To Torn είναι ένα Puzzle Αdventure παιχνίδι με μεγάλο βάρος στην Dark Sci-Fi αφήγηση – ιστορία που αποκαλύπτεται σιγά σιγά και είναι το κύριο κίνητρο μας ως παίκτες. Στο Torn παίρνουμε το ρόλο της Blogger Katherine Patterson και εισερχόμαστε σε μία μεγαλειώδης ερειπωμένη έπαυλη χαμένη στο δάσος και όταν παγιδευόμαστε μέσα την εξερευνούμε αναγκαστικά με σκοπό να φύγουμε. Εκεί θα μάθουμε τα μυστικά της και την ιστορία της η μάλλον καλύτερα, του ιδιοκτήτη της. Χωρίς να μπω σε spoilers, φαίνεται ότι ένα πείραμα έχει πάει τελείως στραβά και ο επιστήμονας Dr. Lawrence Talbot δεν είναι πια άνθρωπος με τη φυσική του μορφή αλλά με τη μορφή φωτός. Aυτή μας καθοδηγεί μέσα στην έπαυλη με τη συμφωνία να μας βοηθήσει να φύγουμε αν τον βοηθήσουμε πρώτα να λάβει πίσω τις αναμνήσεις του. Αυτό είναι και το Gameplay μας το οποίο μας θέλει να λύνουμε γρίφους μέσα στα διάφορα δωμάτια της έπαυλης. που όλοι έχουν την σχεδόν ίδια μορφή. Με το Gravity Toοl που αποκτάμε φωτίζουμε τους χώρους και αποκαλύπτονται κυκλώματα – καλώδια και διάφορα σύμβολα σε πολλά αντικείμενα (καρέκλες, ποτήρια, η/υ, μπουκάλια, έπιπλα σχεδόν τα πάντα). Πρέπει να βάλουμε το σωστό σύμβολο εκεί που λείπει στο κύκλωμα με σκοπό να μεταφερθεί η ενέργεια μέσα στην έπαυλη. Το Gravity Toοl μπορεί με μία ακτίνα να αψηφά τους νόμους της φυσικής και να σηκώνουμε στον αέρα ακόμα και τα πιο βαριά αντικείμενα. Έτσι πολλές φορές θα κουμπώσουμε στο ταβάνι μία ντουλάπα (!) πάνω στη κενή θέση του κυκλώματος αφού αυτή θα έχει το σωστό σύμβολο. Δεν απαιτείται σκέψη παρά μόνο τυπικό ψάξιμο. Μόλις ολοκληρώσουμε τα πολλά κυκλώματα το δωμάτιο τελειώνει και αποκαλύπτεται η ιστορία σιγά σιγά μέσω μίας ωραίας αλλαγής σκηνικού. Έπειτα ξεκινάμε να πάμε σε άλλο δωμάτιο κ.ο.κ . Το όλο Μechanic επαναλαμβάνεται σε όλο το παιχνίδι και και σε σημείο που μόλις ήδη από την τρίτη φορά ξέρουμε ακριβώς τι θα κάνουμε. Προφανώς και δεν είναι συναρπαστικό κυρίως του ότι για όσο διαρκεί το Torn (5 – 6 ώρες περίπου) θα κάνουμε τον ίδιο γρίφο ξανά και ξανά αν και η αίσθηση χειραγώγησης των αντικειμένων με το Gravity Tool είναι ωραία και ο τίτλος κυλάει ευχάριστα. Είναι η μεγάλη χαμένη ευκαιρία αφού μπορούσαμε να κάνουμε πολλά παραπάνω σε αυτήν την έπαυλη. Ολόκληρο Gravity Tool , ολόκληρη έπαυλη και αναλώνονται δυστυχώς στον ίδιο γρίφο που ενώ είναι καλός αρχικά μπορούσαμε να κάνουμε πόσα παραπάνω σε VR. Σαν να υπήρχε έλλειψη οράματος ή έλλειψη χρόνου.
Gravity tool εν δράσει
Όμως δεν είναι η ίδια η επίλυση των γρίφων εκεί που εστιάζει ο τίτλος όσο η έπαυλη εικαστικά και το μυστήριο της ιστορίας. Πράγματι η έπαυλη είναι ζωντανή όχι λόγω των γραφικών που θα δούμε παρακάτω αλλά λόγω του Design και του σχεδίου της. Είναι Immersive και όλοι οι χώροι είναι ρεαλιστικά φτιαγμένοι με μία ωραία αισθητική που μας κάνει να θέλουμε να περιηγούμαστε κάθε φορά στο νέο χώρο για να δούμε πως είναι.
Η κινητήριος δύναμη είναι η ιστορία του τι έχει συμβεί και πως κατέληξε να είναι ερειπωμένη η έπαυλη με τον Dr Talbot άυλο. Αυτη αποκαλύπτεται από το πολύ καλό Voice Αcting μεταξύ των πρωταγωνιστών και τον ζωντανό διάλογο. Κατά τη διάρκεια του Torn ο Dr Talbot μέσα στην έπαυλη πετάγεται και μας λέει για κάποια αντικείμενα ένα σχόλιο ή μία ανάμνηση, γεγονός που δίνει μία οργανική ζωντάνια. Τονίζεται ότι η ιστορία έχει γραφτεί από τους Neill Glancy (Stranglehold) και Susan O’Connor (Tomb Raider, BioShock) και το τέλος της είναι σκοτεινό και απρόβλεπτο. Η εικόνα του εξωφύλλου του αφού το τελειώσουμε μαρτυράει πολλά.
Ο χειρισμός του Torn είναι με 2 Move Controllers άρα καλύτερα να παίζουμε όρθιοι αν μπορούμε. Υπάρχει Τeleportation, Dash Teleportation και φυσιολογική κίνηση αλλά το περπάτημα είναι τόσο αργό που θα τρέχουμε συνέχεια (με σελοτέηπ στο Τ) γιατί το τρέξιμο στο Torn είναι η φυσιολογική ταχύτητα που περπατάει ένας άνθρωπος. Δεν υπάρχει Smooth Turning αλλά μόνο Turning με μοίρες (30′ ή 45′ μοίρες), που προσωπικά δε με ενοχλεί ιδιαίτερα. Είναι απορίας άξιο γιατί οι Developers 2 χρόνια μετά δεν εμπιστεύονται ότι το Motion Sickness ξεπερνιέται και επιμένουν σε Safe επιλογές που απογοητεύουν (αργό περπάτημα όχι Smooth Turning). Επίσης ενοχλητικό είναι ότι δε μπορούμε να στρίψουμε ενώ περπατάμε εκτός άμα βάλουμε την επιλογή να στρίβουμε όπου κοιτάμε με το Headset. Toυλάχιστον το Tracking με τα Moves είναι ακριβές και αν είμαστε αριστερόχειρες, μπορούμε να μεταφέρουμε το Gravity Tool στο αριστερό μας χέρι όποτε θέλουμε.
Οπτικά η πρώτη επαφή μας θα μας απογοητέψει πολύ (PS4 Pro) αφού ο εξωτερικός αρχικός χώρος που ξεκινάμε είναι θολός με πολλά Juggies και Pixels σε σημείο μέτριο πιξελιασμένο παιχνίδι Ps3. Ο Developer λέει ότι υπάρχει υποστήριξη PS4 Pro αλλά η αλήθεια είναι ότι πολλά παρόμοια και μεγαλύτερα παιχνίδια έχουν καθαρότερη εικόνα. Οι εσωτερικοί χώροι όμως που θα περάσουμε σχεδόν όλο το παιχνίδι βελτιώνονται αλλά και πάλι τα Juggies είναι πολλά. Από κοντά φυσικά η όλη εικόνα καλυτερεύει. Το Αrtstyle είναι ωραίο και οι χώροι ωραίοι και γεμάτοι με πολλά αν και επαναλαμβανόμενα αντικείμενα. Tα Physics είναι πολύ καλοφτιαγμένα από τις κουρτίνες και τις ταινίες που κουνιούνται ρεαλιστικά όπως και στο τρόπο που όλα τα αντικείμενα κουνιούνται – πέφτουν . Φυσικά λόγω VR η αίσθηση του να είσαι εκεί σε κερδίζει και όταν στο παράθυρο βλέπουμε τη θέα έξω θα νιώσουμε ωραία και θα ξεχάσουμε τα Juggies. Ηχητικά το παιχνίδι είναι καλοφτιαγμένο με όλα τα περιβαλλοντικά εφέ να ακούγονται από τις παράξενες συσκευές στο φόντο, το πολύ καλό Voice Acting, τον ωραίο φυσικό διάλογο και την πολύ ωραία μουσική επένδυση που έχει επιμεληθεί ο Garry Schyman (BioShock, Middle Earth: Shadow of War). Όμως υπάρχει η παράλειψη ήχου των βημάτων με αποτέλεσμα όταν περπατάμε να νιώθουμε ότι κυκλοφορούμε με Segway και μέχρι να το συνηθίσουμε το immersion πάει περίπατο (με Segway) ενώ δεν υπάρχουν υπότιτλοι. Ευτυχώς όμως οι ομιλίες είναι όλες ευδιάκριτες και ξεχωρίζουν από τα εφέ.
Συνοψίζοντας, το Torn είναι ένα ωραίο Adventure που δυστυχώς φέρει κάποια προβλήματα που δε θα έπρεπε να τα έχει όπως Juggies, καθαρότητα γραφικών, χειρισμός και κυρίως το Gameplay όπου θα μπορούσε κάλλιστα να έχει πιο πολύ ποικιλία. Η ποικιλία ειδικά θα το έκανε να ξεχωρίσει αλλά και πάλι ο τίτλος παίζεται πολύ ευχάριστα. Παρόλα αυτά αν θέλουμε ένα Adventure στο PlayStation VR Headset μας αξίζει το χρόνο μας (5 – 6 ώρες) αφού είναι επαρκώς Immersive και μαζί με την ηθοποιία του, τη μουσική του και τους όμορφους χώρους του έχει μία ωραία ιστορία Sci-Fi να μας αφηγηθεί. Σαν Story Driven Adventure τίτλος είναι ευπρόσδεκτος στη ψηφιακή βιβλιοθήκη μας απλά μην περιμένουμε πολλά.
Δείτε και ένα μικρό μοντάζ από Gameplay, τοπία, Voice acting, ήχο, μουσική στο βίντεο μας που ακολουθεί:
Είδος Παιχνιδιού: Story Driven Adventure
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 28/08/2018
Κυκλοφορεί για: PlayStation VR (30€)
Εταιρεία Ανάπτυξης & Εκδότρια Εταιρεία: Aspyr Media, Inc[/vc_column][/vc_row]
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!