Το gaming στις κονσόλες κρατάει πίσω τα παιχνίδια σε βάρος του PC;

Μία άποψη που σηκώνει συζήτηση

Με το trailer του NBA 2K21 αρχικά εντυπωσιάστηκα από τα γραφικά της επόμενης γενιάς, αλλά μετά προβληματίστηκα αρκετά. Παράλληλα με την έλευση της νέας γενιάς κονσολών, είδαμε και τη νέα γενιά καρτών γραφικών της NVIDIA. Οι οποίες μέχρι ώρας δείχνουν ότι το ray tracing και τα ψηλά frames σε υψηλότερες αναλύσεις του 1920*1080 γίνονται mainstream. Ο προβληματισμός μου λοιπόν, ήρθε από το γεγονός ότι ναι μεν είναι εντυπωσιακές οι next gen κονσόλες αλλά ένα PS5/Xbox series X  έχει ισχύ κοντά σε ένα PC με μια RTX 2070 Τi.

Το θέμα είναι ότι πέρα από ελάχιστους τίτλους στα δύο χρόνια κυκλοφορίας της γενιάς RTX 2XXX δεν έχουμε δει κάτι τόσο εντυπωσιακό. Οπότε μου ήρθε η σκέψη ότι το console gaming κρατάει σχετικά πίσω τα γραφικά. Μετά από λίγη σκέψη ήρθα στο συμπέρασμα ότι η παραπάνω πρόταση δεν είναι απόλυτα σωστή ούτε απόλυτα λάθος.

Γενικότερα βγάζει νόημα από άποψη κέρδους να βγαίνει μόνο μια έκδοση ενός παιχνιδιού. Άλλωστε o Marcin Iwinski ανέφερε ξεκάθαρα σε μια συνέντευξη του Eurogamer πως θα μπορούσαν αν έφτιαχναν μια έκδοση αποκλειστικά για το PC πως τα γραφικά θα ήταν ακόμη καλύτερα.

«Developing only for the PC: yes, probably we could get more [in terms of graphics] as there would be nothing else – they would be so focused, like if we would develop only on Xbox One or PlayStation 4. But then we cannot afford such a game»

Βλέπουμε από αυτή τη δήλωση ότι το θέμα όμως είναι πολυδιάστατο. Ναι μεν όταν ένα σύστημα αναβαθμίζεται κάθε οκτώ χρόνια είναι λογικό να κρατάει πίσω την τεχνολογία. Από την άλλη όμως ένας βασικός λόγος που υπάρχουν αρκετά αριστουργηματικά παιχνίδια είναι ότι βγαίνουν σε πολλά συστήματα.

Να πω την αλήθεια, θα ήθελα να δω ένα σύγχρονο Crysis ή Doom 3 των οποίων ο τεχνικός τομέας ήταν πολλά χρόνια μπροστά. Ακόμη και σήμερα το original crysis εντυπωσιάζει με τα real time physics του και το διαδραστικό του περιβάλλον. Μπορείς πυροβολώντας τα δέντρα να τα κόβεις στο σημείο επαφής της σφαίρας, το γρασίδι και η βλάστηση κινούνται ρεαλιστικά με βάση την κατεύθυνση του αέρα. Ο φωτισμός του είναι πραγματικά υποδειγματικός.

Μέσα σε όλον αυτό τον ενθουσιασμό που έχω για το παιχνίδι υπάρχει και το γεγονός ότι το έπαιξα περίπου τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του επειδή το τότε PC μου (και όχι μόνο το δικό μου) δεν μπορούσε ούτε να έχει wallpaper του Crysis. Μάλλον αυτός είναι ο λόγος που ενώ τα επόμενα παιχνίδια της σειράς ήταν όμορφα, δεν έφερναν όλες αυτές τις καινοτομίες.

Μετά είναι το θέμα του market share, ναι μεν το PC gaming μετά το mobile έχει τα υψηλότερα revenues (σχεδόν όσο όλες οι κονσόλες μαζί), αλλά αυτό σαν απόλυτο νούμερο (όπως τις περισσότερες φορές) δεν μας λέει πολλά. Στο PC gaming υπάρχουν πολλά περισσότερα συνδρομητικά παιχνίδια (χαρακτηριστικό παράδειγμα το WOW), πολλά f2p με  microtransactions (LOL, CS κ.α.) και ένα τεράστιο player base σε Κίνα και Νότια Κορέα που προτιμούν αυτού του είδους τα παιχνίδια και τα παίζουν για χρόνια.

Ένα single player ΑΑΑ game σε καμία περίπτωση δεν θα πάρει κομμάτι της πίττας που καταλαμβάνουν τα παραπάνω παραδείγματα, κυρίως επειδή αυτά τα παιχνίδια απαιτούν συνεχή ενασχόληση και low end PC με αποτέλεσμα το αγοραστικό τους κοινό να μην ενδιαφέρεται γι’ αυτά και αν θέλει να επενδύσει σε ένα σύστημα θα προτιμήσει να κοιτάξει τις κονσόλες. Άλλωστε δεν θα είχε νόημα να ρίξει κάποιος λεφτά για να παίζει WoW, Wizzard 101, LoL etc σε high end σύστημα.

Οπότε δεν νομίζω ότι τελικά είναι η κονσόλες αυτές που περιορίζουν τις δημιουργικές ικανότητες της κάθε εταιρίας/ομάδας αλλά η ίδια η οικονομία. Ο τρόπος που εξελίσσεται η τεχνολογία και οι προτιμήσεις των καταναλωτών. Άλλωστε βάση του steam survey η πλειοψηφία των PC gamer έχει mid προς low end PCs κοντά στην τωρινή γενιά κονσολών (PS4/XBONE) έτσι τα τρομερά cutting edge γραφικά πάλι πάνε κουβά.

More Stories
Οι πρώτες εικόνες για το Lord of the Rings: Gollum που έρχεται και για PS5 και Xbox Series X