Κατά καιρούς είχαν εμφανιστεί πολλά παιχνίδια Spider-Man αλλά από όλα κάτι σαν να έλειπε. Αυτό βέβαια μέχρι που η Insomniac αποφάσισε να αποκτήσει τα δικαιώματα του αγαπημένου σε πολλούς υπέρ-ήρωα της Marvel και να κυκλοφορήσει της δική της version όπως την είχε οραματιστεί. Η Insomniac κουβαλάει στις πλάτες της ένα βαρύ όνομα από επιτυχημένους τίτλους με τον κορυφαίο κατ’ εμέ να είναι η σειρά παιχνιδιών Ratchet & Clank. Έτσι λοιπόν όταν ανακοινώθηκε πίσω στο 2016 στην Ε3 το hype μας για πρώτη φορά έφτασε στα ύψη με παιχνίδι Spider-Man. Πράγματι το 2018 όταν και κυκλοφόρησε αποκλειστικά στο PS4 και αργότερα στο PS5 κατάφερε να κερδίσει την αγάπη του κοινού και των κριτικών αλλά και την ανάγκη του για μια συνέχεια. Έτσι λοιπόν σαν launch τίτλος του PS5 ήρθε το μικρότερο σε διάρκεια ιστορίας, το Spider-Man Miles Morales ώστε να μας δώσει μία καλή γεύση για το επερχόμενο Spider-Man 2. Όπως ανέφερα και παραπάνω κατάφερε εκτός από την αγάπη του κοινού και τις τρελές πωλήσεις να κερδίσει και αρκετά βραβεία αλλά και πολλές υποψηφιότητες ακόμα για παιχνίδι της χρονιάς. Αυτό λοιπόν το παιχνίδι διαμάντι έπρεπε να το βιώσουν ακόμα περισσότεροι παίχτες ανά τον κόσμο και αποφάσισε να εισβάλει φέτος και στους υπολογιστές μας.
Αλλά για το Spider-Man καθαυτό σαν παιχνίδι έχουμε αναφερθεί αναλυτικότατα στο δικό μας Busted Review το 2018 και είχε λάβει εξαιρετικά σχόλια και συνολικά καλές κριτικές. Όσοι όμως θέλετε να φρεσκάρετε λίγο τη μνήμη σας, μπορείτε να πατήσετε το link που προσπεράσατε και να δείτε αναλυτικά τι έχουμε γράψει για την ιστορία και το gameplay του παιχνιδιού. Στο σημερινό review δεν θέλω να κάνω επαναλήψεις και να αναφέρω πράγματα τα οποία είναι ήδη γνωστά αλλά θα επικεντρωθούμε στο εάν είναι μία καλή κίνηση αυτή η μεταφορά ενός first party τίτλου του PlayStation στα PC αλλά θα δούμε και αναλυτικά τις βελτιώσεις που έχουν γίνει και κατά τι ποσοστό αυτών έγιναν σε ικανοποιητικό βαθμό.
Ένα τόσο ωραίο παιχνίδι είναι ωραίο να το βλέπουμε να κυκλοφορεί και τα PC, δίνοντάς μας την δυνατότητα να το χαρούμε άλλοι για πρώτη φορά και άλλοι για τρίτη (όπως εγώ ας πούμε), να τρέχει όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά και με καλύτερα γραφικά και αναλύσεις. Το παιχνίδι υποστηρίζει ξεκλειδωμένα FPS και τεχνολογίες που δεν μπορούσαμε να δούμε στις κονσόλες μας όπως είναι τα NVIDIA DLSS αλλά και την βελτίωση της εικόνας μέσω του NVIDIA DLSS. Το παιχνίδι δεν μπορούμε να πούμε πως φαίνεται γερασμένο όπως αλλά της εποχής του, απλά με αυτές τις τεχνολογίες που διαθέτει καταφέρνει να έρθει πάλι στο επίκεντρο και στο σήμερα.
Προστέθηκε ακόμα και Ray Tracing, όπου λογικό είναι να αναλογιστείτε μερικοί τώρα πως υπήρχε και στην έκδοση του PS5. Ναι, θα συμφωνήσω μαζί σας αλλά το Ray Tracing του PS5 προκειμένου να το χαρεί κάποιος είχε κάποιους περιορισμούς και όποιος το είχε επιλέξει ναι μεν είχε καλύτερες σκιάσεις και αντανακλάσεις αλλά ήταν ένα περιορισμένο ray tracing σχετικά που έδειχνε όμως εντυπωσιακό, έχοντας λάβει τη φροντίδα της Insomniac. Στην έκδοση για τα PC λοιπόν μιας και η NVIDIA έδωσε απλόχερα τις ευλογίες της για ακόμα μία φορά θα δείτε στο κομμάτι του Ray Tracing ένα αψεγάδιαστο διαμάντι. Είδα μερικά frame drops αλλά κυρίως λόγω των drivers. Πάλι καλά όμως η NVIDIA λίγες μέρες μετά κυκλοφόρησε μερικά updates και όλα έστρωσαν. Η διαφορά που θα δείτε όσοι το παίξατε σε PS5 σε σχέση με το PC είναι αισθητή τολμώ να πω μιας και οι αντανακλάσεις είναι πέρα για πέρα αληθοφανείς.
Επίσης, το παιχνίδι μέσω του Ultra-wide Monitor support καταφέρνει να απογειώσει την εμπειρία μας. Απλά σταθείτε στο ψηλότερο κτήριο της Νέας Υόρκης και δείτε «πιάτο» όλο το χάρτη του παιχνιδιού. Είναι απλά μαγευτικό και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να υποστηρίζει τα Ultra-wide monitors αλλά και τα πολλαπλά monitors με την καλύτερη επιλογή τα τρία. Οι επιλογές που μας δίνονται για τα screen ranges είναι τα 16:9, 16:10, 21:9, 32:9 και 48:9. Είναι υπέροχο να δίνεται η ευκαιρία σε τέτοιους τίτλους να μπορούμε να τους χαρούμε σε υψηλές αναλύσεις, με ξεκλειδωμένα frames, γραφικά που απλά κόβουν την ανάσα και Ultra-wide επιλογή. Καταφέρνει με αυτό το τρόπο το παιχνίδι να κερδίζει μία νέα πνοή.
Ας δούμε όμως και πως είναι ο χειρισμός του στα PC. Μπορούμε να το παίξουμε με πληκτρολόγιο και ποντίκι αλλά ειλικρινά δεν το συνιστώ με τίποτα μιας και έτσι χάνουμε μεγάλο κομμάτι από την εμπειρία του παιχνιδιού. Ναι μεν δίνεται η δυνατότητα πλήρους διαμόρφωσης των πλήκτρων αλλά τέτοιου είδους παιχνίδια δεν είναι σχεδιασμένα ώστε να τρέχουν κατά αυτό τον τρόπο. Μας δίνεται όμως και η δυνατότητα χρήσης Xbox controller αλλά και DualSense. Μιας και πρόκειται για παιχνίδι της Sony με τη χρήση του DualSense μέσω καλωδίου μας δίνεται η δυνατότητα κλασσικά να διαμορφώσουμε τα πλήκτρα όπως εμείς θέλουμε. Το DualSense στα PC μέσα στο παιχνίδι χρησιμοποιείται στο 100% εννοώντας ότι ενεργοποιείται το haptic feedback αλλά και τα adaptive triggers.
Θα ήθελα επίσης να σταθώ και να σχολιάσω μερικά πράγματα σε αυτό το στάδιο του παιχνιδιού (δηλαδή λίγο πριν και κατά την κυκλοφορία του) γιατί θεωρώ αξίζουν να αναφερθούν. Κατά τη διάρκεια λοιπόν δοκιμής του παιχνιδιού δεν είχα κανένα τεχνικό θέμα αλλά σε μερικά συστήματα υπάρχουν μικρά θέματα με frame drops. Ακόμα θα ήθελα να επισημάνω πως προσωρινά το ray tracing είναι απενεργοποιημένο για τις AMD κάρτες γραφικών αλλά σύντομα με update θα ενεργοποιηθεί ξανά. Ακόμη, σε κάρτες γραφικών με κάτω από 10 GB video memory δεν προτείνεται η επιλογή του Very High ακόμα. Τα περισσότερα βέβαια είναι τεχνικά θέματα που θα διορθωθούν και θα εξελιχθούν στην πορεία.
Εν κατακλείδι, το Spider-Man της Insomniac είναι ένα υπέροχο παιχνίδι με πολύ καλό replayability. Το ότι ήρθε και στα PC είναι μία πολύ καλή και στρατηγική κίνηση της Sony διότι δίνει την δυνατότητα σε περισσότερο κόσμο να παίξει ένα exclusive της παιχνίδι αλλά καταφέρνει να κερδίσει και περισσότερο κόσμο προς την πλευρά της κονσόλας που επιθυμεί να βιώσει με την πρώτη ευκαιρία τη συνέχεια της ιστορίας του επερχόμενου Spider-Man 2. Πρόκειται για ένα πολύ καλό port παιχνιδιού και η αγορά του προφανώς και αξίζει αν δεν έχετε ασχοληθεί με τον εν λόγω τίτλο σε κάποια κονσόλα PS4, PS5, ειδικά αν διαθέτετε ένα PC που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και εκμεταλλευόμενοι τις νέες τεχνολογίες και δυνατότητες θέλετε να χαθείτε για μια ακόμη φορά στα στενά της Νέας Υόρκης. Καταλήγοντας στη βαθμολογία, το παιχνίδι, μιας και ο πυρήνας του παραμένει ευτυχώς αναλλοίωτος, είχε κριθεί και βαθμολογηθεί ανάλογα, επομένως με τη νέα κυκλοφορία του στα PC και τις νέες τεχνολογίες που φέρνει και οι οποίες δουλεύουν καλά δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος να διαφοροποιηθεί.
Ευχαριστούμε την Sony PlayStation Ελλάδας για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.
Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!