Το Dead Space κυκλοφόρησε αρχικά το 2008 στην εποχή των PlayStation 3 και Xbox 360, είχε αναπτυχθεί από το Studio της EA Redwood Shores και είχε δώσει μία νέα πνοή στα survival horror παιχνίδια προσθέτοντας σε αυτά και τον όρο του διαστήματος. Δεκαπέντε χρόνια μετά η EA και το Motive Studio έρχονται να μας προσφέρουν το Remake ενός θρύλου και παρότι με τα Remaster έχω ένα θέμα αντιθέτως με τα Remake είμαι πολύ πιο δεκτικός. Πως να είμαι ειδικά όταν πρόκειται για ένα παιχνίδι που είχα τερματίσει δύο φορές στο PlayStation 3 και άλλη μία στο Xbox 360 και αποτέλεσε τη διέξοδο και την παρέα μου τότε που είχα σε μια δύσκολη κατάσταση και χρειάστηκε να μείνω ξάπλα για αρκετές ημέρες.
Περασμένα ξεχασμένα που λένε όμως και εννοείται περίμενα με μεγάλη ανυπομονησία τώρα το Remake του Dead Space να το παίξω στο PS5 αφού ότι είχαμε δει μέχρι τώρα από την ανάπτυξή του ήταν εντυπωσιακό και αυτό που μου άρεσε ήταν ότι οι developers εξέπεμπαν μεράκι και αυτοπεποίθηση.
Σε γενικές γραμμές το Dead Space του 2023 είναι σχεδόν το ίδιο με αυτό που γνωρίσαμε δεκαπέντε χρόνια νωρίτερα. Ο μηχανικός Isaac Clarke με το πλήρωμα του φτάνουν επεισοδιακά στον Aegis VII και στο επιβλητικό planet cracker σκάφος του USG Ishimura για να ανακαλύψουν ότι η αποικία του έχει σχεδόν εξαλειφθεί και έχει κατακλυστεί από τους Necromorphs. Άμεσα ξεκινά την προσπάθεια απόδρασης και εντοπισμού της κοπέλας του Nicole και δεν θα αργήσει να ανακαλύψει το θρυλικό πλέον Marker και την ιστορία του. Επίσης όλα τα κλασσικά όπλα και οι αναβαθμίσεις τους είναι εδώ, φυσικά και το αγαπημένο όλων Plasma Cutter ενώ η τρομακτική ατμόσφαιρα που γνωρίζαμε φωνάζει παρούσα από την πρώτη στιγμή. Οι developers έδειξαν πραγματική πίστη στο αρχικό παιχνίδι διατηρώντας πολλά στοιχεία αλλά προσθέτοντας και νέα όπως side missions και metroidvania στοιχεία, αφού πλέον μπορούμε να επιστρέψουμε σε περιοχές ακόμα και μετά την ολοκλήρωση ενός chapter για να εξερευνήσουμε το Ishimura. Αυτό που θα ήθελα είναι το backtracking να είναι λίγο περισσότερο επιβραβεύσιμο και να μην περιορίζεται σε ένα node και κάποια credits. Οι developers ανέφεραν ότι πρόσθεσαν έναν μηχανισμό AI Director που κάθε πισωγύρισμα το κάνει μοναδικό και αναπάντεχα τρομακτικό, αυτό που έχω να πω είναι ότι όντως δουλεύει αλλά όχι πάντα επιτυχημένα. Η αλλαγή που εκτίμησα περισσότερο είναι η ελεύθερη κίνηση σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας αλλά και αναβάθμιση στο σκηνικό που όλοι θυμόμαστε, όπου αναλαμβάνουμε τα turrets για λίγο περισσότερο δράση. Όλες αυτές οι μικρές και μεγάλες τροποποιήσεις πρέπει να πιστωθούν στην ομάδα ανάπτυξης γιατί κάνει μπαμ ότι βάλανε σκέψη και φαντασία εκτός από ταλέντο και δημιουργικότητα.
Η μεγαλύτερη αλλαγή όμως έχει να κάνει με τα γραφικά και αντιλαμβάνεστε ότι η διαφορά μεταξύ PS3 και PS5 είναι τεράστια χωρίς να χάνει όμως την αρχική horror αίσθηση. Το διάσημο στοιχείο του Dead Space που αφορά το διαμελισμό των Necromorphs είναι πιο απολαυστικό από ποτέ. Παρόλο όμως που το αποτέλεσμα δείχνει εντυπωσιακό κυρίως λόγω των υψηλής ποιότητας στοιχείων φωτισμού που γίνεται χρήση και αβαντάρει οπτικά παιχνίδια που είναι πιο σκοτεινά, κλειστοφοβικά και διαθέτουν περισσότερες κλειστές περιοχές ίσως θα ήθελα κάτι περισσότερα στον γενικότερο τεχνικό τομέα. Μην παρεξηγηθώ δείχνει υπέροχο, το βλέπετε και στο Video Review με τις σκηνές που έχω καταγράψει απευθείας από το PS5 αλλά αν για παράδειγμα το συγκρίνουμε με την οπτική αναβάθμιση του Remake του The Last of Us από το PS3 στο PS5 φαίνεται λίγο πίσω και το αναφέρω γιατί το Dead Space του 2023 κυκλοφορεί ως αποκλειστικά παιχνίδι τρέχουσας γενιάς και θα ήθελα να δικαιολογεί αυτό τον τίτλο περισσότερο.
Το Dead Space το έπαιξα στο Performance Mode που στοχεύει στα 60fps αλλά υπάρχει και το Quality Mode που προσφέρει καλύτερη ανάλυση με κλειδωμένα 30fps. Υπήρχαν κάποια drops ειδικά όταν είχα να αντιμετωπίσω αρκετούς εχθρούς στην οθόνη αλλά όχι κάτι που με ενόχλησε ιδιαίτερα. Επίσης, η αξιοποίηση του DualSense στα όπλα είναι απολαυστική αλλά κυρίως όσον αφορά το haptic feedback καθώς θα ήθελα παραπάνω εκμετάλλευση και τον adaptive triggers προκειμένου να ρίχνω με το plasma cutter και το ripper ακόμα και στον ύπνο μου.
Ολοκληρώνοντας, το Dead Space του 2023 είναι ένα εξαιρετικό Remake ενός θρυλικού παιχνιδιού, που μένει πιστό στις ρίζες και την αίσθηση αλλά προσθέτει στοιχεία που το κάνουν ακόμα καλύτερο. Είναι απίστευτο που ένα παιχνίδι δεκαπέντε χρόνων δείχνει τόσο σύγχρονο, η κάμερα δεν φεύγει λεπτό από την δράση και τον Isaac ενώ δεν υπάρχει ίχνος loading εκτός φυσικά αν πεθάνουμε στο παιχνίδι. Κάποια πράγματα θα μπορούσε να τα κάνει καλύτερα αλλά σε γενική αποτύπωση είναι ο μπαμπάς των Single Player Survival Horror διαστήματος, βάζει τα γυαλιά σε πολλά σημερινά παιχνίδια και είμαι σίγουρος ότι θα το ξαναπαίξω σε λίγο καιρό με την ησυχία μου, απολαμβάνοντας τον τρόμο που προσφέρει απλόχερα το Ishimura. Και κάτι για το τέλος, φορέστε ένα καλό ζευγάρι ακουστικά, χαμηλώστε το φωτισμό και εκεί είναι που θα βιώσετε τον πραγματικό τρόμο του Dead Space.
Ευχαριστούμε τις EA και Bandai Namco για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.
Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!