Battlefield 2042

All-Out War αλλά με μεγάλο κόστος...

Release Date
19/11/2021
PLAYED ON
PlayStation 5
PLATFORMS
PS4,PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC
DEVELOPER
DICE
PUBLISHER
Electronic Arts

Το Battlefield 2042 έρχεται σε μια εποχή όπου πολλοί παίκτες θέλουν κάτι διαφορετικό από την πατροπαράδοτη εμπειρία ενός first person shooter. Η DICE είναι προφανές ότι έδωσε το στίγμα ενός All-Out War που δεν θα έχουμε ξαναζήσει σε τέτοια κλίμακα και έτρεξε να υποσχεθεί πολλά, πάρα πολλά αν με ρωτάτε, νέα χαρακτηριστικά και destructible περιβάλλοντα. Οι πρώτες εικόνες και τα trailers έδειξαν καταπληκτικά με την Frostbite να δείχνει τα δόντια της για ακόμη μια φορά. Πάμε να δούμε τι κατάφερε να παραδόσει εν τέλει στο κοινό της.

Ξεκινώντας να πω ότι αν είστε υποστηρικτές των single player campaigns που έχουμε δει κατά καιρούς τόσο στην σειρά του Battlefield όσο και στην σειρά του COD σας έχω άσχημα νέα. Στο νέο Battlefield 2042 οι δημιουργοί αποφάσισαν να βασιστούν εξολοκλήρου σε multiplayer περιεχόμενο αφήνοντας έτσι ένα μεγάλο κενό στο όλο πακέτο του τίτλου. Έτσι πριν το αγοράσετε θα πρέπει να ξέρετε ότι δεν υπάρχει καθόλου single player περιεχόμενο για να γνωρίσουμε τον κόσμο του Battlefield 2042. Αυτός θα ξεδιπλωθεί μπροστά μας από ένα σύντομο βίντεο που θα εμφανιστεί μόλις ανοίξουμε για πρώτη φορά τον τίτλο και από τα διάφορα trailers που έχουν δοθεί μέχρι την κυκλοφορία του.

Σκληρή απόφαση από την DICE που εν τέλει καλείται να υποστηρίξει έναν τίτλο ολοκληρωτικά από το περιεχόμενο που αυτή θα δίνει κατά καιρούς. Μια ακόμη αλλαγή που βλέπουμε στο νέο τίτλο της σειράς είναι οι διάφοροι specialists που παίρνουν την θέση των χαρακτήρων με διάφορους ρόλους που είχαμε στα προηγούμενα Battlefields. Αν και καταλαβαίνω την λογική πίσω από αυτή την απόφαση, προφανώς θέλουν να δώσουν κάποιο βάθος και backstory στους χαρακτήρες τους, σαν αποτέλεσμα είναι αρκετά αδιάφοροι σε σημείο που απλά μέχρι τώρα δεν έχω βρει λόγο να ασχοληθώ μαζί τους. Ίσως θα ήταν καλύτερο να έδιναν από την αρχή ή γιατί όχι ακόμη και τώρα μια περισσότερη βαρύτητα σε αυτούς με κάποιο trailer ή “παρουσίαση” στα πρότυπα του Rainbow Six Siege. Ελπίζω πάντως να μην είναι μια χαμένη ευκαιρία που θα μπορούσε να αλλάξει την πατροπαράδοτη μορφή των ρόλων στις ομάδες.

Πηγαίνοντας στο ζουμί του τίτλου το multiplayer έρχεται με δύο modes το κλασσικό πλεόν Conquest και το Breakthrough. Στο Conquest θα δούμε την πραγματική εμπειρία του All-Out War με τον αριθμό των παικτών να θυμίζει πλέον πραγματικό πόλεμο ανεβάζοντας τον σε 128 παίκτες. Περιττό να πω ότι οι χάρτες έχουν γίνει τεράστιοι και πλέον είναι πολύ σημαντική η επιλογή του Respawn καθώς ένα miss click και θα πρέπει να διανύσετε μια απίστευτα μεγάλη απόσταση για να μπείτε ξανά στην μάχη. Στο mode Breakthrough τα πράγματα είναι λίγο πιο ορθολογικά, η μία ομάδα αμύνεται και η άλλη επιτίθεται μέχρι να καταληφθεί μια συγκεκριμένη περιοχή στον χάρτη. Γι’ αυτό και οι αμυνόμενοι έχουν συγκεκριμένο αριθμό από respawns. Το συγκεκριμένο mode είναι το λίγο πιο φιλικό προς τον αρχάριο παίκτη καθώς δεν σε πετάει σε έναν αχανές χάρτη όπου οι σφαίρες πετούν πάνω από το κεφάλι σου ανά πάσα στιγμή. Και στα δύο modes η DICE καταφέρνει να παραδώσει αυτό που υπόσχεται με ένα μικρό μελανό σημείο όπου ήδη έχουν υποσχεθεί ότι θα φτιάξουν και αυτό δεν είναι άλλο από την εξωπραγματική πλέον κλίμακα. Ναι είπαμε να κάνουν τεράστιους χάρτες που θα θυμίζουν εμπόλεμη ζώνη αλλά τους έχουν δημιουργήσει με τέτοιο τρόπο που μερικές φορές δείχνουν κενοί χωρίς να προσφέρουν την συνεχόμενη All-Out War εμπειρία.

Τα modes δεν τελειώνουν εδώ καθώς έχουμε και τα Hazard Zone και Portal. Στο μεν Hazard Zone βλέπουμε ένα υβριδικό μοντέλο battle royale με free-for-all όπου 32 άτομα χωρισμένα σε ομάδες προσπαθούν να μαζέψουν σκληρούς δίσκους και να τους “βγάλουν” από τον χάρτη μέσω extraction προκειμένου να κερδίσουν Dark Market Credits και να επανέλθουν στον επόμενο γύρο με καλύτερο loadout. Το συγκεκριμένο mode αν και έχει αρκετό ενδιαφέρον ως σκέψη προσωπικά πιστεύω ότι είναι ακόμη αρκετά unbalanced καθώς η νικήτρια ομάδα επιστρέφει στον επόμενο γύρο αρκετά πιο δυνατή από τις υπόλοιπες. Και πάμε επιτέλους στο Portal όπου πρόκειται για ένα mode που σου δίνει την ελευθερία να δημιουργήσεις δικά σου σενάρια ή να παίξεις σενάρια άλλων παικτών με όλα τα οχήματα και τους χάρτες από όλα τα προηγούμενα Battlefield. Για παράδειγμα πως θα σας φαινόταν η ιδέα να παίξετε μόνο με πιστόλια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου απέναντι σε μια πενταμελής φουλ εξοπλισμένη ομάδα καταδρομών; Γενικά η όλη ιδέα είναι εκπληκτική και η υλοποιησή της είναι καλοστημένη, όμως τα bugs και τα προβλήματα στον κώδικα του παιχνιδιού μερικές φορές είναι κάτι παραπάνω από εκνευριστικά καταστρέφοντας την όλη εμπειρία.

Στα του gameplay έχουν γίνει πολλές καλοδεχούμενες quality of life αλλαγές με το shooting του τίτλου να παραμένει στα ίδια υψηλά επίπεδα που ήταν εδώ και χρόνια. Να τονίσω εδώ ότι οι κάτοχοι PlayStation 5 θα έχουν την ευκαιρία να “νιώσουν” και το πολυπόθητο taptic feedback που δίνει το DualSense κάνοντας ακόμη καλύτερη την εμπειρία του shooting. Θετική αλλαγή είναι επίσης η επιλογή να αλλάζουμε on the fly τα διάφορα εξαρτήματα του όπλου μας χωρίς να χρειάζεται να μπούμε στα μενού και να χάσουμε πολύτιμο χρόνο. Επίσης, η επιλογή της εισαγωγής ενός tablet από το οποίο μπορούμε να καλέσουμε ένα μεταφορικό όχημα ή ένα “σκυλάκι” ρομπότ που επιτίθεται στους αντιπάλους είναι πανέξυπνη και πρέπει να εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο από τους δημιουργούς.

Εμφανισιακά ο τίτλος είναι εκπληκτικός, ο τρόπος που καταστρέφονται τα περιβάλλοντα, η κίνηση στο γρασίδι, η εμφάνιση του ανεμοστρόβιλου δείχνουν φανταστικά. Το κακό είναι ότι πρώτον μας είχαν υποσχεθεί πολλά καιρικά φαινόμενα άλλα πήραμε μόνο τον ανεμοστρόβιλο και δεύτερον είναι ότι τα άπειρα, ΑΠΕΙΡΑ bugs δεν με άφησαν και δεν θα αφήσουν και εσάς να απολαύσετε τους εκπληκτικούς χάρτες που υπάρχουν. Η ομάδα ανάπτυξης έχει ήδη υποσχεθεί ότι εργάζεται σκληρά για να διορθώσει τα κακώς κείμενα και αν κρίνω από τους προηγούμενους τίτλους πιθανότατα όντως θα δούμε κάποιο αποτέλεσμα. Θα ήθελα στις νέες κονσόλες να έβλεπα και μια επιλογή με 120 fps αλλά επίσης έχουν πει οι δημιουργοί ότι είναι κάτι που σκέφτονται για το μέλλον. Γενικά έχει πολύ μέλλον το παιχνίδι…

Το Battlefield 2042 μετά την αποκάλυψή του ερχόταν με “σπασμένα φρένα” για το λανσάρισμα με πάρα πολύ hype από την κοινότητα. Η DICE δεν είχε ένα έτοιμο παιχνίδι να λανσάρει και αυτό φαίνεται σε κάθε γωνία του τίτλου. Το παρήγορο είναι ότι όταν λειτουργούν σωστά οι διάφοροι μηχανισμοί ένιωθα ότι παίζω ένα next gen fps. Ελπίζω με την πάροδο του χρόνου και την εισαγωγή περιεχομένου, καταστρέφοντας τα bugs συγχρόνως να καταφέρουμε να έχουμε το Battlefield που μας υποσχέθηκαν. Μέχρι τότε θα συνεχίσω να πνίγω τον πόνο μου στο Conquest έστω και σε αυτή την κατάσταση

Ευχαριστούμε την BANDAI NAMCO για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
O All-Out War παραμένει φανταστική εμπειρία
Τα γραφικά και οι ήχοι του τίτλου
Portal Mode
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Βugs, bugs, bugs…
Ένα μόλις καιρικό φαινόμενο
Οι Specialists είναι χαμένη ευκαιρία
Οι χάρτες χρειάζονται περισσότερη “ζωντάνια”
6
ΚΑΛΟ