Busted.gr

Ο φόβος, η αμφιβολία  και η παράνοια σε κάθε σου βήμα..


Τρία χρόνια μετά την αρχική ανακοίνωσή του στην GamesCom 2014, το Hellblade: Senua’s Sacrifice ήρθε να μας δείξει, όσο καλύτερα μπορεί, τι γίνεται στο μυαλό ενός ατόμου που πάσχει από ψύχωση. Από το studio που μας έδωσε ανά τα χρόνια ιδιαίτερα παιχνίδια και animations προσώπου που μας άφησαν με το σαγόνι στο πάτωμα, Ninja Theory, έρχεται η δυνατότητα να μπούμε στο “άρρωστο” και κατεστραμμένο μυαλό της Senua (Melina Juergens) την οποία περιμένει ένα πολύ δύσκολο ταξίδι. Ο τίτλος υλοποιήθηκε με την Unreal Engine 4 της Epic Games και χαρακτηρίζεται ως AAA indie. Είστε έτοιμοι για μία από τις πιο άβολες εμπειρίες που έχει προσφέρει το gaming μέχρι σήμερα; Θα το ανακαλύψουμε ευθύς αμέσως.

Ο παίκτης παίρνει τον ρόλο της Senua, μια Κέλτισσα πολεμίστρια που ξεκινάει ένα ταξίδι στην κόλαση των Vikings (Helheim) με στόχο να απελευθερώσει την ψυχή του νεκρού αγαπημένου – εραστή της. Το ταξίδι γίνεται από την πρώτη στιγμή δύσκολο, τόσο για την ίδια όσο και για τον παίκτη, με την ψύχωσή της να την κυνηγάει και να την δυσκολεύει δραματικά όσο προσπαθεί να φτάσει στον προορισμό της. Φωνές, οράματα κι άλλες ψευδαισθήσεις είναι μερικά από τα δαιμόνια που πρέπει να αντιμετωπίσει και να κυριεύσει για να σώσει τον αγαπημένο της. Σημαντικά στο όλο σκηνικό του παιχνιδιού βέβαια συμβάλει και η επιρροή από τη σκανδιναβική μυθολογία, με θεότητες και λοιπά τέρατα να δίνουν μεγαλύτερο βάθος στην πλοκή, ενώ παράλληλα η προϊστορία του τόπου εμβαθύνεται. Περισσότερες λεπτομέρειες δε μπορούμε να δώσουμε, καθώς πρόκειται για τίτλο που βασίζεται καθαρά στην εξέλιξη των γεγονότων και δε θέλουμε να χαλάσουμε την εμπειρία των ενδιαφερόμενων.

Όπως και όλοι οι προηγούμενοι τίτλοι της εταιρίας, έτσι και το Hellblade είναι ένα action-adventure παιχνίδι σε προοπτική τρίτου προσώπου (third-person) και συνδυάζει στοιχεία hack-n-slash καθώς και ελάχιστα puzzles που πρέπει να λύνουμε προκειμένου να καταφέρουμε να προχωρήσουμε στον κόσμο του.

Δεν υπάρχει επιλογή όπλων, πέρα από το κύριο σπαθί μας, ούτε τα combos που είδαμε π.χ. στο DmC, με τις επιθέσεις να μας θυμίζουν πολύ αυτές του Ryse: Son of Rome, μία light και γρήγορη επίθεση, μια heavy αργή, μια melee και το κλασικό μπλοκάρισμα/counter επιθέσεων των αντιπάλων που θα συναντήσουμε. Υπάρχει και αποφυγή/dodge, κάτι που θα χρειαστείτε αρκετά καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που οι εχθροί θα επιτίθενται από διάφορες πλευρές και κυρίως από πίσω. Τονίζουμε πως δεν υπάρχουν ειδοποιήσεις στην οθόνη (user interface) και θα πρέπει να κινήστε από ένστικτο. Μην σας τρομάζει όμως αυτό καθώς στη πράξη δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται.

Η ποικιλία των εχθρών είναι περιορισμένη και ίσως κουράσει ελαφρώς από ένα σημείο και μετά αλλά σίγουρα το ενδιαφέρον θα κρατήσουν οι boss μάχες που διαφέρουν αναμεταξύ τους. Οι κοινοί εχθροί γίνονται όλο και πιο ύπουλοι σε φυσιολογικά επίπεδα, με κύριο εμπόδιο να είναι ο αριθμός που εμφανίζονται όσο προχωράμε. Οι boss μάχες από την άλλη πηγαίνουν το παιχνίδι σε άλλο επίπεδο, με απαίτηση υπομονής και timing, θυμίζοντας ελαφρώς Dark Souls. Αξίζει να προσθέσουμε πως ο σχεδιασμός τους επίσης είναι γοητευτικός και τρομακτικός παράλληλα.

Ένα πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι το permadeath που φέρει ο τίτλος. Όχι, μην ανησυχείτε, μπορείτε να παίξετε όσες φορές θέλετε, απλά αν χάσετε πολλές φορές θα διαγραφεί το save σας και θα αναγκαστείτε να το πιάσετε πάλι από την αρχή. Σίγουρα κάποιοι ενοχλήθηκαν από αυτή τη προσθήκη, αλλά ο λόγος της ύπαρξης είναι η υπερισχύ της ψύχωσης του χαρακτήρα μας σε σημείο που απλά, δε μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι της. Κατά την άποψή μας, στη συγκεκριμένη περίπτωση η λειτουργία αυτή είναι άκρως κατάλληλη. Εδώ επίσης υπάρχει και ένα μυστήριο για το αν τελικά το χαρακτηριστικό αυτό είναι εν τέλει πραγματικό και εξηγούμαι. Αν και δεν χάσαμε τόσες φορές μέσα στο παιχνίδι ώστε να κινδυνεύσουμε να βρεθούμε αντιμέτωποι με την αλήθεια εντούτοις αρκετοί χρήστες στο διαδίκτυο επέμεναν να χάνουν προκειμένου να διαπιστώσουν εάν θα διαγραφεί το save τους κάτι που στην τελική δεν έγινε. Επομένως η εταιρεία πιθανότατα να θέλησε να παίξει και με το δικό μας μυαλό που στη τελική τα κατάφερε άψογα.

