνε το Gunplay. Υπάρχει χρησιμότητα στο V.A.T.S αλλά δεν είναι αυτή που ήταν στα προηγούμενα Fallout. Το a.i δεν χαρακτηρίζεται ιδιαιτέρως έξυπνο αφού κάποιοι εχθροί δυσκολεύονται στο Pathfinding ή βρίσκουν λόγω του μεγέθους τους σε διάφορα σημεία κάνοντας τη ζωή μας πιο εύκολη.  Το τελευταίο μας συνέβει σε ένα τεράστιο εχθρό level 30 (ήμασταν μόλις 10) που δε χώραγε να περάσει μέσα από τις διακοσμήσεις του κόσμου και εμείς τον κατεβάσαμε ανενόχλητοι. Ενώ αυτά προφανώς δε συμβαίνουν συνέχεια (όπως τα βλέπουμε και σε άλλα παρόμοια παιχνίδια) και δεν είναι το τέλος του κόσμου στερούν λίγο από το immersion όταν συμβαίνουν.
Πολλά ακούγονται για τα γραφικά και ενώ σίγουρα υπάρχουν αστοχίες κυρίως στους εσωτερικούς χώρους και στο φωτισμό μέσα σε αυτούς το συνολικό Αrtstyle (και η γεωγραφία) του Fallout 76 είναι όμορφο και ποικιλόμορφο. Ξεχάστε τη καφετιά παλέτα των Wastelands, η Virginia έχει ποικιλία στα χρώματα! Καιρός, μέρα – νύχτα, ομίχλη και ακατάλληλος προς εισπνοή αέρας συμπληρώνουν τα ενδιαφέρονται τοπία. To HDR μεταμορφώνει τα τοπία σε σημείο που βλέπουμε άλλα χρώματα, δε το συναντήσαμε αυτό σε άλλο παιχνίδι έως τώρα. Να αναφέρουμε ότι συναντήσαμε τοπία που μας ενθουσίασαν και τραβάγαμε Screenshots καθώς και τοπία (εσωτερικοί χώροι συνήθως) που ήταν μέτρια. Σε μερικά σημεία τα χαμηλής ποιότητας textures κάνανε την εμφάνισή τους παρέα με το μέτριο antialiasing, μέτριες αντανακλάσεις και μέτριους φωτισμούς.  Τίποτα όμως δεν ήταν τυχαία τοποθετημένο μέσα στον κόσμο και φαινότανε η δουλειά του στούντιο. Το γεγονός και μόνο ότι από τη μία ενθουσίαζε οπτικά το ξημέρωμα με τις πορτοκαλί φυλλωσιές και τον όμορφο ουρανό και από την άλλη ότι προβλημάτιζαν τα όποια κολλήματα και τα μερικά τοπία φανερώνουν ότι ήθελε περισσότερη δουλειά. Θα θέλαμε εν γένει πιο σταθερό το όλο πακέτο σε τεχνικό επίπεδο και μάλιστα σε τελική κυκλοφορία παιχνιδιού. Αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες ανάπτυξης και ίσως το στούντιο να βιάστηκε να το ρίξει στην αγορά ενώ να ήθελε δουλειά ακόμα σε θέματα απόδοσης και δεν είναι κακό να καθυστερείς κάτι προκειμένου να το κάνεις καλύτερο. Σίγουρα όφειλαν να προσέξουν τον Client περισσότερο.
Στα πράγματα που κάνει πολύ καλά το Fallout 76 συμπεριλαμβάνεται ο πολύ καλός ήχος και η υπέροχη  συνοδευτική μουσική του. Ήδη o Inon Zur (ο συνθέτης) λαμβάνει πολύ θετικές κριτικές.


Gameplay Video από εμάς εδώ στο Busted


Κλείνοντας θα θέλαμε να σταθούμε στα εξής: πρόκειται για ένα παιχνίδι που είχε τα φόντα να είναι εξαιρετικό αλλά σκοντάφτει στον τεχνικό τομέα σε μεγάλο βαθμό. Όχι δεν είναι Unplayable και με παρέα θα περάσετε ευχάριστα, όμως μια εταιρία όπως είναι η Bethesda έπρεπε να προσέξει περισσότερο το τελικό προϊόν και να το παρουσιάσει πιο ολοκληρωμένο τεχνικά. Το τελευταίο ευχόμαστε να γίνει πράξη έστω και τώρα. Διαθέτει ωραίους κλασικούς μηχανισμούς Fallout, το S.P.E.C.I.A.L. , το V.A.T.S. και γενικά σου περνάει το μήνυμα της επιβίωσης. Δεν είναι παιχνίδι για όλους και εάν σας αποτρέπουν τα όποια τεχνικά θέματα μπορείτε να του δώσετε μία ευκαιρία μόλις διορθωθεί η απόδοση. Θα μπορούσε κατά τη γνώμη μας η Bethesda να παρουσιάσει ένα πιο ολοκληρωμένο τεχνικά παιχνίδι εν όψει μάλιστα μελλοντικών δυνατών κυκλοφοριών της όπως το TES6 και το Starfield και όχι να διχάσει και να προβληματίσει το κοινό της.

Λόγω της φύσης του παιχνιδιού θα ήταν άδικο να κάναμε ένα μόνο Review  για ένα τίτλο που συνεχώς θα εξελίσσεται και θα βελτιώνεται λόγω της Online φύσης του. Ήδη κυκλοφόρησε ένα Patch με στόχο να βελτιωθούν ή να ελαττωθούν τα διάφορα προβλήματα απόδοσης που αναφέρονται παρακάτω. Για αυτό το λόγο το Review θα ανανεώνεται το κατά δύναμιν.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: Xbox One X
Είδος Παιχνιδιού: Online Shooter Rpg
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 09/11/2018
Κυκλοφορεί για: PS4, XBox One, PC
Εταιρεία Ανάπτυξης & Εκδότρια Εταιρεία: Bethesda Softworks
5.5 RAD MAX

The Good

  • Αρτιστικά και λειτουργικά όμορφος κόσμος προς εξερεύνηση
  • Το Perk σύστημα
  • Εξερεύνηση μόνος ή με μέχρι 4 φίλους
  • Survival - Scavenging εμπειρία
  • Περιεχόμενο, διάρκεια και μελλοντική στήριξη εκ Bethesda
  • Μουσική και ήχος

The Bad

  • Τεχνικός τομέας με bugs, framedrops
  • Έλλειψη Npcs - Δεν έχουμε αντίκτυπο στον κόσμο
  • To V.a.t.s χρειάζεται αλλαγή
  • Θέλει κάποια Gameplay Tweeks προς το παρόν
  • Για κάθε θετικό υπάρχει ένα "αλλά"
5.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Θα μπορούσα να πάρω σύνταξη απο το playtime μου. Θα ήθελα. Μέχρι τότε θα παίξω κάτι απο Bioware.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr