Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «Το XBOX τράβηξε την πρίζα + Giveaway | Game Recap #164»

The Inpatient (for PlayStation VR)

O ασθενής μέσα μου!


H Supermassive Games ήταν ήδη γνωστή ως ένας PlayStation exclusive developer πριν το Until Dawn (PS4). Έπειτα με τa Tumble VR και Until dawn:Rush of blood (PlayStation VR) που είχαν κάποια ελάχιστη σχέση με το αρχικό της παιχνίδι όπως και το Hidden Agenda (Playlink) έδειξαν το ενδιαφέρον της για τα εναλλακτικά “μέσα” του PS4.  Με την επόμενή της κυκλοφορία, το Τhe Inpatient δηλαδή, επιστρέφει για τρίτη φορά στο κόσμο του Until dawn και πιο συγκεκριμένα στο Blackwood Sanatorium αλλά 50 χρόνια πριν τα γεγονότα του Until dawn. Tο The Ιnpatient είναι μία απόπειρα VR στο interactive drama horror movie με αποτέλεσμα walking simulator αλλά πριν το ξεκινήσουμε καλό είναι είτε να παίξουμε το Until Dawn είτε να διαβάσουμε λίγο την ιστορία/setting του.

Χειρισμός / motion sickness
Στο The Inpatient είμαστε ένας ασθενής στο σανατόριο Blackwood Pine. Μπορούμε να “είμαστε” με moves η με Dualshock 4. Οι 2 τρόποι έχουν τα συν-πλην τους και κανένας από τους δύο δεν είναι 100% immersive.
Move controllers αντιστοιχούν στα χέρια μας προφανώς, αλλά η περιστροφή της κάμερας δεν ακολουθεί το λειτουργικότατο  καθιερωμένο scheme του Skyrim – Solus Project και θα κάνουμε πολλές φορές πράγματα που δε θέλουμε. Ενδεικτικό είναι ότι ποτέ δεν το συνήθισα σε όλη τη διάρκεια του Τhe Inpatient.  Σαν να μην έφτανε μόνο αυτό τα χέρια μας Ingame δεν αντιστοιχούν στα χέρια μας όσον αφορά το μήκος καθώς Ingame έχουμε πολύ μεγάλα και μακριά χέρια. Η όλη αίσθηση της αντιστοιχίας είναι λάθος και θα μας πάρει πολύ ώρα να το συνηθίσουμε. Μπορούμε να παίζουμε και όρθιοι με τα Move.
Με το Dualshock 4 κίνηση είναι καλύτερη αλλά χάνουμε την όποια αντιστοίχιση  με τα χέρια μας και μπορούμε να παίζουμε μόνο καθιστοί.
Μotion sickness μάλλον δε θα αντιμετωπίσει κανείς, ίσως για αυτό και ο βηματισμός στο Τhe Inpatient είναι αργός (δεν υπάρχει τρέξιμο) όπως και η περιστροφή της κάμερας στο smooth (υπάρχουν πολλές επιλογές εκεί). Τέλος αν κάτι κάνει άριστα στο χειρισμό το Τhe Inpatient  αυτό είναι η επιλογή να λέμε τις διάφορες απαντήσεις μας αντί να τις τσεκάρουμε με κουμπί. Στην αρχή θα μας φανεί παράξενο αλλά το γεγονός ότι δουλεύει άψογα και πάντα άσχετα με τη προφορά μας θα μας βάλει για τα καλά στο ρόλο μας. Πρόκειται για κάτι απλό, καινοτόμο και immersive.

Gameplay / Story (Όχι spoilers)
Στο Τhe Inpatient είμαστε ένας μυστηριώδης ασθενής και το να ανακαλύψουμε το ποιοι είμαστε και το πως βρεθήκαμε εκεί είναι η μισή εμπειρία του παιχνιδιού. Καλό θα είναι να ψάχνουμε λοιπόν. Το “Τhe Inpatient” έχει πιο πολλά στοιχεία walking simulator παρά adventure. Είναι κρίμα που δεν έχει πολύ διαδικασία να ψάχνουμε, να αλληλεπιδρούμε πιο ουσιαστικά με το περιβάλλον, και να εξερευνούμε πέρα από τα στοιχειώδη memories. Θα ήταν ένα πολύ καλύτερο παιχνίδι με λίγα τέτοια στοιχεία gameplay παραπάνω μιας και είναι ένα γραμμικότατο παιχνίδι σαν level design. Υπάρχει όμως το σύστημα butterfly effect και οι διάλογοι μας – αποφάσεις μας, θα αλλάξουν την ιστορία και το τέλος. Συνεπώς υπάρχει replay value. Από την άλλη όμως οι χαρακτήρες που θα συναντήσουμε δεν έχουν ανάπτυξη και δύσκολα θα ενδιαφερθούμε για κάποιον όπως στο Until dawn. Αυτό έχει όμως να κάνει και με τη διάρκεια του παιχνιδιού (3,5 ώρες περίπου).  Σχετικά με την διάρκεια την βρήκα προσωπικά εντάξει και ιδανική για να παίξουμε το παιχνίδι ολόκληρο σε ένα sitting, μιας και έτσι θα μπούμε στην ατμόσφαιρα καλύτερα και πιο αποδοτικά. Ακούγονται λίγες 3,5 ώρες αλλά γίνονται αρκετά πράγματα σε αυτές, πέρα από μια σεναριακή κοιλιά προς τη μέση του παιχνιδιού (η χαμένη ευκαιρία για ουσιαστικό  gameplay). Επίσης σε αυτές τις 3.5 ώρες το παιχνίδι αλλάζει ύφος και τόνο σταδιακά και χωρίς να θέλω να αναφέρω τίποτα  παραπάνω μου άρεσε προσωπικά η αλλαγή αυτή.
Σημαντικό είναι να δίνουμε προσοχή στον εαυτό μας, πως είμαστε, στα memories, και φυσιολογικά όπως και στις ημερομηνίες. Συνολικά με τους τίτλους τέλους και τον μίνι επίλογο και την συνειδητοποίηση ότι αλλάζουν τα γεγονότα μέσω butterfly effect έμεινα αρκετά ικανοποιημένος από την εμπειρία μου. 

Γραφικά – ήχος
Αν κάνει κάτι πολύ καλά προς τέλεια το The Inpatient αυτό είναι η παραγωγή του, η παρουσίασή του, η σκηνοθεσία και οι λεπτομέρειες του ηχητικά και οπτικά.  Μέσω της Unreal engine 4 τα διάφορα περιβάλλοντα είναι ατμοσφαιρικά και πολύ Immersive. Τα πρόσωπα είναι αρκετά ωραία και η όλη εικόνα καθαρή και όμορφη μέσα στο headset. Υπάρχει λεπτομέρεια στον κόσμο και θα επισκεφτούμε γνώριμα μέρη από το Until dawn. Ένα μεγάλο αρνητικό οπτικά είναι τα χέρια μας (τι άλλο;) τα οποία λόγω hit detection και απουσίας clipping βρίσκουν στο περιβάλλον, κολλάνε, παραμορφώνονται από την στρέψη τους και πάντα μας χαλάνε το immersion. Είναι λες και είναι χέρια από spaghetti .
Ηχητικά το The Inpatient  είναι άψογο με τα ακουστικά μας να μας δίνουν αμυδρά ατμοσφαιρικά εφέ, εκπληκτική ποιότητα ήχου, ομιλίες, ωραίες ερμηνείες και πειστικούς ήχους. Ενδεικτικό είναι ότι μπορούμε να χτυπάμε τα χέρια στον τοίχο στο σανατόριο (είμαστε τρελοί;) και ο ήχος που βγαίνει είναι 100% immersive. Μουσικά μιας και η “παύση “είναι νότα όπως όλες οι άλλες η έλλειψη μουσικής ταιριάζει γάντι.


Μεγεθύνετε τις εικόνες να δείτε την ωραία παρουσίαση  full screen.


Συνοψίζοντας: To The Inpatient είναι ουσιαστικά ένα walking simulator με Interactive drama και horror στοιχεία. Για κάθε ένα πράγμα που κάνει καλά προς άψογα όπως ήχος, παρουσίαση, σκηνοθεσία, ιστορία, voice recognition, συνολική εμπειρία κάνει και ένα πράγμα λάθος όπως spaghetti χέρια, χειρισμός, ρηχό gameplay, γραμμικότατο level design, Unimmersive ώρες ώρες. Είναι λες και ο developer έχασε το όραμά του ώρες ώρες η δε πρόλαβε το development deadline του παιχνιδιού. Είναι ένα παιχνίδι που διχάζει και η τιμή του (40 ευρώ ψηφιακά) είναι μάλλον υψηλή για τα ελαττώματά του. Αν μας άρεσε το Until dawn και ο κόσμος του τότε θα απολαύσουμε παραπάνω το  The Inpatient τις 3,5 περίπου ώρες που διαρκεί και για αυτό συνίσταται πρώτα να ενημερωθούμε για τα γεγονότα του Until dawn. Αν είμαστε και πρωτάρηδες στο VR τότε θα το χαρούμε πολύ παραπάνω, καθώς είναι μία ιδανική επιλογή για εισαγωγή στο κόσμο του PlayStation VR. Προσωπικά είχα μία ωραία εμπειρία που θα επαναλάβω οπωσδήποτε μιας και υπάρχει replay value.


[vc_row][vc_column width=”1/2″][/vc_column][vc_column width=”1/2″]

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro 
Είδος: Horror interactive drama walking simulator
Κυκλοφορεί για: PlayStation VR στα 40€ σε ψηφιακή και φυσική μορφή
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 13/02/2018
Εταιρία ανάπτυξης: Supermassive Games
Εκδότρια εταιρία: Sony interactive entertainment

Ευχαριστούμε θερμά τη Sony Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

[/vc_column][/vc_row] [review]

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!