Επίσης, στον κόσμο θα συναντήσουμε τα LoreStones που κάνουν ότι υποδηλώνει το όνομά τους, μας δίνουν μια βαθύτερη ματιά στον κόσμο και στην ιστορία του Helheim, ενώ παράλληλα λειτουργούν και σαν Collectibles για τους trophy/achievement hunters. Τέλος, οι γρίφοι είναι ίδιοι από την αρχή μέχρι το τέλος του τίτλου και αποτελεί ίσως άλλο ένα κομμάτι που μπορεί να κουράσει μερικούς.

Στα τεχνικά θέματα τώρα, ο τίτλος, όπως είπαμε και στην αρχή, υλοποιήθηκε στην Unreal Engine 4 και εύκολα ξεπερνά οτιδήποτε άλλο είδαμε με τη συγκεκριμένη μηχανή γραφικών (εκτός ίσως από τίτλους της ίδια της Epic Games). Σε αυτό το κομμάτι σίγουρα βοηθάει το γεγονός ότι η Ninja Theory δεν πειραματίστηκε με άλλες μηχανές γραφικών, αλλά παρέμεινε στα ίδια εργαλεία με τα οποία είχε ήδη εμπειρία.

Ο τίτλος έτρεχε στο σύστημά μας (αποτελούμενο απο έναν AMD FX 6300, 8GB RAM και μια R9 270X Toxic της Sapphire με 2GB VRAM) με πάνω απο 30fps εν ώρα gameplay και μικρές πτώσεις στα 25 καρέ κυρίως οταν άλλαζε η περιοχή, σε ανάλυση 1080p και όλες τις γραφικές επιλογές στο Very High, κάτι που για να είμαστε ειλικρινείς δεν περιμέναμε σε καμία περίπτωση, ειδικά με τις ελάχιστες απαιτήσεις (FX 8350, R9 280X 3GB) να είναι ανώτερες απο το σύστημά μας.

Οπτικά ο τίτλος είναι πολύ προσεγμένος, με λεπτομέρειες που δύσκολα συναντά κανείς σε έναν indie τίτλο τον οποίο χρηματοδοτεί το ίδιο το studio. Η αναπαράσταση της Senua από την Melina Juergens είναι καταπληκτική, με εκφράσεις που άλλα μεγαλύτερα studio μπορούν μόνο να ζηλέψουν. Οι υφές (textures) είναι υψηλής ποιότητας και έτοιμες για 4K ανάλυση (στο ανάλογο σύστημα), εντυπωσιακά καιρικά φαινόμενα, φανταστικούς φωτισμούς και άκρως προσεγμένα μοντέλα χαρακτήρων, με το τελικό σύνολο να δένει πολύ καλά.

Έτσι και στον ακουστικό τομέα, ο τίτλος μας συνιστά χρήση ακουστικών/headset για να έχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Αρχικά δοκιμάσαμε να το παίξουμε χωρίς ακουστικά, μα μόλις κάναμε την αλλαγή (και μάλιστα χρησιμοποιήσαμε ένα εντελώς βασικό headset, Tritton Kama) καταλάβαμε γιατί είδαμε το συγκεκριμένο μήνυμα στην εισαγωγική οθόνη. Οι φωνές, οι σκέψεις και οτι άλλο κυνηγάει τη Senua γίνεται ακόμη πιο έντονο και συμβάλει δραματικά στην όλη εμπειρία.

Κλείνοντας, έχουμε έναν πολύ ιδιαίτερο τίτλο που, ναι μεν μοιάζει με άλλα παιχνίδια της βιομηχανίας και της εταιρίας, αλλά προσφέρει κάτι εντελώς διαφορετικό και πρωτόγνωρο. Ένα ταξίδι που δύσκολα θα βρεθεί όμοιό του. Ίσως για την ώρα να είναι λίγο τσιμπημένη η τιμή (ειδικά για καθαρά ψηφιακό τίτλο), αλλά πρέπει σίγουρα να τον έχετε υπόψιν σας για να βιώσετε αυτό το κάτι διαφορετικό που έχει να προσφέρει.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για το Review: PC
Είδος: Action-Adventure, Hack-n-Slash
Κυκλοφορεί για: PC, PlayStation 4
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 8/8/2017
Εκδότρια εταιρία: Ninja Theory
Εταιρία ανάπτυξης: Ninja Theory

9 ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ

The Good

  • Άριστος τεχνικός/οπτικοακουστικός τομέας
  • Εντελώς διαφορετικό concept ιστορίας/σεναρίου
  • Η λεπτομέρεια και αναπαράσταση της Senua
  • Με το Permadeath ο θάνατος έχει νόημα τουλάχιστον στη θεωρία

The Bad

  • Μικρό replay value
  • Επαναλαμβανόμενοι εχθροί και γρίφοι
9 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Related Posts

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr