Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «ΠΩΣ το PlayStation θα παίξει μπάλα σε ΞΕΝΑ χωράφια | Game Recap #162»

DiRT Rally Preview

Colin McRae would be proud, CodeMasters!

Η παραπάνω πρόταση είναι κάτι που αρκετοί ανέφεραν στα Steam Ratings του παιχνιδιού, και το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα με το που ξεκίνησα το παιχνίδι. Απο το menu ακόμη, ξεχωρίζεις την απλότητα και σοβαρότητα του τίτλου. Σε αντίθεση με τα DiRT 2 και DiRT 3, επιτέλους δεν υπάρχουν τα ανόητα σχόλια πριν και μετά τους αγώνες του τύπου “ανέβασε αυτό το video το YouTube“, “μπορείς και καλύτερα” και διάφορα τέτοια. Δεν υπάρχει Ken Block, Gymkhana και διάφορα τέτοια. Είσαι εσύ, το αυτοκίνητο, ο συνοδηγός και η ειδική.

Ο τίτλος θυμίζει τους παλιούς καλούς τίτλους Colin McRae στις χρυσές εποχές του gaming. Πλέον υπάρχουν μόνο καθαρόαιμοι rally αγώνες, και hill-climb οι οποίοι προστέθηκαν στην πορεία μέσω δωρεάν update για όσους είχαν ήδη το παιχνίδι. Επίσης στα πλάνα είναι η προσθήκη RallyCross αγώνων, καθώς η CodeMasters έχει κλείσει συμφωνία με την FIA World RX για τα δικαιώματα χρήσης αυτοκινήτων και ειδικών πιστών στον τίτλο της.

dr_menu

Για την ώρα, οι Rally αγώνες γίνονται σε τέσσερις χώρες: Ελλάδα, Αγγλία, Μονακό και Γερμανία (η οποία προστέθηκε με το τελευταίο διαθέσιμο μηνιαίο update). Σε αντίθεση με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς, οι ειδικές έχουνε διάρκεια! Και οταν λέμε διάρκεια, το εννοούμε. Για παράδειγμα, στο πρώτο μας πρωτάθλημα στην Ελλάδα με το Mini Cooper, ο μέσος χρόνος κάθε πίστας ηταν 5 λεπτά. Και αξίζει να σημειώσουμε πως αυτές ηταν μόλις μικρές πίστες/κομμάτια των κανονικών. Βέβαια δεν είχαμε και το γρηγορότερο αυτοκίνητο, αλλά καταλαβαίνετε για τι διάρκεια μιλάμε. Στο hill-climb τα πράγματα είναι παρόμοια. Όλη η πίστα απαιτεί 15 λεπτά για ανάβαση, αλλά υπάρχει και επιλογή τμήματός της περίπου στα 5 λεπτά. Τέλος, με το τελευταίο update Tarmac Terrors προστέθηκαν και οι ειδικές της Γερμανίες που γίνονται στις πασύγνωστες δοκιμαστικές πίστες τανκ!

Απο άποψη αυτοκινήτων, με κάθε update προστίθενται όλο και περισσότερα. Τα οχήματα χωρίζονται σε κατηγορίες, αναλόγως την δεκαετία στην οποία έτρεχαν σε Rally. Υπάρχει η δεκαετία του ‘60, ‘70, ‘80, Group B (4WD και RWD), Group A, ‘10, F2 Kit Cars και τέλος τα hill-climb. Υπάρχουν και σχέδια για τα αυτοκίνητα του 2000, RallyCross, WRC 2015, hill-climb modern καθώς και άλλες κατηγορίες, και φυσικά εμπλουτισμός των ήδη υπάρχων κατηγοριών.

dr_times

Ας πάμε σε αυτό που ίσως ενδιαφέρει τους περισσότερους: gameplay. Ο τίτλος είναι hardcore και δεν χαρίζει. Το παραμικρό λάθος, η αγνόηση οδηγιών του συνοδηγού μπορεί πολύ εύκολα να κοστίσει τον αγώνα και το πρωτάθλημα. Οι αντίπαλοι είναι γρήγοροι και δύσκολα θα βρεθείτε στην πρώτη θέση. Δεν υπάρχει επιλογή flash-back οπότε αν είναι κρίσιμος ο αγώνας, ξανά απο την αρχή (που όπως σας είπαμε οι πίστες είναι μεγάλες) με μείωση του bonus που παίρνετε αν δεν κάνετε restart σε ειδική. Το κάθε στοιχείο έχει διαφορά στην οδήγηση και θα χρειαστεί να εξοικειωθείτε με τις αλλαγές του οδοστρώματος, καθώς επίσης και με το κάθε αυτοκίνητο που οδηγείτε. Κάποια είναι εύκολα και “κρατιούνται”, ενώ κάποια πρέπει να τα δαμάσετε. Το θετικό είναι οτι δεν χρειάζεται να βγείτε πρώτος για να προχωρήσετε στο παιχνίδι. Οι πρώτοι τρείς περνάνε στην επόμενη, δυσκολότερη κατηγορία και όλες οι θέσεις έχουνε αποδοχές χρημάτων που θα σας βοηθήσει στο να αγοράσετε νέα αυτοκίνητα και να προσλάβετε καλύτερο προσωπικό.

Και μιας που αναφέραμε το προσωπικό, ας το αναλύσουμε. Εξ αρχής, έχετε έναν manager στην ομάδα σας και μπορείτε να προσλάβετε μέχρι 4 μηχανικούς (οι θέσεις τους ξεκλειδώνονται με τα χιλιόμετρα που κάνετε εντός παιχνιδιού). Κάθε μηχανικός έχει συμβόλαιο μαζί σας για συγκεκριμένο αριθμό αγώνων αλλά φυσικά μπορείτε να το ανανεώνετε, ή να προσλάβετε κάποιον καλύτερο. Κάθε μηχανικός έχει μέχρι τρία perk (τα οποία επίσης ξεκλειδώνονται με χιλιόμετρα) και προσφέρουν bonus μείωσης του χρόνου κατασκευής βελτιωτικών για το αυτοκίνητό σας.

dr_start

Επίσης, υπάρχει και ένα είδος online, αλλά στα standard του παιχνιδιού. Έχει έξι ειδών challenges τα οποία πρόκειται για time attack. Έχει δύο καθημερινά εναλλασόμενα challenges, σε ένα απο τα οποία παρέχεται αυτοκίνητο, ενώ στο άλλο πρέπει να έχετε αγοράσει αυτό που προϋποθέτει. Δύο εβδομαδιαία, ένα μηνιαίο (στα οποία δεν παρέχεται αυτοκίνητο) και τέλος ένα weekend promo το οποίο γίνεται πιο σπάνια (παρέχεται το όχημα). Σκοπός σας είναι να κάνετε τον καλύτερο χρόνο σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους παίκτες. Φυσικά υπάρχει αποδοχή χρημάτων και είναι μια αρκετά έντονη πρόκληση, καθώς μέτρο σύγκρισης είναι οι υπόλοιποι κάτοχοι του παιχνιδιού απο όλον τον πλανήτη.

dr_online

Τέλος, ας πιάσουμε και το τεχνικό κομμάτι του τίτλου. Ο τίτλος χρησιμοποιεί την EGO Engine 3.0 της εταιρείας. Οπτικά ίσως να μην είναι οτι πιο όμορφο υπάρχει, αλλά τα μοντέλα αυτοκινήτων είναι άκρως εντυπωσιακά. Υπάρχουν μερικά θεματάκια με τα textures, αλλά ας μην ξεχνάμε πως ο τίτλος είναι σε Early Access στάδιο και κάθε μήνα βελτιώνεται και προστίθεται υλικό. Απο απαιτήσεις δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, καθως στο σύστημά μας (αποτελούμενο απο έναν AMD FX6300, 8GB RAM και μια R9 270X με 2GB μνήμη) έτρεχε σε ανάλυση  1080p σταθερά στα 60 καρέ με όλες τις λεπτομέρειες στο μέγιστο. Ο ήχος, όπως και με όλους τους τίτλους της σειράς, βρίσκεται σε πάρα πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, αλλά ταυτόχρονα έχει βελτιωθεί και είναι πολύ πιο πειστικός και διαφορετικός στο κάθε αυτοκίνητο.

Κλείνοντας, θα σας πούμε οτι, εαν είστε fan του είδους και των αγώνων Rally, ο τίτλος είναι must! H CodeMasters έκανε αυτό που πρέπει να κάνει κάθε εταιρεία, να ακούσει το κοινό της, και το έκανε. Δεν είναι τυχαίο που ο τίτλος είναι ήδη διαθέσιμος μέσω του Early Access προγράμματος του Steam, καθώς περιμένουν εμάς να τους καθοδηγήσουμε για το πώς θα είναι το παιχνίδι και τι θα περιέχει. Υπενθυμίζουμε πως κάθε μήνα κυκλοφορεί update με δωρεάν περιεχόμενο για τους κατόχους, ενώ παράλληλα η τιμή ανεβαίνει όσο προστίθεται υλικό.

Το DiRT Rally είναι ήδη διαθέσιμο για PC, ενώ οταν ολοκληρωθεί η ανάπτυξή του, θα κυκλοφορήσει για PS4 και Xbox One.

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!