Busted.gr

Το Assassin’s Creed Origins αποτελεί τη δέκατη μεγάλη κυκλοφορία του διάσημου franchise της Ubisoft που φαίνεται ότι είχε χάσει τα τελευταία χρόνια το δρόμο του, επιλέγοντας μετά το Assassin’s Creed Syndicate που διαδραματιζόταν στο Βικτοριανό Λονδίνο να γίνει μία παύση ενός έτους από τις ετήσιες κυκλοφορίες προκειμένου το Assassin’s Creed να επιστρέψει στις ρίζες του και να κερδίσει την χαμένη του αίγλη. Τα καταφέρνει με το Assassin’s Creed Origins; Αυτό θα αναλύσουμε σήμερα προσπαθώντας παράλληλα να μην ξεφύγω σε έκταση του κειμένου και σας χάσω στη πορεία μεταπηδώντας στη τελευταία παράγραφο για τη σύνοψη. Οπότε πάμε παράγραφο παράγραφο να ανακαλύψουμε το Assassin’s Creed Origins και πιστεύω ότι δεν θα απογοητευτείτε.

Το δύσκολο έργο λοιπόν για την “αναστήλωση” του Assassin’s Creed ανέλαβε το κατά τα άλλα ταλαντούχο στούντιο της Ubisoft Montreal που είχε επωμιστεί στο παρελθόν την ανάπτυξη τόσο του αρχικού παιχνιδιού που έχτισε το franchise όσο και των μεθεπόμενων Assassin’s Creed IV: Black Flag (προσωπικό αγαπημένο για διάφορους λόγους) και Assassin’s Creed Unity. Μάλιστα το Origins είχε ξεκινήσει την ανάπτυξή του λίγο μετά την κυκλοφορία του Black Flag με επικρατέστερη ημερομηνία κυκλοφορίας το 2016 με την Ubisoft να επεμβαίνει το 2015 μετά τη κυκλοφορία του Syndicate μετατίθοντάς το για το 2017. Σε προσωπικό επίπεδο, αγνοώντας για πολλά χρόνια την ύπαρξη των Assassin’s Creed και έχοντας αφήσει μετά την πρώτη ώρα ενασχόλησης στο PS3 το Assassin’s Creed ΙΙ να “σαπίζει”, αποφάσισα να ασχοληθώ ξανά μαζί τους πριν από μία περίπου διετία και αυτό ήταν, με κέρδισαν και έκτοτε προσπαθώ για 100% ολοκλήρωση κάθε παιχνιδιού που φέρει το τίτλο Assassin’s Creed, ασχέτως αν μου αρέσει λιγότερο ή περισσότερο ενώ είμαι από αυτούς που θεωρούσα ότι η σειρά είχε εκτροχιαστεί. Για να μην αφήνω ερωτηματικά, το Assassin’s Creed IV: Black Flag το ανέφερα λίγες γραμμές πιο πάνω σαν προσωπικό αγαπημένο όχι γιατί είχε καταπληκτική ιστορία, κάθε άλλο, αλλά είχε ένα εκπληκτικό σετάρισμα των πειρατικών χρόνων της Καραϊβικής που με εξιτάρει κάθε φορά που καταπιάνομαι μαζί τους. Φτάνει όμως με εμένα, πάμε να δούμε αναλυτικότερα το ολοκαίνουριο Assassin’s Creed.

To Assassin’s Creed Origins μας μεταφέρει στη Αρχαία Αίγυπτο στην περίοδο της Πτολεμαϊκής Βασιλείας (305 με 30 π.Χ.) όπου αποτέλεσε ελληνιστικό βασίλειο με βάση την Αίγυπτο. Για τις προαναφερόμενες ιστορικές λεπτομέρειες, αν και εκπαιδευτικός, ανέτρεξα στο Wikipedia, οπότε συγχωρέστε τυχόν ανακρίβειες που δεν νομίζω στη τελική όμως ότι υπάρχουν. Στα της μυθοπλασίας του franchise του Assassin’s Creed, έχουμε να κάνουμε με τη γέννηση της αδελφότητας των Assassins, με πρωταγωνιστή τον αιγυπτιακής καταγωγής Bayek, ο οποίος αποτελεί έναν από τους τελευταίους Medjay (ελπίζω ο όρος αυτός να μην έφερε μόνο σε εμένα μνήμες από την ταινία The Mummy), που μέσα σε άκρες, αποτελούν σωματοφύλακες και ορκισμένοι προστάτες των Φαραώ, που ξεκινά ένα ταξίδι εκδίκησης και ανατροπών. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σταθώ γιατί λίγες ώρες μετά την κυκλοφορία του Assassin’s Creed Origins επέλεξα να κάνω ένα γρήγορο Livestream προκειμένου να ξεκινήσουμε το παιχνίδι παρέα. Εκεί διαπίστωσα ότι ο τίτλος έχει ίσως μία από τις χειρότερες εισαγωγές που θα μπορούσε να έχει. Πραγματικά για σχεδόν δύο ώρες gameplay ένιωθα χαμένος και χωρίς κίνητρο μέχρι που μετά τη πρώτη δολοφονία ξεκινά η ιστορία να ξετυλίγεται και επί της ουσίας να σηματοδοτεί την έναρξη του παιχνιδιού. Θεωρώ λίγο υπερβολή πάντως την τόση μεγάλη και μάλιστα κακή εισαγωγή αλλά από εκεί και πέρα τα πράγματα αρχίζουν να αποκτούν ενδιαφέρον και μάλιστα πολύ μεγάλο. Οπότε δεν θέλω να σας χαλάσω ούτε την έκπληξη του σεναρίου μετά το πρώτο νωθρό δίωρο ούτε τη συνεχεία. Για να σας προετοιμάσω πάντως τι πρόκειται να αντιμετωπίσετε, να αναμένετε να ξοδέψετε λίγο πάνω από 30 ώρες για την βασική ιστορία και μισή ζωή για όλα τα υπόλοιπα!

Assassin’s Creed® Origins

Από τα πρώτα λεπτά στο Assassin’s Creed Origins προσπαθούσα να βρω με ποιο κουμπί τρέχει σε πλήρη ταχύτητα ο χαρακτήρας μας και μαντέψτε, δεν υπάρχει. Κι αυτό γιατί ο Bayek τρέχει σε full speed απλά με την κατεύθυνση σε πλήρη έκταση του αναλογικού μοχλού ανάγοντας το Origins σε ένα γρήγορο και ρευστό παιχνίδι. Σε συνδυασμό μάλιστα με την εκπληκτική δουλειά του στούντιο ώστε να μην σκαλώνει ο χαρακτήρας μας σε γωνίες και εμπόδια χωρίς λόγο, δημιουργείται μία πολύ ομαλή και γρήγορη ροή. Ροή που δεν χαλάει ακόμα και όταν καβαλάμε το πιστό μας άλογο ή καμήλα ή μονόκερο(!) που έρχονται στο πλάι μας απλά με ένα σφύριγμά. Μπορώ να δικαιολογήσω επίσης την αυξημένη ταχύτητα του παιχνιδιού, η οποία σε όσους δεν έγινε ακόμη αντιληπτό από τα συμφραζόμενα, μου άρεσε αρκετά, εξαιτίας και της τεράστιας έκτασης του. Θυμόσαστε που η Ubisoft έλεγε ότι το Assassin’s Creed Origins θα είναι γεωγραφικά τέσσερις φορές μεγαλύτερο από το ήδη μεγάλο Black Flag; Τελικά φαίνεται να ισχύει αν και δεν βγήκα με τη μεζούρα να το μετρήσω. Μιας και ξεκίνησα με τις διαφοροποιήσεις από προηγούμενα παιχνίδια Assassin’s Creed θεωρώ αξίζει να τις συνεχίσω. Το Origins λοιπόν εισάγει περισσότερα RPG στοιχεία από κάθε άλλο παιχνίδι της σειράς, επιτρέποντας να αναβαθμίσουμε τις ικανότητες μας μέσα από ένα ικανοποιητικότατο skill tree, να συλλέξουμε διαβαθμισμένα όπλα και ασπίδες και να κάνουμε craft για να αναβαθμίσουμε περαιτέρω τα στατιστικά μας. Η μεγαλύτερη αλλαγή βέβαια έχει να κάνει με το σύστημα μάχης, όπου πλέον πρέπει να προσέχουμε και να δίνουμε βάση στο τι πατάμε και ποιον αντιμετωπίζουμε. Το spam στο πλήκτρο του τετραγώνου ή στο αντίστοιχο Χ του Xbox ξεχάστε το. Ακόμη, πλέον μπορούμε να κλειδώνουμε πάνω στο αντίπαλό μας, να κρατάμε αμυντική στάση με την ασπίδα με το L1 και με τα R1 και R2 να εναλλάσσουμε σε light και heavy attack αντίστοιχα ενώ ζωτικής σημασίας είναι η αποφυγή με το πλήκτρο του τετραγώνου (ή Χ αντίστοιχα). Συν τοις άλλοις μου έκανε πολύ θετική εντύπωση η εύκολη εναλλαγή των όπλων με το πάτημα ενός πλήκτρου στο D-pad αλλά από την άλλη ένιωθα τα πράγματα να ζορίζουν όταν πλάκωναν περισσότεροι αντίπαλοι κατά πάνω μας. Πιστεύω δηλαδή ότι εφόσον η μάχη έγινε που έγινε περισσότερο πολύπλοκη ίσως θα έπρεπε να δοθεί λίγο περισσότερη βαρύτητα και γίνει λίγο ακόμα πιο απολαυστική όταν μας την πέφτουν από παντού. Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό; Αν ήξερα με βεβαιότητα θα άφηνα το πληκτρολόγιο και θα χτυπούσα την πόρτα της Ubisoft.

Επίσης, πάντα μέσα στο πνεύμα των μεγάλων αλλαγών και διαφοροποιήσεων από προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, στο Assassin’s Creed Origins έχουμε ακόμη έναν πιστό ακόλουθο ο οποίος είναι το πουλί μας (κλαίω από το γέλιο πάνω από το πληκτρολόγιο και το αφήνω έτσι όπως μου βγήκε)! Δεν αναφέρομαι βέβαια στο αναπαραγωγικό μέσο κάθε άντρα αλλά στον αετό μας, Senu, που αποτελεί το Α και το Ω στην εξέλιξη κάθε αποστολής και περιήγησης. Πατώντας το επάνω πλήκτρο κατεύθυνσης στο D-pad αναλαμβάνουμε το χειρισμό του Senu και μας βοηθά να εντοπίσουμε από το στόχο μας σε κάθε αποστολή μέχρι κρυμμένους θησαυρούς και side quests. Ακόμη μπορεί, εφόσον ξεκλειδωθεί η συγκεκριμένη ικανότητα, να επιτεθεί στους εχθρούς ακινητοποιώντας τους. Ένα όμορφο χαρακτηριστικό του Senu αποτελεί η βοήθεια στο κυνήγι ειδικά όταν τελειώνουν τα βέλη μας και αναλαμβάνει να επιτεθεί στο άτυχο ζωντανό μας θήραμα προκειμένου να το loot-άρουμε με την ησυχία μας στη συνέχεια.

Από εκεί και πέρα, ένεκα της ελληνιστικής περιόδου που διαδραματίζονται τα γεγονότα στην Αίγυπτο να περιμένετε πολλά ελληνικά στοιχεία, σε βαθμό μάλιστα που θα σας εκπλήξουν ευχάριστα. Αρχικά, τα in-game νομίσματα που μαζεύουμε είναι δραχμές, στην πόλη της Αλεξάνδρειας αλλά και στη γενικότερη επικράτεια αντηχεί η αρχαία ελληνική γλώσσα που πραγματικά την απολαμβάνω κάθε φορά που την ακούσω στους δρόμους της Αιγύπτου. Επίσης, θεωρώ ότι κάποια voice overs σε κάποιους χαρακτήρες έχουν γίνει από Έλληνες που μιλούσαν αγγλικά αλλά με την ελληνική προφορά. Τα ελληνικά στοιχεία όμως δεν τελειώνουν εδώ καθώς ονόματα πόλεων, χαρακτήρων, ιστορικών και μη, μνημείων και διαφόρων κτιρίων είναι ελληνικά και θεωρώ ότι μας δημιουργεί μία διαφορετική σύνδεση με το παιχνίδι, όχι με την έννοια του πατριωτικού συναισθήματος αλλά με την έννοια της οικειότητας και του ενδιαφέροντος. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρωταγωνιστής μας Bayek και γενικά ο ντόπιος αιγυπτιακός πληθυσμός τα έχουν και μάλιστα πολύ άσχημα με τους ελληνόγλωσσους πληθυσμούς, οι οποίοι παρουσιάζονται ιδιαιτέρως καταπιεστικοί και μισητοί. Επομένως να είστε έτοιμοι να φέρετε πολλές φορές σε επαφή την λεπίδα σας με κάποιον Έλληνα στρατιώτη.

Γιατί όμως αρχίζω και απλώνω το κείμενο καθώς είναι τόσα πολλά αυτά που θέλω να σας πω για το Assassin’s Creed Origins θα περάσω γρήγορα γρήγορα στον τεχνικό τομέα. Το Assassin’s Creed Origins παίχτηκε εξολοκλήρου και συνεχίζει να παίζεται στο PS4 Pro και διαθέτει τα καλύτερα γραφικά σε παιχνίδι Assassin’s Creed που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Η δε αποτύπωση της Αιγύπτου, από την έρημο μέχρι τις πόλεις και τις πυραμίδες είναι μαγική. Το draw distance είναι επίσης καταπληκτικό και μου έχει κάνει τεράστια εντύπωση που οι περιοχές αλλάζουν από τη μία στην άλλη χωρίς ίχνος loading. Μπορεί δηλαδή να βλέπεις στο βάθος δυο πυραμίδες και να πεις yolo πάω με το άλογο μου να τις δω και απλά… πας. Είναι μοναδικό αυτό το συναίσθημα που χαρακτηρίζει ένα massive open-world παιχνίδι όπως το Assassin’s Creed Origins. Οι διαφορές στον οπτικό τομέα με το βασικό PS4 δεν είναι μεγάλες απ’ ό,τι αντιλήφθηκα οπότε δεν χρειάζεται λόγος ανησυχίας. Οι παρατηρήσεις πάντως έχουν να κάνουν με την ελαφρώς μεν, αισθητή δε πτώση κάποιων καρέ λίγο κάτω από τα 30fps σε κάποια cut-scenes. Παρόλα αυτά, από την έκθεση της E3 που προηγήθηκε, το Assassin’s Creed Origins προωθήθηκε στη νέα κονσόλα της Microsoft το Xbox One X, που κυκλοφορεί στις 7 Νοεμβρίου. Οπότε αν μπορούσα να ποντάρω κάπου τα λεφτά μου θα ήταν στο ότι το Assassin’s Creed Origins θα έχει διαφορές και μάλιστα μεγάλες προς όφελος του One X σε σύγκριση με το PS4 Pro. Διαφορές βέβαια που θα μπορούν να δικαιολογηθούν και από τα σχεδόν 1,8Tflops παραπάνω που διαθέτει το πρώτο. Στον ηχητικό τομέα το Assassin’s Creed Origins στέκεται ξανά στο υψηλό επίπεδο που στέκονται και οι υπόλοιποι τομείς τους με αποκορύφωμα βέβαια τα απολαυστικά voice overs των περαστικών στην αρχαία ελληνική γλώσσα, που έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και σε αυτά που ξεστομίζουν οι περαστικοί. Ευχάριστο παράδειγμα, με φώναζαν πολλοί στο δρόμο “ιδιώτη” και αναρωτιέμαι “τι φάση;”. Έκατσα λοιπόν αναζήτησα τόσο στο διαδίκτυο όσο και σε βιβλιογραφία και διαπίστωσα ότι το “ιδιώτης” στην αρχαία Ελλάδα είχε πάρει τη μορφή του “ηλιθίου”, από όπου βέβαια προέκυψε και το αγγλικό “idiot”.

Assassin’s Creed® Origins

Εν κατακλείδι, το Assassin’s Creed Origins είναι περισσότερο μία εξέλιξη στη σειρά των Assassin’s Creed παρά η “επιστροφή στις ρίζες”, εκτός από το ιστορικό στοιχείο πάντα. Για παράδειγμα απουσιάζουν μεγαλύτερα ή μικρότερα στοιχεία που είχαμε συνηθίσει σε παλιότερα παιχνίδια όπως αυτό της ανάμειξης του πρωταγωνιστή μας με το πλήθος για να γίνεται αόρατος και σίγουρα θα βρεθούν κάποιοι που θα πουν ότι “καλό είναι αλλά δεν είναι Assassin’s”. Επίσης, ο Bayek είναι ένας πολύ ενδιαφέρον χαρακτήρας, με προσωπικότητα και τις ιδιαιτερότητες του και αξίζουν συγχαρητήρια στο στούντιο που ασχολήθηκε με την ανάπτυξη του παιχνιδιού και κατάφερε μετά από αρκετές κυκλοφορίες να μας φέρει ένα πρωταγωνιστή με προσωπικότητα. Ο ένας χρόνος απουσίας από την ετήσια κυκλοφορία των Assassin’s Creed θεωρώ ότι λειτούργησε ευεργετικά δίνοντας τη δυνατότητα για περισσότερη εργασία πάνω στο τίτλο και προσοχή στη λεπτομέρεια και όσο και αν ακούγεται οξύμωρο, να δουλεύει σχεδόν άριστα, με τα όποια συγχωρητέα bugs που δεν καταστρέφουν το παιχνίδι, από τη πρώτη μέρα. Η γνωστή ιστορία με το σχεδόν κακό optimize πριν τα patch του Assassin’s Creed Unity δεν απέχει και πολύ μακρυά άλλωστε. Για να ολοκληρώσω λοιπόν τα περί άποψής μου για το Assassin’s Creed Origins, θεωρώ ότι είναι ένα παιχνίδι που και για λόγους ποιότητας αλλά και ποσότητας αξίζει να επενδύσετε σε αυτό. Μην διστάσετε να κάνετε τα side quests καθώς δύσκολα θα σας κουράσουν και πραγματικά αφεθείτε στον υπέροχο κόσμο που θα σας μεταφέρει. Αν η σειρά πάρει το χρόνο της, όπως έγινε φέτος και συνεχίσει με αντίστοιχες σοβαρές κυκλοφορίες είμαι σίγουρος ωπς θα πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο. Είτε είστε fans λοιπόν του Assassin’s Creed είτε όχι τοποθετήστε το Origins στην Wishlist για να αποτελέσει ένα από τα επόμενα παιχνίδια που θα ασχοληθείτε.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PlayStation 4 Pro
Είδος: Action
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 27/10/2017
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, Xbox One, PC
Διάθεση για την Ελλάδα: CD Media
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ubisoft Montreal

9.1 ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ

The Good

  • Πανέμορφος κόσμος
  • Πρωταγωνιστής με προσωπικότητα
  • Πλούσιο περιεχόμενο
  • Δουλεύει και δουλεύει καλά
  • Επιτέλους ένα Assassin's Creed
  • Ελληνιστική ατμόσφαιρα

The Bad

  • Κακή εισαγωγή
  • Λίγο περισσότερη προσοχή στους μηχανισμούς μάχης
9.1 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Related Posts

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr