Busted.gr

Paper Dolls

Paper Dolls

Luke, Use the Stick
-Obi Wan Kenobi σε Luke Skywalker σχετικά με το Paper Dolls


PaperDolls_20181126220638

To Paper Dolls είναι ένα παιχνίδι από Κινέζους developers που πιστεύω ότι είχε καλές προθέσεις αλλά σκοντάφτει στο πιο βασικό σημείο. Το πιο βασικό σε ένα παιχνίδι είναι η δυνατότητα να μπορείς κυριολεκτικά να το παίξεις, ευχάριστα και ξεκούραστα. Αναφέρομαι καθαρά για τον χειρισμό και ευτυχώς η τεχνολογία έχει προχωρήσει αρκετά ώστε τα χειριστήρια μας να έχουν εργονομικό και ανατομικό σχεδιασμό, δόνηση αλλά και 2 μοχλούς. Μάλιστα ο αριστερός μοχλός ήταν κάτι σαν επανάσταση για τα παιχνίδια μιας και επέτρεπε τον σαφώς ανώτερο, ακριβέστερο και ξεκούραστο χειρισμό όσο αφορά την κίνηση στο χώρο. Τι γίνεται όμως όταν κάποιο παιχνίδι αγνοεί τον αριστερό μοχλό για την κίνηση και υιοθετεί ένα άβολο σχήμα; Πολύ απλά υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να μη μπορέσουμε καν να παίξουμε το παιχνίδι, κάποιοι να το παρατήσουμε και σε κάποιους από εμάς να καταφέρει να επισκιάσει ότι κάνει σωστά. Αυτή ακριβώς είναι περίπτωση με το Paper Dolls αφού η κίνηση στο χώρο είναι όχι με το μοχλό, όχι με το σταυρό αλλά εναλλάσσοντας τα L2 – R2, βήμα βήμα δηλαδή. Στην περίπτωση που θέλουμε να τρέξουμε ναι μαντέψατε σωστά, πατάμε πιο γρήγορα τα L2 – R2. Αυτό δεν θα ήταν τόσο άσχημο αν οι χώροι στο μόνιμα σκοτεινό και εγκαταλελειμμένο σπίτι ήταν μικροί και δεν απαιτούνταν συνεχής μετακίνηση και ψάξιμο και ενίοτε να τρέχαμε να σωθούμε από τα φαντάσματα που μας ψάχνουν. Να αναφέρω ότι το παιχνίδι μας λέει στην αρχή ότι αν αποφασίσουμε να πάμε από το Dualshock στα 2 Move Controllers τότε το Save διαγράφεται!

PaperDolls_20181126220920

Στο Paper Dolls μετά από ένα ατύχημα βρεθήκαμε να ξυπνάμε σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι με δυσοίωνη παρουσίασή και αναζητάμε την κόρη μας που κυριολεκτικά εξαφανίστηκε. Θα πρέπει να λύσουμε τους γρίφους ώστε να αποκτάμε τα διάφορα κλειδιά για να ξεκλειδώνουμε τις πολλές πόρτες ώστε να προχωράμε. Οι γρίφοι δεν είναι όλοι προφανείς στο τι πρέπει να κάνουμε και χρειάζεται λίγο υπομονή αφού δε ξέρουμε αν πρέπει αν φύγουμε και να επιστρέψουμε αργότερα έχοντας κάποιο αντικείμενο.
Δεν υπάρχει λειτουργικός χάρτης και δεν υπάρχει Οbjective Μarker ούτε κάτι να σημειώνει την πρόοδό μας. Πρέπει να απομνημονεύσουμε το τι έχουμε κάνει καθώς και τους χώρους του σπιτιού οι οποίοι έχουν μια καλή αξιοπρεπή αισθητική και παρουσίαση Horror τίτλου. Οι χώροι αυτοί δεν δίνουν μία εντύπωση ενός λειτουργικού κτιρίου κυρίως λόγω των πολλών πορτών που υπάρχουν. Βέβαια αυτό δουλεύει υπέρ του παιχνιδιού καθώς σύντομα μέσα στο παιχνίδι δε θα είμαστε μόνοι αλλά θα καραδοκούν κάποια φαντάσματα που περιφέρονται και όταν μας πάρουν χαμπάρι θα μας καταδιώκουν σιγά, με μόνη διέξοδο μας την άτακτη φυγή (με ακατάπαυστα πατήματα L2 – R2 μη ξεχνιόμαστε). Ενώ ο τίτλος παρουσιάζεται ως Horror δεν ένιωσα προσωπικά καμία στιγμή τρόμου και όταν ήρθε η ώρα να με σκοτώσουν αυτή αποδείχτηκε ιδιαιτέρως αμήχανη όπως αμήχανα είναι και τα φαντάσματα. Λόγω VR θα έπρεπε να μεγεθύνεται o οποιοσδήποτε τρόμος και εδώ δε συμβαίνει κάτι τέτοιο. Προβλήματα έχουμε επίσης και σε κάποιες πράξεις που εκτελούμε όπως το να διαβάσουμε τα διάφορα Journal που βρίσκουμε αφού πρέπει να τα φέρουμε υπερβολικά κοντά στο πρόσωπό μας για να εμφανιστεί το πλαίσιο του κειμένου το οποίο για να το διαβάσουμε πρέπει να κουνάμε το κεφάλι. Είναι δύσχρηστο.  Υπάρχει πρόβλημα στο Tracking όταν παίζουμε με το DualShock και είναι ιδιαιτέρως εμφανές όταν πάμε να κάνουμε Seal με το Dagger τις διάφορες χάρτινες κούκλες αφού δεν καταχωρείται σωστά η κίνηση. Κυριολεκτικά προσπαθούσα παραπάνω από δέκα λεπτά να καταχωρήσω την κίνηση ενώ άλλοι θα είχαν παρατήσει το παιχνίδι. Παρόλα αυτά όμως αν με κάποιο Update φτιαχτεί ο χειρισμός, το Tracking και τα διάφορα θέματα τότε ίσως αξίζει να ρίξουμε μία ματιά στη Budget τιμή του των 17 ευρώ μιας και υπάρχει θεωρώ καλή θέληση στο παιχνίδι αφού υπάρχουν θετικά πράγματα όπως η παρουσίαση, η ατμόσφαιρα και η μεγάλη διάρκεια του των 9+ ωρών. Κανείς δε θέλει να κάνει ένα κακό παιχνίδι.  Μέχρι να αλλάξει όμως ο χειρισμός και να βελτιωθούν πολλά πράγματα θα δυσαρεστηθείτε πολύ.
Ακολουθεί ένα βίντεο με διάφορα Gameplay Clips από τις πρώτες ώρες του παιχνιδιού:

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PlayStation VR σε PS4 Pro
Είδος Παιχνιδιού: Horror Adventure – Escape Room
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 31/10/2018
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4 
Εκδότρια Εταιρεία: Winking Skywalker Entertainment
Εταιρεία Ανάπτυξης: Litchi Games

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

3.5 ΑΡΘΡΙΤΙΔΑ

The Good

  • Ατμοσφαιρικό με καλή VR παρουσίαση
  • Ενδιαφέρον setting για εμάς στη Δύση
  • Διάρκεια και καλή τιμή αναλογικά

The Bad

  • Εξουθενώτικός - απαράδεκτος χειρισμός
  • Θα χαλάσει το χειριστήριο
  • Δε προκαλεί "Horror" ενώ είναι Horror
  • Προβλήματα tracking
  • Προβλήματα στο Design
  • Διαγραφή Save αν αλλάξουμε χειρισμό
3.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Θα μπορούσα να πάρω σύνταξη απο το playtime μου. Θα ήθελα. Μέχρι τότε θα παίξω κάτι απο Bioware.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr