Busted.gr

Darksiders III

Darksiders III

Fury γύρνα πίσω η έστω τηλεφώνα.


Είναι ιδιαίτερη περίπτωση το Darksiders ως Franchise αφού ξεκινώντας ως ένα παιχνίδι με ξεκάθαρες επιρροές από άλλα παιχνίδια (Zelda, God of War κ.λ.π.) κατάφερε να κερδίσει αυτούς που ασχολήθηκαν μαζί του και μέσω του Sequel του, Darksiders 2, κατάφερε να γίνει μία αγαπημένη Cult σειρά. Μετά τα οικονομικά προβλήματα των  αρχικών Developers (Vigil, Thq) ήταν αμφίβολο αν θα βλέπαμε τους υπόλοιπους 2 καβαλάρηδες, την Fury και τον πιστολέρο Strife, αλλά ευτυχώς μέσα από αγώνα η Gunfire Games με το μικρό της προσωπικό (μέρος αυτού προέρχεται από την Vigil) κατάφερε να μας παραδώσει την ιστορία της Fury.
Η Fury με το πολύ ωραίο της σχεδιασμό, τον εκρηκτικό χαρακτήρα της, την αυθάδεια και την επιθετικότητά της καταφέρνει να μας κερδίσει από την αρχή. To Quest της την θέλει να βρίσκει και να εξοντώνει τις επίσης όμορφα και αρτιστικά 7 Deadly Sins (θανάσιμες αμαρτίες) και κάθε Encounter με αυτές είναι ενδιαφέρον τόσο σαν μάχη όσο και σαν διάλογος. Η γλωσσού Fury που την περιφρονούν όλοι θα εξελιχθεί σαν χαρακτήρας σιγά σιγά μέσα από το ταξίδι της έχοντας σύντροφο έναν θηλυκού γένους Watcher αυτή τη φορά.

Ας ξεκαθαρίσουμε το σημαντικότερο προτού συνεχίσουμε παρακάτω. Ναι το Darksiders III είναι καλό παιχνίδι. Είναι πολύ τίμιο, προσφέρει ένα ικανοποιητικότατο σε διάρκεια Single Player, με διασκέδαση, χωρίς Microtransactions και άλλες κακές τακτικές. Από την άλλη είναι ένα παιχνίδι που ήδη διχάζει κοινό και κριτικούς και παίζοντας το ο ίδιος κατάφερε να διχάσει και εμένα. Ένα μέρος μου έλεγε ότι “ναι, είναι ωραίος τίτλος!” και ένα άλλο έλεγε “μα γιατί το έκαναν αυτό;”. Και αυτό γιατί το Darksiders III δεν ήταν το Darksiders που ήθελα μιας έχει διαφορετικό ύφος από αυτό που είχαν εγκαταστήσει στο μυαλό όλων μας με τα προηγούμενα της σειράς.

Το Darksiders III δεν έχει σχέση με τα προηγούμενα της σειράς καθώς πολλά έχουν αλλάξει. Από ένα Action Adventure Hack and Slash παιχνίδι με επιρροές Zelda έγινε ένα Hack and Slash με αρκετές επιρροές Dark Souls και ακόμα λιγότερους γρίφους. Δεν υπάρχουν μπουντρούμια – Dungeons, χάρτης, σεντούκια να ανοίξουμε, πανοπλία να αλλάξουμε, Loot, τοίχοι να σκαρφαλώσουμε, δωμάτια με γρίφους που ενώνονται σε κάποιον πιο μεγάλο γρίφο και άλογο να καβαλήσουμε. Όλα αυτά έχουν αντικατασταθεί υποτίθεται με ένα κεντρικό Dungeon, που είναι ο κόσμος μας, με την Fury να προχωράει γραμμικά από περιοχή σε περιοχή εντοπίζοντας και νικώντας κάθε μία από τις 7 Deadly Sins μέσω μιας πυξίδας-Gps που μας καθοδηγεί λειτουργικότατα. Το ωραίο Level Design θα μας κάνει να επιστρέφουμε σε κάποιες από τις προηγούμενες περιοχές και να να αποκτήσουμε πρόσβαση σε καινούριες ή να ανοίξουμε κάποιο Shortcut, όπως έκαναν τα προηγούμενα Darksiders αλλά εδώ όλα αυτά φαντάζουν μικρότερα σε κλίμακα, και είναι, αφού όλοι οι γρίφοι είναι τοπικοί (δηλαδή όλα είναι εκεί δίπλα) και απλοί στο Concept τους: βάζω το σπαθί που λείπει, πατάω το διακόπτη για τη γέφυρα, πετάω τη βόμβα στον τοίχο (ναι ο χειρισμός είναι ακόμα ίδιος L2-L3-R2 , LT-L3-RT). Τονίζεται ότι το απλοί και τοπικοί δε σημαίνει ότι είναι κακοί ή δυσάρεστοι απλά είναι ένα βήμα πίσω σε σχέση με τα προηγούμενα Darksiders. Δεν υπάρχει τίποτα αντίστοιχο σαν το Cauldron του Darksiders 2 που ανοίγαμε το νερό, τη λάβα και βλέπαμε τα αποτελέσματα στο Forge . Όλοι οι γρίφοι εδώ είναι μεμονωμένοι και δεν κουράζουν, εφόσον κάτσουμε και σκεφτούμε, εκτός από έναν στο τέλος του παιχνιδιού που αψηφά τη λογική. (Μπλοκ τσιμέντου με τον ανεμοστρόβιλο το γράφω για εσένα)
Ούτε όμως σεντούκια υπάρχουν ως ανταμοιβή ώστε να έχουμε τη λαχτάρα να αποκτήσουμε κάποιο ability ή Loot. Στη θέση των σεντουκιών υπάρχουν είτε τα Soul Lurchers (που τα σπάμε από το inventory για να αποκτήσουμε ψυχές – Currency) είτε οι συγκεκριμένες πέτρες-artifacts για αναβάθμιση των όπλων (με σταδιακή αναβάθμιση +3,+6,+9, +10) και των Enchantments. Αυτά φαίνονται οπτικά ως κάτι που λαμπυρίζει. Έχουμε μόνο 2 αρχικά Healing items πάνω μας (εκτός από τα consumables) και για να τα χρησιμοποιήσουμε μένουμε ακίνητοι και εκτεθειμένοι στους αδίστακτους εχθρούς.
To Leveling System μέσω XP έχει αλλάξει και αυτό και τώρα τις ψυχές των εχθρών τις παραδίδουμε στον Vulgrim με σκοπό να αυξήσουμε τα 3 Stats: Health – Strenth – Αrcane  ή να αγοράσουμε Consumables.
Σας θυμίζουν κάτι τα παραπάνω;
Ναι είναι οι επιρροές από Dark Souls και η μεγαλύτερη είναι ότι όταν χάνουμε, χάνουμε και τις ψυχές και πρέπει να τις πάρουμε πίσω ξεκινώντας  από το κοντινότερο Serpent Tunnel με όλους τους εχθρούς να έχουν ξαναβγεί. Δεν υπάρχει Save και Checkpoint πουθενά και η αγγαρεία “χάνω στο boss, τρέχω πάλι όλο το δρόμο προσπερνώντας τους εχθρούς μέχρι εκεί ” υπάρχει και εδώ και θα οδηγήσει σε ξεφύσηματα ειδικά όταν περνάμε και από μία οθόνη loading. Ευτυχώς δε χάνονται οι ψυχές μας εφόσον ξαναχάσουμε στο δρόμο.

Μεγαλύτερη έμφαση του Gameplay έχει δοθεί στη μάχη που μάλιστα είναι με διαφορά η καλύτερη της σειράς. Είναι γρήγορη, άμεση και βασίζεται σε απλά Combos. To Dοdge ως η μόνη μας άμυνα, δε συγχωρεί εύκολα κακό timing αφού δε μας δίνει invisibility από μόνο του και κάνοντας κατάχρηση αυτού απλά θα πεθάνουμε. Χρειάζεται να το εκτελούμε τη σωστή ώρα και όταν το συγχρονήσουμε τέλεια η Fury μπορεί να αντεπιτεθεί με ένα απίστευτα τιμωρητικό Counter που είναι απολαυστικό όσες φορές και να το κάνουμε. Ο χειρισμός μας υπακούει άψογα και ποτέ δεν ένιωσα να αδικούμαι από τα Hit Detection ή την απόκριση των κουμπιών.
Επιστρέφουν εδώ τα Wrath abilities όχι με τη μορφή καθαρής μαγείας αλλά ανάλογα με πιο Hollow έχουμε (λεπτομέρειες παρακάτω) καθώς και η δυνατότητα να μεταμορφώνεται η Fury σε δαίμονα για λίγη ώρα ώστε να κλέβει ζωή, να είναι άτρωτη και να κάνει Damage. Υπάρχουν επίσης πολύ χρήσιμα Consumables τα οποία δίνουν πολύ σημαντικό Bonus και μπορούν να αλλάξουν την ροή μάχης.
Τα 4 Hollows που κερδίζει η Fury είναι σαν άλλα modes αυτής. Κάθε ένα από τα 4 της δίνει μία νέα ιδιότητα για να κινείται στο περιβάλλον και ένα νέο Secondary όπλο εκτός από το βασικό όπλο της. Για παράδειγμα το Flame Hollow φέρνει φλεγόμενα μαλλιά, μας δίνει υψηλό άλμα ως ability και γρήγορες κοντές αλυσίδες ως Secondary όπλο. Υπάρχει πολύ προοπτική sτο όλο σύστημα με τα Hollows και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να χτιστούν ωραίοι γρίφοι με αυτά αλλά τότε θα είχε μεγαλύτερο Concept όλο το παιχνίδι που όπως αναφέραμε αρχικά δεν έχει.  Δεν είναι κάτι το αρνητικό όπως έχει υλοποιηθεί απλά το αναφέρουμε.
Όλα τα όπλα όμως των Hollows είναι ισορροπημένα και ικανότατα και ανάλογα με το στυλ παιχνιδιού μας θα έχουμε άλλο αγαπημένο. Προσωπικά προτιμούσα τις κοντές αλυσίδες αλλά και το σφυρί ήταν ικανότατο μιας και πέταγε τους εχθρούς στο κενό πολλές φορές. Αλλάζουμε Hollow με το πάτημα ενός κουμπιού ακαριαία και οι μερακλήδες θα αλλάζουν συχνά ανάλογα τα κέφια τους.
Και κάπου εδώ έρχεται ο μεγαλύτερος εχθρός της Fury: η κάμερα.  Η κάμερα αρνείται πεισματικά να ακολουθήσει την Fury και πολλές φορές θα βλέπουμε οτιδήποτε άλλο εκτός από την κατεύθυνση που βαράει η Fury και τους εχθρούς της. Οι εχθροί σχεδόν όλοι εκτοξεύονται για τα χτυπήματά τους και έτσι φεύγουν από το κάδρο της κάμερας και εμείς μένουμε με μια Fury που χτυπάει προς την κατεύθυνσή μας, προς τον καναπέ, με τους εχθρούς που χτυπάμε να είναι απών οπτικά. Συνεπώς έρχονται πολύ συχνά χτυπήματα που δε τα βλέπουμε καν και ούτε μπορούμε να τα προβλέψουμε (θυμηθείτε όλοι οι εχθροί χτυπάνε απότομα και με εύρος) και η δυσκολία αυξάνεται τεχνητά στα σημεία που έρχονται αρκετοί εχθροί. Κάποιοι θα ανακαλύψετε νέο λεξιλόγιο για αυτό ας έχετε ένα μπολ πιπέρι δίπλα. Η δυσκολία του παιχνιδιού χωρίς αυτά τα έντονα σημεία χαρακτηρίζεται για κάποιον που έχει ξαναπαίξει τίτλους τύπου Dark Souls βατή στο Βalanced (Normal)  αλλά και πάλι θα πεθάνουμε αρκετές φορές. Οι υπόλοιποι θα απογοητευτούν αρκετά από τη δυσκολία και θα πρέπει να το βάλουν στο Story mode. Οτιδήποτε παραπάνω από το το Normal όμως και κάθε μάχη είναι ικανή να μας κάνει να δούμε την αργή οθόνη του Loading σε δευτερόλεπτα, απλοί εχθροί μας γονατίζουν ακαριαία. Ενδεικτικά ξεκίνησα στο Εxperienced και το άλλαξα 5 με 6 ώρες μετά αφού δε με βρήκα να το διασκεδάζω (αλλάζουμε δυσκολία όποτε και όσο θέλουμε). Το απολαυστικό Button Μashing που μας επιτρέπεται κάποιες φορές στο Balanced θέλει πάντα σωστό timing στο Experienced και Apocalyptic. Η εύθραυστη Fury παρόλο τη υπεροψία της και την γλώσσα της μας φαντάζει αδύναμη όταν πεθαίνει από ένα καβούρι. Eν τούτοις μετά και που το ολοκλήρωσα, ξεκίνησα στο Experienced και η εμπειρία που είχα συλλέξει με βρήκε να το πηγαίνω τρένο. Απολαυστικό παιχνίδι για 2 και 3 Playthrough!
Τα πολλά Bosses του παιχνιδιού έχουν ποικιλία τόσο αρτιστική όσο και στο τι απαιτείται να κάνουμε και θα πεθαίνουμε μέχρι να πιάσουμε το Pattern και τις ευκαιρίες. Είναι όλες ωραίες μάχες με πρόκληση (εκτός από τον απαίσιο Gluttony) ενώ φυσικά δε μπορούσε να λείπει και μάχη με 2 Bosses ταυτόχρονα (μπολ με πιπέρι).

Και ερχόμαστε στα γραφικά και το Αrtstyle του Darksiders III που μαζί με τους πανέμορφους χαρακτήρες είναι επαρκώς όμορφο με λίγο ανάμεικτα συναισθήματα ώρες ώρες. Η Unreal Engine μας δίνει καλά αποτελέσματα γενικά εκτός από τις πτώσεις καρέ (βγήκε Update). Την ώρα που γραφόταν το Review αυτό έλειπε το HDR (το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί για υποστήριξη HDR και αυτό το μαρτυράνε οι διάφορες μικρές πηγές φωτός). Τα Water Levels δείχνουν πολύ όμορφα όπως και γενικά όλοι οι κλειστοί χώροι δείχνουν καλύτερα από τους εξωτερικούς. Το Αrtwork στο περιβάλλον δε θα έλεγα ότι έχει φυλάξει τα ίδια στάνταρ των προηγουμένων αν και τα όμορφα χρώματα κυριαρχούν παντού. Δεν είναι άσχημο παιχνίδι σε καμία των περιπτώσεων απλά έχουμε δει όλοι μας καλύτερα παιχνίδια αυτό το καιρό. Ο ήχος όμως είναι πραγματικά ακριβής με το μαστίγιο της Fury να πιάνει το Surround όπως γυρνάει και όλα τα ambient effects να είναι αυτά που πρέπει και ας μην βλέπουμε τις πηγές τους. Σταγόνες, πουλιά, θόρυβοι, μέταλλα, αλυσίδες, αέρας, όλα πολύ καλά. H Fury έρχεται στη ζωή από την Cissy Jones η οποία κάνει εξαιρετική δουλειά όπως και γενικά το καστ είναι εξαιρετικό (Αbraxas). Την μουσική την έχει επιμεληθεί ο Chris Velasco και όταν ακούγεται είναι πολύ καλή, κρίμα που το Darksiders III θέλει να την ακούμε σπάνια και να παίζουμε με συνοδεία των ηχητικών εφέ γιατί υπάρχουν tracks πολύ όμορφα που δε κάνουν loop. Το τελικό Theme όμως στο τέλος του παιχνιδιού είναι παρών και ταιριάζει απόλυτα με το πολύ ωραίο τέλος.

Και τι μας μένει λοιπόν με το Darksiders III; Ένα καλό παιχνίδι Ηack ‘n Slash με Metroidvania στοιχεία, με  έμφαση στη γρήγορη μάχη και στην ιστορία, με κατάλληλη διάρκεια, που όμως δεν είναι αυτό το στυλ παιχνιδιού που είχαν καθιερώσει τα προηγούμενα 2. Αν είσαστε fans της σειράς αγοράστε το και παίξτε το στο Story mode η στο Balanced. Η δυσκολία του είναι αυξημένη αλλά από την άλλη τα παιχνίδια που παίρνουμε αυτά τα χρόνια μας χαϊδεύουν λίγο σε αυτό τον τομέα. Θα την αγαπήσετε τη Fury με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού και θα σας λείψει. Επόμενος τώρα ο Strife παρακαλώ!


Κυκλοφόρησε το Update 1.04 με διάφορες βελτιώσεις στα Frame drops, στο Loading, λίγο μείωση της δυσκολίας στο Story Mode αλλά και προσθήκη Invulnerability Windows.


Ακολουθεί ένα βίντεο μας με συλλογή από Gameplay Clips χωρίς το τελευταίο Update 1.04 που αναφέρεται ακριβώς από πάνω :

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: Χbox One X
Είδος Παιχνιδιού: Hack n Slash, Action Adventure
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 27/11/2018
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, Xbox One, PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Gunfire
Εκδότρια Εταιρεία: Thq Nordic

Ευχαριστούμε θερμά την Enarxis Dynamic Media για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

7.5 FURY ΑΜΑΡΤΗΣΑ

The Good

  • Τίμιο διασκεδαστικό παιχνίδι με διάρκεια χωρις Microtransactions
  • H γλωσσού Fury, οι κινήσεις της, οι εμφανίσεις της, η χάρη της, τα τακούνια της
  • Η μάχη - Χειρισμός - Hit detection - Bosses
  • Kαλό Level Design - επαρκώς όμορφο
  • Άψογος ήχος - Voice Acting
  • Ωραια Darksiders ιστορία και τέλος
  • Replay Value

The Bad

  • Απαίσια κάμερα σε έντονες μάχες
  • Πτώση Καρέ - τεχνικά προβλήματα (βγήκε Update)
  • Αλλαγή ύφους που θα ξενίσει πολλούς
  • Η δυσκολία θα αποκαρδιώσει όσους δε τους ενδιαφέρουν τα Dark Souls
  • Περιττό το Checkpoint System - δεν έχει Save
  • H ωραία μουσική δε χρησιμοποιείται συχνά
  • Όχι New Game Plus (ακόμα)
7.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Θα μπορούσα να πάρω σύνταξη απο το playtime μου. Θα ήθελα. Μέχρι τότε θα παίξω κάτι απο Bioware.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr