Horizon Call of the Mountain

Horizon Call of the Mountain

Το Horizon μέσα από το PlayStation VR2

Release Date
22/02/2023
Played on
PS5 (PSVR2)
Platforms
PS5 (PSVR2)
Developer
Guerrilla Games, Firesprite
Publisher
Sony Interactive Entertainment

Το PlayStation VR2  έχει κυκλοφορήσει εδώ και κάποιες ημέρες, έχουμε ήδη παίξει κάποια παιχνίδια που υποστηρίζουν το νέο εντυπωσιακό headset εικονικής πραγματικότητας της Sony και του PlayStation αλλά από τους τίτλους που συνόδευσαν την κυκλοφορία του αναμφισβήτητα ξεχώρισε το Horizon Call of the Mountain, όπου αποτελεί και ένα spin off παιχνίδι της αγαπημένης μας σειράς Horizon (Zero Dawn και Forbidden West) της Guerrilla Games και ήταν μάλιστα το πρώτο παιχνίδι που έτρεξα να παίξω και να σας δείξουμε μέσα από το κανάλι μας στο YouTube, σε ένα κατά τα άλλα απολαυστικό gameplay video.

Στην ανάπτυξη του Horizon Call of the Mountain συναντούμε την μπαρουτοκαπνισμένη στο χώρο του VR, Firesprite, η οποία έβαλε όχι μόνο το χεράκι της αλλά και τα δύο της χέρια αλλά και πόδια μην πω, όπου σε συνεργασία φυσικά με την Guerrilla Games μας έφερε έναν ολοκληρωμένο τίτλο για το PSVR2 που αγγίζει τα όρια της επίδειξης για την πλατφόρμα που απευθύνεται. Σε αντίθεση με τα δύο εξαιρετικά παιχνίδια Horizon που έχουμε γνωρίσει, το Horizon Call of the Mountain δεν είναι ένα open world RPG παιχνίδι αλλά ένα γραμμικό κατά βάση first person (VR ντε) που περιλαμβάνει αρκετή αναρρίχηση, platforming στοιχεία και φυσικά μάχες. Παρόλο που η ιστορία του συνδέεται με χαρακτήρες και γεγονότα των Zero Dawn και Forbidden West εντούτοις δεν θα μείνει στη μνήμη μας για πολύ καιρό ενώ για να καταφέρεις να την ακολουθήσεις προϋποθέτει να έχεις γνώση των παιχνιδιών Horizon και του lore τους. Επίσης, στο Horizon Call of the Mountain δεν έχουμε ως πρωταγωνίστρια την Aloy αλλά μπαίνουμε στα παπούτσια ή καλύτερα στο σώμα του Ryas, ενός χαρακτήρα που δεν θα γοητευτούμε από την προσωπικότητα του αλλά θα εκτιμήσουμε στην πορεία της αποστολή μας ως πρώην επαναστάτη Shadow Carja την συνάντηση με γνωστούς χαρακτήρες του franchise, μεταξύ αυτών και την ίδια την Aloy.

Μεταξύ μας όμως, όταν φοράς το PSVR2 στο κεφάλι, παίρνεις στα χέρια σου τα εξαιρετικά PSVR2 Sense Controllers και μπαίνεις στον κόσμο του Horizon Call of the Mountain η ιστορία δεν είναι από τα πρωταρχικά μελήματα σου αφού εντυπωσιάζεσαι τόσο πολύ από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα που απλά θες να εξερευνήσεις τον κόσμο που είσαι μέσα, κοιτώντας παντού, αλληλοεπιδρώντας με τα πάντα και ας χάσεις και κάποιους διαλόγους βρε αδερφέ, δεν πειράζει, το ζουμί είναι αλλού. Εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ από τον τεχνικό τομέα γενικότερα του παιχνιδιού και ιδιαίτερα από το scale. Στα πρώτα λεπτά μάλιστα περνά από πάνω μας ένα tallneck και το δέος που αισθάνεσαι εκείνη τη στιγμή είναι σχεδόν απερίγραπτο. Παρόλα αυτά μεγάλο μέρος τους παιχνιδιού θα το περάσουμε με τα χέρια στον αέρα αφού τα σημεία που θα κληθούμε να κάνουμε αναρρίχηση είναι αρκετά και μπορεί να μην χρειάζεται να σηκώσουμε το βάρος μας στην πραγματικότητα για να σκαρφαλώσουμε μια βραχώδη πλαγιά αλλά τα «χέρια στην ανάταση» και το κάτω πάνω είναι μια εξαιρετική άσκηση τρικέφαλων και ώμων. Όμως το platforming κομμάτι στο Horizon Call of the Mountain μπορεί να ξεκινά λίγο ρηχά αλλά όσο προχωράς στο παιχνίδι και αποκτάς νέα εργαλεία τότε η εξέλιξη είναι υπαρκτή, το ενδιαφέρον περισσότερο και η εμπειρία ανεβαίνει επίπεδο.

Φυσικά υπάρχουν και οι μάχες με την αίσθηση του τόξου και του μηχανισμού που έχει εφαρμοσθεί με το PSVR2 και τα χειριστήρια του να είναι εντυπωσιακός και να νιώθεις όντως κάτι σαν τοξοβόλος έτοιμος για τους ολυμπιακούς αγώνες αλλά όταν ερχόμουν αντιμέτωπος με τα μηχανικά τερατάκια, μικρά και μεγάλα μπορώ να πω ότι ένας μικρός πανικός με έπιανε και ένιωθα ότι χρειαζόμουν εξοικείωση η οποία όμως σε μένα προσωπικά δεν ήρθε ποτέ ολοκληρωτικά στις έξι επτά ώρες του παιχνιδιού. Δεν εννοώ ότι χανόμουν αλλά δεν κατέληξα να ρίχνω βέλη και σαν τον Hawkeye των Avengers. Το παιχνίδι όμως φαίνεται γενικότερα ότι έχει φτιαχτεί με προσοχή τόσο όσον αφορά τους μηχανισμούς gameplay όσο και το immersion, χρησιμοποιώντας όλα τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες που φέρει το PSVR2 συνολικά, που τελικά καταφέρνει να μας περάσει επιτυχημένα. Τεχνικά ο τίτλος μπορεί να μην είναι αψεγάδιαστος αλλά είναι σίγουρα εντυπωσιακός, με την ομαλή απόδοση να πρωτοστατεί. Ξεχώρισα τα πολλά accessibility settings που διαθέτει το Horizon Call of the Mountain με σκοπό να προσαρμόσει ο καθένας την εμπειρία στα μέτρα του και να μην νιώσει άβολα, από τον τρόπο που θα μετακινηθείς μέχρι σε ποια στάση παίζεις και ακόμα περισσότερα εστιάζοντας σε κάθε σχεδόν λεπτομέρεια.

Το Horizon Call of the Mountain μπορεί να μην είναι το τέλειο παιχνίδι αλλά για το PlayStation VR2 δεν ξέρω αν θα μπορούσα να φανταστώ καλύτερο εκπρόσωπο για να με εισαγάγει σε αυτή την νέα εμπειρία εικονικής πραγματικότητας του PlayStation. Μπορεί η διάρκεια που ανέφερα πιο πάνω να φαίνεται μικρή αλλά μην ξεχνάμε πως αναφερόμαστε σε έναν VR τίτλο και ως εκ τούτου τη θεωρώ ιδανική ενώ υπάρχει και replay value αν κάποιος στοχεύσει στους collectibles στόχους. Ο τεχνικός τομέας και το scale του τίτλου είναι εντυπωσιακά, το ίδιο και στοιχεία του gameplay όπως η αναρρίχηση περισσότερο και λιγότερο οι μάχες ενώ η ιστορία υπάρχει περισσότερο για να υπάρχει. Αν είστε κάτοχος λοιπόν του PSVR2 ή σκοπεύετε να το προμηθευτείτε το Horizon Call of the Mountain θα πρέπει να είναι από τους πρώτους σας στόχους.

Ευχαριστούμε την Sony PlayStation Ελλάδας για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

Horizon Call of the Mountain
ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Εντυπωσιακός τεχνικός τομέας και scale
Πληθώρα από accesibility settings
Πλήρης εκμετάλλευση του PSVR2
Το immersion είναι υπαρκτό
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Η ιστορία είναι απλά οκ
8
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