PS5, PS4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch, PC
DEVELOPER
Square Enix, Arzest
PUBLISHER
Square Enix
Ήρθε λοιπόν η στιγμή για να δούμε παρέα τι παίζει με το Balan Wonderworld. Μια μέρα εκεί που καθόμουν, μου ήρθε ένα μήνυμα από τον Δημήτρη (μην ρωτήσετε ποιον Δημήτρη) και μου λέει Λιάκο «εδώ σε έχω» και μου έδωσε το παιχνίδι για Review. Ωραία λέω, ένα πολύχρωμο platform παιχνίδι για να περάσω ευχάριστα τα βράδια μετά τη δουλειά. Αφού έκανα μια έρευνα για το περί τίνος πρόκειται το κατέβασα και άρχισα να παίζω.
Το Balan Wonderworld λοιπόν, σηματοδοτεί τη μεγάλη επιστροφή του Yuji Naka. O Yuji Naka είναι ένα από τα μεγαλύτερα άτομα στην gaming βιομηχανία. Λόγω αυτού αλλά και του Naoto Ohshima καταφέραμε να γνωρίσουμε τον γνωστό σε όλους μας Sonic. Αυτά τα δύο ονόματα, ενώσανε και πάλι τις δυνάμεις τους ώστε να μας δώσουν ένα ακόμα platform παιχνίδι, μιας και ειδικεύονται σε αυτά.
Τι είναι ακριβώς όμως το Balan Wonderworld. Πρόκειται για ένα 3D Platform παιχνίδι πολύχρωμο, closed linear αλλά με αρκετά πράγματα που θέλουν αναζήτηση μέσα στον εκάστοτε χάρτη που θα βρεθείτε. Με πολύ απλά λόγια σκεφτείτε πως προσπαθεί να επαναφέρει την νοσταλγία των παιχνιδιών που κυκλοφόρησαν στα 90s και δίνει μια ιδέα ότι είναι το παιδί των Sonic Adventure αλλά και του Super Mario Odyssey.
Το παιχνίδι αφηγείται την ιστορία δύο μοναχικών χαρακτήρων, της Emma και του Leo, που βρίσκονται σε ένα μυστηριώδες θέατρο από τον ακόμη πιο μυστηριώδη Balan. Ωθεί και τους δύο σε μια περιπέτεια όπου θα βοηθήσουν άλλους ανθρώπους με τα προβλήματά τους. Υπάρχουν δώδεκα άνθρωποι συνολικά για να βοηθηθούν και τα ζητήματά τους κυμαίνονται από την αντιμετώπιση μιας νεκρής γάτας έως το να καταφέρουμε να γητεύσουμε ένα πολύ κακό δελφίνι. Για καθένα από αυτά τα προβλήματα, η Emma ή ο Leo θα πρέπει να ξεπεράσουν δύο levels με σχετικό θέμα γύρω από τις προσωπικότητες που έχουν να βοηθήσουν, πριν προχωρήσουν στα boss fights.
Νομίζω ότι οι περισσότεροι που θα παίξουν αυτό το παιχνίδι θα χαρούν τον σχεδιασμό αλλά και τα χρώματα στην κάθε πίστα. Οι πίστες όμως είναι αρκετά μικρές, γραμμικά κατασκευασμένες, με πολύ μικρές εκτός δρόμου περιοχές για εξερεύνηση. Είναι ο τύπος σχεδιασμού επιπέδων τέτοιος όπου ένα επικίνδυνο άλμα στο άγνωστο μπορεί να σας στείλει μέχρι το θάνατό ή να σας ανταμείψει με μια νέα δύναμη που δεν θα μπορούσατε διαφορετικά να αποκτήσετε. Κάθε επίπεδο έχει πολλά χρυσά αγάλματα “Balan” για να συλλέξετε, μερικά όμως κρύβονται σε καθαρή θέα χωρίς σαφή ένδειξη για το πώς να τα φτάσετε. Η συλλογή αυτών των αγαλμάτων είναι ο πραγματικός σας στόχος σε κάθε επίπεδο καθώς πρέπει να έχετε έναν ορισμένο αριθμό από αυτά για να ξεκλειδώσετε περισσότερα στάδια. Αυτό ακούγεται λίγο κουραστικό, και ναι όντως είναι ένα από τα μεγάλα αρνητικά του παιχνιδιού γιατί θα χρειαστεί να παίξετε την ίδια πίστα ξανά και ξανά.
Πιστεύω ότι αυτός ο τρόπος σχεδίασης δεν πρόκειται να είναι αρεστός σε πολλούς ανθρώπους, αλλά προσωπικά μου άρεσε μεγάλο μέρος από το όλο σύνολο. Πρώτα απ’ όλα, μερικά από τα επίπεδα είναι αρκετά όμορφα με εντυπωσιακά, ζωηρά και παιχνιδιάρικα χρώματα. Δεύτερον, νομίζω ότι η εταιρεία Balan και η Arzest πήραν μερικές από τις καλύτερες σχεδιαστικές φιλοσοφίες από την χρυσή εποχή των platform παιχνιδιών και προσπάθησαν να βγάλουν ένα σύνολο όλων αυτών. Υπάρχει πολλή φαντασία στη σύνθεση ορισμένων από αυτούς τους κόσμους και αυτό επεκτείνεται και στα boss fights.
Εύκολα το καλύτερο μέρος του παιχνιδιού είναι τα boss fights, τα οποία ζητούν από τους παίκτες να κάνουν ένα βήμα πίσω και να δουν όλους τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να νικήσουν τους αντιπάλους τους. Τα boss fights δίνουν τρία αγάλματα Balan μετά την ολοκλήρωση τους, αλλά μόνο αν καταφέρετε να βρείτε τους τρεις διαφορετικούς τρόπους για να τους επιτεθείτε. Εάν θέλετε να σπεύσετε αυτές τις μάχες, μπορείτε να το κάνετε. Αλλά αν θέλετε να μάθετε το παιχνίδι, θα πρέπει να τα μελετήσετε. Μέσω των Bosses όμως έρχεται στην επιφάνεια ένα ακόμη αρνητικό του παιχνιδιού, το φρικτό και απαράδεκτο σύστημα στολών.
Το Balan Wonderworld έχει ένα τέχνασμα που είναι χτισμένο γύρω του. Το τέχνασμα του είναι κοστούμια. Κάθε κόσμος θα έχει μια χούφτα κοστούμια για συλλογή, με τρία ή τέσσερα που συνήθως λαμβάνονται κατά την πορεία του παιχνιδιού, αλλά και μερικά άλλα που πραγματικά πρέπει να αναζητήσετε. Όπως το πρωτότυπο Sonic the Hedgehog, έτσι και το Balan Wonderworld έχει μόνο ένα κουμπί δράσης (τα τέσσερα βασικά κουμπιά, το L2 και το R2 είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα), και αλλάζει το τι κάνει ο χαρακτήρας σας ανάλογα με το κοστούμι που φορά. Μερικά κοστούμια θα αφήσουν την Emma ή τον Leo να πηδήξουν, κάποια δεν θα το κάνουν, οπότε είναι σημαντικό να έχετε ένα καλό μείγμα τριών κοστουμιών που μπορείτε να μεταφέρετε ταυτόχρονα. Να τονίσω ακόμα ότι στην έκδοση του PS5 το παιχνίδι είναι συμβατό με τα adaptive triggers.
Αυτό που είναι σημαντικό να γνωρίζετε είναι ότι μόλις ξεκλειδώσετε ένα κοστούμι, δεν πρέπει απαραίτητα να το διατηρήσετε. Εάν λάβετε οποιαδήποτε ζημιά, χάνετε το κοστούμι που φοράτε και πρέπει είτε να επιστρέψετε στο σημείο που το βρήκατε πριν ή να ελπίζετε ότι θα το ξαναβρείτε. Αυτό σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να αποθηκεύσετε κοστούμια. Σίγουρα το έκανα, καθώς ορισμένα αγάλματα είναι πραγματικά δύσκολο να τα λάβεις. Όχι μόνο αυτό, αλλά οι ανταλλαγές κοστουμιών περιορίζονται στα checkpoints. Αν λοιπόν τα κοστούμια που έχετε εφοδιαστεί δεν είναι αυτά που χρειάζεστε, αλλά γνωρίζετε ότι υπάρχει το τέλειο στην ντουλάπα σας, πρέπει να επιστρέψετε στο τελευταίο checkpoint για να το αλλάξετε.
Αυτό δεν είναι πραγματικά πρόβλημα νωρίς, αλλά γρήγορα γίνεται καθώς τα στάδια αρχίζουν να εφαρμόζουν περισσότερες ιδέες που επικεντρώνονται στις ικανότητες αυτών των κοστουμιών. Αυτό που είναι πραγματικά υπερβολικό για το Balan Wonderworld, είναι ότι υπάρχει ένα μεγάλο εύρος διαθέσιμων κοστουμιών, 80 στην πραγματικότητα, αλλά το βάθος τους είναι μικρότερο από ένα γυάλινο τζάμι. Μερικά από αυτά απλώς επαναλαμβάνουν τις ικανότητες των κοστουμιών που συλλέξατε νωρίτερα με μια μικρή παραλλαγή. Άλλα υπάρχουν απλώς για να μεγαλώσουν λίγο την ποικιλία του παιχνιδιού, οι περισσότεροι άλλοι τίτλοι δεν θα απαιτούσαν κάποια power ups. Όπως, δεν μπορείτε απλά να μεταφέρετε έναν φακό, πρέπει να γίνετε ένας φακός. Δεν μπορείτε απλά να προχωρήσετε σε μια ράγα, πρέπει να ντυθείτε σαν τρένο. Γενικά τα κοστούμια εκεί που προσπάθησαν να δώσουν μία διαφορετική νότα σε όλο το παιχνίδι το κατέστρεψαν και αν καταφέρετε να φτάσετε σε κάποιο Boss χωρίς το κατάλληλο κοστούμι θα χρειαστεί πάλι να το παλέψετε.
Εν κατακλείδι, το Balan Wonderworld είναι ένα νέας γενιάς platform 3D παιχνίδι, με δημιουργούς που έχουν πείρα στον χώρο αλλά και στο είδος. Προσπάθησαν να βάλουν τόσα πολλά πράγματα μέσα του που ειλικρινά κάπου χάσανε την μπάλα. Τολμώ να πω ότι με έκανε να ασχοληθώ αρκετές ώρες μαζί του γιατί μου άρεσαν πολύ το πως ήταν σχεδιασμένα τα επίπεδα, τα χρώματα αλλά και γενικότερα τα concept. Όμως είχε πολλά αρνητικά. Το προτείνω ως ένα χαλαρό παιχνίδι ξεκούρασης για κάποιον που θέλει απλά να χαλαρώσει χωρίς να θέλει γρήγορη δράση και να μην σπάει το κεφάλι του αλλά σε καμία περίπτωση στην τιμή που κυμαίνεται αυτή τη στιγμή. Αξίζει να επισημάνω τέλος πως το παιχνίδι στην Ελλάδα κυκλοφορεί με ελληνική μετάφραση (υπότιτλους και μενού) και πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στις εμπλεκόμενες εταιρείες που ευχόμαστε να συνεχιστεί και σε άλλους τίτλους.
Ευχαριστούμε θερμά την επίσημη αντιπροσωπία της Square Enix στην Ελλάδα για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.