Nioh 2

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει…

Release Date
13/03/2020
Platform
PlayStation 4
Developer
Team Ninja
Publisher
Sony Interactive Entertainment, Koei Temco

Το 2017 η Team Ninja παρέα με την Sony Interactive Entertainment μας έπιασε απροετοίμαστους με το πρώτο Nioh. Ενώ ο περισσότερος κόσμος περίμενε έναν ακόμη souls-like τίτλο οι δημιουργοί μας έδειξαν ότι μπορεί να υπάρξει ζωή και χωρίς την From Software. Αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές ο πρώτος τίτλος έφερε την φυσική εξέλιξη της δημιουργίας ενός sequel. Στο Nioh 2 η εταιρία ανάπτυξης είπε ότι θέλει να βάλει ακόμη περισσότερους μηχανισμούς στο σύστημα μάχης με σκοπό την περισσότερη ελευθερία και διασκέδαση (sarcasm?) στους παίκτες. Πάμε να δούμε τι κατάφερε να κάνει με το νέο δημιουργημά της.

Το Nioh 2 διαδραματίζεται πριν τα γεγονότα του πρώτου τίτλου και πλέον δεν μπαίνουμε στα παπούτσια του William Adams αλλά δημιουργούμε από την αρχή τον χαρακτήρα που θα μας συντροφεύσει στο ταξίδι μας. Οι επιλογές είναι αρκετές και θα ευχαριστήσουν και τους μεγαλύτερους fans των RPG. Φτιάχνοντας λοιπόν τον Shiftling μας (έτσι λέγεται ο άνθρωπος όταν είναι μισός-άνθρωπος και μισός-δαίμονας) περνάμε τις μέρες μας στην σκοτεινή Ιαπωνία κυνηγώντας και σκοτώνοντας δαίμονες που είναι γνωστοί με την ονομασία Yokai. Δεν θα εμβαθύνω περισσότερο καθώς πιστεύω ότι αξίζει να ανακαλύψετε μόνοι σας τα μυστικά του κόσμου.

Η βασική ιστορία αν και ξεδιπλώνεται αριστοτεχνικά σαν πλοκή πολλές φορές άθελα της μπαίνει σε δεύτερη μοίρα καθώς η πολύ γρήγορη gaming φιλοσοφία του τίτλου με έκανε να δίνω περισσότερη βαρύτητα στο επόμενο combo και τον επόμενο εχθρό. Παρ’όλα αυτά δεν αναιρείται το γεγονός ότι τόσο η βασική αλλά τόσο και οι παράπλευρες ιστορίες που ακολουθούσα ήταν καλογραμμένες και έδιναν ακόμη περισσότερα στοιχεία από αυτά που μπορούσε να βρει κάποιος στον πρώτο τίτλο.

This slideshow requires JavaScript.

Το gameplay του Nioh 2 μπορεί να το φανταστεί κάποιος έχοντας παίξει ή έχοντας δει τον πρώτο τίτλο. Έστω και ο πιο άργος και “ακίνδυνος” αντίπαλος μπορεί να μας εξοντώσει με μια κίνηση του σπαθιού του άλλα όπως και στα περισσότερα souls-like παιχνίδια η προπόνηση και η υπομονή σίγουρα κάνει θαύματα. Νέοι μηχανισμοί στο ήδη επιτυχημένο gameplay του πρώτου Nioh βοηθούν πολύ στην αποφυγή περαιτέρω εκνευρισμού προς εμάς. Το timing, όπως και στο Sekiro Shadows Die Twice, παίζει σημαντικό ρόλο και το Nioh 2 μας το υπενθυμίζει από την πρώτη στιγμή που μπαίνουμε στον κόσμο του μέχρι να πέσουν οι τίτλοι τέλους. Η Team Ninja εμβάθυνε και “γυάλισε” πολύ περισσότερο το σύστημα μάχης κάνοντας το όμως και λίγο πιο περίπλοκο χωρίς αυτό να είναι αποτρεπτικό για τους πιστούς ακολούθους του είδους. Ο άπειρος οπλισμός και τα τόξα αποδείχθηκαν ο απόλυτος σύμμαχος για εμένα και σας δίνω την συμβουλή να τα δοκιμάσετε όλα για να δείτε ποιο ταιριάζει περισσότερο στον τρόπο που προσεγγίζετε την μάχη.

Μια πάρα πολύ σημαντική προσθήκη για την οποία θέλω να μιλήσω ξεχωριστά είναι τα burst counters που αποδεικνύονται η αχίλλειος πτέρνα αν όχι όλων, τότε των περισσότερων bosses που θα συναντήσετε. Αυτήν την φορά μόλις βλέπετε στον αντίπαλο να ανάβει μια κόκκινη ένδειξη πάει να πει ότι πρόκειται να εξαπολύσει μια πολύ δυνατή κινησή του. Ακριβώς εκείνη την στιγμή όμως σας δίνεται και η δυνατότητα, πατώντας τα κουμπιά που χρειάζονται για το counter, όχι μόνο να την αποκρούσετε αλλά και να εξαπολύσετε μια εξίσου δυνατή επίθεση απο μέρους σας “κόβωντας” αρκετή ζωή από την μπάρα του. Tα συγκεκριμένα counters, μόλις εξικοιωθείτε μαζί τους, θα σας βγάζουν εύκολα από δύσκολες στιγμές όπου το timing των επιθεσεών σας θα είναι ο μοναδικός σας σύμμαχος.

Ο τίτλος προσφέρει και multiplayer co-op στοιχεία και πιστέψτε με θα υπάρξουν στιγμές που θα τα χρειαστείτε. Καθόλη την διάρκεια της περιπέτειας σας θα μπορείτε να “καλέσετε” είτε κάποιον φίλο σας (μέχρι 3 παίκτες) ή κάποιον άλλο παίκτη να σας βοηθήσει. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των εχθρών μέσα στον κόσμο αλλά η παρέα είναι καλύτερη στον αφιλόξενο κόσμο του Nioh 2. Πέρα από αυτό μπορείτε να μονομαχήσετε με τα “φαντάσματα” άλλων παικτών κερδίζοντας κάθε φορά πολύ περισσότερο loot από αυτό που θα έπεφτε από τους εχθρούς που υπάρχουν ήδη. Γενικά σε τέτοιου είδους παιχνίδια η βοήθεια σε συγκεκριμένες στιγμές είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη και πιστεύω ότι δίνει και μεγάλο replayability στον τίτλο να μπορείς να παίξεις όλο το story παρέα με φίλους.

Σαν δομή κόσμου, που αυτό παίζει και σημαντικότατο ρόλο στο gameplay, το Nioh 2 δεν έχει και πολλές διαφορές με τον προκάτοχο του και αυτό είναι το μεγάλο μου αγκάθι. Οι κόσμοι και οι χρωματικές παλέτες μου φέρνουν αναμνήσεις από το πρώτο αλλά θα ήθελα να δω κάτι διαφορετικό αυτή την φορά, ίσως πιο πολύχρομο και πιο ζωντανό. Θα μου πείτε “φιλαράκι δαίμονες, Ιαπωνία και πολύχρωμα περιβάλλοντα δεν πάνε μαζί” αλλά είναι κρίμα που τόσο όμορφες επιθέσεις και τόσο ταλαντούχα ομάδα δεν σκέφτηκε περισσότερο δημιουργικά και όλα χάνονται στην μουντάδα που εσκεμμένα μόνοι τους ανέπτυξαν για να φαίνεται πιο σκοτεινός ο τίτλος. Υπάρχουν χωριά, σπηλιές και άλλες περιοχές που νομίζω ότι τις έχω ξαναδεί και ενώ ξέρω ότι στα DLC που θα έρθουν ίσως δω κάτι πολύ διαφορετικό, θα ήμουν πολύ πιο χαρούμενος και πιο ευχαριστημένος με το Nioh 2 αν τα είχα ήδη δει.

This slideshow requires JavaScript.

Εμφανισιακά είναι προφανές ότι σαν first party τίτλος της Sony το αποτέλεσμα φτάνει σε άλλα επίπεδα. Οι λάμψεις και οι υφές δείχνουν παντού την ακριβή παραγωγή του τίτλου και αν μη τι άλλο δείχνουν ότι έγινε με μεράκι. Επίσης η επιλογή στο PS4 Pro, όπου και το έπαιξα, για σταθερά 60 fps στην οθόνη (δεν παρατήρησα καμία διακύμανση) είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη και έχοντας υπόψην ότι το cinema mode που προσφέρεται δεν κάνει και την τρελή διαφορά στα γραφικά για εμένα απoτελεί μονόδρομος. Ηχητικά ο τίτλος θα μπορούσε να είναι πολύ πιο εμπλουτισμένος αλλά ακόμη και έτσι κάνει την δουλειά του σωστά χωρίς να δίνει κάτι πολύ αξιομνημόνευτο.

Το Nioh 2 δημιουργήθηκε από την Team Ninja με μεράκι και με διάθεση να δώσει νέα πράγματα στο franchise. Αποστολή εξετελέσθη! Με έναν τίτλο που η δυσκολία του θα είναι αποτρεπτική για τους περισσότερους αλλά που θα τους ανταμείψει και ανάλογα αν του δώσουν μια ευκαιρία. Το πρόβλημα με αυτού του είδους τα παιχνίδια είναι η αντικειμενική δυσκολία τους αλλά η Team Ninja μέσω του co-op δίνει μια όμορφη εναλλάκτικη για κάποιον που θέλει να μυηθεί στο είδος. Επίσης, δέχτηκα πολλές ερωτήσεις για το αν είναι πιο δύσκολο από το πρώτο, θέλω να πω ότι σε αυτό το είδος έχοντας παίξει αρκετά παιχνίδια η φράση “δύσκολο παιχνίδι” αποκτά ένα άλλο νόημα, για παράδειγμα θεωρώ ότι δεν είναι όσο “δύσκολο” είναι το Sekiro αλλά όπως είπα για τον καθένα είναι διαφορετικά τα επίπεδα δυσκολίας. Το συστήνω στους φανατικούς του πρώτου τίτλου οι οποίοι θα το λατρέψουν και σε όλους αυτούς που μετά το Sekiro δεν βρίσκουν νόημα στην gaming ζωή τους περιμένοντας το Elden Ring. Τέλος, το Nioh 2 συστήνεται και ως ένα από τα καλύτερα φάρμακα ενάντια στον κορωνοϊό μέρες που είναι…

Ευχαριστούμε θερμά την Sony Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Gameplay μηχανισμοί
Multiplayer Co-Op
Άπειρο περιεχόμενο σε αντικείμενα
Και προσβάσιμο και τιμωριτικό (δεν ξέρω πως το καταφέρανε)
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Επαναλαμβανόμενοι κόσμοι
Η ιστορία μπορεί να χαθεί λόγω gameplay
8.5
Τιναφτορε!!!
More Stories
The Humble “Square Enix” Bundle, PC – Δώσε όσα θες