Busted.gr

AMD, Sony και το πολυπόθητο PlayStation 5

AMD, Sony και το πολυπόθητο PlayStation 5

Εδώ και αρκετό καιρό, ακούμε φήμες για το πολυπόθητο PlayStation 5 της Sony, που θα βασιστεί για ακόμη μια φορά σε υλικό της AMD. Βέβαια δεν είναι λίγες οι φήμες, που θέλουν την Sony να έχει αποκλειστική πρόσβαση στην Navi αρχιτεκτονική GPU (καρτών γραφικών), καθώς βοηθάει στην ανάπτυξη. Spoiler alert: δεν ισχύει.

Η αρχιτεκτονική Navi ΔΕΝ είναι μια ριζικά νέα αρχιτεκτονική. Με λίγα λόγια, δεν είναι next-gen. Όχι. Είναι βασισμένη στην GCN που ξεκίνησε από τη σειρά Radeon HD 6000 στον χώρο των Η/Υ και κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2010. Από τότε μέχρι σήμερα, βλέπουμε ανανεωμένες και βελτιωμένες εκδόσεις της GCN αρχιτεκτονικής. Για να καταλάβετε, κάτι τέτοιο φοράει και το PS4 αλλά με αρκετά μικρότερα νούμερα, όπως και το Xbox One X. Ναι, ακόμη και μέχρι την ώρα που γράφτηκε αυτό το editorial και πριν λίγες μέρες που κυκλοφόρησε η RX 590, ίδια αρχιτεκτονική. Και φαίνεται πως η ξακουστή Navi θα είναι το τελικό μεγάλο μπαμ της GCN.

Βλέπετε, για να αναπτυχθεί μια νέα αρχιτεκτονική στον χώρο, χρειάζονται κατά μέσο όρο 5 χρόνια. Αυτό βγαίνει από δηλώσεις της Lisa Su, CEO της AMD (και άλλων στελεχών της εταιρίας) στο πρόσφατο Next Horizon event που αποκάλυψαν την αρχιτεκτονική Zen 2 για τους επερχόμενους επεξεργαστές της. Κάπως έτσι, και στον χώρο των GPU χρειάζονται χρόνια σχεδιασμού και πρόβλεψης. Οπότε όχι, ας κλείσουμε με αυτό το κεφάλαιο βοήθειας της Sony. Επίσης, αν μπείτε στην εταιρική σελίδα της AMD, υπό τους συνεργάτες και επενδυτές, κάπου θα έπρεπε να υπάρχει το logo της Sony, όπως αντίστοιχα της Microsoft, με την οποία σχεδιάστηκε η νέα APU του Xbox One X. Με λίγα λόγια, Sony και Microsoft παραμένουν πελάτες της. Ναι, συμβάλλουν στο τι θέλουν από το chipset, εμπλέκονται στην ανάπτυξη, αλλά όχι να αναπτυχθεί τεχνολογία αποκλειστικά για μία από τις δύο, όταν η AMD παρέχει και στις δύο και προφανώς, θέλει καλές σχέσεις και με τις δύο, όπως και το ανάποδο.

Πάμε τώρα να δούμε λίγο το πότε θα το περιμένουμε.. 2019 είναι δύσκολο, αν υπολογίσουμε τους παρακάτω παράγοντες στους οποίους η AMD θα δώσει έμφαση. Κατά την παραγωγή των επεξεργαστών, όσοι γνωρίζουν, βγαίνουν και κάποια ελαττωματικά κομμάτια, που με τις ανάλογες τροποποιήσεις λειτουργούν και πωλούνται ως κατώτερο hardware. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου που με τους Ryzen επεξεργαστές είδαμε πρώτα τα ανώτερα 7 μοντέλα 8 πυρήνων, με τα 5 που έχουν 6 πυρήνες να ακολουθούν και τα 3 να είναι στο τέλος της κυκλοφορίας με 4 πυρήνες. Όλα τα κομμάτια που βγαίνουν από το εργοστάσιο θα χρησιμοποιηθούν και θα πωληθούν.

Και κάπου εδώ μπαίνει το PS5 στο παιχνίδι.. Γιατί τώρα; Γιατί η κονσόλα ΔΕΝ απαιτεί πλήρως λειτουργικά high-end κομμάτια από την AMD για να λειτουργήσει. Όπως γνωρίζουμε, η APU του PS4 έχει 18 λειτουργικά CUs από τα 20 που υπάρχουν στην μονάδα. Νομίζω σιγά-σιγά καταλαβαίνετε πού πάμε.. Με τη σειρά Ryzen 3000 να κυκλοφορεί την άνοιξη του 2019 όπως και οι Threadripper, θα χρειαστεί μια αρκετά μεγάλη γραμμή παραγωγής για να μείνουν τα ανάλογα, ελαττωματικά και οικονομικότερα κομμάτια που θα χρησιμοποιηθούν στις κονσόλες. Γιατί όπως ξέρουμε, οι κονσόλες δεν χρειάζονται τα πιο high-end κομμάτια, ούτε τα Golden Samples που κλοκάρουν καλύτερα από όλα τα υπόλοιπα. Όχι, χρειάζονται κάτι βασικό για να κάνουν τη δουλειά τους, με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για την εταιρία που θα τα χρησιμοποιήσει.

