Ήταν Μάιος του 2019 όταν σε ένα State of Play του PlayStation είδαμε για πρώτη φορά το Predator: Hunting Grounds. Για πολλούς από εμάς και μόνο που φέρει το όνομα Predator αρκούσε για να τραβήξει την προσοχή μας. Το ερώτημα για μένα προσωπικά αλλά και για πολλούς άλλους, όπως αντιλήφθηκα μέχρι και σήμερα, ήταν το τι ακριβώς είδους παιχνίδι αφορά. Γι’ αυτό θα το αποκαλύψω από τώρα ώστε να γίνει ξεκάθαρο σε όλους. Το Predator: Hunting Grounds είναι ένα αποκλειστικά online multiplayer παιχνίδι, χωρίς campaign, που κυκλοφορεί αποκλειστικά στις κονσόλες για το PlayStation 4 αλλά και στο PC με υποστήριξη cross play. Δηλαδή παίκτες διαδικτυακά μπορούν να παίξουν μαζί, είτε διαθέτουν την έκδοση σε PC είτε στο PS4. Για εσάς που δεν θέλετε να συνεχίσετε στο κείμενο παρακάτω, επέλεξα την δεύτερη μέρα που είχα στην κατοχή μου τον τίτλο να κάνω ένα livestream του παιχνιδιού με όλους εσάς, μέσα από το κανάλι μας στο YouTube για να έχετε μία πληρέστερη εικόνα του παιχνιδιού. Οπότε μπορείτε να το δείτε ευθύς αμέσως.
Πίσω από την ανάπτυξη του Predator: Hunting Grounds βρίσκεται η «συνήθης ύποπτη» Illfonic η οποία εργάστηκε με περιορισμένο μπάτζετ έχοντας τα δικαιώματα του διάσημου franchise του Predator. Στον online κόσμο του Hunting Grounds και στον χάρτη του παιχνιδιού, ο οποίος χαρακτηρίζεται από ένα σκηνικό ζούγκλας και υψηλής βλάστησης, παίρνουμε, από τη μία πλευρά μέρος ως Fireteam, δηλαδή μία ομάδα τεσσάρων κομάντο όπου σε προοπτική πρώτου προσώπου λαμβάνουμε κάποιες τυπικές αποστολές όπως να μαζέψουμε κάποιες πληροφορίες, να καταστρέψουμε ναρκωτικά, να σκοτώσουμε κάποιους άλλους αδιάφορους χαρακτήρες και στρατιώτες που είναι A.I. (όχι δηλαδή πραγματικοί παίκτες) και το βασικό να επιβιώσουμε ή να εξοντώσουμε τον Predator που παραμονεύει. Από την άλλη πλευρά παίρνουμε μέρος ως Predator, που σκοπός μας είναι να κυνηγήσουμε και να εξοντώσουμε την Fireteam. Ως Predator, που παρουσιάζει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, κινούμαστε σε προοπτική τρίτου προσώπου και χρησιμοποιούμε τεχνολογίες και όπλα που γνωρίζουμε από το franchise, καθώς και perks. Ως Fireteam, που είναι και ο πιο κοινός τύπος παιχνιδιού, έχουμε πυροβόλα όπλα, χειροβομβίδες διαφόρων τύπων και επίσης perks. Ο εξοπλισμός αμφότερων καθώς και η εμφάνιση μπορεί να διαφοροποιείται και να αναβαθμίζεται μέσω XP που μαζεύουμε εντός του παιχνιδιού καθώς και με in-game χρήματα. Οι επιλογές παραμετροποίησης είναι βασικές χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερο βάθος σε αυτές. Ένα από τα προβλήματα είναι ότι για να επενδύσει κάποιος στο παιχνίδι προφανώς γουστάρει τον Predator, επομένως όταν επιλέξουμε να κάνει matchmaking τοποθετώντας μας ως Predator αργεί χαρακτηριστικά πολύ.
Αναφέρθηκα στην Illfonic ως «συνήθης ύποπτη» γιατί έχει να επιδείξει αντίστοιχο έργο στο παρελθόν με το παιχνίδι Friday the 13th: The Game, όπου κι εκεί σε έναν διαδικτυακό τίτλο χαμηλού σχετικά μπάτζετ, διάσημου franchise, ένα παίκτης αναλάμβανε τον ρόλο του Jason και οι άλλοι των παικτών που προσπαθούν να ξεφύγουν. Όπως μπορείτε να δείτε και στο παραπάνω livestream βίντεο, τεχνικά ο τίτλος δεν γοητεύει. Ανεπτυγμένος με τη χρήση της Unreal Engine, τα γραφικά είναι τα λεγόμενα διεκπαιρεωτικά ενώ υπάρχουν και χαμηλής ανάλυσης textures και άλλα που θα τα δούμε να φορτώνουν μπροστά στα μάτια μας. Το gameplay του τίτλου, ειδικά ως Predator, είναι ικανοποιητικό και με ενδιαφέρουσες επιλογές, όπως το παρκούρ πάνω στα δέντρα αλλά το gameplay της Fireteam είναι το απολύτως απλό και το animation πολλές φορές δεν βοηθάει στην ομαλή ροή που τόσο αναζητώ σε κάθε τίτλο. Εκεί που δεν έχω παράπονο είναι στον ήχο, όπου η μουσική αντλούμενη από το franchise είναι εξαιρετική όπως και η αγαπημένη μου κραυγή του Predator.
Η αλήθεια είναι πως και με την ύπαρξη του livestream βίντεο δεν έχω να γράψω πολλά για το Predator: Hunting Grounds. Αν κάνω από τις γνωστές προβλέψεις μου, που συνήθως πέφτω μέσα, πιστεύω ότι ο τίτλος σε λίγους μήνες θα δοθεί ως δωρεάν μέσα από τη συνδρομητική υπηρεσία του PlayStation Plus καθώς η φύση του, μόνο online multiplayer, θα χρειαστεί μία τονωτική ένεση παικτών στο άμεσο μέλλον. Αν μπορούσα να περιγράψω το Predator: Hunting Grounds με μία φράση, αυτή θα ήταν, μια τίμια μπατζετιά. Η δυνατότητα και το ενδιαφέρον που παρουσιάζει του να παίζεις ως Predator είναι κι αυτή που το κάνει να ξεκολλήσει ελαφρώς από την απόλυτη μετριότητα. Δεν θέλω να σκεφτώ τι θα γινόταν εάν είχαμε ένα παιχνίδι από το franchise του Predator με υψηλό μπάτζετ και campaign, όπως για παράδειγμα ήταν το Alien: Isolation, αλλά αυτό αποτελεί μια σκέψη και ένα ερώτημα το οποίο δεν μπορώ να απαντήσω αυτή τη στιγμή.
Ευχαριστούμε θερμά τη Sony PlayStation Ελλάδας για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review
Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!