Δείτε εδώ το νέο Game Recap #101: Η «Προδοσία» του Kojima και The Last of Us Part I Ξανά

Battlefield: Hardline Review

Σήμερα, αν και λίγο καθυστερημένα αλλά το καλό πράγμα αργεί, θα γράψω για την 13η προσθήκη στην gaming σειρά των Battlefield, το Battlefield: Hardline. Ας ξεκινήσω με τα απλά και την γενικούρα του πράγματος. Το Battlefield: Hardline είναι ένα First Person Shooter (FPS) που αναπτύχθηκε από την Visceral Games σε συνεργασία με την EA Digital Illusions CE (DICE) και εκδόθηκε από την EA Games τον Μάρτιο 2015 για τα Playstation 4, Xbox One, PC, Playstation 3 και Xbox 360.

battlefield_hardline_9_wm-675x380

Το Hardline διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα Battlefield αφού επικεντρώνεται στην εγκληματικότητα, τις ληστείες, την αστυνόμευση και γενικά είναι μια ευχάριστη νέα τροπή ή προσθήκη, που σαν κεντρικό στοιχείο έχει το “War on Crime” αντί του καθαρά στρατιωτικού τομέα. Και πάμε για την ιστορία του παιχνιδιού! Η ιστορία (single player campaign) έχει να κάνει με τον πόλεμο περί ναρκωτικών που έχει ξεσπάσει στο Miami και τον αστυνόμο Nick Mendoza που μόλις έχει προαχθεί σε ντετέκτιβ. Μαζί με την βετεράνο ντετέκτιβ Khai Minh Dao αρχίζουν να ακολουθούν μια σειρά από αλυσιδωτές υποθέσεις που ξεδιπλώνουν μπροστά τους ότι η δύναμη τις διαφθοράς μπορεί να επηρεάσει και τις δύο πλευρές του νόμου.

gYph9WmIK8l6.878x0.Z-Z96KYq

Ας δούμε και λίγο περιληπτικά το multiplayer κομμάτι του Hardline. Αυτό το κομμάτι το υπογράφει η DICE και εκτός από τα κλασσικά modes (ευχάριστα) προσθέτει και κάποια καινούρια modes. Αναλυτικά:
Heist: Οι εγκληματίες θα πρέπει να μπουν με διάφορους τρόπους μέσα σε ένα θησαυροφυλάκιο, και στην συνέχεια να μετακινήσουν γρήγορα τους σάκους με τα λεφτά σε διάφορα σημεία διαφυγής μέσα στον χάρτη. Από την άλλη οι αστυνομικοί θα πρέπει να τους εμποδίσουν είτε να μπουν στο θησαυροφυλάκιο ή να διαφύγουν με τα χρήματα.
Blood Money: Και οι δυο παρατάξεις θα πρέπει να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρημματα από ένα “σωρό χρημάτων” που βρίσκεται στο κέντρο του χάρτη, και να τα μεταφέρουν στην μεριά τους. Από την άλλη ο κάθε αντίπαλος μπορεί να πάει στο αντίπαλο σημείο που αφήνουν τα χρήματα και να κλέψει και από εκεί κάποια. Αυτοί που θα μαζέψουν 5 εκατομμύρια κερδίζουν.
Hotwire: Θυμίζει αρκετά το κλασσικό Conquest μόνο που σε αυτήν την περίπτωση τα σημεία – σημαίες (A,B,C,D,E) είναι οχήματα. Για να “διεκδικήσετε” ένα σημείο θα πρέπει να μπείτε στο όχημα και να αρχίσετε να οδηγείτε γρήγορα μέσα στην πίστα. Έτσι κερδίζετε το σημείο, χρήματα και πόντους.
Rescue: Είναι ένα 5 vs 5 mode και έχετε στην διάθεση σας μόνο 3 λεπτά για να σώσετε ομήρους που φυλάνε οι αντίπαλοι. Ανάλογα σε όποια πλευρά και αν βρίσκεστε το παιχνίδι τελειώνει αν όλοι οι παίχτες σκοτωθούν. Δεν υπάρχουν respawn.
Crosshair: Παρόμοιο mode με το Rescue αλλά σε αυτή την περίπτωση οι εγκληματίες προσπαθούν να σκοτώσουν ένα VIP παίχτη.
Αυτά είναι τα διαφορετικά modes, εκτός από τα κλασσικά Conquest Large – Small, Team Deathmatch.

V6jSjyQ

Και αυτό είναι σε πολύ γενικές γραμμές το Battlefield: Hardline. Τώρα ήρθε η ώρα να το αναλύσουμε κομμάτι κομμάτι:
Story mode:
Όσο και αν φαίνεται παράλογο, το story mode του Hardline το διασκέδασα πάρα πολύ! Μου άρεσε η ιδέα του να ξεφύγει (επιτέλους) ένα FPS από την απόλυτη καταστροφή του κόσμου με σούπερ στρατιώτες και όπλα, και να επικεντρωθεί σε πιο πραγματικά σενάρια ή προβλήματα. Ευχάριστη έκπληξη μου έκανε επίσης το πως έχει στηθεί η ιστορία. Είναι πραγματικά σαν έργο, μάπα μεν αστυνομικό έργο με την κλασσική ιστορία περί ναρκωτικών, διεφθαρμένων μπάτσων, με το παλικάρι που θέλει να ξεβρομίσει ο τόπος από τους εγκληματίες, βαποράκια, και ατάκες που απλά υπάρχουν, αλλά μέσα στο παιχνίδι είχε ενδιαφέρον. Κάθε φορά που σταματούσα το παιχνίδι μου έδειχνε σε στυλ “see on next time at Hardline” δυο με τρία σημεία από cut scenes που το έκανε να θυμίζει μια σειρά στην TV. Ο Nick Mendoza, υποτίθεται ότι κατάγεται από την Cuba, έχει την όψη λατίνου, άλλα καλύτερα να τον έλεγαν David Jones αφού σε καμία περίπτωση η φωνή του δεν θυμίζει Κουβανο. Και ακόμα πιο περίεργο; Την φωνή του την κάνει ο Nicholas Gonzales, που μόνο το όνομα του έμεινε αφού γεννήθηκε στο Texas… Καλά για την Khai Minh Dao δεν το συζητάω, την φωνή της την κάνει η Kelly Hu, όλα θυμίζουν ανατολή ε; Γελαστήκατε! Είναι από Hawaii… Μέσα στο παιχνίδι βέβαια συναντάτε και άλλους χαρακτήρες και μπορώ να πω ότι αυτό ήταν ευχάριστο αφού έσπαγε την όποια μονοτονία, που δεν θα πω ότι υπήρχε. Ναι καλά διαβάσατε, για εμένα δεν ήταν μονότονο (πολύ) το παιχνίδι γιατί το Hardline έχει αρκετά νέα στοιχεία για ένα τέτοιο παιχνίδι.

033557

Έχει stealth καταστάσεις, έχει sniping, πρέπει να βρείτε στοιχεία, έχει οδήγηση, έχει πιστολίδι και έχει και την ΕΑ που τα έκανε μαντάρα! Ή τα έκανε μαντάρα η Visceral; Δεν ξέρω, κάποιος (μάλλον η ΕΑ) τα έκανε μαντάρα… Και αυτό γιατί το παιχνίδι έπρεπε να είναι κάτι άλλο, μακριά από κάθε ζορισμένο, μονότονο, επαναλαμβανόμενο, απλό, linear, στριμωγμένο τίτλο Battlefield. Το Hardline έχει, θα μπορούσε να έχει και άλλα, τόσα στοιχεία ώστε να δείξει το μεσαίο “δάχτυλο” στον τίτλο Battlefield και να δημιουργήσει ένα νέο IP ανοιχτού κόσμου με τα ίδια ακριβώς αστυνομικά στοιχεία. Μέσα στο παιχνίδι καλείστε να βρείτε διάφορα στοιχεία ή και καταζητούμενους που θα πρέπει να τους συλλάβετε και όχι να τους σκοτώνετε, για περισσότερους πόντους και XP. Έχει ωραίες τοποθεσίες, γειτονίες που θυμίζουν gangsta καταστάσεις, βάλτους με meth labs, βίλες πλουσίων Drug Lords, πόλεις για οδήγηση και καταδιώξεις, ιδιωτικά νησιά και όλα αυτά τα έχουν ποδοπατήσει για να τα στριμώξουν σε έναν τίτλο που απλά δεν χρειαζόταν… Ας μην το έλεγαν Battlefield, και καλύτερα ας μην το βάζανε σε αυτή την οικογένεια. Θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν ένα στυλ GTA αλλά από την μεριά του νόμου, των αστυνομικών, ή ας διάλεγες. Από τεχνικό τομέα όλα καλά (περίπου), εκτός από το ΑΙ που είναι ανύπαρκτο έως καθυστερημένο. Είναι απλά διακοσμητικό, ας μην υπήρχε δεν ξέρω. Για να εξηγηθώ, είτε υπάρχει η ντετέκτιβ Khai Minh Dao δίπλα σου είτε όχι, δεν έχει καμία μα καμία μα καμία διαφορά! Ούτε καν οι σφαίρες της δεν σκοτώνουν τους αντιπάλους! Και φυσικά υπάρχει το βλακώδες στοιχείο (που όταν το βλέπω μου γυρίζουν τα άντερα) σε stealth missions ο συνεργάτης σου μπορεί να σουλατσάρει ανάμεσα στους αντιπάλους χωρίς καμία καμιά καμία επίδραση! Επίσης, τώρα μου ήρθε, όταν συλλαμβάνεις κάποιον αντίπαλο, δεν ‘πα να φωνάζει και να σκούζει, δεν τον ακούει κανένας πράγμα που κάνει τις stealth mission 1 vs 1 και ας είναι γύρω σου 40 άτομα. Από την άλλη έχει ωραία σκηνικά. Έχει ένταση. Έχει όμως και κάτι κουλά που μόνο για γέλια είναι. Το ότι μπορούν οι αντίπαλοι να σε βαράνε πίσω από τοίχους ή και ακόμα να περνάνε μέσα από αυτούς είναι το κερασάκι στην τούρτα της προγραμματιστικής τεμπελιάς. Και φυσικά δεν μιλάω για το multiplayer!

BattlefieldHardlineCarStunt

Το multiplayer έρχεται πάντα με προβλήματα. Δεν είναι τόσα όσα του κάποτε Battlefield 4 αλλά είναι σημαντικά. Υπάρχει το θέμα που δεν γεμίζει το όπλο σου με την πρώτη, πρέπει να αλλάξεις γεμιστήρα δυο ή και τρεις φορές για να υπάρχουν οι σφαίρες στην κατοχή σου. Οι καραμπίνες μερικές φορές δεν “γράφουν”, ας βαράς στο κεφάλι εξ’ επαφής 2 – 3 φορές. Μέσα στα πραγματικά λιγοστά όπλα που έχεις στην διάθεση σου μόνο 2 – 4 αξίζουν, και για αυτό ΟΛΟΙ παίζουν με αυτά! Ποικιλία μηδέν. Δεν ξέρω, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πχ. στο Battlefield 4 έχεις περίπου 23 όπλα στην διάθεση κάθε κλάσης, και στο Hardline έχεις 9, ή 8; Ή και μπορεί 5, αλλά ΜΟΝΟ 1 αξίζει! Το balancing των όπλων είναι απλά ανύπαρκτο. Βέβαια την βρομοδουλειά θα την κάνει το community αφού καταλαβαίνω ότι σύμφωνα με τις γκρίνιες θα έρχεται το ανάλογο patch. Δεν υπάρχει levelution παρά μόνο κάτι μικρά σε 3 πίστες, και αυτό δεν με ενοχλεί καθόλου γιατί φαίνεται ότι το progression του multiplayer δεν το χρειαζετε. Υπάρχει το θέμα ότι θα πρέπει τουλάχιστον σε αυτό το παιχνίδι, τα squads να συνεργάζονται απαραιτήτως. Αν έχει “καμπερώσει” κάποιος σε ένα κτίριο δεν μπορείς να το γκρεμίσεις και να μπουκάρεις, αλλά με teamwork μπορείς να πετάξεις κάνα gas bomb και να μπουκάρουν οι συμπαίχτες σου μέσα και να βαράνε τον καμπέρη αλύπητα. Σε αυτό είμαι σύμφωνος 100%. Υπάρχουν και άλλα θεματάκια σε διάφορα modes πχ. στο Hotwire κανείς δεν παίρνει αυτοκίνητο – σημαία, άλλα κάθονται όλοι κρυμμένοι με μπαζούκια μπας και περάσει ο άμοιρος ο παίχτης που παίζει το objective του πράγματος, για να τον ανατινάξουν και να του κάνουν tea bagging. Άλλα σε αυτό δεν φταίει το παιχνίδι απόλυτα. Θα μπορούσε να κάνει κάτι, άλλα αν παίξεις σωστά το mode είναι όλα καλά.

IcYUMbN

Και εδώ θα προσθέσω ότι η ΕΑ το έπνιξε το παιχνίδι ακόμα και στο multiplayer κομμάτι. Θα το ξαναπώ (ξαναγράψω) θα μπορούσε να είναι open world τίτλος, ακόμα και στο multiplayer, με όλα τα modes που έχει, σε στυλ ας πούμε Planeteside 2. Ένας μεγάλος χάρτης με διάφορα σημεία, πχ. εδώ γίνεται αυτή την στιγμή Heist, ή σε αυτήν την περιοχή υπάρχει event Hotwire κλπ. Άλλα αυτά σε ένα φανταστικό gaming κόσμο ίσως πολλά έτη φωτός μακριά από εμάς… Και κλείνω με την γνώμη μου.

Αξίζει το Hardline; Για 60 ευρώ όχι.

Θα μπορούσε να είναι DLC για το Battlefield 4; Όχι.

Eίναι διασκεδαστικό; Ναι.

Aξίζει το Premium; Σε καμία περίπτωση ακόμα!

Για το multiplayer; Έχει ακόμα πράμα το Battlefield 4.

[wp-review]

Ταυτότητα παιχνιδιού

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για review: Playstation 4
Είδος: FPS
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 17/03/2015
Κυκλοφορεί για: PC/PS4/PS3/Xbox One/Xbox 360
Εκδότρια Εταιρεία: EA Games
Εταιρεία Ανάπτυξης: Visceral Games – DICE