Κάπως πιο λογικά όλα αυτά για την ώρα, σωστά; Αλλά τόση ώρα μιλάμε για CPU, που όπως είδαμε στην Next Horizon παρουσίαση, θα έρχεται σε chiplets με ένα μαγικό I/O DIE που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ πυρήνων και ελεγκτών μνήμης. Πάμε πάλι στην κάρτα γραφικών τώρα να δούμε πού κολλάνε όλα αυτά..

Από δηλώσεις στελεχών της RTG (Radeon Technologies Group) στα fudzilla και PCGamesN, μάθαμε πως το μεγάλο βήμα της Navi είναι ότι είναι scalable και flexible με τον τύπο μνήμης που λειτουργούν. Με λίγα λόγια, δουλεύουν και με HBM2 και με GDDR6 τύπο μνήμης. Και πού γίνεται αυτή η μαγική επικοινωνία; Στο I/O DIE…. Το οποίο σημαίνει πως ΔΕΝ είναι η Navi next-gen, αλλά το I/O DIE που παρέχει τέτοια άνεση και επιλογή! Και με τα παρακάτω, ίσως όλα να βγάλουν ακόμη περισσότερο νόημα..

Η αγαπημένη μας Navi λοιπόν, έρχεται να αντικαταστήσει την Polaris (υπενθυμίζουμε πως και οι δύο είναι ίδιας GCN αρχιτεκτονικής), προσφέροντας επιδόσεις που θα επιτρέπουν το πολυπόθητο 4Κ 60FPS σε οικονομικό πακέτο. Με το entry level μοντέλο Navi 12 να έχει αποδόσεις επιπέδου Vega 56 με 40 CUs, ο παραπάνω στόχος (4Κ 60FPS) είναι αδύνατος. Το high-end μοντέλο από την άλλη, Navi 20 με υποτιθέμενες επιδόσεις κοντά σε 2080Ti θα βγεί πολύ αργά για το PS5 και θα καταναλώνει πολύ ρεύμα. Το sweet spot λοιπόν, είναι η (υποτιθέμενη) Navi 10, με απόδοση GTX1080 και κατανάλωση κοντά στα 150 Watt.

Επίσης ξέρουμε πως η Navi βρίσκεται ήδη στα εργαστήρια της AMD και αποδίδει καλύτερα απ’ ότι περίμεναν, κάτι πολύ θετικό. Όσο για τη νέα γενιά της AMD, φέρει την ονομασία Arcturus και αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2020, χάνοντας έτσι την ημερομηνία παραγωγής και κυκλοφορίας του PS5. Όπως είπαμε, μια νέα αρχιτεκτονική θέλει 5 χρόνια έρευνας και ανάπτυξης. Θέλει χρόνια δοκιμής μέχρι να βρεθούν όλα τα προβλήματα και να γίνουν μικροδιορθώσεις. Το οποίο σημαίνει μεγάλο κόστος, πιθανά προβλήματα και χάσιμο χρημάτων!

Αν προσθέσουμε λοιπόν όλες τις φήμες που ακούσαμε μέχρι τώρα δηλαδή, η APU του PS5 θα περιέχει :
– 2x Chiplets 4 πυρήνων αρχιτεκτονικής Zen 2
– GPU επιπέδου 1080 με 1080Ti
– 384bit δίαυλο μνήμης
– με κατανάλωση στα 180 με 220 Watt

Κάπως έτσι δηλαδή, φτάνουμε το κόστος των 500€ που βγήκε στο reddit, όπως και τα νούμερα που θέλουμε : με 60 καρέ, με κυκλοφορία το 2020. Ενημερωτικά, το κόστος του παραπάνω chipset βγαίνει κοντά 65$ για την AMD.

Ίσως οι σκέψεις να είναι μπερδεμένες και σκόρπιες για να βγάλουν νόημα. Ίσως κάποιοι να καταλάβουν και να συμφωνήσουν ή να διαφωνούν με όλα όσα γράφτηκαν. Ελπίζω μόνο να έγινα κατανοητός και να ξεκαθαρίσει το μυαλό όσων τυχόν διαβάσουν το παραπάνω, το οποίο είναι κάποιες πληροφορίες συγκεντρωμένες από διάφορες πηγές και μετέφερα όσο πιο καλά και απλά μπορούσα.

Όλα τα παραπάνω έρχονται από τον AdoredTV που έκανε μια δική του ανάλυση και κατάθεση άποψης.

Μην ξεχάσετε να μας ακολουθήσετε στα παρακάτω Social Media. Busted είστε!

Μεγαλωμένος με Nintendo, επεκτάθηκα και στις υπόλοιπες εταιρίες του χώρου θέλοντας να αποκτήσω όσο τo δυνατόν περισσότερες εμπειρίες. Κύρια gaming πλατφόρμα είναι το PC, με τις κονσόλες (σταθερές και φορητές) να υπάρχουνε για τα exclusives. Λάτρης των συλλεκτικών εκδόσεων και του co-op gaming.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr