Terminator: Resistance

I'll.. Be back..?

Release Date
14/11/2019
Platforms
PC, PlayStation 4, Xbox One
Publisher
Teyon
Publisher
Reef Entertainment

Καλά παιχνίδια που βασίζονται σε ταινίες. Μια πρόταση που μπορεί να ανοίξει μεγάλη συζήτηση, τουλάχιστον όσον αφορά κάποια (πολύ) κακά παιχνίδια που είδαμε ανά τα χρόνια να κυκλοφορούν παράλληλα με ταινίες, ώστε να εκμεταλλευτούν το hype του κοινού. Πολλά παραδείγματα μπορούν να αναφερθούν εδώ (ειδικά με υπερήρωες της Marvel), αλλά μιας και είμαστε στον κόσμο του Terminator, απλά θα αναφέρουμε το Terminator Salvation που είδαμε στην περασμένη γενιά κονσολών (συγκεκριμένα τον Μάιο του 2009) : ένα εντελώς Generic Third Person Shooter που πολλοί πήραν καθαρά και μόνο για την εύκολη πλατίνα του. Πλέον πέρασαν λίγο παραπάνω από 10 χρόνια από την κυκλοφορία του Salvation και ένας μήνας από την κυκλοφορία της ταινίας Terminator: Dark Fate, για να δούμε το Terminator: Resistance των Teyon και Reef Entertainment (αν έχετε flashbacks από Rambo The Video Game σας καταλαβαίνουμε). Από τα πρώτα trailer φαινόταν για κάτι πιο αξιόλογο, είναι όμως κάτι που αξίζει τον χρόνο σας; Θα το δούμε αναλυτικά παρακάτω.

Στο Terminator: Resistance αναλαμβάνετε τον ρόλο του Jacob Rivers, ο οποίος είναι ο μοναδικός επιζών της Resistance unit του στην Pasadena, ύστερα από επίθεση ενός infiltrator unit. Στην προσπάθειά του να αποφύγει την επίθεση, μια άγνωστη φωνή του δίνει συμβουλές για να επιβιώσει και να γνωρίσει κάποιους άλλους επιζήσαντες, οι οποίοι αναλόγως τις αποφάσεις που θα πάρετε στους διαλόγους, θα έχουν την ανάλογη μοίρα. Χρονικά τα γεγονότα βασίζονται ισχυρά και εξελίσσονται στον κόσμο των δύο πρώτων ταινιών, όπου και συναντούμε αρκετούς χαρακτήρες από τις ταινίες και ζούμε κάποια σημαντικά γεγονότα στο σύμπαν τους. Συνοπτικά, αν είστε φίλος των Terminator, σίγουρα θα βρείτε κάτι να σας αρέσει.

Το gameplay είναι το μέρος όπου βλέπουμε τις μεγάλες φιλοδοξίες που είχε η Teyon για το καλύτερο (έως σήμερα) παιχνίδι τους : όχι μόνο συνδυάζει Light RPG στοιχεία (looting κόσμου/εχθρών, quests και crafting), αλλά τόλμησαν να φέρουν μια πιο open-ended προσέγγιση στον κόσμο που δημιούργησαν. Και τι εννοούμε με το open-ended; Εννοούμε ότι ο κόσμος προσφέρεται ανά σημεία σε ανοιχτές περιοχές όπου μπορείτε να εξερευνήσετε ελεύθερα κάθε άκρη του πριν προχωρήσετε στην ολοκλήρωση των κυρίων αποστολών σας (main quests) και δευτερεύων (side quests). Ας τα αναλύσουμε όμως με τη σειρά.

Όπως γνωρίζετε, είναι ένα First-Person Shooter παιχνίδι με αρκετούς μηχανισμούς. Υπάρχει δυνατότητα για stealth αν το επιθυμείτε (με κάποιες αναγκαστικές περιοχές που ανεβάζουν την ένταση) και φυσικά μπορείτε να βγείτε “χύμα στο κύμα“.. Με τις ανάλογες συνέπειες. Για αρχή, ξεχάστε την ζωή που γεμίζει μόνη της (Regenerating Health) καθώς είναι το τελικό health upgrade που μπορείτε να αποκτήσετε, οπότε ετοιμαστείτε να χρησιμοποιήσετε πάλι τα παλιά καλά Health Packs. Ειδικά στις πρώτες ώρες, θα πρέπει να επιλέγετε σωστά τις μάχες σας και τους εχθρούς σας (τουλάχιστον σε δυσκολίες ανώτερες του Easy). Ακόμη και προς το τέλος όμως, δεν είναι τακτική που θα συνιστούσαμε, καθώς τα όπλα των Terminator κάνουν αρκετή ζημιά.

Μαζί με τα όπλα που αναφέραμε, έρχεται και το ερώτημα “Τι είδους όπλα περιέχονται“, σωστά; Σας ενημερώνουμε πως μπορείτε να έχετε τόσο ανθρώπινα, όσο και τα φουτουριστικά όπλα των εχθρών και μπορείτε να έχετε έως και 4 μαζί σας, με τα όπλα των Terminator να μπορούν να βελτιωθούν μέσω κυκλωμάτων που θα βρίσκεται στον κόσμο όταν loot-άρετε εχθρούς κλπ. Υπάρχει μια αρκετά μεγάλη ποικιλία όπλων, κάτι που μας άφησε έκπληκτους και μας έκανε πολύ θετική εντύπωση. Πολύ καλό είναι και το timing των όπλων, καθώς μας δόθηκαν την ώρα που αρχίσαμε να κουραζόμαστε με τα πιο κοινά. Μαζί με τα όπλα υπάρχουν και αρκετά gadgets που κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη, από αυτοσχέδιες χειροβομβίδες, παγίδες θορύβου για απόσπαση προσοχής εχθρών, μέχρι Ultra Vision Goggles που βλέπουμε εχθρούς μέσα από τοίχους, Hack Tool και κάποια ακόμη. Απ’ ότι καταλαβαίνετε, υπάρχει περιθώριο πειραματισμού και επιλογής gameplay για κάθε γούστο.

Ο κόσμος που αναφέραμε παραπάνω δίνεται ανά τμήματα, αναλόγως την κύρια αποστολή που έχουμε να ολοκληρώσουμε. Μπορείτε να κινηθείτε ελεύθερα και να ψαχουλέψετε κάθε γωνιά του για χρήσιμα υλικά (resources) που θα χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε πολύτιμα πυρομαχικά, health packs και άλλα, στο Crafting Table που βρίσκεται σε μια κρυψώνα (Safe House) μαζί με ένα Save Point. Μαζί με τα main quest όμως, μπορείτε να ολοκληρώσετε και αρκετά side quests από διάφορα NPCs στα οποία θα πρέπει να μιλήσετε για να τα δεχτείτε. Μην ανησυχείτε όμως, καθώς η δομή τους είναι πολύ απλή και εύκολη, καθώς σχεδόν όλα θα βρεθούν στον δρόμο σας και θα σας ανταμείψουν με πολύτιμα XP για να ανεβείτε Level και να ξεκλειδώσετε νέες ικανότητες (Skills). Τα μέρη που θα επισκεφτείτε αποτελούνται κυρίως από συντρίμμια, όπου η ατμόσφαιρα είναι απλά αποπνικτική (με την καλή έννοια), με ήχους μάχης στο υπερπέραν και μια ambient μουσική που ταιριάζει στο σκηνικό, αν και καταντάει λίγο επαναλαμβανόμενη μετά από κάποια ώρα. Το αρνητικό είναι ότι λόγω της προόδου στην ιστορία, δεν μπορείτε να επιστρέψετε σε κάποιο μέρος, οπότε ψαχτείτε καλά πριν φύγετε από κάποια ανοιχτή περιοχή. Να αναφέρουμε πως υπάρχουν και πιο κλειστές περιοχές, κυρίως για την πρόοδο της ιστορίας με set-pieces.

Μιας και αναφέραμε τα Skills, χωρίζονται σε τρεις κεντρικές κατηγορίες με τις ανάλογες αναβαθμίσεις τους : Combat (Stealth, Weapons, Explosives), Science (Lock Picking, Crafting, Hacking), Survival (Backpack, Toughness, Fast Lerner). Μην σας τρομάζουν όλα όσα βλέπετε όμως, καθώς το κάθε ένα δίνει αναλυτική περιγραφή για να ξέρετε τι προτέρημα θα έχετε. Τώρα όσον αφορά τους εχθρούς, υπάρχει μια αξιόλογη ποικιλία μηχανών και κάθε μία παρουσιάζεται με έναν ανάλογο τρόπο που θα σας κάνει να σκεφτείτε αν μπορείτε να τα βγάλετε πέρα. Δε θα σας πούμε ψέματα, την πρώτη φορά που αντιμετωπίσαμε τα Τ-800 και βλέπαμε ένδειξη ότι τα όπλα μας δεν είναι αποτελεσματικά εναντίον του, μας έπιασε ένα μικρό άγχος. Τώρα όσον αφορά την ΑΙ, δεν είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί έξω, αλλά μπορεί πολύ εύκολα να δικαιολογηθεί η συμπεριφορά τους : είναι μηχανές. Δεν πρέπει να καλύπτονται, δεν φοβούνται τα πυρά μας, δε νιώθουν τίποτα. Απλά μας πυροβολούν ασταμάτητα καθώς κινούνται σιγά-σιγά προς το μέρος μας. Και δουλεύει. Τέλος, στην πορεία θα έχετε και κάποια Boss Fights που όσο προχωράτε, θα τα συναντάται όλο και πιο συχνά, αλλά με ισχυρότερα όπλα για μεγαλύτερη απόλαυση.

Πάμε λίγο στα τεχνικά ζητήματα τώρα. Εδώ δυστυχώς έρχεται το μεγάλο πρόβλημα του τίτλου που κόβει τα φτερά της Teyon : budget. Παρόλο που ο τίτλους υλοποιήθηκε στην Unreal Engine 4, μην περιμένετε να δείτε κάποιο τεχνολογικό επίτευγμα με επαναστατικά γραφικά. Μην το πάρετε στραβά, το παιχνίδι είναι όμορφο για αυτό που είναι (ακόμη και στο βασικό Xbox One όπου και το παίξαμε για τις ανάγκες του review), με σταθερή απόδοση στα 30 καρέ και επιλογή για ξεκλείδωτα καρέ ακόμα και στο βασικό μοντέλο (άκρως καλοδεχούμενη επιλογή), όπως και απενεργοποίηση του Motion Blur. Αλλά δυστυχώς πρέπει να αναφέρουμε πως υστερεί σε πολλούς τομείς : το Voice Acting είναι μέτριο στην καλύτερη, συνοδευόμενο από κακά facial animations στα NPCs και μέτριους προς αποδεκτούς ήχους στα φυσικά όπλα. Από την άλλη τα εφέ των φουτουριστικών όπλων και animations μηχανών είναι σε πολύ καλά επίπεδα και φαίνεται ότι εκεί δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση από την εταιρία ανάπτυξης. Τα textures του κόσμου και η γραφική ποιότητα όπως προείπαμε, δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, αλλά κάνουν πολύ καλά αυτό που πρέπει να κάνουν, πάντα συνυπολογιζομένου και τους περιορισμένους πόρους που είχε στη διάθεσή της η Teyon.

Κλείνοντας, θέλουμε να τονίσουμε ότι πρόκειται εύκολα για την καλύτερη δουλειά της Teyon και το καλύτερο Terminator παιχνίδι που είδαμε μέχρι τώρα. Ναί, υπάρχουν θέματα που ένα τόσο μικρό studio δε μπορεί να ξεπεράσει. Το όραμά τους ήταν ξεκάθαρο και μπορεί να καταλάβει κανείς το πόσο όρεξη και μεράκι έχουν δώσει στην ανάπτυξη, δυστυχώς με την επισκίαση των θεμάτων που αναφέραμε. Στην τιμή που κυμένεται την ώρα κυκλοφορίας δύσκολα θα το συνιστούσαμε, αναλογιζόμενοι πάντα την διάρκεια που αγγίζει τις 12 ώρες (εκτός κι αν είστε μεγάλος fan του Terminator). Σε κάποια πτώση τιμής όμως ή προσθήκη στο Game Pass, είναι σίγουρα κάτι που αξίζει την προσοχή σας, τον χρόνο σας και την στήριξή σας.

Ευχαριστούμε θερμά την Enarxis για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Ιστορία και κόσμος
Αποπνικτική ατμόσφαιρα
Μηχανισμοί και gameplay
Δομή του κόσμου
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Animations χαρακτήρων
Μέτριος ακουστικός τομέας
Ξεπερασμένα γραφικά
6.5
TERMINATED
More Stories
Επερχόμενο update του Yooka-Laylee αλλάζει τον τρόπο χειρισμού της κάμερας αλλά και των cut-scenes