Wolfenstein: Youngblood

Το νέο αίμα στο Wolfenstein

Release Date
26/07/2019
REVIEW ON
PS4 Pro
PLATFORM
PS4, Xbox One, PC, Switch
DEVELOPER
MachineGames, Arkane Studios
PUBLISHER
Bethesda Softworks

Σε ένα όνομα βαρύ σαν ιστορία (σ.σ. Wolfenstein), η MachineGames δικαιούται να παίρνει ρίσκα; Αν ρωτάτε την άποψή μου, οι αξίες υπάρχουν για να τις σέβονται και τα ρίσκα για να παίρνονται, με μία βασική προϋπόθεση όμως: το ρίσκο να αποτελεί έμπνευση (καλή ή κακή θα δείξει το αποτέλεσμα) του δημιουργού και όχι ιδέα εκμετάλλευσης ενός ονόματος που θα μαγειρευτεί σύμφωνα με την πιο trend συνταγή της εποχής. Μετά τους τρεις ενθαρρυντικούς τίτλους όπου η Bethesda μας επανασύστησε το Wolfenstein, το Youngblood αποτελεί το τελευταίο χρονικά κομμάτι της σειράς που δεν ακολουθεί την ιστοριογραμμή των προηγουμένων, αποτελεί έναν spin off τίτλο και δεν έχουμε πίσω από το όπλο τον άνθρωπο – σήμα κατατεθέν – B.J. Blazkowicz. Η δομή που γνωρίσαμε τελευταία στο franchise αλλάζει, πηγαίνει σε έναν συνεργατικό χαρακτήρα περιλουσμένο με την live service αστερόσκονη.

Το Wolfenstein: Youngblood μας τοποθετεί είκοσι χρόνια μετά τα γεγονότα του Wolfenstein II: The New Colossus, με την Αμερική απελευθερωμένη από τους Ναζί αλλά με την Ευρώπη να παραμένει υπό την κατοχή τους. Ο B.J. Blazkowicz έχει μεγαλώσει δύο κόρες, με την γυναικά του Anya, στα απελευθερωμένα εδάφη τους μέχρι που κάποια στιγμή ο πρώτος εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Οι κόρες του Jessica και Sophia, με χαρακτήρα εφήβων infuencers που τους σβήσανε το Instagram, αποφασίζουν να αναλάβουν δράση και να το σκάσουν στην Γαλλία προκειμένου να συναντηθούν με τη Γαλλική αντίσταση, να δώσουν τις μάχες τους και εν τέλει να βρούνε τον πατέρα τους. Από τα πιο δυνατά σημεία των προηγούμενων Wolfenstein, ως single player παιχνίδια όμως το τονίζω, ήταν η πλοκή τους, στο Youngblood το πιθανότερο είναι μετά από ένα σημείο να πατάτε skip στους διαλόγους και στα cut-scenes. Το σενάριο φαίνεται ότι είναι προχειρογραμμένο και τραβηγμένο από τα μαλλιά για να προσεγγίσει τις έξι επτά ώρες που απαιτούν οι βασικές αποστολές.

Είναι ξεκάθαρο ότι το Wolfenstein: Youngblood δημιουργήθηκε με βασικό προσανατολισμό το συνεργατικό παιχνίδι αλλά μπορείτε να το παίξετε και μόνοι σας, επιλέγοντας μία από τις δύο αδερφές, με την έτερη αδερφή να την αναλαμβάνει η τεχνητή νοημοσύνη. Μεταξύ μας, η διασκέδαση δεν είναι εκεί και θα νιώσετε τη μοναξιά και τη μονοτονία σχετικά γρήγορα. Επίσης, για πρώτη φορά συναντούμε leveling σύστημα όπου όταν θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε έναν υψηλόβαθμο αξιωματούχο θα πασχίσετε να ανεβείτε επίπεδο, να αναβαθμίσετε τα στατιστικά σας και τα όπλα σας κάτι που ενισχύει σε ανησυχητικό βαθμό το grinding.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν και στοιχεία από τη σειρά Wolfenstein, που γνωρίσαμε και πολλοί αγαπήσαμε, όπως είναι το γρήγορο gameplay, το απολαυστικό shooting, το ικανοποιητικό οπλοστάσιο και τα ωραία γραφικά που συνδυάζονται από σταθερή απόδοση. Όπως επίσης όμορφα είναι και τα σκηνικά και οι περιοχές που θα περιηγηθούμε, με τη συνδρομή της Arkane, πολυεπίπεδα και γεμάτα εχθρούς. Δυστυχώς, από τα πράγματα που μισώ σε αυτή τη ζωή και συμβαίνει και εδώ είναι όταν επανερχόμαστε σε κάποια περιοχή που προηγουμένως είχαμε στάξει ιδρώτα και αίμα για να την καθαρίσουμε, οι εχθροί να είναι ξανά εκεί. Εχθροί που καταλήγουν σαν τα scotch bright που έχουμε στους νιπτήρες μας, μαζεύοντας όχι λίπη αλλά τις ατελείωτες σφαίρες που πρέπει να ρίξουμε πάνω τους για να πέσουν. Ειδικά σε μεγάλους εχθρούς και mechs η αλλαγή γεμιστήρων γίνεται το ίδιο επιτακτική σαν την ανάγκη να αναπνέουμε. Ξεπερνώντας αυτό το κομμάτι, η δράση δύσκολα θα απογοητεύσει αυτούς που αναζητούν κάτι πιο ανάλαφρο σε ένα καταιγιστικό πρώτου προσώπου shooter.

Βέβαια, εφόσον η συνταγή είναι σύγχρονη δεν λείπουν και τα microtransactions για κοσμητικά αντικείμενα, με διαφορετικά currencies μάλιστα, ημερήσιες και οι εβδομαδιαίες αποστολές για να κάνουν το grinding ακόμα εντονότερο. Όποιος έφτασε την ανάγνωση μέχρι εδώ, κάλλιστα θα μπορούσε να αναρωτηθεί «καλά ρε Δημήτρη, δεν σου άρεσε τίποτα στο παιχνίδι;». Κι όμως μπορώ να πω ότι υπήρχαν στιγμές που διασκέδασα, άλλωστε το παίξαμε και την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του σε Busted Plays Live στο Youtube, το παίξαμε και συνεργατικά με τον Ανδρέα στο Twitch και περάσαμε καλά. Έχω όμως μια «φιλοσοφία» κι αυτή είναι ότι το ενενήντα τις εκατό των παιχνιδιών εκεί έξω, που μπορούν να παιχθούν με ένα φίλο σου το πιο πιθανό είναι να τα διασκεδάσεις. Τα ρίσκα που πήρε η MachineGames με τη Bethesda τα γνωρίζανε κι αυτές και δεν είναι τυχαίο που ο τίτλος κυκλοφόρησε σε μπάτζετ τιμή των σαράντα ευρώ, πλέον λίγες ημέρες μετά την κυκλοφορία του μπορείτε να το βρείτε και φθηνότερα και με το buddy pass, όπου αγοράζοντας το παιχνίδι κάποιος μπορεί να το παίξει συνεργατικά με έναν φίλο του χωρίς να το έχει αγοράσει κι αυτός (σ.σ. αυτό μεταξύ μας μετράει). Με λίγα λόγια, ξέρανε τι κάνανε και κατά τη γνώμη μου καλώς το κάνανε γιατί βελτιώνουν κατά πολύ την αύρα του τίτλου. Το Wolfenstein: Youngblood μπορεί να μην ξεχωρίζει αλλά ικανοποιεί όταν θα το παίξετε με ένα φιλαράκι σας από την αρχή μέχρι το τέλος, από τις βασικές μέχρι τις δευτερεύουσες αποστολές.

Πιστεύω ότι πλέον έχετε αντιληφθεί τι να περιμένετε από το Wolfenstein: Youngblood γιατί είναι λογικό κάποιος να παρασυρθεί και να μείνει στο τίτλο που αντιπροσωπεύει και ασυναίσθητα να αναμένει κάτι αντίστοιχο. Ομολογώ ότι με την ανακοίνωσή του στην E3 2018 είχα διαφορετική αντίληψη κι εγώ, με αποτέλεσμα να παρακολουθώ την πορεία ανάπτυξής του μέχρι να φτάσει στα χέρια μου. Τα πράγματα όμως στην επιλογή του ή μη, γίνονται αρκετά εύκολα. Αν επιθυμείτε ένα γρήγορο shooting με ικανοποιητική δράση, αγνοώντας πλοκή και χαρακτήρες, έχετε σκοπό να το παίξετε και συνεργατικά τότε η τιμή του (σ.σ. εδώ κολλάει το ότι ξέρανε τα ρίσκα και πήραν γενναίες αποφάσεις) ειδικά στην πτωτική τάση που έχει πάρει λίγο μετά την κυκλοφορία του, δεν είναι απαγορευτική. Όσοι περιμένετε μία αυθεντική εμπειρία Wolfenstein, εδώ θα σας πω να περιμένετε το επόμενο Wolfenstein με την ελπίδα ότι θα ζήσουμε μια εμπειρία ξανά με τον B.J. Blazkowicz σε όλη του τη δόξα.

Ευχαριστούμε θερμά την IGE για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Όμορφα γραφικά
Γρήγορη δράση
Μπάτζετ τιμή και buddy pass
Διασκεδαστικό co-op
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Πρόχειρο σενάριο
Εχθροί σφουγγάρια σφαιρών
Άλλη χάρη σε co-op
Ανάγκη για grinding
6.5
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ
More Stories
Μeizu Metal: Mεταλλικό phablet με εντυπωσιακά χαρακτηριστικά