Death Stranding Director’s Cut

Η εκκωφαντική επιστροφή του Death Stranding στο PS5

RELEASE DATE
24/09/2021
PLAYED ON
PS5
PLATFORMS
PS5
DEVELOPER
KOJIMA PRODUCTIONS
PUBLISHER
Sony Interactive Entertainment

Το Death Stranding κυκλοφόρησε από την Kojima Productions σαν αποκλειστικό του PlayStation 4 αρχικά, και μετά στο Steam. Στο αναλυτικό review του αρχικού παιχνιδιού μπορείτε να δείτε όλες τις λεπτομέρειες. Εδώ θα ασχοληθούμε με τις βελτιώσεις που δέχθηκε ο τίτλος στα πλαίσια της μεταφοράς του στο PlayStation 5 και αν δικαιολογείται η τιμή του. Ξεκινώντας, να αναφέρω την αντίθεση του Hideo Kojima με τον όρο “Director’s Cut“. Όπως πολύ σωστά λέει ο ίδιος, αρχικά, είναι κινηματογραφικός όρος και στη συνέχεια, αναφέρεται σε κομμάτια που φτιάχτηκαν αλλά κόπηκαν από την τελική παραγωγή για διάφορους λόγους. Εδώ, στο Death Stranding Director’s Cut έχουμε νέο περιεχόμενο που δημιουργήθηκε μετά την παραγωγή και κυκλοφορία του τίτλου.

Εν συντομία, έχουμε μια post apocalyptic Αμερική, όπου το συμβάν του Voidout (μια μεγάλη έκρηξη) δημιούργησε ένα ρήγμα μεταξύ του κόσμου των ζωντανών και των νεκρών. Το συγκεκριμένο event έφερε μια σειρά από υπερφυσικά φαινόμενα ονόματι Death Stranding. Αναλαμβάνουμε το ρόλο του Sam Porter Bridges, ενός μετά αποκαλυπτικού διανομέα που μέσα από τα παραφυσικά γεγονότα προσπαθεί να ενώσει τις αποκλεισμένες πλέον πόλεις μεταξύ τους ενώ παραδίδει απαραίτητα για την επιβίωσή τους αγαθά. Να σταθώ λίγο στο κιτς κομμάτι της ονοματοδοσίας μιας και porter σημαίνει αχθοφόρος και bridges γέφυρες.

Ξεκινάω από αυτό που μου έκανε κατευθείαν εντύπωση. Η τεράστια αναβάθμιση στα γραφικά. Αν και δεν έχω catpure card για να σας δώσω ακριβή νούμερα, ακόμη και με γυμνό μάτι η αναβάθμιση τόσο στα γραφικά όσο και στο framerate είναι εμφανής. Το γρασίδι, οι πέτρες το draw distance είναι όλα πολύ πιο καθαρά και τα περιθώρια τους δεν έχουν αυτό το περίεργο artifacting που βλέπαμε στο PS4. Είναι σχεδόν ίδιο με την έκδοση του παιχνιδιού για υπολογιστή. Θα έλεγα σε σημείο που αδυνατώ να καταλάβω διαφορές side by side στα 60fps. Παράλληλα έχω την αίσθηση ότι κάποια από τα textures έχουν υποστεί σίγουρα επεξεργασία. Για να επιβεβαιώσω τις υποψίες μου αναφορικά με τα καλύτερα textures, έτρεξα το original παιχνίδι από το PS5 και σίγουρα υπάρχουν περισσότερες βελτιώσεις από απλά την αύξηση της ανάλυσης. Μια αδιάφορη, (αλλά σημαντική) για τη μεγαλύτερη μερίδα Console Gamers προσθήκη, είναι η υποστήριξη Ultra Wide (21:9) αναλύσεων. Αυτοί που παίζουν σε ακριβά gaming monitors θα ικανοποιηθούν από τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν στο έπακρο την οθόνη τους.

This slideshow requires JavaScript.

Παίζοντας το Death Stranding Director’s Cut, από τα πρώτα μου κιόλας βήματα ένιωσα στα χέρια μου τις διακυμάνσεις του ανώμαλου εδάφους. Ένιωθα κάθε κραδασμό και όλη την ανισορροπία του Sam όταν ήμουν φορτωμένος. Τα adaptive triggers κάνουν την οδήγηση απολαυστικότατη ενώ προσθετουν μια αίσθηση “προσπάθειας” όταν πας να ισορροπήσεις το Sam. Νομίζω ειναι η καλύτερη έως τώρα εκμετάλλευση του DualSense. Αυτό ίσως επειδή το παιχνίδι είναι τόσο γεμάτο από περιεχόμενο που ταιριάζει στο feedback που προσφέρει το DualSense που το αξιοποιεί στο έπακρο.

Αναφορικά τώρα με τις προσθήκες του παιχνιδιού. Ναι μεν έχουν μπει νέα mechanics όπως το glider και το slingshot αλλά το core gameplay παραμένει ίδιο. Εχω διαβάσει από πολλά site οτι αλλάζει το gameplay και γίνεται πιο action based (βαση του trailer) αλλά σε καμία περίπτωση δεν ισχύει. Εαν πάτε με την προοπτική να αγοράσετε το παιχνίδι καθαρά λόγω των μικρών σχετικά προσθηκών στο gameplay θα απογοητευτείτε. Είναι ευχάριστες και καλοδεχούμενες και τα boss fights που ξαναπαίζονται σίγουρα σπάνε τη μονοτονία της περιπλάνησης. Ενω το circuit race προσφέρει ένα ευχάριστο διάλλειμα. Παρ ολα αυτά το Death Stranding Director’s Cut παραμένει ενα walking simulator. Χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως είναι κακό παιχνίδι, απλά όπως όλα τα genres δεν είναι για όλα τα γούστα.

This slideshow requires JavaScript.

Άλλη μια προσθήκη είναι η υποστήριξη για 3D ήχο. Αν και δεν είχα το 5.1 home cinema όταν έπαιξα το αρχικό παιχνίδι για να συγκρίνω. Ο ήχος του είναι εξαιρετικά προσεγμένος. Υπήρχαν φορές που γύρναγα το κεφάλι μου γιατί άκουγα φωνές πίσω μου. Ενω το ηχείο του DualSense αξιοποιείται και αυτό στο έπακρο, προσφέροντας ακόμη περισσότερη απορρόφηση στο παιχνίδι. Η προσθήκη των επιπλέον τραγουδιών με αφήνει προσωπικά αδιάφορο, αλλά πρέπει να αναγνωριστεί ως επιπλέον περιεχόμενο.

Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως έχουμε ένα εξαιρετικό remaster/port στα χέρια μας. Έχει δουλευτεί σε όλους τους τομείς, ακόμη και στην ιστορία. Απεφυγα να μιλήσω για αυτό επειδή είναι αδύνατο να εξηγήσω κάτι χωρίς να κάνω spoiler. Η αναβάθμιση στα γραφικά, σε έναν ήδη πολύ προχωρημένο τεχνικά τίτλο, το DualSense, οι μικρές αλλά αξιοσημείωτες προσθήκες στο gameplay και το πρόσθετο περιεχόμενο σίγουρα αξίζουν την αναβάθμιση ή και την αγορά του τίτλου. Αν στο παρελθόν είχατε παίξει το Death Stranding και δε σας έκατσε καλά, δώστε του άλλη μια ευκαιρία με αυτή την έκδοση. Θεωρώ πως αξίζει και με το παραπάνω την τιμή των 10€ για την αναβάθμιση και τα 50€ για αυτούς που δεν είχαν δοκιμάσει το παιχνίδι και θα το πάρουν τώρα.

Ευχαριστούμε την Sony PlayStation Ελλάδας για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Γραφικά (Textures, physics, ανάλυση, UltraWide)
Αξιοποίηση του ήχου στο surround
Αξιοποίηση του DualSense
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Παραμένει ένα σχετικά αργό (και από άποψη αφήγησης) παιχνίδι
9
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