Yakuza Kiwami 2

Kick your opponent's ass in style!

Release Date
09/05/2019
Platfotm
PC
Developer
Ryu Ga Gotoku Studio
Publisher
SEGA

Yakuza. Ένας όρος που μπορεί να φέρει πολλές εικόνες στο μυαλό κάποιου. Κάπως έτσι το μακρινό 2005 η SEGA ξεκίνησε μια σειρά βιντεοπαιχνιδιών στο PlayStation 2 που σιγά-σιγά άρχησε να έχει ένα συγκεκριμένο κοινό και με τα χρόνια πέρασε σε PlayStation 3 και PlayStation 4. Έπρεπε όμως να φτάσουμε στο 2018 για να πάρουν την πρώτη γεύση και οι PC gamers με το Yakuza 0, με τη SEGA να ανακοινώνει στην E3 2018 ότι έχει στα σχέδια να κυκλοφορήσει όλα τα μέρη της σειράς μέσω Steam. Από τον Αύγουστο μέχρι τώρα, είδαμε τα 0, Kiwami 1 και μόλις πριν κάποιες μέρες το Kiwami 2, με το Kiwami να υποδηλώνει ότι πρόκειται για Remake των αρχικών τίτλων στη νέα Dragon Engine του Ryu Ga Gotoku Studio που χρησιμοποιήθηκε και για το Yakuza 6: The Song of Life. Είναι όμως ένας τίτλος που απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό, πόσο μάλλον αυτό εκτός της Ιαπωνίας; Θα το δούμε αναλυτικά παρακάτω.

Η ιστορία είναι ένα από τα δυνατότερα χαρτιά του τίτλου και συνεχίζει από τα γεγονότα του πρώτου Kiwami. Για τους νέους της σειράς υπάρχει επιλογή να μάθετε τι προηγήθηκε (σε περίπτωση που δεν θέλετε να το παίξετε, αν και δεν βρίσκουμε λόγο να μη δε θέλετε) και να μπείτε στο κλίμα του παιχνιδιού. Κύριος στόχος είναι η αποτροπή ενός Yakuza πολέμου μεταξύ Ανατολής και Δύσης (συγκεκριμένα μεταξύ Tojo και Omi clans), με τον κεντρικό χαρακτήρα Kazuma Kiryu να αναγκάζεται να αναλάβει τα καθήκοντά του ως Fifth Chairman της Tojo Clan, έναν χρόνο μετά την απόσυρσή του από τις συμμορίες. Οι κινήσεις του όμως τον φέρνουν αντιμέτωπο με τον κύριο ανταγωνιστή, Ryuji Goda, τον θρυλικό Δράκο του Kansai. Παράλληλα θα γνωρίσετε και ένα πολύ πλούσιο cast χαρακτήρων όπως και πολλές τροπές στην ιστορία και γεγονότα που δείχνει τη δουλειά που έγινε πίσω από την πλοκή του τίτλου. Ίσως να κουράζει η αποκλειστική χρήση Ιαπωνικής γλώσσας, αλλά δίνει μια άλλη αίσθηση και αυθεντικότητα στον τίτλο, που παραμένει πιστό στο είδος και στην κουλτούρα που αντιπροσωπεύει. Και φυσικά, ετοιμαστείτε για πολλά και μεγάλα cut-scenes!

Πέρα από την κύρια ιστορία όμως, υπάρχει μια πληθώρα δραστηριοτήτων που μπορείτε να κάνετε για να.. Ξεφύγετε από την καθημερινότητα ως Yakuza. Θέλετε να περάσετε τον χρόνο σας στο SEGA Arcade παίζοντας παιχνίδια όπως Virtual Fighter; Μήπως να σκοράρετε μερικούς άσσους σε διάφορα είδη Golf; Βελάκια για αλλαγή παραστάσεων; Ή να πιάσετε αρκουδάκια σε τυχερές μηχανές; Οι επιλογές είναι υπερβολικά πολλές! Αλλά τα χρήματα περιορισμένα, ειδικά με την όρεξη του Kazuma. Ναί, οι πολλές μάχες βλέπετε ανοίγουν αρκετά μεγάλη όρεξη την οποία ικανοποιείτε σε ένα από τα διάφορα φαγάδικα, αλλά παράλληλα σας δίνουν EXP για να αναβαθμίσετε τις ικανότητές του όπως και να ξεκλειδώσετε νέες κινήσεις για ένα πιο βρώμικο βρωμόξυλο.

Και μιας και πήγαμε στο ξύλο. Το ξύλο είναι απολαυστικότατο! Ο χειρισμός είναι σχετικά απλός με Light και Heavy επίθεση, συνδυάζοντας αποφυγές όπως και Grab κινήσεις για να κάνετε διάφορα combos. Και όταν θέλετε να ξεκουράσετε τις γροθιές σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα από τα πολλά melee όπλα που βρίσκετε και κουβαλάτε μαζί σας, βέβαια με περιορισμένη χρήση, όπως και αντικείμενα στο περιβάλλον. Πέρα από τα όπλα όμως, υπάρχουν πολλά άλλα αντικείμενα προς χρήση: για παράδειγμα μπορείτε να εφαρμόσετε τρία αντικείμενα που δίνουν επιπλέον στατιστικά στον Kazuma, είτε Attack, Defense κλπ, όπως και αντικείμενα για επαναφορά Ζωής και Θυμού (για special κινήσεις), όπως και κάποια collectables (συγκεκριμένα κλειδιά που ανοίγουν κάποιες θυρίδες και δίνουν χρήσιμα αντικείμενα).

Παράλληλα υπάρχουν και κάποιες μικρές ιστορίες που δεν θα πάρουν πολύ από τον χρόνο σας, αλλά αξίζουν την προσοχή σας. Και την αξίζουν τόσο για τις αμοιβές, όσο και για την εξερεύνηση του κόσμου που, αν και μικρός, είναι γεμάτος και πλούσιος. Και μιας και μιλήσαμε για τον κόσμο του, ανακαλύπτουμε δύο περιοχές : Kamurocho και Sotenbori, κάθε μέρος με τις δικές του ιδιαιτερότητες, λεπτομέρειες και πολλές τυχαίες μάχες στα σοκάκια τους για να σας.. Ανοίξουν την όρεξη! Ένας φαύλος κύκλος που είναι άκρως απολαυστικός.

Στον τεχνικό τομέα τώρα. Όπως προείπαμε ο τίτλος αναπτύχθηκε στην Dragon Engine, με τη μεταφορά στο PC να έχει αναλάβει η Πολωνική QLOC που έχει αρκετά μεγάλο ιστορικό συνεργασίας με εταιρείες της Ασίας. Ο τίτλος έτρεχε στο σύστημά μας (αποτελούμενο από έναν επεξεργαστή AMD FX8350 στα 4GHz, 8GB RAM και κάρτα γραφικών AMD Radeon R9 380 με 4GB VRAM) σε ανάλυση 1080p με το High preset του τίτλου κρατώντας τουλάχιστον 30 καρέ σε όλες τις περιπτώσεις και φτάνοντας τα 40+, προσφέροντας το λιγότερο αντίστοιχη εμπειρία με αυτή που θα είχε κανείς στο PlayStation 4. Υπάρχει ικανοποιητικό εύρος γραφικών ρυθμίσεων όπως και FOV (Field of View), παρέχοντας στους παίκτες επιλογή να φτάσουν τα πολυπόθητα 60FPS με τις ανάλογες υποχωρήσεις σε εφέ, φίλτρα, σκιάσεις, φωτισμούς κλπ.

Τα γραφικά είναι το λιγότερο όμορφα, με πολύ προσεγμένα και λεπτομερέστατα μοντέλα χαρακτήρων (ίσως από τα καλύτερα που έχουμε δεί καιρό τώρα), χώρους γεμάτους ζωή και φωτισμούς/εφέ με πολύ καλοδουλεμένα textures σε όλα τα αντικείμενα. Τα animations επίσης είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, με μόνο μικρό παράπονο το animation ομιλίας το οποίο χτυπάει λόγω του ότι πρέπει να διαβάζετε τους υπότιτλους (εκτός κι αν γνωρίζετε Ιαπωνικά) και η κίνηση στόματος είναι μπροστά σας συνεχόμενα. Η απόδοση των χαρακτήρων είναι επίσης ένα σημείο που φαίνεται το πάθος των ηθοποιών, ενώ και η μουσική/ηχητικά εφέ είναι άριστα. Κάτι άλλο αρνητικό που παρατηρήσαμε είναι ένα είδος ghosting γύρω από τους χαρακτήρες σε πολύ κοντινά πλάνα, το οποίο είναι πιθανό να διορθωθεί με κάποιο μελλοντικό update.

Και φτάνοντας αισίως στο τέλος του review, πρέπει να ομολογήσουμε πως παρόλο που δεν προϋπήρχε καμία επαφή με τη σειρά Yakuza, μπορούμε να πούμε πως μας κέρδισε. Ο συνδυασμός σοβαρής ιστορίας με πολλούς χαρακτήρες, ένα κάρο δραστηριότητες για να περάσετε τον ελεύθερο χρόνο σας, όπως και η “Ιαπωνική ανοησία” που δεν παίρνουν τόσο σοβαρά τον εαυτό τους και δεν ντρέπονται να το δείξουν σε έναν τίτλο τέτοιου ύφους, είναι κάτι που πρέπει να σεβαστούμε. Αν δεν είστε fan, δώστε του μια ευκαιρία και δεν θα το μετανιώσετε. Αν είστε fan, τώρα ξέρουμε κι εμείς το γιατί.

Ευχαριστούμε θερμά τη Zegetron για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.
8
ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟ
ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Τεχνικός τομέας και optimization
Πλοκή και cast χαρακτήρων
Υλικό που θα σας κρατήσει πολλές ώρες
Μικρές και συμμαζεμένες περιοχές εξερεύνησης
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Περιοχές που μπορεί να απογοητεύσουν κάποιους
Οι μάχες ίσως γίνουν κάπως μονότονες μετά από ώρες
More Stories
Editorial: Η τεχνολογία του Πολέμου των Άστρων που είναι σχεδόν πραγματική