Busted.gr

Jump Force

Jump Force

Gomu Gomu no, Kamehameha και Rasengan τώρα στα χέρια μας…


Το Jump Force έκανε την πρώτη του εμφάνιση κατά τη Ε3 του 2018, όπου η πρώτη επαφή με το trailer απλά ξετρέλανε όλους τους anime fans και περιμέναμε πως και πως να πιάσουμε τα χειριστήρια στα χέρια μας και να χειριστούμε τους Luffy, Goku και Naruto. Το παιχνίδι αποτελεί φόρο τιμής για την 50η επέτειο λειτουργίας της Bandai Namco, εξού και η δημιουργία ενός anime crossover τίτλου.

Η ιστορία του παιχνιδιού ξετυλίγεται από το πρώτο κιόλας λεπτό του παιχνιδιού όπου βλέπουμε τον Frieza να κάνει την εμφάνισή του καταμεσής της Wall Street! Την ώρα, λοιπόν, που εκτυλίσσεται μία μάχη μεταξύ του Goku αλλά και του Frieza, ο Trunks εμφανίζεται για να μας γλυτώσει από βέβαιο θάνατο μιας και χτυπηθήκαμε κατά την διάρκεια της μάχης. Η αναγέννηση γίνεται μέσω ενός μαγικού κύβου ο οποίος μας δίνει την δυνατότητα να αποκτήσουμε υπερδυνάμεις προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τους Villains. Εκεί κάνει και πολύ ωραία το πέρασμά του το παιχνίδι στο character customization. Ύστερα μεταφερόμαστε στο κεντρικό Lobby του παιχνιδιού, όπου αποτελεί και τη βάση όσων αντιστέκονται στη δύναμη η οποία μετατρέπει τους ανθρώπους σε άβουλα όντα. Εκεί, οι κεντρικοί πρωταγωνιστές, μας ενημερώνουν ότι τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στη γη, εξελίσσονται παράλληλα με τα υπόλοιπα σύμπαντα, με τους χαρακτήρες των διάσημων Anime να έχουν σχηματίσει μία συμμαχία με σκοπό είτε την προστασία και διάσωση των πολιτών, είτε τη συλλογή δεδομένων σχετικά με την επερχόμενη καταστροφή. Γενικά πρόκειται για μία σχετικά φτωχή ιστορία με μέτρια πλοκή διότι είναι εξαιρετικά δύσκολο έως και ακατόρθωτο να συμπεριληφθούν τόσοι διαφορετικοί χαρακτήρες, από anime που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους σε ένα παιχνίδι.

 

Η αφήγηση της ιστορία λοιπόν διαδραματίζεται κατά μεγάλο ποσοστό μέσα από τα μάτια του χαρακτήρα, που χτίζουμε και αναβαθμίζουμε, παρά μέσω των υπόλοιπων χαρακτήρων του παιχνιδιού. Κάτι το οποίο θα καταλάβετε και εσείς από τα πρώτα λεπτά που θα έρθετε σε επαφή με τον τίτλο. Στο παιχνίδι όσο και να ψάξετε, δεν υπάρχει κάποιο menu επιλογών αλλά η περιήγηση γίνεται μέσω του Avatar μας σε ένα lobby. Θυμίζει δηλαδή το Dragon Ball Fighterz κατά την περιήγησή του, κάνοντάς το στην αρχή λίγο δύσκολο ως προς την κατανόηση. Γενικά το Jump Force έχει “άρωμα” ενός online τίτλου. Κάτι το οποίο που μόνο αρνητικό δε μπορεί να χαρακτηριστεί για έναν fighting τίτλο. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε όταν πάρουμε στον έλεγχο το χαρακτήρα μας, το avatar μας δηλαδή, είναι να τον δηλώσουμε σε κάποια ομάδα. Οι ομάδες είναι τρεις, ομάδα Α (Goku), ομάδα Β (Luffy) και ομάδα Γ (Naruto), οι οποίες ασχολούνται με την προστασία, τη διάσωση των πολιτών και την συλλογή κύβων.

Για κάποιον που εισάγεται στο παιχνίδι για πρώτη φορά, θα συναντήσει αρκετά μεγάλο πρόβλημα κατά την πλοήγησή του μέσα στο Lobby μιας και το minimap δεν είναι και τόσο καλά σχεδιασμένο. Ακόμα να τονίσω πως δεν υπάρχει κάποιος μεγαλύτερος χάρτης του Lobby προκειμένου να μας βοηθήσει περισσότερο. Οπότε στην αρχή απλά βαδίζουμε λίγο στα τυφλά. Προκειμένου να ξεκινήσουμε την ιστορία μας τώρα, τα Missions με τα οποία θα ασχοληθούμε θα τα βρίσκουμε στον εκάστοτε “γκισέ” της κάθε ομάδας. Missions τα οποία σε όσες κατηγορίες και αν χωρίζονται, δε διαφοροποιούνται σε κάτι μεταξύ τους, ανεξάρτητα από την επιλογή της ομάδας που κάναμε προηγουμένως, αναιρώντας με αυτόν το τρόπο τη συγκεκριμένη απόφαση που πήραμε να ακολουθήσουμε την ομάδα του Luffy.

Στα missions που καλούμαστε να παίξουμε, μας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουμε μία τριάδα από χαρακτήρες, το roster αποτελείται από 40 περίπου χαρακτήρες, χτίζοντας μία ομάδα, πάντα για το εκάστοτε mission. Το θετικό σε αυτές τις επιλογές είναι ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουμε τον χαρακτήρα μας ως έναν από τους τρεις, εκτός φυσικά των Story Missions, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις επιλογές μας. Συνεχίζοντας, οι αποστολές που αναλαμβάνουμε χωρίζονται σε κατηγορίες, ανάλογα με το πόσο κρίσιμες είναι για τη εξέλιξη της ιστορίας. Η κάθε αποστολή μας δίνει και συγκεκριμένα tasks. Για παράδειγμα, σε μία αποστολή όπου ο κεντρικός στόχος είναι να αντιμετωπίσουμε την ομάδα του Vegeta, το XP ή τα χρήματα που θα κερδίσουμε θα είναι πολλαπλάσια εάν στην ομάδα μας έχουμε τον Goku ή εάν καταφέρουμε να βγάλουμε τον αγώνα με το health bar πάνω από το 60% και ούτω καθεξής. Η κάθε αποστολή απευθύνεται σε συγκεκριμένα Level, δικαιολογώντας με αυτόν τον τρόπο το XP που κερδίζουμε στο τέλος. Τα χρήματα τα οποία αποκτούμε μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε προκειμένου να αγοράσουμε ρούχα και εξοπλισμό για τον χαρακτήρα μας, special abilities αλλά και να αναβαθμίσουμε τις εκάστοτε κινήσεις μας.

Για την μετακίνησή μας στο lobby υπάρχει και η δυνατότητα χρήσης κάποιου μεταφορικού μέσου. Και εδώ είναι που τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται ακόμα πιο άσχημα. Τα οχήματα λοιπόν που μας δίνονται είναι τρία, ένα από το κάθε σύμπαν των τριών πρωταγωνιστών του παιχνιδιού. Έχουμε λοιπόν μία μηχανή από το σύμπαν του Dragon Ball η οποία έχει ήχο και συμπεριφορά μηχανής. Από το σύμπαν του One Piece έχουμε τη Sunny, το πειρατικό καράβι της ομάδας του Luffy. Γιατί, τι είναι πιο λογικό από το να βλέπουμε ένα καράβι να κόβει βόλτες στην στεριά; Αλλά μιλώντας για anime οι υπερβολές είναι πάντα λογικές. Τέλος, από το σύμπαν του Naruto, έχουμε έναν βάτραχο, ο οποίος δεν έχει ίχνος από animation κατά την κίνησή του και ακούγεται σχεδόν ίδιος με το πλοίο.

Όπως καταλάβατε έχουμε στα χέρια μας έναν Fighting τίτλο και ακόμα δεν έχουμε ασχοληθεί με το gameplay, απλά μιας και πολλοί περιμέναμε αυτό το παιχνίδι εδώ και τόσο καιρό πρέπει να το αναλύσουμε αρκετά διότι έχει πολλά προβλήματα σε βασικές του λειτουργίες το παιχνίδι. Η Bandai Namco φαίνεται πως θέλησε να πειραματιστεί και να φτάσει τον είδος των fighting ένα βήμα παρακάτω, αλλά δυστυχώς δεν το έχει καταφέρει σε πολύ καλό επίπεδο. Σε ένα Fighting τίτλο μπορεί απλά να μη χρειάζονται τόσα πράγματα και πολύπλοκα. Από την άλλη, αν οι επιλογές αυτές ήταν δουλεμένες σωστά, ίσως να μην το σχολιάζαμε καν ως αρνητικό. Σίγουρα η αίσθηση του να αντικρίζεις ένα Lobby γεμάτο από άλλους παίχτες που ασχολούνται με τον τίτλο εκείνη τη στιγμή είναι εντυπωσιακή, όταν γίνεται η επιλογή σε online mode, αλλά θα έρθετε αντιμέτωποι με πτώση των fps βλέποντας ένα γεμάτο Lobby.

Ήρθε λοιπόν η ώρα να ασχοληθούμε πλέον με το gameplay του Jump Force. Ξεκινώντας θα ήθελα να αναφέρω πως τα γραφικά και ο σχεδιασμός των χαρακτήρων, είναι αρκετά προσεγμένα, αποδίδοντας με εξαιρετική λεπτομέρεια τους χαρακτήρες μας. Τα voice over απλά εκπληκτικά, εφόσον η ίδια η Bandai χρησιμοποίησε τους ίδιους τους voice actors από τα εκάστοτε anime. Μου έκαναν εντύπωση ακόμα (ως anime fan), οι εκφράσεις που χρησιμοποιούν οι χαρακτήρες μας πριν από την μάχη. Ανάλογα από τον ποιον θα έχουμε απέναντί μας, οι ατάκες αλλάζουν προκειμένου να γίνουν πιο στοχευμένες. Για παράδειγμα, θα ακούσουμε αρκετές φορές τον Luffy να απευθύνεται στον Izuku Midoriya, με την πρόταση θέλω να γίνω βασιλιάς των πειρατών. Πρόκειται για μικρές λεπτομέρειες που οι geek της εκάστοτε anime σειράς απλά θα λατρέψουν.

Ερχόμενοι λοιπόν τώρα σε επαφή με το fighting κομμάτι του τίτλου, ο κάθε χαρακτήρας έχει τις αδύναμες και γρήγορες επιθέσεις, οι οποίες εκτελούνται με το τετράγωνο, για την έκδοση του PlayStation 4, τις πιο δυνατές και αργές επιθέσεις με το τρίγωνο, καθώς και τα grabs με τον κύκλο. Δε θα χρειαστεί να σπαταλήσουμε αρκετή ώρα σε ότι αφορά την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου Combo, μιας και οι επιλογές επίθεσης που έχουμε, δε μας δίνουν αυτή τη δυνατότητα. Από την άλλη, δε θα έλεγα επίσης, ότι αυτός είναι και ο απώτερος σκοπός μας.  Καλώς ή κακώς, οι περισσότεροι χαρακτήρες των Anime σειρών έχουν ορισμένες κινήσεις, οι οποίες έχουν χαραχθεί στο μυαλό μας και η ίδια η Bandai μας τις δίνει “στο πιάτο”. Πρόκειται λοιπόν για έναν easy to learn, hard to master τίτλο. Θα ήθελα ακόμα να σχολιάσω πως το σύστημα μάχης θυμίζει αρκετά την λογική πέτρα-ψαλίδι-χαρτί ως προς το ποια κίνηση αντικρούει κάποια άλλη.

Κατά τη διάρκεια της μάχης, είτε με τη πίσω δεξιά σκανδάλη του Controller μας είτε με τη χρήση απλών επιθέσεων, γεμίζουμε μία μπάρα αύρας, πέντε επιπέδων. Η μπάρα αυτή, είναι ικανή να εξαπολύσει ένα από τα τρία abilities του χαρακτήρα και μία ultimate, τέσσερις στο σύνολο. Αυτές οι ικανότητες είναι φυσικά οι ίδιες που χαρακτηρίζουν τους χαρακτήρες και στην Anime σειρά και αποτελούν το μεγάλο όπλο του Jump Force, το οποίο είναι ο εντυπωσιασμός και εν τέλει η διασκέδαση. Όχι, το σύστημα μάχης δεν έχει το βάθος που θα σας καθηλώσει για ώρες με σκοπό την εκμάθηση του, τουλάχιστον όσο αφορά τους διάσημους χαρακτήρες. Το σύστημα μάχης του Avatar μας το προσαρμόζουμε στα μέτρα μας, με τις κινήσεις που αποκτούμε από τα Shops.

Είναι αρκετά εντυπωσιακό το γεγονός ότι έχουμε animations και κινήσεις από τους αγαπημένους μας χαρακτήρες. Πολύχρωμες εκρήξεις και τοπία εντυπωσιακά από διάσημες anime σκηνές αλλά και πραγματικές τοποθεσίες, όπως είναι η Wall Street αλλά και ο πύργος της Πίζας. Οι αρένες μάχης είναι σχετικά μικρές και λίγες, απαριθμώντας κοντά στις 15. Αλλά ελπίζουμε με μελλοντικό update να προστεθούν ακόμα περισσότερες.Στο οπτικό κομμάτι του τίτλου ειλικρινά θα ευχαριστηθούμε animations αλλά και γραφικά, με μερικά θεματάκια να υπάρχουν στις αρένες, όπου μερικές φορές χάνεται η αίσθηση του βάθους. Ένα αρνητικό που θα ήθελα κάπου εδώ να σχολιάσω είναι ότι μετά από αρκετές ώρες με την ενασχόληση του τίτλου,  τα animations αν και φαίνονται αρκετά εντυπωσιακά, από ένα σημείο και μετά απλά κουράζουν. Ακόμα να σχολιάσω πως έχουν υπάρξει αρκετές στιγμές όπου ο χρόνος της μάχης απλά δεν επαρκούσε και είδα στην οθόνη μου το Time’s up. Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω δύο αρνητικά που με ενόχλησαν αρκετά. Πρώτα απ’ όλα τα loading screens είναι αρκετά μεγάλα, κάτι το οποίο με κούραζε γιατί έρχομαι αντιμέτωπος με έναν fighting τίτλο ο οποίος το έχει στην φύση του το να κυμαίνεται σε γρήγορους ρυθμούς. Έρχονται λοιπόν και τα μεγάλα loadings τα οποία χαλάνε την εμπειρία. Ύστερα το δεύτερο μεγάλο αρνητικό είναι ότι το Avatar που φτιάχνουμε είναι στην κυριολεξία μουγκό. Δεν μιλάει, δεν λαλάει σε καμία στιγμή του παιχνιδιού, ούτε στο Story mode ούτε και στην εκκίνηση των μαχών. Σκέφτομαι λοιπόν με το φτωχό μου το μυαλό, βρε Bandai τόσα έδωσες για τους Voice Actors, θα ήταν άραγε τόσο δύσκολο να ηχογραφήσεις μερικά lines και για το Avatar;

Συνοψίζοντας, το Jump Force είναι ένα fighting παιχνίδι που περίμεναν όλοι οι anime fans εδώ και τόσο καιρό, έχει αρκετά προβλήματα ο τίτλος ως προς την περιήγηση στο Lobby ειδικά για τους νεοεισερχόμενους στο παιχνίδι. Μερικά τεχνικά προβλήματα υπάρχουν ως προς το Voice του Avatar μας αλλά και στους ήχους και τα animations των οχημάτων. Πολύ φτωχό story mode, το οποίο δεν μας κεντρίζει το ενδιαφέρον να ασχοληθούμε μαζί του. Ακόμα, ένα μεγάλο αρνητικό του παιχνιδιού είναι τα μεγάλα loading screens με τα οποία θα έρθουμε αντιμέτωποι. Στα θετικά θα βάλω την ευκολία εκμάθησης των fighting mechanics, τα εκπληκτικά γραφικά, τις signature επιθέσεις του κάθε χαρακτήρα αλλά και τις μικρές λεπτομέρειες που θα εκτιμήσει ο κάθε fan.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4
Είδος: Fighting
Κυκλοφορεί για: PS4Xbox One, PC
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 15/02/2019
Εκδότρια εταιρία: Bandai Namco Entertainment
Εταιρία ανάπτυξης: Spike Chunsoft

Ευχαριστούμε θερμά τη Bandai Namco Entertainment Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

6.5 ΣΥΜΠΑΘΗΤΙΚΟ

The Good

  • Γραφικά
  • Easy to learn
  • Voice Acting
  • Λεπτομέρειες που εντυπωσιάζουν
  • Signature επιθέσεις
  • Μεγάλο Roster
  • Παλέτα χρωμάτων

The Bad

  • Φτωχό - ανούσιο Story Mode
  • Frame Drops
  • Lobby λαβύρινθος
  • Μουγκό Avatar
  • Loading Screens
  • Μικρά θέματα στις αρένες
  • Τεχνικά Θέματα στα οχήματα
  • Ανούσια ένταξη σε ομάδα
6.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Hello everyone, είμαι ο Ηλίας, μουσικός και τρελός με τα games και τα anime. Ασχολούμαι με PC και γενικότερα με games από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, είμαι λάτρης της alternative metal μουσικής και αγαπημένο παιχνίδι φυσικά το God Of War.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr