Ήχος
Στη μουσική επένδυση του τίτλου συναντάμε τον John Peasano, ο οποίος είναι συνθέτης ταινιών όπως το Maze runner και η σειρά Daredevil. Τα μουσικά κομμάτια τα βρήκα όμορφα, κινούμενα στο πνεύμα της σειράς που σου δημιουργεί συνειρμούς καθώς ταξιδεύεις στο διάστημα και σε κάνει να θες να παίξεις κι άλλο. Τα ηχητικά εφέ είναι πεντακάθαρα όπως και οι ομιλίες. Αν έχετε και ηχοσύστημα σε 5.1 ή 7.1 τότε θα το απολαύσετε. Πάλι εδώ παρεξηγημένο θα έλεγα το παιχνίδι καθότι υπήρξαν διαμαρτυρίες που προσωπικά δεν θεωρώ ότι στέκουνε.

Γραφικά
Στο κανονικό PS4 η ανάλυση του παιχνιδιού είναι 1080p ενώ τα cutscenes, ανεξήγητο γιατί, στα 900p. Στο Xbox One η ανάλυση παιχνιδιού είναι 900p με τα cutscenes στα 756p. Ειδικά η χαμηλή ανάλυση των cutscenes και ειδικά των CGI βίντεο ήταν κάτι που με ενόχλησε στο PS4 Pro σε 4κ τηλεοραση καθότι φαινότανε έντονα η χαμηλή ποιότητα των βίντεο και έβλεπα πίξελς.
Γενικά στο κανονικό PS4 εμφανίζεται ελφρώς πιο βελτιωμενο οχι ομως σε αντιληπτο σημειο σε σχεση με το Xbox One. Το core artwork όμοιο και στα δυο μηχανηματα. Το σκηνικό γενικά εμφανίζεται λίγο πιο καθαρό στο PS4. Τα textures μερικές φορές καθυστερουν να φορτώσουν σε cutscenes και σε gameplay ειδικά μετά από loading ή καθώς κινείσαι στον κόσμο. Υποδεέστερη ποιότητα σκιάσεων έχουμε στο xbox one που όμως θέλει μεγάλη παρατηρητικότητα να το αντιληφθείς. Οι εκδοσεις ps4/xbox one παρά τις μικροδιαφορές τους, είναι σχεδόν ολόιδιες εμφανισιακά. Στόχος είναι τα 30fps στη Frostbyte χρησιμοποιώντας adaptive V-sync πράγμα το οποίο επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό αλλά σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρούνται πτώσεις κοντά στα 25fps που όμως δεν ενιωσα να μου χαλάνε την συνολική εμπειρία. Δυστυχώς το screen tearing κάνει την εμφάνισή του και στις δύο κονσόλες κάποιες φορές λόγω του μή σωστού frame pacing, δηλαδή του μή σωστού χρόνου εμφάνισης του καρέ, λόγω render, το οποίο γίνεται είτε ταχύτερα είτε με κάποια καθυστέρηση στη βάση του χρόνου μελέτης του φαινομένου. Ευτυχώς όλα τα παραπάνω θεματάκια δεν χαλάνε την εμπειρία αλλά σίγουρα είναι θέματα που χρίζουν βελτίωσης πιθανώς με κάποιο μελλοντικό patch το οποίο θα μπορεί να βελτιώνει στο σύνολο και το frame rate όπου αυτό κάνει πτώσεις.
Στο Ps4 pro δεν τρέχει σε native 4k αλλά σε αναλύσεις κοντά σε αυτό και εώς 1800p το οποίο γίνεται upscale στα 2160p. Ειδικότερα το ps4 pro παίρνει τα 1600×1800 με frame buffer για τα visual elements πριν το μετατρέψει σε 3200×1800 παράλληλα με το anti-aliasing, χρησιμοποιώντας το checkerboarding. To sharpness level είναι χαμηλότερο του PC σε 4κ και full resolution ενώ το βάθος πεδίου εμφανίζεται ενισχυμένο έναντι του κανονικού ps4. Παίζοντας σε οθόνη που υποστηρίζει 4κ αναλυσεις και HDR το οπτικό αποτέλεσμα ανταμείβει τον χρήστη με σαφώς ανωτερο οπτικό αποτέλεσμα έναντι του απλού ps4 προσφέροντας επίσης καλύτερο sharpness image χωρίς καθόλου screen tearing σε 4κ mode, εν γένει, συγκρίσιμο με το native 4k ενός δυνατού PC. Για όσους προτιμήσουν το παιχνίδι στο ps4 pro αλλά σε 1080p οθόνη, το παιχνίδι αποδίδει επίσης καλύτερα με μεγαλύτερο βαθος πεδίου, δεν υπάρχει αυξημένη πολυγωνομετρία στα γραφικά, δεν υπάρχει tessalation, δεν υπάρχουν υψηλής ανάλυσης textures.
Βέβαια στο ps4 pro είπαμε γίνεται render στα 1800p και μετά γίνεται υποβάθμιση στα 1080p συντελώντας στην πιο ζωντανή θα λέγαμε εικόνα. Η απόδοση τοσο του απλου ps4 σε 1080p όσο και του ps4 pro σε 4κ mode έχει ακριβώς την ίδια συμπεριφορά όσον αφορά τα frames που έχοντας ως στόχο τα 30 εντούτις βουτάνε κάπου κάπου στα 25 περιπου όπως προαναφέραμε. Εν κατακλείδι θα λέγαμε ότι το ps4 pro έχει το πάνω χέρι οπτικά τόσο στα 1080p όσο και σε 4k οθόνη σε μεγαλύτερη ανάλυση ενώ οι εκδόσεις κανονικού ps4/xbox one εμφανίζονται να προσφέρουν παρόμοια εμπειρία. Ο υπολογιστης υπερέχει όλων αν σηκώνει full 4k και full details.
Θα ήθελα επίσης να ξεκαθαρίσω ότι σε καμία περίπτωση τα γραφικά δεν είναι άσχημα, κάθε άλλο, θα τα χαρακτηριζα απολαυστικά και σαφώς πολύ ανώτερα των παλιώτερων παιχνιδιών της σειράς. Τα πρόσωπα και οι υφές είναι πολύ καλά σχεδιασμένα ενώ τα τοπία και η ποικιλία των πλανητών εντυπωσιάζουν.

