Ο Shawn Layden, πρώην στέλεχος του PlayStation, ζητά αλλαγή στην ανάπτυξη και πιο ακριβών παιχνιδιών και περιγράφει τη βασική διαδικασία AAA ως μη βιώσιμη. Ο Layden μίλησε χθες με το Gamebeat ως μέρος του Gamelab Live όπου συζήτησαν τον κύκλο ανάπτυξης καθώς και το The Last of Us Part 2 που κυκλοφόρησε πρόσφατα.
Ο Shawn Layden περιέγραψε το παιχνίδι ως «το απόλυτο παράδειγμα» ενός παιχνιδιού που βασίζεται στην ιστορία κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του PS4 και επίσης στη βάρδια του πριν φύγει από την εταιρεία τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.
Δήλωσε: «Μπορούμε να σας κάνουμε να ουρλιάξετε και να φωνάξετε και να τρομοκρατηθείτε – αυτά είναι τα εύκολα». “Αλλά αν μπορούμε να σας κάνουμε στοχαστικούς, λυπημένους, αυτό πραγματικά χτυπά την πλήρη γκάμα συναισθηματικής απόκρισης στην εμπειρία παιχνιδιού.”
Ωστόσο, καθώς έχει περάσει ο καιρός, η ανάπτυξη των παιχνιδιών έχει γίνει μεγαλύτερη, πιο τολμηρή και πολύ πιο ακριβή. Όπως δήλωσε ο Matthew από το GamesIdustry.biz, το The Last of Us διαρκεί περίπου 15 ώρες και χρειάστηκε 3,5 χρόνια για να ολοκληρώσει την ανάπτυξη. Η συνέχεια διαρκεί περίπου 25 ώρες για να και χρειάστηκε 6 χρόνια για να αναπτυχθεί. Η Sony δεν έχει αποκαλύψει τον προϋπολογισμό για αυτά τα δύο παιχνίδια, αλλά είναι αρκετά ασφαλές να υποθέσουμε ότι οι τιμές αυξήθηκαν επίσης.
Ο πρώην CEO αναφέρθηκε όταν οι προϋπολογισμοί παραγωγής ήταν παλιότερα περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια για ακόμη και τα μεγαλύτερα παιχνίδια που έγιναν και αναφέρθηκε επίσης σε μια κοινή θεωρία ότι το κόστος ανάπτυξης διπλασιάζεται με κάθε νέα γενιά υλικού.
«Το πρόβλημα με αυτό το μοντέλο είναι ότι δεν είναι βιώσιμο», είπε, εξηγώντας ότι η τρέχουσα γενιά έχει δει το κόστος ανάπτυξης να φτάσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια. “Δεν νομίζω ότι, στην επόμενη γενιά, μπορείτε να πάρετε αυτούς τους αριθμούς και να τους πολλαπλασιάσετε με δύο και να πιστεύετε ότι μπορείτε να υπάρξουν κέρδη”. Νομίζω ότι η βιομηχανία στο σύνολό της πρέπει να καθίσει και να πει, «Εντάξει, τι χτίζουμε; Ποια είναι η προσδοκία του κοινού; Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να μεταδώσουμε την ιστορία μας και να πούμε τι πρέπει να πούμε; Είναι δύσκολο για κάθε παιχνίδι περιπέτειας να πυροβολεί για το ορόσημο του παιχνιδιού 50 έως 60 ωρών, γιατί αυτό θα είναι πολύ πιο ακριβό. Και στο τέλος μπορείτε να αποκλείσετε μερικούς ενδιαφερόμενους δημιουργούς και τις ιστορίες τους εκτός αγοράς, αν αυτό είναι το κατώφλι που πρέπει να πληρούν… Πρέπει να το αξιολογήσουμε ξανά. “
Ο Layden συνέχισε επίσης να συζητά πώς η τιμή των παιχνιδιών συνέχισε να παραμένει εκεί που βρίσκονται τώρα για αρκετό καιρό. Δήλωσε: «Κοστίζει 59,99 $ από τότε που ξεκίνησα σε αυτήν την επιχείρηση, αλλά το κόστος των παιχνιδιών έχει αυξηθεί δέκα φορές. Εάν το μοντέλο γίνεται πιο δύσκολο. Νομίζω ότι αυτή η γενιά πρόκειται να δει αυτές τις δύο επιταγές να συγκρούονται. “
Συζήτησε μια πιθανή λύση. επιστροφή μικρότερης διάρκειας παιχνιδιού. Προσωπικά, καθώς μεγαλώνω, έχω όλο και λιγότερο χρόνο για να ολοκληρώσω αυτούς τους γιγάντιους τίτλους. Ο Layden έχει το ίδιο ζήτημα και πιστεύει ότι οι μικρότερες εμπειρίες θα επιτρέψουν στους παίκτες να ολοκληρώσουν περισσότερους τίτλους, καθώς θα μπορούσαν να δώσουν στους παίκτες αυστηρότερες και πιο συναρπαστικές ιστορίες.
Πηγή: Dualshockers
Εδώ θα ήθελα να προσθέσω κάποιες δικές μου σκέψεις πάνω στους προβληματισμούς του κου Shawn Layden. Αρχικά θα ήθελα να πω πως τον βρίσκω κάπως biased. Όλη του η συλλογιστική ακολουθεί το σκεπτικό των exclusive games. Αν τα exclusives δε θεωρούνται πλέον βιώσιμα λόγω κόστους, τότε θεωρώ πως θα πρέπει επιτέλους, να μπει στο τραπέζι το “άνοιγμα” των πλατφορμών.
Το Fallen Order είναι ένας high budget AAA τίτλος με παρόμοιο production value, ίδιες διαφημίσεις και είχε και τα επιπλέον κόστη των royalties στη Disney και την προμήθεια των παρόχων (Sony, MS, Valve κλπ) ο οποίος όμως έφερε τις αντίθετες συζητήσεις και οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το high budget single player gaming είναι και βιώσιμο (σε αντίθεση με τις παλιότερες δηλώσεις της ΕΑ) και κερδοφόρο. Όχι ότι λέω ότι όλα τα single player games πρέπει ντε και καλά να είναι 30ώρες και πάνω.
Μην ξεχάσετε να μας ακολουθήσετε στα παρακάτω Social Media.
- Γίνετε μέλη στο επίσημο group μας το Greek Busted Gamers
- Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
- Ακολουθήστε μας επίσης στα Instagram | Twitter
- Κάντε μία εγγραφή στο κανάλι μας στο YouTube
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!