Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «Το XBOX τράβηξε την πρίζα + Giveaway | Game Recap #164»

Η ταινία Halo ακυρώθηκε λόγω εταιρικής απληστίας

Η Microsoft κυνήγησε αρκετά την ιδέα του Halo στην μεγάλη οθόνη. Όχι άδικα, αφού το σύμπαν αποτελείται από εκτενή μυθολογία, ενδιαφέροντες ιστορίες και κυρίως εκατομμύρια φαν. Ακόμα και τα παιχνίδια της Bungie ήταν γεμάτα εκρηκτική δράση, μάχες στο διάστημα, λέιζερ και έναν Σπαρτιάτη με πανοπλία. Η σωστή συνταγή για μία sci-fi ταινία, με λίγα λόγια. Τα πρώτα δύο παιχνίδια είχαν εισπράξεις $600 εκ. τα πρώτα τέσσερα χρόνια, οπότε και ήταν λογικό η βιομηχανία του κινηματογράφου να κοιτάξει προς την μεριά τους. Από την άλλη η Microsoft ήταν νεόφερτη στον χώρο του κινηματογράφου και είχε το Halo σαν το πολύτιμο απόκτημα που προσπαθούσε να προστατεύσει. Ήθελε να βγάλουν πολλά χρήματα από την πώληση και σκεφτόταν σαν μηχανικοί που κοιτούν δεδομένα. Ο Larry Shapiro, στην CAA (Creative Artists Agency) μίλησε με την Microsoft και συμφώνησαν να το δοκιμάσουν με τους όρους της εταιρίας. Μάλιστα, για να είναι έτοιμοι πλήρωσαν τον Alex Garland $1 εκ. για να συνθέσει το σενάριο της παραγωγής, το οποίο φρόντισαν να εμβαθύνει αρκετά στην μυθολογία του franchise.

Στην συνέχεια, σειρά είχε η δημοπρασία για την επιλογή του στούντιο, με τον Peter Schlesse, πρώην πρόεδρος της Columbia Pictures, να ήταν ο κύριος διαπραγματευτής. Οι δικηγόροι της MS, o Schlessel και η CAA έθεσαν την πιο κερδοφόρα συμφωνία που είχε δει η βιομηχανία εκείνη την εποχή όπως δήλωσε ο Shapiro. Ούτε το Harry Potter δεν πήρε το νούμερο που ζήτησε η MS. Ο άπειρος αμερικάνικος κολοσσός ήταν σκληρός στις διαπραγματεύσεις. Πήγαν με πολλές απαιτήσεις όμως η CAA κατάφερε και ικανοποίησε τις προσδοκίες. Για παράδειγμα, πέρα από τα υψηλά ποσοστά από τις εισπράξεις του Box Office, ζητούσαν την δημιουργική έγκριση του σκηνοθέτη και του cast, 60 αεροπορικά εισιτήρια πρώτης θέσης για το προσωπικό της ώστε να παρακολουθήσουν την πρεμιέρα, δεν θα έριχνε άλλα χρήματα στην παραγωγή πέρα του σεναριογράφου που πλήρωσε, ούτε θα έδινε δικαιώματα για εμπορικό υλικό. Ακόμα χειρότερα, ήθελε το στούντιο που θα κέρδιζε την δημοπρασία να πλήρωνε αεροπορικό εισιτήριο για έναν αντιπρόσωπο ώστε να βλέπει το υλικό μετά την επεξεργασία. Με το μελάνι ακόμα υγρό στο συμβόλαιο των όρων, οι πράκτορες τηλεφώνησαν σε όλα τα μεγάλα στούντιο για να τους προετοιμάσουν, εκτός από την Columbia αφού ανήκει στην Sony.

Halo3_logo

Εν μέρη, έφταιγε το χάσμα ανάμεσα στις δύο βιομηχανίες που δεν κυκλοφόρησε η ταινία. Δύο βιομηχανίες με διαφορετικές ανάγκες, κουλτούρα και γλώσσα. Τα περισσότερα στούντιο απέρριψαν το σενάριο λόγω των όρων της MS. Δύο έμειναν, η Fox και η Universal. Αυτό το χάσμα φαίνεται στην νοοτροπία των στούντιο. Όταν ένας παραγωγός ταινιών δίνει το πράσινο φως για να δημιουργηθεί ένα παιχνίδι περιμένει τις προσφορές. Κανένας από τους developer δεν θα επικοινωνήσει με άλλους για να ρωτήσει για την προσφορά που θα κάνει. Αυτό έγινε με το Halo. H Universal τηλεφώνησε την Fox και ρώτησε τι θα προσφέρουν. Αποφάσισαν να προσφέρουν τα ίδια και να συνεργαστούν. Η Universal για την εγχώρια αγορά της Αμερικής και η Fox για το εξωτερικό. Ακόμα και μετά την υπογραφή της συμφωνίας η παρανόηση, για το πως η βιομηχανία του σινεμά λειτουργεί, συνέχισε. Η Microsoft ήθελε ένα μεγάλο όνομα στην θέση του σκηνοθέτη, όμως ο Peter Jackson είχε υπογράψει ως συμπαραγωγός και όρισε τον λιγότερο διάσημο Neill Blomkamp σκηνοθέτη. Τα στούντιο ήξεραν ότι τους συμφέρει να προσλάβουν έναν πιο “φθηνό” σκηνοθέτη όμως η Microsoft δεν έμεινε ευχαριστημένη. Παρόλα αυτά το χρήμα έρεε άφθονο και τα πρώτα βήματα έγιναν. Όπλα, στολές και ένα Warthog κατασκευάστηκαν για τους σκοπούς της ταινίας και για δοκιμαστικά γυρίσματα. Αργότερα, χρησιμοποιήθηκαν στο Halo: Landfall που προώθησε το Halo 3 το 2007. Η παραγωγή όμως ακόμα μπουσουλούσε και οι Fox και Universal ήταν σε αναμμένα κάρβουνα. Το Οκτώβριο του 2006, πριν γίνει μια πληρωμή στους κινηματογραφιστές και την Microsoft η Universal απαίτησε να κοπεί το μερίδιο των παραγωγών. Ο Jackson συμβουλεύτηκε τους συμπαραγωγούς, τον Blomkamp αλλά και τις Microsoft και Bungie και αρνήθηκε. Εκείνη την στιγμή το Halo κηρύχθηκε νεκρό.

halo_nightfall_cast.0

Αυτό που σκότωσε το Halo στην τελική ήταν το χρήμα. Ο Shapiro λέει, “Η aπροθυμία της Microsoft για τη μείωση της συμφωνίας τους σκότωσε τη συμφωνία. Η απροθυμία τους να μειώσουν το ακαθάριστο τους στη συμφωνία σήμαινε ότι βάρυνε πάρα πολύ. Αυτή η ταινία θα μπορούσε να ήταν το Avatar“. Ο Blomkamp συμφωνεί: “Ένας από τους περίπλοκους παράγοντες με το Halo ήταν ότι η Microsoft δεν ήταν ο κανονικός συνεργάτης που πάτε και παίρνετε μια IP και κάνετε το προϊόν σας. Επειδή η Microsoft είναι μια πανταχού παρούσα, ισχυρή εταιρεία, δεν θα καθόταν πίσω χωρίς να πάρει ένα τεράστιο μερίδιο των κερδών. Όταν έχετε μια εταιρεία τόσο ισχυρή που λαμβάνει μεγάλο ποσοστό των κερδών, έχεις τον Peter Jackson που λαμβάνει ένα ποσοστό από τα κέρδη και αρχίζεις να τα προσθέτεις όλα αυτά, μαζί με το γεγονός ότι έχεις δύο studio που μοιράζονται τα κέρδη, ξαφνικά η απόδοση της επένδυσης αρχίζει να μειώνεται έτσι ώστε να μην αξίζει να γίνει. Σε τελική ανάλυση, αυτό είναι ουσιαστικά που σκότωσε την ταινία“.

Σαν προσωπικό σχόλιο, να προσθέσω ότι ελπίζω να μάθει η Microsoft από το παρελθόν και να μην επαναλάβει τα ίδια λάθη. Η ίδια η εταιρία σκότωσε το franchise και εκατομμύρια φαν ανά την υφήλιο έμειναν απογοητευμένοι. Όπως είπε και ο Stuart Mulder γενικός διευθυντής του Microsoft Games Studios το 2002, “Δεν καταλαβαίνουμε το Hollywood”. Αυτό ήταν ένα σημάδι να συμμορφωθούν με τους κανόνες και να παίξουν το παιχνίδι τους. Ίσως τώρα είχαμε μια τριλογία που στιγμάτιζε την ιστορία.

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα νέα.

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!