Τελευταία πολύ ντόρος έχει δημιουργηθεί γύρω από το animation των προσώπων τις στιγμές των διαλόγων μέσα στο παιχνίδι. Θα μου επιτρέψετε προσωπικά να διαφωνήσω με τα πολύ αρνητικά σχόλια που άκουσα καθότι από τη ροή των διαλόγων οι κινήσεις των ματιών ήταν δικαιολογημένες με στόχο να δωθεί μια φυσικότητα στην έκφραση σε σχέση με το αντικείμενο του εκάστοτε διαλόγου. Δε λέω ότι ήταν τέλεια, είχαν θεματάκια, αλλά ως ένα σημείο ήταν εντάξει. Για εμένα το θέμα ήτανε ότι φαινόντουσαν κάπως ξένα στον κάθε παίχτη ενώ οι κινήσεις των ζυγωματικών και των μυών του προσώπου γίνονται με κάποια μηχανικότητα θα έλεγα και ίσως φαίνονται λιγο ανέκφραστοι οι χαρακτήρες. Το φαινόμενο είναι πιό έντονο στους ανθρώπους πάρά σε εξωγήινους χαρακτήρες. Η Bioware εισήγαγε ένα patch πριν λίγες μέρες με στόχο να βελτιώσει τις εκφράσεις και τα μάτια των χαρακτήρων. Έτσι έχει βελτιωθεί αρκετά αλλά οι χαρακτήρες μοιάζουν ακόμα λίγο “παγεροί” στους διαλόγους τους όσον αφορά τις εκφράσεις τους. Κρίνοντας από την ανταπόκριση της Bioware είναι σίγουρο ότι ολα αυτά θε εξαλειφθούν σύντομα και το παιχνίδι ίσως μεταμορφωθεί παντελώς σε αυτό τον τομέα.

Multiplayer
Το multiplayer δηλώνει παρόν και στο Mass effect Andromeda. Για όσους θέλουνε να μπούνε αμέσως στο ψητό υπάρχει η επιλογή quick match, στην οποία απλά επιλέγεις δυσκολία και αυτόματα συνδέεσαι όπου βρεθεί κενή θέση, καθώς και η επιλογή custom match στην οποία δημιουργείς το δικό σου lobby και μπορείς να προσκαλέσεις φίλους σου και να κάνεις συγκεκριμένες ρυθμίσεις αναζήτησης. Υπάρχουν 5 διαθέσιμοι χάρτες Firebase zero, Firebase sandstorm, Firebase icebreaker, Firebase derelict και Firebase magma. Επιλέγοντας χάρτη ακολουθούν ρυθμίσεις για το στόχο της αποστολής στο χάρτη, τη δυσκολία, τον τύπο των εχθρών καθώς και το αν θέλουμε το ματς να είναι ιδιωτικό ή όχι. Οι στόχοι των αποστολών μπορεί να είναι η εισβολή σε κέντρο έρευνας με σκοπό την ανάκτησή της, η εξάλειψη στόχων που κάνουν εμπόριο όπλων σε παράνομες ομάδες όπως επίσης και η ανάκτηση πόρων. Η επιλογή χαρακτήρα είναι εύκολη και αρχικά υπάρχουν διαθέσιμες επιλογές μόνο τριών ειδικοτήτων ενώ στη συνέχεια ξεκλειδώνετε και άλλες φυλές και ειδικότητες. Εξοπλίζετε τον χαρακτήρα σας με όπλα, πανοπλία και skills και βουτάτε στη μάχη. Η εύρεση παιχτών γίνεται γρήγορα. Υπάρχουν προκλήσεις που μόλις τις ολοκληρώσετε κερδίζετε ανταμοιβές, βλέπετε τι έχετε συλλέξει και τα leaderboards και παρακολούθείτε τα bonus stats του παίκτη σας. Διαθέσιμο είναι τέλος και το tutorial αλλά και το strike team στο οποίο μπορείτε είτε να παίξετε εσείς τις αποστολές είτε να στείλετε μία ομάδα σας να κάνει την αποστολή μέσα σε κάποιο χρονικό διάστημα. Το τελευταίο μάλιστα αν και απλό σε υλοποίηση μου άρεσε γιατί συνεργάζεται άψογα με την αντίστοιχη εφαρμογή της Bioware για το κινητό και μπορείς να παίζεις και από εκεί. Το ψηφιακό μαγαζάκι με microtransactions δηλώνει παρόν και εδώ στο οποίο αγοράζετε διάφορα μπόνους με τη χρήση credits.


Κάθε αποστολή που επιλέγετε μπορείτε είτε να την παίξετε μόνοι σας είτε να στείλετε ομάδα για να την φέρει σε πέρας. Το 4x co-op και γενικά το multiplayer στέκεται πολύ καλά ενώ οι χάρτες είναι όμορφα σχεδιασμένοι. Βέβαια όταν σε βλέπουν μικρό στα lvl σε πετάνε από τα lobby αλλά κάθε αρχή και δύσκολη. Με το πέρας των αποστολών κερδίζετε πόντους και έτσι σιγά σιγά ο παίκτης σας ανεβαίνει επίπεδο και ξεκλειδώνει στολές και όπλα. Τεχνικά προβλήματα και lag δε με προβλημάτισαν εδώ, ίσα ίσα που από την αρχή μπήκα κατευθείαν στο πνεύμα του και καθώς ήμουν καλός γνώστης του single mode και ήμουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός στο multiplayer από την αρχή. Αν και δεν το κρύβω ότι δεν είμαι και πολύ οπαδός των multiplayer στις κονσολες, εντούτοις είναι αξιόλογο και σέβεται τον εαυτό του. Τώρα το ποσό διάρκεια μπορεί να έχει και το πόσο μονότονο μπορεί να γίνει εξαρτάται από τη διάθεση του καθενός και την υποστήριξη της εταιρίας με νέους χάρτες και αποστολές. Η αίσθηση πάντως να παίζεις στο διάστημα με φίλους είναι πολύ όμορφη. Μια όμορφη προσθήκη ήταν και η δυνατότητα να μεταβείτε σε single player mode με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού.


Εισαγωγή | Ιστορία | Δομή Μενού | Χειρισμός | Ήχος | Γραφικά | Multiplayer | Επίλογος
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!