
Σε μια εποχή που τα ΑΑΑ παιχνίδια έχουν την τιμητική τους και τα μεγάλα budget δίνουν και παίρνουν η Marvel χέρι χέρι με τους δημιουργούς του XCOM, το studios της Firaxis, έρχεται με το Marvel’s Midnight Suns να μας πει ότι τα tactical RPG χωρούν στο gaming στερέωμα. Πολύς λόγος έγινε για τον συγκεκριμένο τίτλο μιας και η Marvel έχει δώσει τα κλειδιά στην Insomniac της Sony που ετοιμάζει το Spider-Man 2 και το Wolverine και όλοι θέλαμε να δούμε πως θα πάει μια πιο εναλλακτική προσέγγιση στο είδος παιχνιδιών της εταιρίας. Πάμε να δούμε όμως σιγά σιγά τι καταφέρνει το Midnight Suns.
Για ακόμη μια φορά ο οργανισμός της Hydra προσπαθεί να καταστρέψει τον κόσμο και ο Doctor Faustus ανασταίνει την Lilith, την μητέρα των δαιμόνων, η οποία κατευθείαν επιτίθεται στο Sanctum Santorum του Doctor Strange και βρίσκεται μπροστά στους μεγαλύτερους ήρωες της γενιάς μας. Το roster απαρτίζεται από την αφρόκρεμα της Marvel περιέχοντας εκτός από τους Iron Man, Spider-Man και άλλων και κάποιους πιο ψαγμένους χαρακτήρες όπως ο Blade και ο Ghost Rider. Θα σας αφήσω να τους ανακαλύψετε μόνοι καθώς η ιστορία τους και το πως εμφανίζονται μέσα στον τίτλο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Κάπου εδώ να πω ότι ο βασικός χαρακτήρας και αυτός που χρησιμοποιούμε κατά βάση στον τίτλο ονομάζεται The Hunter και είναι αυτός που έχει νικήσει την Lilith τρεις αιώνες πριν με τους ήρωες μας να τον ανασταίνουν για να το ξανακάνει. Μέσα σε όλο το βασικό στόρυ δεν λείπουν τα plot twists και το καλό γράψιμο και τολμώ να πω ότι είναι ένα από τα βασικά καλά σημεία του Midnight Suns. Σε καμία στιγμή δεν ένιωσα ότι γίνεται κάτι εντελώς αδιάφορο ως προς την πλοκή και σε ένα τέτοιο RPG με tactical χαρακτήρα πιστέψτε με παίζει πολύ βασικό ρόλο ένα τέτοιο χαρακτηριστικό. Επίσης υπάρχουν επιλογές στους διαλόγους που καθορίζουν αν θα πάμε προς την light ή dark side της ιστορίας και αυτό από μόνο του προσθέτει ένα έξτρα κίνητρο να παίξουμε από την αρχή τον τίτλο. Τέλος, οι διάλογοι με τον κάθε χαρακτήρα όσο είμαστε στα παπούτσια του Hunter αλλά και οι διάλογοι μεταξύ όλων των υπολοίπων χαρακτήρων (65.000 γραμμές διαλόγων γράφτηκαν μάθαμε πρόσφατα) είναι εντελώς λεπτομερείς και με πολύ μεγάλο βάθος, πράγμα που ή θα το λατρέψει κάποιος ή θα τον κουράσει μετά από κάποιες ώρες. Προσωπικά δεν θα με χαλούσε να είχα λίγο πιο “μαζεμένες” συζητήσεις μεταξύ των ηρώων.
Στα του gameplay δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι διαφορετικό από τους μετρ του είδους των tactical RPG. Αυτή την φορά βέβαια το gameplay έρχεται με ένα twist, αυτό των καρτών. Σε κάθε φάση έχουμε να διαχειριστούμε ένα “χέρι” με κάρτες που η καθεμία δίνει κάτι διαφορετικό στην μάχη. Υπάρχουν οι επιθετικές, τα skills και οι Heroic κάνοντας την κάθε φάση διαφορετική από την προηγούμενη και δίνοντας αρκετές επιλογές στον παίκτη. Η Firaxis χρησιμοποιεί την κλασική πατροπαράδοτη φόρμουλα των XCOM και συνεχίζει να είναι εθιστικά εκνευριστική όπως ήταν πάντα άλλωστε. Τα διάφορα objectives σε κάθε encounter είναι σε κάποιες στιγμές πραγματικές σπαζοκεφαλιές αλλά δεν σταματούν να μας εκπλήσσουν και να δίνουν το κάτι διαφορετικό κάθε φορά που βλέπουμε κάτι καινούργιο. Ο τίτλος σε ταΐζει συνεχώς με νέα πράγματα και σου δίνει αφορμές να επιστρέφεις και να πηγαίνεις σε μια νέα αποστολή.
Τα προβλήματα ξεκινούν στον οπτικοακουστικό τομέα και γενικότερα στην όλη “αίσθηση” του τίτλου. Για να σας εξηγήσω καλύτερα τι θέλω να πω να σημειώσω ότι ο τίτλος είναι φανερά ένας “low budget” τίτλος και ας σιχαίνομαι την έκφραση καθώς δεν θυμίζει σε τίποτα άλλες Marvel παραγωγές, βλέπε Spider-Man της Insomniac. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που προσωπικά δεν με χάλασε άλλα για πολλούς από εσάς που πήρατε πρόσφατα ένα PS5 και θέλετε να δείτε γραφικά που ρίχνουν σαγόνια να προλάβω να πω ότι θα απογοητευτείτε. Όλα στην έκδοση του PS5 και πολύ φοβάμαι σε όλες τις εκδόσεις έγιναν διαικπεραιωτικά από την Firaxis. Τα γραφικά είναι προηγούμενης γενιάς ίσως και προ-προηγούμενης σειράς και ο ήχος με τα cutscenes παρέα θα μπορούσαν να δουν καλύτερες μέρες. Είναι κρίμα τόσο ωραία ιστορία και υλικό να έχει ένα τέτοιο αποτέλεσμα στο μάτι και στο αυτί. Ελπίζω στο sequel, αν υπάρξει, να δούμε κάτι πολύ πιο φιλόδοξο ως προς τον οπτικοακουστικό τομέα του γιατί είναι και το μοναδικό τόσο αδύναμο σημείο του.
Το Marvel’s Midnight Suns είναι ένας φίλος από τα παλιά που όσες φορές και να τον συναντήσεις χαίρεσαι που τον βλέπεις. Φέρνει φρέσκες ιδέες στο είδος του tactical RPG και για εμένα προσωπικά αξίζει την ευκαιρία από τους ανθρώπους που θέλουν να δουν μια νέα ιστορία της Marvel. Αν δε είχε και τον απαιτούμενο οπτικοακουστικό τομέα για την εποχή μας νομίζω ότι θα μιλούσαμε για έναν από τους καλύτερους Marvel τίτλους εκεί έξω. Η Firaxis έστησε στιβαρά τις βάσεις για μια όμορφη νέα σειρά και πιστεύω ότι θα πάμε για πολύ καλύτερα πράγματα από εδώ και πέρα.
Ευχαριστούμε την CD Media για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.
Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!