Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «Η Sony συνεχίζει να κάνει τα... δικά της | Game Recap #157»

Super Lucky’s Tale

Σε μία γενιά κονσολών που ο κύριος στόχος είναι οι ενήλικες με κύριες κυκλοφορίες “σοβαρά” παιχνίδια τύπου Battlefield, Halo κλπ, ελάχιστες είναι οι εξαιρέσεις που βλέπουμε τις δύο εταιρίες του χώρου (Sony και Microsoft) να προσφέρουν αυτό που κάνει η Nintendo: κάτι πιο “αγνό και παιδικό” (όπως πολλοί αποκαλούν) κατάλληλο και για μικρότερες ηλικίες αλλά παράλληλα νοσταλγικό για να απευθύνεται και στο μεγαλύτερο, ηλιακά, κοινό. Αυτό το κενό στις πλατφόρμες της (Xbox One και Windows 10 PCs) προσπάθησε να γεμίσει η Microsoft, κυκλοφορώντας το Super Lucky’s Tale, ένα αποκλειστικό 3D platformer που δανείζεται αρκετά στοιχεία από τα Mario. Την ανάπτυξη ανέλαβε το indie studio Playful Corp, που έβγαλε και το αρχικό Lucky’s Tale για το Oculus Rift καθώς και το Star Child. Καταφέρνει όμως αυτή η μικρή εταιρία, ακόμη και με τη στήριξη της Microsoft, να κερδίσει τους ρομαντικούς το είδους; Θα το δούμε παρακάτω.

Η ιστορία του τίτλου είναι αρκετά απλή και ξεκάθαρη από την αρχή. Εμείς ελέγχουμε τον Lucky, μια αξιαγάπητη, αισιόδοξη και ενεργητική αλεπού στο ταξίδι του να βοηθήσει την αδερφή του και να σώσει το Βιβλίο των Αιώνων (Book of Ages) από τον κύριο κακό Jinx. Φυσικά αυτό δεν είναι και τόσο εύκολο, καθώς πρώτα θα έρθουμε αντιμέτωποι με τα Kitty Litter, τα παιδιά του κύριου κακού, Jinx. Ακούγεται και είναι όσο απλό παρουσιάζεται, μιας και όπως προείπαμε, απευθύνεται κυρίως σε άτομα μικρότερης ηλικίας και πρέπει να είναι κάτι απλό και κατανοητό.

Ο τίτλος μας προσφέρει συνολικά 4 κόσμους, ο καθένας με τα δικά του 5 ιδιαίτερα επίπεδα και μυστικά για να ανακαλύψουμε σε κάθε επίπεδο. Η πρόοδος γίνεται συλλέγοντας τριφύλλια (Clovers) σε κάθε επίπεδο, ολοκληρώνοντας συγκεκριμένους στόχους. Κάθε επίπεδο μας δίνει 4 Clovers: ένα για την κύρια αποστολή, ένα για συλλογή 300 νομισμάτων (υπάρχουν περισσότερα στο επίπεδο), ένα για να συλλέξουμε 5 γράμματα που σχηματίζουν το όνομα του κύριου χαρακτήρα μας (LUCKY) και τέλος ένα κρυφό το οποίο δεν θέλει ιδιαίτερη αναζήτηση. Συνολικά στο παιχνίδι υπάρχουν 99 Clovers και στους τέσσερις κόσμους του τίτλου. Παράλληλα, εκτός των επιπέδων υπάρχουν κάποια mini-games, διαφορετικά ανά κόσμο, τα οποία μας προσφέρουν ένα επιπλέον Clover για την επίλυση του γρίφου.

Ο χειρισμός είναι απλός και λειτουργικός από τα πρώτα λεπτά: με το Α πηδάμε, Χ κάνουμε επίθεση με την ουρά που ζαλίζει προσωρινά τους αντιπάλους μας και με LT/RT μπορούμε να σκάβουμε στο έδαφος, είτε για να μαζέψουμε κέρματα είτε για να την “φέρουμε” στους εχθρούς μας. Από την αρχή μέχρι το τέλος, δεν αλλάζει κάτι, ο χειρισμός μένει σταθερός, όπως και το γεγονός ότι έχουμε περιορισμένο αριθμό χτυπημάτων που μπορούμε να δεχτούμε (3 συγκεκριμένα) πριν χάσουμε μία ζωή. Όπως και με άλλα παιχνίδια του είδους, ζωή κερδίζουμε έπειτα από συγκεκριμένο αριθμό νομισμάτων ή βρίσκουμε στα επίπεδα του κόσμου.

Τα επίπεδα που υπάρχουν ανά κόσμο προσφέρουν μια αρκετά ικανοποιητική ποικιλία, καθώς ξεκινάνε από μικρά και απλά και εξελίσσονται σε πιο ιδιαίτερους και ανοιχτούς χώρους, που μας προσκαλούν να εξερευνήσουμε κάθε γωνιά τους ώστε να ανακαλύψουμε τα μυστικά και ότι άλλο έχουν να μας προσφέρουν. Για τους πιο παλιούς, υπάρχουν και κάποια 2D επίπεδα για αλλαγή και εμπλουτισμό. Επίσης, σε κάθε επίπεδο υπάρχουν Check Points, τα οποία είναι αρκετά χρήσιμα, καθώς η κάμερα δεν είναι πάντα βολική. Και τι εννοούμε με αυτό..

Δυστυχώς η κάμερα δεν μας δίνει πλήρες ελευθερία και περιστροφή. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, πέρα από τον στάνταρ εστιασμό της, είναι να την μετακινήσουμε μία “σκάλα” αριστερά και μία δεξιά. Ίσως με ελεύθερη κάμερα να ήταν πιο άνετος ο χειρισμός αλλά τα επίπεδα είναι έτσι σχεδιασμένα που να παρέχουν άνεση στον παίκτη. Τέλος, ο χειρισμός στα 3D επίπεδα δουλεύει πάρα πολύ καλά, με μία σκιά να μας βοηθάει να υπολογίζουμε τα άλματά μας, ενώ στα 2D επίπεδα τα πράγματα δεν είναι τόσο ακριβής και ίσως βρεθείτε προ εκπλήξεων σε κάποια σημεία.

Στα πιο τεχνικά θέματα τώρα. Ο τίτλος δοκιμάστηκε στο βασικό μοντέλο της οικογενείας Xbox One, όπου τρέχει σε ανάλυση 1080p με 30 καρέ-ανά-δευτερόλεπτο. Πρόκειται για έναν πολύ άρτιο τίτλο, καθώς δεν είχαμε θέματα απόδοσης, εκτός από μερικές περιπτώσεις (συγκεκριμένα σε boss fight) όπου υπάρχουν πολλά σωματίδια φωτιάς που χρησιμοποιούνται ενάντια μας. Παρόλα αυτά πρόκειται για μικρή πτώση και όχι κάτι που θα μας κάνει να χάσουμε. Αξίζει να σημειώσουμε πως ο τίτλος υποστηρίζει το ισχυρότερο υλικό του νέου Xbox One X, όπου και τρέχει σε ανάλυση 4K (2160p) και με 60 καρέ-ανά-δευτερόλεπτο.

Οπτικά το αποτέλεσμα είναι πολύ ευχάριστο και χαρωπό, με πλούσια χρώματα και αρκετές λεπτομέρειες στον κόσμο. Προφανώς δεν πρόκειται για κάτι που ήρθε να ταράξει τα νερά του οπτικού τομέα, αλλά αν υπολογίσουμε ότι πρόκειται για indie παραγωγή, το αποτέλεσμα είναι γοητευτικό. Ίδιο επίπεδο λεπτομέρειας φέρουν και οι χαρακτήρες, κύριοι και μη, με προσεγμένα μοντέλα και animations, γεμίζοντας παράλληλα τον κόσμο του παιχνιδιού. Το ίδιο ικανοποιητικός είναι και ο ακουστικός τομέας, με μουσική που δένει κατάλληλα στον ανάλογο κόσμο ή επίπεδο που βρισκόμαστε, όπως και ποιοτικά ηχητικά εφέ για κάθε ενέργεια που κάνουμε και χαρακτήρα που θα συναντήσουμε.

Φτάνοντας στο τέλος, έχουμε ίσως την καλύτερη προσπάθεια της Microsoft στο να προσφέρει κάτι για το νεότερο κοινό της, ενώ παράλληλα θέλει να προσελκύσει και τους “ρομαντικούς” του είδους. Η Playful Corp έκανε πολύ καλή δουλειά για τίτλο με κόστος μόλις 30€, που παρόλο την σχετικά μικρή διάρκειά του, θα προσφέρει ένα απολαυστικό και διασκεδαστικό 8ωρο στους ενδιαφερόμενους.

[vc_row][vc_column width=”1/2″][/vc_column][vc_column width=”1/2″]Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για το Review: Xbox One
Είδος: 3D Platformer
Κυκλοφορεί για: Xbox One, Windows 10 PCs
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 07/11/2017
Εκδότρια εταιρία: Microsoft Studios
Εταιρία ανάπτυξης: Playful Corp[/vc_column][/vc_row] [review]

 

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!