
Μετά από αναβολές και καραντίνες το Halo Infinite επιτέλους είναι εδώ. Πολλοί από εμάς το περιμέναμε πως και πως μιας και ακόμα θυμόμαστε την πρώτη φορά που ήρθαμε σε επαφή με τον Master Chief πίσω στο 2001, το οποίο αποτελούσε και launch τίτλο για το Xbox original. Εκείνη την εποχή επρόκειτο για ένα groundbreaking παιχνίδι και κατάφερε να εισάγει το Xbox σε πολλά σπίτια. Σήμερα λοιπόν 20 χρόνια μετά, μπορεί το Halo επάξια να μας πει ότι συνεχίζει να εξελίσσεται χωρίς να χάνει τις ρίζες του; Πάμε λοιπόν να δούμε τι εστί Halo Infinite στο Review που ακολουθεί. (φιλική συμβουλή, βάλτε από πίσω να παίζει το τραγούδι του link προκειμένου να μπείτε στο κλίμα του παιχνιδιού)
Η ιστορία μας παίρνει μέρος ακριβώς μετά από το Halo Wars 2, με τον Master Chief να έχει ηττηθεί από τον Atriox. Διαβάστε άφοβα μιας και έχουμε φροντίσει να είναι spoiler free το review μας, θέλοντας να σας δώσουμε απλά μία πλήρη εικόνα του παιχνιδιού. O Master Chief απλά περιπλανιέται στο διάστημα όπου τον βρίσκει και τον σώζει o πιλότος ενός pelican echo 216 της UNSC. O Master Chief κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού προσπαθεί να σώσει την ανθρωπότητα από τους Banished, οι οποίοι έχουν καταλάβει το Zeta Halo και θέλουν την κυριαρχία έναντι των ανθρώπων. Ακόμα θα δούμε και τον πρωταγωνιστή μας να αναζητά απαντήσεις για το τι απέγινε η Cortana, έχοντας στο πλευρό του μια νέα A.I. εν ονόματι Weapon. Το Halo Infinite έχει επενδύσει παραπάνω στον χαρακτήρα του Master Chief βλέποντας και την ανθρώπινη πλευρά του μέσω των συναισθημάτων που καταφέρνει να μας βγάζει. Την νέα A.I. απλά θα την λατρέψετε μιας και η 343 industries έχει καταφέρει να της γράψει ένα τέλειο σενάριο γεμάτο πιασάρικες ατάκες.
Το gameplay που μας δίνει είναι τόσο γεμάτο που δεν σε αφήνει να βαρεθείς ποτέ. Για πρώτη φορά στην σειρά Halo βλέπουμε έναν open world χάρτη, ο οποίος δεν είναι τεράστιος ούτε αχανής δίνοντάς μας ελευθερίες εξερεύνησης και μεγάλη γκάμα από side quests που δένουν αρμονικά με το main story. Για παράδειγμα ένα από τα side quest με το οποίο ήρθα σε επαφή, ήταν η καταστροφή μιας βάσης των Banished και ταυτόχρονα μου έδινε πληροφορίες για εκείνους αλλά και για τον βασικό μας αντίπαλο. Μέσω των side quests καταφέρνουμε να αποκτήσουμε Valor (θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το νόμισμα του παιχνιδιού), το οποίο αξιοποιούμε στα δικά μας Camp εν ονόματι FOB προκειμένου να ξεκλειδώσουμε νέα όπλα, οχήματα αλλά και crew για να μας βοηθήσει με τις αποστολές μας. Για την απόκτηση FOB θα πρέπει να τα επισκεφτούμε και να τα καταλάβουμε. Αφού γίνει η κατάληψή τους ταυτόχρονα ξεκλειδώνουμε και fast travel στο εκάστοτε σημείο. Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ και στο A.I. των αντιπάλων μας το οποίο είναι απλά εκπληκτικό. Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά σε αυτόν τον τομέα διότι, όποτε βρισκόμασταν σε μάχη δεν υπήρχε μέρος που απλά μπορούσαμε να κρυφτούμε και πάντα το σημείο που βρισκόμασταν ήταν γεμάτο από αντιπάλους, ακόμα και τα πιο αδύναμα npcs τα βλέπαμε σαν απειλή. Δεν είχαν συγκεκριμένα σημεία επανεμφάνισης όταν χάναμε και ξεκινούσαμε ξανά την αποστολή. Αυτό που θεώρησα πανέξυπνο ήταν το πως αντιμετώπιζαν τις χειροβομβίδες που πετούσαμε προς αυτούς αλλά και οι ατάκες που λέγανε πάνω από τον ηττημένο Master Chief μας όταν μας σκότωναν.
Το gungame του παιχνιδιού είναι απλά χορταστικό, με το κάθε όπλο να έχει το δικό του στυλ. Το παιχνίδι δίνει την ελευθερία στον καθένα μας να φτιάξει το armory του όπως ακριβώς θέλει. Δύο νέες προσθήκες όμως ήρθαν ώστε να απογειώσουν την εμπειρία μας. Η πρώτη και η πιο απλή είναι το scan. Με το πάτημα ενός κουμπιού κάνουμε scan την περιοχή στην οποία βρισκόμαστε ώστε να καταφέρουμε να μαζέψουμε collectibles, να εντοπίσουμε αντιπάλους αλλά και για να δούμε το επόμενο checkpoint που πρέπει να ακολουθήσουμε. Η επόμενη προσθήκη τολμώ να πω ότι αλλάζει τελείως το παιχνίδι μας προς το καλύτερο και πρόκειται για τα upgrades που λαμβάνει η στολή μας. Τα upgrades λοιπόν είναι 4, με το πιο σημαντικό να είναι το Grapple Hook (όταν ο Spiderman συνάντησε τον Master Chief). Το λαμβάνουμε από την αρχή και μας βοηθάει στην γρήγορή μας κίνηση μέσα στον χάρτη, αλλά και στο να αρπάζουμε όπλα και αντικείμενα. Πολύ έξυπνη προσθήκη και δίνει νέα πνοή στον τίτλο. Τα άλλα τρία upgrades (περισσότερο γνωστά) είναι ένα dash για γρήγορη κίνηση και αποφυγή αντιπάλων, ένα shield που πετάμε μπροστά μας, το οποίο βοηθά σε μάχες με πολλαπλούς αντιπάλους. Τέλος είναι και ένα scanner αντιπάλων που ρίχνουμε στον χώρο ώστε να εντοπίζουμε τους κρυμμένους αλλά και τους αόρατους. Το παιχνίδι δεν περιέχει leveling system αλλά περιέχει αναβάθμιση στολής. Προκειμένου να βελτιώσουμε τα upgrades θα πρέπει να συλλέξουμε από όλο το χάρτη κάποιους πόντους, οι οποίοι βρίσκονται διάσπαρτοι σε πολλά σεντούκια.
Ο χειρισμός του παιχνιδιού θα σας πάρει λίγο χρόνο μέχρι να τον συνηθίσετε. Το παιχνίδι το έπαιξα σε PC αλλά τοποθέτησα και controller για να αποκτήσω μία πιο ολοκληρωμένη άποψη. Στο PC λοιπόν έκανα κάποια modifications στα κουμπιά, μιας και ταυτόχρονα είχα να χειριστώ και τα upgrades της στολής. Στο controller από την άλλη παραμένει το Halo που ξέρουμε και αγαπάμε, όμως γίνεται λίγο πιο περίπλοκο με την χρήση των upgrades όπως προανέφερα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι unplayable, απλώς θέλει να του δώσετε λίγο χρόνο ώστε να το συνηθίσετε.
Ήρθε λοιπόν η ώρα να μιλήσουμε και για τα γραφικά του παιχνιδιού. Πρόκειται για ίσως τα καλύτερα γραφικά που έχω δει σε παιχνίδι φέτος. Τα γραφικά που βλέπουμε κατά την διάρκεια των cutscenes είναι αυτά που εμφανίζονται και στο gameplay μας. Οι λεπτομέρειες που υπάρχουν στον χώρο είναι αμέτρητες και φαίνεται ότι η 343 Indrustries φαίνεται πως είχε πολύ όρεξη και μεράκι. Οι αντανακλάσεις και οι γυαλάδες ήταν τόσο αληθινές που υπήρξαν και στιγμές που πραγματικά με τύφλωναν. Αλλά, ένα αρνητικό που εντόπισα ήταν η έλλειψη του Raytracing. H ίδια η 343 ανέφερε ότι μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού θα το κάνει σύντομα διαθέσιμο αλλά και πάλι το βλέπω σαν αρνητικό διότι το παιχνίδι ήδη έλαβε 18 μήνες καθυστέρηση και πάλι του λείπει κάτι, αμυδρό (μπορεί να πει κάποιος άλλος) μεν αλλά δεν παύει να είναι έλλειψη. Η μουσική που μεγάλωσε μια ολόκληρη γενιά επιστρέφει, είστε ή δεν είστε γνώστες του Halo αποκλείεται να μην έχετε ακούσει έστω και μία φορά στη ζωή σας την χαρακτηριστική αυτή μουσική του intro με τους γρηγοριανούς ψαλμούς. Μπαίνοντας στο παιχνίδι η μουσική υπόκρουση παραμένει τέλεια δεμένη με την κάθε μας κίνηση, δεν υπάρχει στιγμή ησυχίας και σε κάθε τι που κάνουμε υπάρχει και το κατάλληλο μουσικό σεντόνι για να γεμίσει όσο καλύτερα μπορεί την εμπειρία μας.
Τέλος, θα αναφερθώ και στο multiplayer κομμάτι του τίτλου, θα έγραφα ξεχωριστό review για αυτό απλά αποφάσισα να το συμπεριλάβω εδώ μιας και αποτελεί κομμάτι του Halo Infinite. Πρώτα απ’ όλα να αναφέρω (για όσους δεν το ξέρουν ήδη) ότι το multiplayer διατίθεται δωρεάν και βρίσκεται υπό την μορφή Beta (διότι δεν είναι ακόμα ολοκληρωμένο και βρίσκεται ακόμη στα… Betά). Η Microsoft για να γιορτάσει τα 20 χρόνια Halo στις 15 Νοεμβρίου έδωσε δωρεάν σε όλους την δυνατότητα να το κατεβάσουν και να παίξουν. Ως free to play κομμάτι του παιχνιδιού εννοείται πως έχει microtransactions τα οποία όμως δεν επηρεάζουν σε κάτι το gameplay, πρόκειται για cosmetics και skins. Θα έρθουμε ξανά σε επαφή με ένα από τα κλασσικά multiplayer που μας έχει χαρίσει η σειρά Halo μέσα στα τόσα χρόνια. Με την προσθήκη των upgrades (που ανέφερα και πιο πάνω) να δίνουν νέα πνοή, τα οποία πλέον βρίσκουμε μέσα στον χάρτη και κάνουμε loot. Υπάρχουν λίγα modes που μπορούμε να παίξουμε μέχρι στιγμής με μερικά από αυτά να είναι τα capture the flag και team deathmatch. Όσο περνάει ο καιρός θα προστίθενται και άλλα modes. Ίσως γίνομαι γραφικός αλλά, θα αναφερθώ σε κάτι που είπα και πιο πάνω. Δεν γίνεται να ετοιμάζεται ένα παιχνίδι για τόσο καιρό, να τρώει καθυστέρηση κοντά στα δύο χρόνια και πάλι να βγαίνει με ελλείψεις στην αγορά υπό την μορφή Beta.
Εν κατακλείδι, το Halo Infinite επιτέλους είναι εδώ μετά από τις τόσες αναβολές και καθυστερήσεις. Πρόκειται για έναν εκπληκτικό τίτλο που δεν σε αφήνει να βαρεθείς. Το main story του κυμαίνεται κοντά στις 20 ώρες και είναι απολαυστικό με ανατροπές και συγκινήσεις. Τα γραφικά καταφέρνουν να δείξουν την δύναμη του παιχνιδιού, αλλά η έλλειψη του Raytracing είναι κάτι που μας ενόχλησε λίγο. Έχει πάρει πολύ ωραία πορεία ως προς την ιστορία του και το μουσικό χαλί που συνοδεύει το παιχνίδι απλά είναι απολαυστικό. Το gameplay σε κάνει να θέλεις να εξερευνήσεις τα πάντα, να εναλλάσσεις όπλα συνεχώς και να κατατροπώνεις αντιπάλους. Στο multiplayer υπάρχουν ακόμα κάποιες ελλείψεις που με το πέρασμα του χρόνου θα εξαλειφθούν. Είναι ένα must to play παιχνίδι και το καλύτερο είναι ότι θα διατεθεί στο Game Pass σε PC και Xbox κατά την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του.
Ευχαριστούμε τη Microsoft για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.
Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!