Δείτε εδώ το νέο μας Βίντεο: «Το πιο χρήσιμο αξεσουάρ του PS5»

Call of Duty: Modern Warfare II

Το καθήκον μας καλεί και φέτος!

Release Date
28/10/2022
Played on
PS5
Platforms
PS5, Xbox Series X|S, PS4, Xbox One, PC
Developer
Infinity Ward
Publisher
Activision

Ακόμη μία νέα χρονιά, ακόμη ένα νέο Call of Duty και πιστέψτε με δεν το αναφέρω καθόλου με υποτιμητικό τρόπο. Άλλωστε PlayStation και Microsoft δεν χορταίνουν να γράφουν στα εξώφυλλα τους πως το Call of Duty αποτελεί το πιο επιτυχημένο franchise της πλατφόρμας τους σε κάθε κυκλοφορία και μεταξύ μας δεν έχουν καθόλου άδικο. Προσωπικά αυτή τη στιγμή του χρόνου την περιμένω κάθε φορά γιατί το Call of Duty είναι μια σειρά παιχνιδιών που με κρατάει (σ.σ. προφανώς λόγω online multiplayer) για όλο το χρόνο και κάθε παιχνίδι μένει εγκατεστημένο στην κονσόλα μου (σ.σ. παρά τα άπειρα GB που απαιτεί) μέχρι να βγει το επόμενο, άντε και λίγο ακόμα μέχρι να κοπεί ο συναισθηματικός δεσμός και να ξεκινήσει ο νέος με το καινούριο. Μάλιστα εάν δεν είχε μεσολαβήσει το θωρηκτό God of War Ragnarok σίγουρα θα τα είχαμε πει πολύ νωρίτερα για το Moder Warfare II. Άλλωστε για το περσινό Call of Duty: Vanguard παίζει να ήμουν από τους λίγους που τον ενθουσίασε πραγματικά, κυρίως το Campaign που πολλοί αναφέρθηκαν σε αυτό ως πισωγύρισμα. Φέτος όμως και ως είθισται τα ηνία της ανάπτυξης παρέλαβε από την Sledgehammer Games η μπαρουτοκαπνισμένη Infinity Ward για να μας φέρει κοντά μας το sequel του reboot του 2019, Modern Warfare και έτσι προέκυψε το Call of Duty: Modern Warfare II.

Γνωρίζω πολύ κόσμο που κάθε χρόνο αγοράζει το νέο Call of Duty και ορμάει κατευθείαν στο Online τμήμα του τίτλου, εγώ όμως όπως έχω δηλώσει ξανά σε προηγούμενα reviews των Call of Duty, ξεκινάω ευλαβικά με το Campaign του γιατί όπως και να το κάνουμε αυτό το εξάωρο ζέσταμα (σ.σ. που τόσο διαρκεί το campaign) με κινηματογραφικές καταιγιστικές σκηνές δράσεις με την φορτωμένη πυρομαχικά αφεντιά μου στο επίκεντρο αυτών των σκηνών και στον έλεγχό τους είναι αξία ανεκτίμητου ενθουσιασμού και διασκέδασης. Επομένως προφανώς και δίνω βάση σε ένα καλό Campaign που διαθέτει ένα Call of Duty παιχνίδι και εύχομαι ποτέ να μην (ξανά) παραστρατήσει και να δίνεται η πρέπουσα βάση και προσοχή και σε αυτό το κομμάτι. Έλα που όμως στο Campaign του Call of Duty: Modern Warfare II η Infinity Ward εiπε να δοκιμάσει κι άλλα πράγματα εκτός από το ασταμάτητο run n gun, με διαστήματα από stealth αποστολές, έτσι για να πέσουν οι παλμοί. Δεν λέω πως στο Call of Duty: Modern Warfare II δεν έχουμε τέτοιες καταστάσεις, κάθε άλλο, θα μου έκανε αρνητική εντύπωση αν έλειπαν αυτά αλλά η ομάδα ανάπτυξης σκέφτηκε να βάλει, καλώς (σ.σ. καθώς τα περισσότερα της βγήκαν) νέα στοιχεία. Έχουμε λοιπόν την επιστροφή της Task Force 141 και αγαπημένους χαρακτήρες όπως τον Ghost και τον Captain Price (σ.σ. έπρεπε να βάλω πρώτα τον Price) για να αντιμετωπίσουν μία νέα τρομοκρατική απειλή κατά της USA που προέρχεται από το Ιράν και τον βασικό «κακό» Hassan Zyani που υποστηρίζεται από το μεξικανικό καρτέλ των Las Almas. Οι αποστολές εναλλάσσονται με ωραίο και γρήγορο ρυθμό ενώ υπάρχουν και πιο «ειδικές» αποστολές (σ.σ. που έχουν και viral εν τω μεταξύ) όπως αυτή του Amsterdam και έγινε γνωστή για τη φωτορεαλιστική αναπαράστασή της πρωτεύουσας της Ολλανδίας και αξιομνημόνευτες όπως αυτή του AC-130 που σε κάνει να νιώθεις λίγο άρχοντας των αιθέρων που σπέρνεις τον όλεθρο, πάντα στα πλαίσια υποστήριξης της μονάδας σου. Ενώ υπάρχουν και άλλες πιο χαοτικές αποστολές (σ.σ. μία συγκεκριμένα έχει μείνει χαραγμένη στο κεφάλι μου) που έχει να κάνει με μια καταδίωξη στο Urzikstan (σ.σ. χώρα αποκύημα της φαντασίας). Γενικά η Infinity Ward φαίνεται ότι προσπάθησε να «πειράξει λίγο την τράπουλα» βάζοντας φρέσκιες ιδέες στο Campaingn του τίτλου και παρόλο που μπορεί να μην με σαγήνεψαν όλες εντούτοις βρήκα πολύ ενδιαφέρον σε αυτές και δείχνει ότι δεν χρειάζεται να έχουμε στο μυαλό μας το Campaign ενός Call of Duty ως μία απλά κινηματογραφική εμπειρία λίγων ωρών που κυκλοφορούμε φορτωμένοι σαν αστακοί και γαζώνουμε όποιον βρούμε μπροστά μας. Που δεν λέω ότι αυτή η αίσθηση έχει αποκοπεί τελείως, κάθε άλλο συνεχίζει και συνεχίζει σε υψηλά πρότυπα απλά έχει εμπλουτιστεί και με άλλα στοιχεία που είναι καλοδεχούμενα αν θέλουμε να μιλάμε για εξέλιξη και όχι κάθε χρόνο μια από τα ίδια.

Στο Gameplay δεν θα βρούμε εξόφθαλμες βελτιώσεις και συνεχίζει να είναι αυτό το στιβαρό «boots on the ground» first person shooter που αγαπήσαμε. Το ίδιο μη επαναστατικά κινήθηκε η Infinity Ward και στο Online κομμάτι του τίτλου με όλα τα περισσότερο και λιγότερο γνωστά Modes να φωνάζουν παρών από Team Deathmatch, Domination, Invasion (σ.σ. ωραίο και ισορροπημένο Mode αυτό που σας προτρέπω να το δοκιμάσετε για να ξεφύγετε από τα καθιερωμένα) μέχρι Ground War, Prisoner Rescue (σ.σ. αυτό είναι καινούριο), Knock Out (σ.σ. επίσης είναι καινούριο όπου δυο ομάδες με περιορισμένες ζωές επιχειρούν να ανακτήσουν ένα πακέτο), Hardpoint, Search and Destroy, Free-for-All, Headquarters, Control και Kill Confirmed. Εκεί που μου τα χάλασε λίγο η Infinity Ward είναι λίγο στο UI (User Interface), τα λεγόμενα μενού του παιχνιδιού, που τα έχει κάνει λίγο περισσότερα πολύπλοκα θα έλεγα χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ή όχι τόσο πολύ φιλικά προς το χρήστη καλύτερα. Επίσης για κάποιο λόγο διαφοροποίησε το πως τα νέα όπλα και attachments ξεκλειδώνουν κι από εκεί που γνωρίζαμε ότι ανεβαίνεις επίπεδο απλά όμορφα και ωραία και σου ανοίγονται νέες επιλογές, τώρα πρέπει να αναβαθμίσεις πρώτα συγκεκριμένο οπλισμό για να μπορέσεις να ξεκλειδώσεις νέα όπλα και attachments. Μπορεί να το συνηθίσω και να πω τι ωραία επιλογή είναι αυτή αλλά αρχικά και έτσι όπως είχα συνηθίσει δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε καθώς λίγο πολύ μπλέχτηκα. Παρόλα αυτά κατανοώ λίγο τη λογική πίσω από αυτό το εγχείρημα, ότι δίνει (σ.σ. αν και στην ουσία σπρώχνει) το παίχτη να δοκιμάσει και διαφορετικά όπλα, που μπορεί εν τέλει να τα βρει βολικά.

Τεχνικά το Call of Duty: Modern Warfare II με τη νέα in-house μηχανή γραφικών της Infinity Ward, IW 9.0, λάμπει πραγματικά και για μένα είναι το πιο όμορφο Call of Duty έως σήμερα. Στο PS5 όπου έπαιξα και παίζω το παιχνίδι, τα γραφικά είναι πανέμορφα και φωτορεαλιστικά, τα μοντέλα χαρακτήρων βελτιωμένα και άκρως εντυπωσιακά ενώ εκεί που θα δούμε τις πιο τρανταχτές βελτιώσεις είναι ωραιότερα και πιο πιστά στην πραγματικότητα νερά (σ.σ. υπάρχει και μια αποστολή στην αρχή του παιχνιδιού για να μας το δείξει αυτό και καθώς και τους νέους μηχανισμούς που κινούμαστε εντός του νερού) ενώ αισθητά βελτιωμένη είναι και η AI του παιχνιδιού. Από άποψη απόδοσης συνεχίζει να εντυπωσιάζει με δυναμική ανάλυση 4K και καρφωμένα 60fps παρά τον χαμό που μπορεί να συμβαίνει από γεγονότα, δράση και εκρήξεις επί της οθόνης. Στο τεχνικό κομμάτι είναι η αλήθεια πως δεν θέλω να μακρηγορώ, ειδικά όσον αφορά τα Call of Duty καθώς το Modern Warfare II από τα cut-scenes μέχρι τα in-game γραφικά και την ηχητική του επιμέλεια είναι παραγωγή πολύ υψηλού επιπέδου.

Ολοκληρώνοντας, το Call of Duty: Modern Warfare II δείχνει να κάνει τα περισσότερα καλά και η αλήθεια είναι αυτή. Εξαιρετικό Campaign με νέες προσθήκες και πινελιές για να εμπλουτίσουν την εμπειρία και ένα στιβαρό και πλήρως λειτουργικό (σ.σ. και εθιστικό) Online Multiplayer με πολύ ωραίους χάρτες ως επί το πλείστο και δυνατά modes ολοκληρώνουν ένα πακέτο που για μένα αναγάγει το Call of Duty: Modern Warfare II στο καλύτερο Call of Duty που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Δυνατό Campaign με νέα στοιχεία
Πανέμορφο γραφικά και ηχητικά
Το Online Multiplayer είναι εξαιρετικό
Με ωραίους χάρτες και modes
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Γιατί τόση πολυπλοκότητα στα μενού
Κάποια νέα στοιχεία στο Campaign δεν με κέρδισαν
8
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