Busted.gr

Déraciné

Ακούγοντας το όνομα FromSoftware το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο νου είναι η σειρά “Souls” αλλά όχι με χαρακτηριστικό τη δυσκολία. Ο κόσμος καθαυτός και η απόκοσμη ατμόσφαιρα μοναξιάς και μελαγχολίας είναι αυτό που τουλάχιστον εμένα μου έρχεται στο νου. Είχε ενδιαφέρον λοιπόν στην φετινή Ε3 όταν η FromSoftware ανακοίνωσε ότι κάνει το ντεμπούτο της στο Virtual Reality και μάλιστα αποκλειστικά στο PlayStation VR με το Déraciné. Τι διαφορετικό μπορούσε να μας φέρει όμως;

Déraciné™_20181106012706

Το Déraciné (δε ξέρω να το προφέρω, αγγλικά – γαλλικά η κάτι άλλο;) είναι ένας Story Driven Αdventure τίτλος με Point & Click μηχανισμούς και περιήγηση a la Myst, αλλά ας προχωρήσουμε σιγά σιγά να σας δείξω την εμπειρία μου με το παιχνίδι ενώ επιβάλλεται την ίδια στιγμή να αποφύγουμε οποιαδήποτε Spoilers αφού η αφήγηση και η ιστορία είναι μεγάλο μέρος της εμπειρίας. Βάζοντας το Headset και ξεκινώντας το παιχνίδι (με 2 Move Controllers μόνο) προσέχουμε το Main Menu (αφορά Ingame χώρο του παιχνιδιού) και παρατηρούμε απευθείας την ποιότητα των γραφικών, το Artstyle και την μουσική που το συνοδεύει. Εκτός από εξαιρετικά είναι και γνώριμα; Φυσικά και ναι. Πρόκειται για το προσωπικό στυλ FromSoftware τίτλων που έχει μεταφερθεί αυτούσιο στο PlayStation VR. Αυτή η εικόνα που βιώνουμε στο Main Menu συνεχίζεται κατά τη διάρκεια όλου του παιχνιδιού: μελαγχολική, μοναχική, γαλήνια και μυστηριώδης, με το ύφος της FromSoftware φυσικά. Η απαισιοδοξία με νότες αισιοδοξίας μαζί με τις νωχελικές ομιλίες είναι πάλι εδώ. Μάλιστα η μουσική σε πολλά σημεία θυμίζει έντονα το Hunter’s Dream του Bloodborne.

Tο Déraciné δυστυχώς μέσω ενός απλού Tutorial μας δείχνει ότι η κίνηση στο χώρο δεν είναι ομαλή αλλά μόνο με Teleportation και η περιστροφή της κάμερας μόνο με προκαθορισμένες γωνίες. Πιθανότατα αυτό είναι για να μην προκαλέσει Motion Sickness μιας και η Sony είναι ιδιαιτέρως προσεκτική και ευαίσθητη στο συγκεκριμένο θέμα. Θα ήθελα να υπάρχει επιλογή για ελεύθερη κίνηση, και ίσως έρθει με κάποιο μελλοντικό Update, αλλά και πάλι δεν επηρέασε αρνητικά την συνολική μου εμπειρία που στο βαθμό που υπέθεσα αρχικά.

Déraciné™_20181105225910

Τι κάνουμε όμως στο Déraciné; Οι νεράιδες-ξωτικά δε μπορούν να αντισταθούν στο κάλεσμα των μικρών παιδιών και έτσι λοιπόν εμείς ανταποκρινόμαστε στο κάλεσμα της μικρής Yuliya να στοιχειώσουμε με ωραίο τρόπο και να βοηθήσουμε αυτήν αλλά και τα υπόλοιπα παιδιά που ζουν μέσα σε ένα οικοτροφείο. Σαν νεράιδα δε ζούμε μέσα στην συνεχόμενη ροή του χρόνου αλλά μέσα σε στιγμές, συνεπώς ο χρόνος είναι σταματημένος για την πιο πολύ ώρα του παιχνιδιού με τους  πρωταγωνιστές μας να βρίσκονται ακίνητοι σε διάφορες δραστηριότητες ή να βλέπουμε ακίνητες αναμνήσεις αυτών ως άχρωμη ηχώ μέσα στο χρόνο. Σαν νεράιδα έχουμε επίσης κάποιες δυνάμεις μέσω δύο δαχτυλιδιών. Το μπλε δαχτυλίδι φέρνει ένα ρολόι – Chrοnometer που μας οδηγεί στο τι να ψάξουμε και μας μεταφέρει σε άλλη χρονική στιγμή (τελειώνει το Level) όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου. Το κόκκινο δαχτυλίδι μας επιτρέπει να παίρνουμε εναπομείναντη ζωή από κάτι, να την αποθηκεύουμε για να τη χαρίσουμε αλλού (αν και θα το εκτελέσουμε σε πολύ συγκεκριμένα σημεία).
Γενικά στο gameplay προχωράμε μέσα στους πανέμορφους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του μεγάλου οικοτροφείου (στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού) αλληλεπιδρώντας όπου μας επιτρέπει το παιχνίδι. Η αλληλεπίδραση αυτή έρχεται κυρίως με το να ακουμπήσουμε τους πρωταγωνιστές μας για να μάθουμε τις σκέψεις τους και κάποιες φορές να πάρουμε κάποιο αντικείμενο και στοιχείο. Δεν υπάρχει βάθος στο τι και πως θα κάνουμε αλλά υπάρχει βάθος στην όλη αφήγηση και ιστορία. Για παράδειγμα πρέπει να αποδείξουμε στην αρχή του παιχνιδιού την ύπαρξή μας στους χαρακτήρες και έτσι έχουμε ως στόχο να εκτελέσουμε κάποια μικρά θαύματα όπως να κλέψουμε κάποιο αντικείμενο. Μαθαίνοντας τις σκέψεις τους και το χαρακτήρα τους θα βρούμε που έχουν κρύψει το αντικείμενο ή τι πρέπει να κάνουμε.

Déraciné™_20181106235716

 

Είναι δυνατόν να τελειώσουμε το Déraciné πιο σύντομα κάνοντας μόνο τα απαραίτητα Tasks αλλά θα έχουμε χάσει τελείως αυτό που η FromSoftware θέλει να επιτύχει, να γνωρίσουμε τους χαρακτήρες σιγά σιγά, να νοιαστούμε για αυτούς και να ψηθούμε στη ατμόσφαιρα και στο μυστήριο. Το οικοτροφείο και όλα μέσα του μπορεί να είναι ακίνητα στο χρόνο αλλά υπάρχει ζωή στο καστ μέσω των απλών πραγμάτων που ανακαλύπτουμε και κάνουμε.

Déraciné™_20181105231210

Σαν τίτλος FromSoftware εννοείται ότι η ιστορία θα πάρει σκοτεινή και μακάβρια τροπή με διάφορες αποκαλύψεις. Το Lore να βρίσκεται παντού να το συλλέξουμε και πράγματα που βλέπουμε στην αρχή θα εξηγηθούν αργότερα εφόσον ψάχνουμε και ασχοληθούμε με τους χαρακτήρες.  Υπάρχει εννοείται και αφήγηση μέσω του περιβάλλοντος αρκεί να δίνουμε λίγο σημασία. Για το μυστικό τέλος πρέπει να εκτελέσουμε μία προφανής πράξη που προσωπικά την έχασα, η ιδιοφυΐα της FromSoftware με νίκησε! Η διάρκειά του είναι περίπου 8 ώρες εφόσον ψάξουμε και δε τρέχουμε να το τελειώσουμε με τη τιμή του βρίσκεται στα 30 ευρώ.

Το Déraciné δεν είναι ένα παιχνίδι για όλους αλλά όσοι εκτιμούν αυτό το μοναδικό στυλ ατμόσφαιρας της FromSoftware και τους αρέσει το μυστήριο και η γνωριμία με ψηφιακούς χαρακτήρες θα έχουν μία πολύ όμορφη – σκοτεινή εμπειρία που ίσως καταφέρει να τους μείνει ως ανάμνηση και η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει άλλος τέτοιος τίτλος στο PlayStation VR.

Μπορείτε να δείτε επίσης το παρακάτω δικό μας βίντεο που δεν περιέχει κανένα Spoiler.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro
Είδος Παιχνιδιού: Story Driven Adventure 
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 06/11/2018
Κυκλοφορεί για: PlayStation VR  (30€)
Εταιρεία Ανάπτυξης: FromSoftware,  SIE Japan Studio
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive entertainment 

Ευχαριστούμε θερμά την Sony Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review

7.5 ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ

The Good

  • Εξαιρετική παρουσίαση - τρομερή παραγωγή
  • Ατμόσφαιρα και μυστήριο FromSoftware
  • Νοιαζόμαστε για τους μικρούς πρωταγωνιστές μας σιγά σιγά
  • Αφηγηματικές λεπτομέρειες που θα ενώσουμε

The Bad

  • Κίνηση στο χώρο μόνο με teleportation
  • Μπορούσε να έχει λίγο παραπάνω δυσκολία στους "γρίφους"
  • Δεν είναι για όλους
7.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Θα μπορούσα να πάρω σύνταξη απο το playtime μου. Θα ήθελα. Μέχρι τότε θα παίξω κάτι απο Bioware.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr