Busted.gr

Ο κόσμος του Anthem δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί, οι Shapers που τον έφτιαχναν, όπως ένα γλυπτό, μέσω των Shaper artifacts και του Anthem of Creation εξαφανίστηκαν. Χωρίς τους Shapers να χαλιναγωγούν το Anthem of Creation, τείνει να επηρεάζει κάποιο Shaper Instrument με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφορα Cataclysms που χαρακτηρίζονται από έντονα καιρικά φαινόμενα και άλλες απρόβλεπτες συνέπειες. Μία από αυτές ήταν το να εμφανιστεί η φυλή των εντόμων με το όνομα Scars που μιμούνται άλλες μορφές ζωής. To τελευταίο Catalcysm αποδείχτηκε μία καταστροφή και οι διάσημοι Freelancers που άφηναν τα τείχη του ασφαλούς Bastion για τον άγριο έξω κόσμο του σκορπίστηκαν. Κάπου εδώ ξεκινάει η πολύωρη ιστορία μας ως ένας Freelancer στον πανέμορφο και επικίνδυνο κόσμο του Anthem.

Έπειτα από έξι χρόνια ανάπτυξης, η BioWare μας φέρνει ένα νέο για τα δεδομένα τους είδος παιχνιδιού  που δε περίμεναν οι Fans με την ΕΑ να φιλοδοξεί να έχει ένα κομμάτι στη πίτα των Looter Shooters. Παρ’ όλες τις ομοιότητες που αναμφισβήτητα έχει με όλα τα άλλα παιχνίδια του είδους των Looter Shooters (επιρροές στην ουσία από το ήδη εγκατεστημένο είδος) το Αnthem προσπαθεί να μας φέρει κάποιες ‘καινοτομίες’.

Story Mode

Μία καινοτομία που προσπαθεί να φέρει το Anthem είναι η συνύπαρξη του Always Online Co-Op με το Single Player. Μιας και η BioWare φημίζεται για τις Single Player ιστορίες και τους χαρακτήρες της προσπάθησε να μας τα φέρει αυτά πακέτο στην πόλη του Fort Tarsis. Εκεί μιλάμε με χαρακτήρες, μαθαίνουμε πράγματα για αυτούς, λαμβάνουμε Quests από κάποιους άλλους και εξελίσσεται η ιστορία. Οι Fans των παιχνιδιών της BioWare θα αισθανθούν πολύ οικεία. Φυσικά μπορούμε να παραλείψουμε όλες τις προαιρετικές ομιλίες και να κάνουμε μόνο τις απαραίτητες ώστε να πάρουμε τα διάφορα Quests αλλά θα έχουμε χάσει αυτό που θέλει να μας φέρει η BioWare. Τον πλούσιο σε Lore κόσμο του, τους ωραίους χαρακτήρες, τις ωραίες ιστορίες (και υπάρχουν πολλοί και πολλές). To Fort Tarsis ξεκινάει άδειο και σιγά σιγά θα γεμίσει με χαρακτήρες, διάφορους ακίνητους Npcs που κάνουν τη ρουτίνα τους, οι σκαλωσιές θα φύγουν, το συντριβάνι θα καθαρίσει κτλ.
Toκεντρικό Story ενώ υπάρχει δεν είναι του επιπέδου των παλαιότερων παιχνιδιών της BioWare αλλά είναι κάτι ευπρόσδεκτο στο είδος που δε φημίζεται καθόλου για αυτό.
Η αντίθεση του παντρέματος Single Player με Multiplayer θέλει τον κάθε συμπαίκτη να είναι διατεθειμένο να περιμένει τον άλλο να τελειώσει τις δουλείες του και τις ομιλίες του και να τον σεβαστεί. Οι χαρακτήρες είναι μεν καλογραμμένοι αλλά επειδή κανένας δεν έρχεται έξω στο κόσμο μαζί μας ως Companion δεν έχουν το ίδιο αντίκτυπο συγκριτικά με τα προηγούμενα παιχνίδια της BioWare. Τέλος υπάρχει μία γραμμή που χωρίζει το Single Player με το Multuiplayer και γίνεται εμφανής όσο παίζουμε.

H Μάχη – Mechanics

Η άλλη καινοτομία που φέρνει το Anthem και θέτει τα Standards ψηλά είναι η πτήση ως Mechanic στη μάχη, ως τρόπος περιήγησης και ως χειρισμός. Είναι άψογη, έχει υπέροχη αίσθηση και παίρνει λίγες ώρες μέχρι να εξοικειωθούμε πλήρως. Λόγω υπερθέρμανσης και θα πρέπει να αναζητάμε τρόπους για ψύξη (νερό – υδρατμοί και άλλα). Σε κάποιες περιπτώσεις λόγω εχθρικών debuffs μας απαγορεύεται να πετάμε και εκεί καταλαβαίνουμε πλήρως πόσο χρήσιμη είναι σαν διέξοδο διαφυγής. Ο άψογος χειρισμός παρόλο το διαφορετικό προφίλ πτήσης του κάθε Javelin είναι τόσο καλός που σε στενότατους χώρους πετάμε με χαρακτηριστική άνεση.

Στο Anthem έχουμε μία φασαριόζικη, γεμάτη υπερένταση μάχη που στις δύσκολες ώρες θα ανεβάσει την αρτηριακή μας πίεση. Το Anthem δεν είναι Cover Shooter και το φυσικό cover είναι πολύ δύσκολο όταν έρχονται εχθρικά πυρά από παντού. Υπάρχουν στιγμές που θα νομίσουμε ότι θα μας καεί η τηλεόραση από τα εφέ και τις εκρήξεις και φορές που θα πούμε “πω είδατε τι έκανα; εγώ το έκανα αυτό;”. Κάτι που επιστρέφει από τα προηγούμενα παιχνίδια της BioWare είναι τα Combos, δηλαδή το Detonate από κάποιο Ability ή εναέριο Melee  σε κάποιον εχθρό που βρίσκεται υπό την επήρεια κάποιου elemental Effect. Αυτό φέρνει μία αλληλεπίδραση μεταξύ στους παίκτες, πολλές εκρήξεις και κάποια σκέψη για το σωστό αποτέλεσμα.
H μάχη στο Anthem είναι καταπληκτική και κατά συνέπεια πολύ διασκεδαστικήΣτη μάχη ακόμα και με ελάχιστη προσπάθεια θα νιώσουμε Badass και ας μην είμαστε.

Κάθε ένα από τα 4 Javelin (που ξεκλειδώνουμε σιγά σιγά με όποια σειρά θέλουμε) έχει διαφορετικό οπλισμό και αίσθηση και δεν είναι απλά ένα Class. Υπάρχει δραστική διαφορά στο Gameplay μέσω του οπλισμού και του Mobility. Το Colossus Javelin δεν έχει Evade αλλά ασπίδα, πετάει την πιο λίγη ώρα και έχει βαρύ οπλισμό και το πιο πολύ Armor. Το Interceptor είναι ένας ευαίσθητος υπέρ-ευκίνητος Ninja και είναι φτιαγμένος για να χορεύει μέσα στους εχθρούς. To Storm είναι ο φιγουρατζής μάγος που περνάει την ώρα του ψηλά ακίνητος πετώντας εντυπωσιακά Elemental Effects. Τέλος, το Ranger είναι η κατά Anthem εκδοχή Iron-man της Marvel.
Κάθε Javelin εκτός από τα όπλα έχει και 3 Abilities (συν την Ultimate ability) που αλλάζουν ανάλογα με το τι έχουμε κάνει Equip στο συγκεκριμένο Slot. Π.χ. το Interceptor μπορεί στο συγκεκριμένο Slot να έχει ένα Shuriken, νάρκες, Grenade πάγου, οξέος, ομοίωμα του Javelin μας και άλλα. Υπάρχει αρκετά μεγάλη ποικιλία στα abilties που μπορούν να αλλάξουν δραστικά το playstyle του κάθε Javeling.
Κάτι πολύ σωστό που έκανε η BioWare είναι η απόφαση το Level να βασίζεται στον Freelancer μας και όχι στα Javelin. Εφόσον πάρουμε πρώτη φορά κάποιο Javelin (Τα ξεκλειδώνουμε με όποια σειρά θέλουμε στα level 1, 8 , 16, 24) τότε το Gear που θα πέσει για το συγκεκριμένο Javelin θα είναι ότι Level είμαστε σαν πιλότος. Ένα άλλο πολύ θετικό είναι ότι μπορούν να παίξουν παίκτες οποιουδήποτε Level μεταξύ τους με το Anthem να κάνει ένα είδος Scaling στη δυσκολία.

Customisation – Loot

Το Loot του παιχνιδιού που παίρνουμε αποτελείται από τα πυροβόλα όπλα και τον ξεχωριστό οπλισμό του κάθε Javelin που αναφέραμε παραπάνω. Δε τα κάνουμε Equip όποτε θέλουμε παρά μόνο όταν είμαστε στο Fort Tarsis αφού τελειώσει το εκάστοτε Mission. Αυτό έγινε επειδή η BioWare δεν ήθελε να διακόπτεται η ροή με τον καθέναν που την ώρα του Mission θα κοίταζε το Loot. To Loot δε φέρει καμία αλλαγή στο πως μοιάζει το Javelin μας παρά μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Δεν υπάρχουν Stats στα διάφορα μέρη του Javelin (κεφάλι, πόδια, χέρια, chest) και αυτό έχει το θετικό ότι φοράμε κάτι με βάση την ομορφιά και δε φοράμε κάτι άσχημο επειδή έχει καλά Stats. Προς το παρόν υπάρχουν δυστυχώς μόνο 2 έξτρα κοσμητικά σετ Javelin αν και είχαμε δει πολλά παραπάνω στα διάφορα Previews. (τα κρατάνε όμηρο για μελλοντικό περιεχόμενο και τα έχουν αφαιρέσει για να προστεθούν μετά)
Κάθε Javelin όμως μπορεί να είναι μοναδικό και να νιώθει προσωπικό λόγου του εξαιρετικού χρωματικού Customisation που υπάρχει. Εικόνες όπως σε άλλα παιχνίδια όπου είναι οι παίκτες ολόιδιοι δε θα δούμε.

Αρνητικά – Ελλείψεις – Bugs

Στα μεγάλα αρνητικά του Loot είναι ότι τα όπλα έχουν ανά είδος μία εμφάνιση με μόνη αλλαγή το χρώμα τους. Τα διάφορα Assault Rifle μοιάζουν το ίδιο. Η σπανιότητα δε παίζει κανένα ρόλο στο πως δείχνουν μέχρι τη Masterwork και Legendary σπανιότητα που δείχνουν ελάχιστα πιο ενδιαφέρον. Δεν υπάρχει κανένα όπλο σε στυλ Destiny. Θα θέλαμε σίγουρα να δούμε ποικιλία στο σχέδιο κάποια στιγμή. Γενικά όμως το Loot αποτελείται ουσιαστικά από τα Abilities/Loot απλά με καλύτερα Stats και διαφορετικά Bonuses.

Αινιγματική είναι η ανεπαρκής πληροφόρηση του παίκτη για τα διάφορα Stats – κάποια Mechanics και άλλα. Πχ δεν υπάρχει Stats Screen, το γρανάζι (gear) ως σύμβολο στα διάφορα stats αφορά το ίδιο το αντικείμενο ενώ το εικονίδιο με το Javelin δηλώνει ότι το Bonus είναι Passive. Χρειάζονται και διάφορα Tweaks στα μενού αφού παρόλο το όμορφο Design τους η Nested εμφάνισή τους τα κάνει πιο περίπλοκα από όσο πρέπει. Δε μπορούμε να βάζουμε Waypoint στο χάρτη και αυτός δε μας πληροφορεί που εξελίσσονται τα World Events.

Αλλά το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι ενώ το παιχνίδι έχει πολύ περιεχόμενο μέχρι το Endgame (50+ ώρες τουλάχιστον και πρέπει να φτάσουμε και level 30) δεν έχει αρκετό περιεχόμενο στο Endgame πέρα από τα 3 Strongholds και τα διάφορα Legendary Contracts προς το παρόν. Μάλιστα ένα Stronghold δε μπορούμε να το λάβουμε στα σοβαρά καθώς είναι ακριβώς το τελευταίο Mission (τελικό Boss). Υπάρχει ήδη ένα Roadmap αλλά ίσως πρέπει να υλοποιηθεί συντομότερα και πιθανόν να είναι κομμένο περιεχόμενο που θα προστεθεί αργότερα όπως και τα Cosmetics που αναφέρονται παραπάνω.

Από Bugs υπάρχει ένα σοβαρό το οποίο τυχαία μας μειώνει το Health στο ελάχιστο και έτσι από 20 – 30 μπάρες armor έχουμε 2 ή 4 ενώ επηρεάζει και τα Shields. Πολλοί παίκτες που το παθαίνουν δε καταλαβαίνουν ότι τους έχει πιάσει αφού θεωρούν λογικό το να πεθαίνουν με 2 – 3 Hits στo Hard+.  Δε μπορεί να παραβλεφθεί αλλά η BioWare κοιτάζει να το φτιάξει. Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που ξεχωρίζει όσο πιο πολλές ώρες παίζουμε είναι η δομή των Missions που συνήθως είναι “φέρε αυτό” ή κάνε “Defend αυτό”.  Την ώρα που η πτήση είναι άριστη στο Anthem αυτό μας ζητάει συχνά να μείνουμε σε ένα συγκεκριμένο στενό σημείο.

Γραφικά – Ήχος – Απόδοση

Ένα από τα πράγματα που κάνουν εντύπωση με το καλημέρα είναι η παραγωγή του Anthem όσον αφορά τον οπτικό τομέα. Αυτή τη φορά τα Αnimations είναι αρκετά καλά έως άριστα εκεί που πρέπει και δε θα δείτε κανένα Gif /Meme που να κοροϊδεύει όπως στην περίπτωση του Launch του Mass Effect Andromeda. H Frostbite Engine παρόλο τα προβλήματα που έδωσε (και δίνει) στη BioWare αυτή τη γενιά φέρνει εντυπωσιακά οπτικά αποτελέσματα στο Anthem (σε όλες τις κονσόλες) με μόνο μειονέκτημα το Pop Up που παρατηρείται. Δεν είναι λίγες οι φορές που θα σταματήσετε και θα θαυμάσετε το τοπίο μπροστά σας και θα μείνετε έκπληκτοι. Μέρα – νύχτα – καιρός δίνουν το παρών. O πανέμορφος κόσμος έχει επικρατές χρώμα το πράσινο και αν μοιάζουν τα τοπία μεταξύ τους  θα βρούμε πολλά που θα διαφέρουν. Υπάρχει μια γεωμορφολογική ποικιλία στο κόσμο του Anthem με φαράγγια, σπηλιές, βουνά, ερείπια, καταρράκτες, ποτάμια, λίμνες, εγκαταστάσεις. Υπάρχει καθετότητα και ύψος στο κόσμο και παρόλο που ο χάρτης δείχνει μικρός δεν είναι αφού υπάρχει ύψος και δεν είναι επίπεδος. Η απόδοση του παιχνιδιού δεν είναι σταθερή στα 30 καρέ με κάποια Drops, άλλες φορές 1 – 2 Frames (Xbox One X, PS4 Pro) ή παραπάνω στις άλλες κονσόλες.
Ο ήχος πάει χεράκι χεράκι με τα γραφικά στη ποιότητα. Το Voice acting είναι ως επί τω πλείστον εξαιρετικό και φέρνει τους χαρακτήρες στη ζωή ενώ το Soundtrack της Sarah Schachner συνοδεύει αξιοπρεπώς τις εξορμήσεις μας.

Περιεχόμενο – Modes

Εκτός από το Story με τα Critical Missions, τα Contracts, τα Sidemissions, και άλλα που θα μας πάρουν τουλάχιστον 50+ ώρες υπάρχουν προς το παρόν 3 Strongholds που παίζονται αυστηρά με ομάδα των 4 ατόμων (matchmaking η premade) και αποτελούν την εκδοχή των Strikes του Destiny αλλά με λίγο μεγαλύτερη διάρκεια. Τα Strοngholds είναι καλοσχεδιασμένα και έχουν στο τέλος ένα εντυπωσιακό ωραίο Boss Fight. Θα θέλαμε να έριχνε Loot το Boss ως ηθική ικανοποίηση αλλά προς το παρόν αυτό δεν υπάρχει και το ήδη κατοχυρωμένο Loot μας δείχνεται στο Results Screen. Σαν Endgame συμπεριλαμβάνεται και μία πληθώρα από επναλαμβανόμενα Legendary και μη Contracts με δυναμικά Objectives.
Η επιλογή Freeplay ξεκλειδώνει από τα πρώτα Level και σε αυτή εξερευνούμε το κόσμο για τα διάφορα Codices, τα διάφορα Collectibles, συλλογή Materials και την αρκετή ποικιλία από τα συχνά World Events. To FreePlay δε μπορούμε να τo ρυθμίσουμε στο Private και έχει αναγκαστικά 4 άτομα ανά πάσα ώρα.  Αυτό προωθεί τη συνεργασία αφού πολλά από τα συχνά Word Events θα μας ζορίσουν. Τα επίπεδα δυσκολίας είναι ουσιαστικά αλλά χρειάζεται Balancing στο πως οι μεγαλύτερες δυσκολίες ανταμοίβουν τους παίκτες που ή BioWare το κοιτάζει. Τέλος τα πάρα πολλά Challenges, τα Daily, Weekly και Monthly κάνουν την εμφανισή τους και στο Anthem.

Microtransactions

Μέσω διαφόρων Challenges που εκτελούμε (υπάρχουν πάρα πολλά) κερδίζουμε Coin που χρησιμεύει για την αγορά των Cosmetics ενώ πηγή εσόδων είναι και το σύστημα Alliance που χονδρικά υπολογίζει το Coin που θα μας δώσει με βάση τα 5 καλύτερα άτομα που παίξαμε ή απλά βρίσκονται στο Friend list μας.

Επίλογος

Όσοι ψάχνουν το επόμενο Mass Effect/ Dragon Age δε θα το βρουν στο Anthem και ειδικά όσο αφορά την κεντρική ιστορία. Δε προοριζόταν για κάτι τέτοιο ούτως ή άλλως. Παρόλα τα λογικά παράπονα του Endgame που θα έπρεπε να ήταν εκεί σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι είναι τώρα το Anthem προσφέρει ιστορίες με αρκετούς χαρακτήρες, εντυπωσιακότατη παραγωγή και μάχη που δε θα την ξεπεράσετε εύκολα. Τα προβλήματα του είναι στη δομή των Missions, στο Bug του Health-Αrmor μας και κάποιες αινιγματικές ελλείψεις. Πολλά διορθώνονται λογικά με τον καιρό. Το μεγάλο λάθος που μπορεί να κάνει κάποιος στο Anthem είναι να παραλείψει αυτά που ήδη προσφέρει προς αναζήτηση αυτών που δε προσφέρει. Το Anthem μπορεί να είναι το πιο αδύναμο παιχνίδι της BioWare αλλά πάλι προσφέρει δεκάδες ώρες διασκέδασης μέχρι να βαρεθούμε. Με λίγες διορθώσεις και περιεχόμενο μόνο παραπάνω μπορεί να πάει.

Πλατφόρμες που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro, Xbox One X, PC
Είδος Παιχνιδιού: Third Person Looter Shooter
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 22/02/2019
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, Xbox One, PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: BioWare
Εκδότρια Εταιρεία: EA

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco Entertainment Hellas για τη παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του review.

6.5 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ

The Good

  • Φανταστική μάχη
  • Τα 4 Javelins παίζουν τελείως διαφορετικά
  • Tα Mechanics και χειρισμός
  • Εξαιρετικά γραφικά - animations - voice overs - ήχος
  • Πανέμορφος κόσμος αρτιστικά και ωραίο Design
  • Ύπαρξη συνειδητοποιημένου κόσμου και ιστορία 50+ ωρών
  • Όλα τα DLC είναι δωρεάν
  • Εξαιρετικό οπτικό Customisation που μας κάνει μοναδικούς
  • Level Scaling στους παίκτες
  • Πολύ περιεχόμενο αλλά...

The Bad

  • … 3 (δύο ουσιαστικά) strongholds
  • Βαρετό mission design
  • Θέλει Tweaks στο HUD, Menu, όπλα, Loot
  • Kομμένο περιεχόμενο που θα έρθει αργότερα
  • Δε θα έπρεπε η BioWare να ασχοληθεί με τέτοιο τίτλο
  • Δε παίζεται Solo το Story ευχάριστα
  • Δυσαρμονία του SP με το MP
  • Το Health Bug
  • Το πιο αδύναμο παιχνίδι της BioWare
6.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Θα μπορούσα να πάρω σύνταξη απο το playtime μου. Θα ήθελα. Μέχρι τότε θα παίξω κάτι απο Bioware.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr