Πίσω στο 2020 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Ghost of Tsushima αποκλειστικά για το PS4 και στη συνέχεια μέσω αναβάθμισης και για το PS5. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που ήρθε ώστε να μας κάνει να πάρουμε στα χέρια μας τα κατάνα και να τα βάλουμε με όσους περισσότερους εικονικούς Μογγόλους γίνεται ώστε να σώσουμε το Νησί της Τσουσίμα. Στην κονσόλα τρέχει εκπληκτικά, ταχύτατα, με τα γραφικά να «κόβουν την ανάσα». Καταφέρνει όμως να ανταποκριθεί των προσδοκιών μας και στην έκδοση για PC; Γι’ αυτό είμαστε και εμείς εδώ για να το ανακαλύψουμε παρέα.
Είχα έρθει σε επαφή με το παιχνίδι πίσω στο 2020 κατά την κυκλοφορία του στο PS4 μιας και έχω ιδιαίτερη αγάπη για την Ιαπωνία. Από την αρχή του παιχνιδιού κατάφερε να με κερδίσει τολμώ να πω και το ενδιαφέρον μου όσο περισσότερο χρόνο του έδινα τόσο περισσότερο με τραβούσε μέσα στον κόσμο του και μεγάλωνε. Έτσι λοιπόν το το 2021 όταν κυκλοφόρησε το Director’s Cut Update για το PS5 χωρίς δεύτερη σκέψη απλά το αγόρασα ώστε να δω τα καλύτερα γραφικά που είχε να μου προσφέρει αλλά και τη χρήση των addaptive triggers και εξαιρετικου haptic feedback μιας και δεν είχα προλάβει να το τερματίσω.
Υπεύθυνη αυτή τη φορά για την μεταφορά του Ghost of Tsushima Director’s Cut της Sucker Punch στο PC είναι η Nixxes Software. Πρόκειται για μία εταιρία με έδρα της τη Δανία και από το 2020 ανήκει στο δυναμικό της Sony και την βοηθά με επανεκδόσεις παιχνιδιών στο PC. Είναι ένα στούντιο που απλόχερα μας έχει φέρει τα Horizon Zero Dawn Complete Edition, Horizon Forbidden West, Marvel’s Spider-Man Remastered, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales και Ratchet & Clank: Rift Apart.
Για το Ghost of Tsushima Director’s Cut αυτό καθαυτό σαν παιχνίδι έχουμε ασχοληθεί αναλυτικότατα στα δικά μας Busted Review (Ghost of Tsushima και Ghost of Tsushima Director’s Cut) το 2020 και 2021 αντίστοιχα και είχε λάβει εξαιρετικά σχόλια και συνολικά φανταστικές κριτικές. Όσοι όμως θέλετε να φρεσκάρετε λίγο τη μνήμη σας, μπορείτε να πατήσετε τα links που προσπεράσατε και να δείτε αναλυτικά τι έχουμε γράψει για την ιστορία και το gameplay του παιχνιδιού. Στο σημερινό Review δεν θέλω να κάνω επαναλήψεις και να αναφέρω πράγματα τα οποία είναι ήδη γνωστά αλλά να επικεντρωθούμε στο εάν είναι μία καλή κίνηση αυτή η μεταφορά ενός ακόμα first party τίτλου του PlayStation στα PC αλλά θα δούμε και αναλυτικά τις βελτιώσεις που έχουν γίνει και κατά τι ποσοστό αυτών έγιναν σε ικανοποιητικό βαθμό.
Ένα παιχνίδι λοιπόν που θαυμάσαμε στο PS5 είναι ωραίο να το βλέπουμε να κυκλοφορεί και στους υπολογιστές μας, δίνοντάς τη δυνατότητα να το χαρούμε άλλοι για πρώτη φορά και άλλοι για τρίτη (όπως εγώ ας πούμε) και να τρέχει όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά και με καλύτερα γραφικά και αναλύσεις, ανάλογα πάντα το rig του καθενός. Το παιχνίδι υποστηρίζει ξεκλείδωτα fps και τεχνολογίες που δεν μπορούσαμε να δούμε στις κονσόλες μας όπως είναι τo NVIDIA DLSS 3 AI. Σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια που ήρθαν στα PC, έχουν προστεθεί μερικές ακόμα τεχνολογίες που ανεβάζουν ένα σκαλοπάτι παραπάνω την εμπειρία μας. Προστέθηκε το Nvidia Reflex και το NVIDIA DLAA τα οποίο μειώνει κατά μεγάλο βαθμό το Latency και ενισχύει την ποιότητα της εικόνας μας αλλά πλέον θα βρούμε και τις τεχνολογίες AMD FSR 2.1, Intel XeSS. Οι προαναφερόμενες τεχνολογίες μας βοηθούν ώστε να χαρούμε το παιχνίδι μας ακόμα και σε πιο low – mid range PC, θυσιάζοντας όσο το δυνατόν λιγότερη ποιότητα εικόνα και απόδοσης, κάτι το οποίο είναι πολύ θετικό.
Ας δούμε όμως και πως είναι ο χειρισμός του στα PC. Μπορούμε να το παίξουμε με πληκτρολόγιο και ποντίκι αλλά ειλικρινά δεν το συνιστώ με τίποτα μιας και έτσι χάνουμε μεγάλο κομμάτι από την εμπειρία του παιχνιδιού. Ναι μεν δίνεται η δυνατότητα πλήρους διαμόρφωσης των πλήκτρων αλλά τέτοιου είδους παιχνίδια δεν είναι σχεδιασμένα ώστε να τρέχουν κατά αυτό τον τρόπο. Μας δίνεται όμως και η δυνατότητα χρήσης «τρίτου» controller αλλά και φυσικά DualSense. Μιας και πρόκειται για παιχνίδι της Sony με τη χρήση του DualSense μέσω καλωδίου μας δίνεται η δυνατότητα κλασσικά να διαμορφώσουμε τα πλήκτρα όπως εμείς θέλουμε. Το DualSense στα PC μέσα στο παιχνίδι χρησιμοποιείται στο 100% εννοώντας ότι ενεργοποιείται το haptic feedback αλλά και τα adaptive triggers. Λόγω του Review δοκίμασα να παίξω το παιχνίδι και με τους τρεις τρόπους (πληκτρολόγιο, elite controller και DualSense). Τολμώ να πω πως την καλύτερη εμπειρία την προσκόμισα χρησιμοποιώντας το DualSense μιας και το εκμεταλλευόταν στο έπακρο.
Εν κατακλείδι, το Ghost of Tsushima Director’s Cut είναι ένα υπέροχο παιχνίδι με απλόχερο replayability. Το ότι ήρθε και στα PC είναι μία πολύ καλή και στρατηγική κίνηση της Sony διότι δίνει όχι μόνο τη δυνατότητα σε περισσότερο κόσμο να παίξει ένα ακόμα exclusive της παιχνίδι αλλά καταφέρνει να κερδίσει και περισσότερο κόσμο προς την πλευρά της κονσόλας που επιθυμεί να βιώσει με την πρώτη ευκαιρία τη συνέχεια της ιστορίας ενός επερχόμενου Ghost of Tsushima. Πρόκειται για ένα πολύ καλό port παιχνιδιού (περιλαμβάνει και το εξαιρετικό expansion του Iki Island) και η αγορά του προφανώς και αξίζει ειδικά αν δεν έχετε ασχοληθεί με τον εν λόγω τίτλο σε κάποια κονσόλα PS και φυσικά αν διαθέτετε ένα PC που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και εκμεταλλευόμενοι τις νέες τεχνολογίες και δυνατότητες. Καταλήγοντας στη βαθμολογία, το παιχνίδι, μιας και ο πυρήνας του παραμένει ευτυχώς αναλλοίωτος, είχε κριθεί και βαθμολογηθεί ανάλογα, επομένως με τη νέα κυκλοφορία του στα PC και τις νέες τεχνολογίες που φέρνει και οι οποίες δουλεύουν καλά δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος να διαφοροποιηθεί. Η βαθμολογία προκύπτει από τα Review και του βασικού παιχνιδιού αλλά και του DLC που ακολούθησε.
Ευχαριστούμε την Sony PlayStation Ελλάδας για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.
Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!