Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «ΠΩΣ να αντέξεις τέτοια ΞΕΝΕΡΑ σε τέτοιο παιχνίδι | Game Recap #160»
Matterfall™_20170812013513

Matterfall

Matterfall™_20170812190816

Η Sony τον τελευταίο καιρό μας έχει καλομάθει με τις αποκλειστικότητες.  Συνεχίζοντας λοιπόν την καλή της πορεία, μας παρουσιάζει το Matterfall της Housemarque, η οποία είναι και η δημιουργός των πολύ καλών Resogun, Super Stardust:Delta και του περίφημου Dead Nation. Ήδη στην τελευταία Ε3 2017 το Matterfall είχε παρουσιαστεί ως ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι, καταφέρνοντας σιωπηλά να τραβήξει τα βλέμματα πολλών φίλων gamers.

Στο μακρινό μέλλον μακριά προφανώς από τον πλανήτη μας, νέες κατακόρυφες πόλεις έχουν δημιουργηθεί και κατοικηθεί από τους ανθρώπους. Οι μηχανές και οι εξωσκελετικές στολές είναι πλέον μία πραγματικότητα και όλα κυλούσαν ομαλά μέχρις ότου μία μυστηριώδης «έξυπνη ύλη», smart matter,  κάνει την εμφάνισή της. Η Red Matter, κόκκινη ουσία, έχει

Matterfall™_20170812013849

κατακλύσει τα πάντα στον πλανήτη και φυσικά μέσα στις πόλεις, οι οποίες έχουν ερημώσει. Είναι κάτι σαν μόλυνση που έχει εξαπλωθεί και έχει κοκκινίσει μεγάλο μέρος του πλανήτη κυριεύοντας μηχανές και πλάσματα τα οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Ο ήρωας μας ονομάζεται Avalon Darrow, ο οποίος είναι ένας μισθοφόρος που έχει προσληφθεί προκειμένου να καταφέρει να ελέγξει το smart matter με την βοήθεια της blue matter που έχει ως όπλο σε συνδυασμό με την πολεμική του στολή.

Το Matterfall είναι ένα παιχνίδι platform-shooter-action δύο διαστάσεων το οποίο δείχνει φουτουριστικό και εντυπωσιάζει με τα χρώματά του και τον οπτικό τομέα του. Εξάλλου όσοι θυμόσαστε και το Resogun ήταν εξίσου πολύ όμορφα σχεδιασμένο.  Τα γραφικά είναι πολύ καλά για τα δεδομένα της

Matterfall™_20170812014514

κατηγορίας και ο κόσμος πολύ όμορφα σχεδιασμένος με κίνηση και διάφορα πράγματα να εκτυλίσσονται τόσο μπροστά από εμάς αλλά και πίσω στο βάθος. Τα τοπία είναι μουντά προφσνώς λόγω του κλίματος της κυριαρχίας της Red matter αλλά και εθιστικά στην όψη. Στο PS4 Pro που το δοκιμάσαμε το παιχνίδι τρέχει ομαλότατα χωρίς να έχουμε εντοπίσει κάποιο θέμα ή να μας έτυχε κάποιο bug.  Ακόμα και όταν όλη η οθόνη γεμίζει εχθρούς και θραύσματα και ένα σωρό άλλα αντικείμενα και χρώματα το παιχνίδι τρέχει ομαλότατα. Επίσης, στο PS4 Pro το παιχνίδι εμφανίζεται βελτιωμένο χρησιμοποιώντας δυναμική ανάλυση για να φτάσει σε 4Κ upscale και η αλήθεια είναι πως δε γνωρίζω αν τρέχει σε native 4k.

Η μουσική του Matterfall δένει πανέμορφα με το στυλ και το ύφος του παιχνιδιού. Διάλογοι δεν υπάρχουν

Matterfall™_20170812021126

παρά μόνο στην εισαγωγή. Από εκεί και έπειτα μόνο δράση μέχρι το τέλος. Η κίνηση του παίχτη μας είναι ομαλή. Διαθέτει διπλό άλμα, γλίστρημα που σε συνδυασμό με την blue matter παγώνει προς στιγμήν εχθρούς αλλά και τον κάνει άτρωτο σε αντίπαλα πυρά,  όπλα με βάση την blue matter τα οποία μπορούν να προκαλέσουν ανατινάξεις ή να δώσουν ενέργεια σε πλατφόρμες ή να τις εμφανίσουν, αλλά και συμβατικά όπλα με σφαίρες ατελείωτες και εκτοξευτήρες χειροβομβίδων. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής μας μέσα στις πίστες προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε το περιβάλλον μας και τα όπλα μας ώστε να αντιμετωπίσουμε κάθε εχθρό και να καταφέρουμε να ελευθερώσουμε τους 3-4  ανθρώπους που βρίσκονται εγκλωβισμένοι μέσα στο κάθε επίπεδο. Βέβαια δεν είναι υποχρεωτικό να τους βρούμε όλους για να περάσουμε το επίπεδο αλλά πολλοί από αυτούς μας

ξεκλειδώνουν δυνατότητες τις οποίες μπορούμε να βάλουμε πάνω στον παίχτη μας μόνο στο αρχικό μενού του παιχνιδιού. Όλα αυτά δεν είδα να έχουν όμως τόσο μεγάλη επίπτωση μέσα στο παιχνίδι. Στο τέλος του κάθε επιπέδου γίνεται υπολογισμός της συνολικής βαθμολογίας και μπορούμε να δούμε άμεσα και την παγκόσμια κατάταξή μας (leaderboards). Στην αρχή του κάθε επιπέδου υπάρχουν διαθέσιμα τρία επίπεδα δυσκολίας ενώ η μέση διάρκεια των επιπέδων είναι περίπου στα 10 έως 12 λεπτά, χωρίς να συνυπολογίσουμε το χρόνο κατά τον οποίο χάναμε. Μέτρησα 12 πίστες χωρισμένες ανά τέσσερις σε τρεις κόσμους. Ανά τρεις πίστες η τέταρτη είναι επίπεδο με κάποιο Boss.  Εδώ θα κρίνουμε αναγκαίο να αναφέρουμε ότι ο χειρισμός των όπλων γίνεται με το δεξί stick και ότι το παιχνίδι θυμίζει έντονα το παλιό Contra. Τέλος, τα loading times μου φάνηκαν υπερβολικά μεγάλα για τον εν λόγω τίτλο ενώ θεωρώ απαράδεκτη την έλλειψη τοπικού συνεργατικού παιχνιδιού ή έστω και διαδικτυακού. Πραγματικά πιστεύω θα το απογείωνε.

Παίζοντας αρκετά με το Matterfall ένιωσα να επαναλαμβάνονται πολλά πράγματα ενώ θα ήθελα σαφώς μεγαλύτερη ποικιλία στους εχθρούς.

Τελικά όμως τι μας προσφέρει το Matterfall; Στην τιμή των 20€ που κοστίζει μπορούμε να πούμε ότι προσφέρει συνολικά γύρω στις τρεις ώρες ενασχόλησης σε κανονικό επίπεδο δυσκολίας, εκρήξεις αδρεναλίνης και όμορφες στιγμές που όμως δε διαρκούν πολύ και έχουν μικρές τάσεις επανάληψης. Θα το προτιμούσα σε χαμηλότερη τιμή. Σίγουρα όμως πέρασα όμορφα αυτό το χρόνο που ασχολήθηκα μαζί του και αναπόλησα στιγμές παλιές καλές των 2D-3D platform στυλ όπως το θρυλικό, για εμένα τουλάχιστον, Pandemonium!

[vc_row][vc_column width=”1/2″][/vc_column][vc_column width=”1/2″]Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro
Είδος: Platform-Action-Shooter
Κυκλοφορεί για: PS4, PS4 Pro
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 16/08/2017
Διάθεση για την Ελλάδα: Sony Hellas
Εκδότρια εταιρία: SIEE
Εταιρία ανάπτυξης: Housemarque[/vc_column][/vc_row] [review]

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!